Druk op relatie

16-12-2017 19:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi viva's,

Op dit moment ben ik gestopt met anticonceptie in de hoop snel in verwachting te raken. Ik loop er nu tegenaan dat dit even duurt en dat ik dat best lastig vind. Mijn vriend heeft namelijk vanaf dag 1 van onze relatie gezegd dat hij heel graag kinderen wil en ook de wens heeft voor een groot gezin. Dit is ook iets waar hij het graag over heeft. Hij vindt het heerlijk om te fantaseren over onze toekomstige kinderen en het toekomstig gezinsleven.

Voor mij hoeft dit allemaal niet zo. Ik wil graag kinderen maar ik heb twijfels over of en hoe lang het zal duren totdat ik zwanger ben (er zijn wat dingen die hierop wijzen, doet er voor dit verhaal niet toe verder. Dit maakt wel.dat ik ook niet goed kan meegaan in zijn droombeelden. Ik ervaar zijn verhalen vooral als druk. Want wat als blijkt dat ik maar moeilijk zwanger kan worden?

Ik geef dit wel aan bij mijn vriend, maar voor hem is het toch lastig om hier rekenng mee te houden. Mijn vriend is overigens een hele fijne vent, maar niet iemand die zich snel laat beinvloeden. Hij zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat het vanzelf wel komt. Hij gaat er dus vanuit dat het wel goed komt. Wat het voor onze relatie zou betekenen als ik geen kinderen kan krijgen wil ik niet aan denken. Mijn vriend heeft wel aangegeven dat als het moeilijk blijkt hij alles met mij wil proberen.

Fijn om hier even mijn verhaal te doen. Zijn er lezers die dit herkennen? Ik merk op dit moment dat het me wat somber maakt en toch stress geeft allemaal. Die somberheid kan ik thuis niet echt goed kwijt omdat mijn vriend vindt dat ik op.de zaken vooruit loop.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Paardengek34 schreef:
20-12-2017 01:54
Dankjulliewel! Geen medisch curcuit nog en praten met vriendlief!
Braaf :-D

Het gemiddelde stel wordt tussen de 3 en 6 maanden zwanger bij ik geloof 90% is het binnen een jaar raak zonder medisch ingrijpen. Staar je niet blind op al die mensen die roepen dat het binnen een maand gelukt is óf op de mensen die al jaren in de medische molen zitten; dat zijn de verhalen die je hoort. Wat je niet hoort is dat het gewoon een half jaar tot een jaar duurde, maar dat is écht meer regel dan uitzondering.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven