Eisprong voelen
maandag 27 juni 2016 om 12:52
Hallo allemaal,
Sinds een tijdje probeer ik zwanger te worden. Ik heb een cyclus van 28/29 dagen en heb altijd mijn eisprong rond dag 14/15. Ik weet precies wanneer ik deze heb omdat ik hem namelijk duidelijk voel. Deze maand heb ik helemaal niks gevoeld en vraag mij af of ik wel een eisprong heb gekregen.
Of is het normaal dat je hem een keer niet voelt? Ondanks dat je hem normaal wel altijd voelt. Zijn er meiden die dit ook hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Sinds een tijdje probeer ik zwanger te worden. Ik heb een cyclus van 28/29 dagen en heb altijd mijn eisprong rond dag 14/15. Ik weet precies wanneer ik deze heb omdat ik hem namelijk duidelijk voel. Deze maand heb ik helemaal niks gevoeld en vraag mij af of ik wel een eisprong heb gekregen.
Of is het normaal dat je hem een keer niet voelt? Ondanks dat je hem normaal wel altijd voelt. Zijn er meiden die dit ook hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
maandag 27 juni 2016 om 13:00
Ik dacht hem ook altijd te voelen maar ben door temperaturen erachter gekomen dat ik toch echt een paar dagen later ovuleerde dan wanneer ik die pijn voelde. Miss groeien van het eitje wat ik dan voelde? Geen idee. Maar ik zou er dus niet klakkeloos vanuit gaan dat datgene wat je denkt te voelen ook echt je eisprong is. Ik zou nooit zwanger geworden zijn als ik alleen maar van die pijn was uitgegaan. Als je zeker wilt weten of je ovuleerde zou ik je dus aanraden om testen te gebruiken of te gaan temperaturen.
Succes en ik hoop dat je hem idd miss gewoon in de nacht hebt gehad ofzo.
Succes en ik hoop dat je hem idd miss gewoon in de nacht hebt gehad ofzo.
maandag 27 juni 2016 om 13:38
maandag 27 juni 2016 om 13:38
quote:-Pandabeer- schreef op 27 juni 2016 @ 13:35:
Ik ga inderdaad beginnen met temperaturen en ovulatietesten kopen.
Deze twee manieren lijken mij het meest betrouwbaar.
Nog tips voor goede ovulatietesten die niet al te prijzig zijn?
Nee wel een tip die je kan helpen met temperaturen:
De APP Kindara en een basale thermometer (twee cijfers achter de komma)
Ik ga inderdaad beginnen met temperaturen en ovulatietesten kopen.
Deze twee manieren lijken mij het meest betrouwbaar.
Nog tips voor goede ovulatietesten die niet al te prijzig zijn?
Nee wel een tip die je kan helpen met temperaturen:
De APP Kindara en een basale thermometer (twee cijfers achter de komma)
OMG
maandag 27 juni 2016 om 13:51
Weet niet hoe lang je al bezig bent om proberen zwanger te worden, maar ik zou temperaturen/ovulatiesticks zo lang mogelijk uitstellen. Je bent heel regelmatig ongesteld, dus geen enkele reden om aan te nemen dat er wat dat betreft iets aan de hand is.
Gewoon lekker om de dag vrijen en dan neem je je vruchtbare periode automatisch mee.
Ben je dan na een jaar nog niet zwanger, zou je naar de huisarts kunnen voor een sementest.
Op het moment dat je namelijk begint met ovulatiesticks/temperaturen wordt het vrijen toch wat minder vrijblijvend. Zou er zo lang mogelijk onbezorgd van genieten!
Gewoon lekker om de dag vrijen en dan neem je je vruchtbare periode automatisch mee.
Ben je dan na een jaar nog niet zwanger, zou je naar de huisarts kunnen voor een sementest.
Op het moment dat je namelijk begint met ovulatiesticks/temperaturen wordt het vrijen toch wat minder vrijblijvend. Zou er zo lang mogelijk onbezorgd van genieten!
maandag 27 juni 2016 om 14:10
maandag 27 juni 2016 om 14:42