Ervaringen bekende zaaddonor

11-10-2016 23:47 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik erg actief informatie aan het inwinnen over zaaddonors.

Als aanstaande (hopelijk snelle BAM moeder) ben ik op zoek naar ervaringen van moeders die hebben gekozen voor een bekende zaaddonor.

Iemand in mijn omgeving heeft aangeboden om mij te helpen bij mijn wens, maar dit roept vragen bij me op.

Hij zegt niet betrokken te hoeven worden in de opvoeding, maar hoe is dit vaak wanneer het kind er eenmaal is?

Hoe reageert hij en/of het kind wanneer er contact met elkaar is? Ect. Ect

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat er ook verschil is wanneer je hier als alleenstaande moeder in zit, dan wanneer een koppel een zaaddonor nodig heeft, of zie ik dit verkeerd?
Ik had een bekende zaaddonor. Inmiddels heb ik een dochter van 8.

Ik wil je er meer over vertellen maar niet nu. Sta op het punt te gaan slapen. Ik kom er morgen op terug.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, al heb ik nog niet zo lang geleden een documentaire ( ik dacht op ned 1 ) gezien waarin een zaaddonor hier heel veel over verteld.

Misschien kan je dit bij npo terugkijken?
......
Ik heb het even opgezocht en de documentaire heet: de man met 100 kinderen.
......
Geen ervaring mee, wil wel even reageren op die docu. Ik heb hem gezien en vind dit eerder heel erg creapy, in het begin dat je deze docu gaat kijken lijkt het erop dat deze man stellen en of alleenstaande helpt hun droom te verwezenlijken wat dan heel mooi klinkt en vervolgens komt het er op neer dat het gewoon echt seks is, dus op de natuurlijke manier zaad donor, maar ook dat de partners van die vrouwen soms mee deden en weet ik het allemaal niet meer, enge vent. Gedver.Bovendien snap ik die mensen ook niet, dit kan toch via inseminatie gebeuren? Nja ieder zn ding. Ik vond het in elk geval zeer apart, die docu.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ok, dan heb je t denk ik anders ervaren dan ik.

Ik meen me te herinneren dat de stellen daar op de kamer konden zijn samen om te insemineren en de donor in een andere ruimre verbleef.

Any way, dacht hey miss is dit iets voor To.
......
Ha Steun-elkaar, wat bijzonder dat je dat aanbod hebt gekregen. Voel je je goed bij het idee dat hij debiologische vader/donor is?

Ken je Barbara Lammerts al? Zij is kinderwens coach en weet hier veel vanaf. Ik denk dat er in haar boek ook een voorbeeld voor een donorcontract staat. (Alleenmetkinderwens.nl). Ik weet het niet zeker want heb haar boek uitgeleend.

Verder heeft het er volgens mij ook mee te maken dat de donor geen juridisch ouderschap en gezag krijgt.

Laat je goed informeren en neem de tijd. Volgens mij is dit weekend ook een inspiratiedag voor singles met kinderwens, ik heb daar vorig jaar heel veel aan gehad.

Succes, stjerna
Oeps sorry ik zie dat ik je vraag niet goed heb gelezen. Je vraagt veel meer maar de praktijk dan de juridische kant. Ik heb zelf geen ervaring, want co-oudersschap gekozen.

Ik hoop dat je nuttige reacties krijgt. Succes!
Wettelijk maakt het uit of kind via sex of injecteren tot stand is gekomen, ik zou juridische kant goed uitzoeken....
quote:Bloemetje37 schreef op 12 oktober 2016 @ 00:40:

Ik meen me te herinneren dat de stellen daar op de kamer konden zijn samen om te insemineren en de donor in een andere ruimre verbleef.

Any way, dacht hey miss is dit iets voor To.

Zat je wel op te letten?

Hij had gewoon gratis sex/trio's. Die vent spoort niet. Ik zou voor een donor gaan met een hoger IQ en moraal besef. Daarnaast zorgde hij niet goed voor zichzelf, hij had overgewicht en een slechtgebit.
quote:Bloemetje37 schreef op 12 oktober 2016 @ 00:40:

Any way, dacht hey miss is dit iets voor To.http://www.lindanieuws.nl ... maar-liefst-100-kinderen/

Leuk, zo'n familiedag
quote:swifty schreef op 12 oktober 2016 @ 08:07:

Wettelijk maakt het uit of kind via sex of injecteren tot stand is gekomen, ik zou juridische kant goed uitzoeken....Als de vrouw zwanger raakt van een donor dmv seks, heeft de donor meer rechten. Je goed laten informeren door notaris.
Hi to, ik heb als alleenstaande een dochter van 5 maanden van een bekende donor, die wel een rol in haar leven speelt maar niet in de vorm van co ouderschap. Als je vragen hebt, stuur gerust een pb
quote:tampontouwtje schreef op 12 oktober 2016 @ 08:10:

[...]

Zat je wel op te letten?

Hij had gewoon gratis sex/trio's. Die vent spoort niet. Ik zou voor een donor gaan met een hoger IQ en moraal besef. Daarnaast zorgde hij niet goed voor zichzelf, hij had overgewicht en een slechtgebit.Nou, nou, wat een oordelen. Het waren afspraken met wederzijdse goedkeuring, allemaal volwassenen en inseminatie was ook mogelijk.
quote:tampontouwtje schreef op 12 oktober 2016 @ 08:10:

[...]

Zat je wel op te letten?

Hij had gewoon gratis sex/trio's. Die vent spoort niet. Ik zou voor een donor gaan met een hoger IQ en moraal besef. Daarnaast zorgde hij niet goed voor zichzelf, hij had overgewicht en een slechtgebit.Inderdaad ja.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:jiggles1980 schreef op 12 oktober 2016 @ 09:00:

Als je vragen hebt, stuur gerust een pb En hoe doe ik dat? (sorry krijg het niet gevonden) en mocht ik het dan misschien gevonden hebben, reageert het dat je geen berichten wilt ontvangen?
quote:Steun-elkaar schreef op 12 oktober 2016 @ 12:47:

[...]

En hoe doe ik dat? (sorry krijg het niet gevonden) en mocht ik het dan misschien gevonden hebben, reageert het dat je geen berichten wilt ontvangen?Sorry! Ik zag dat ik het uit had staan, nu zou het moeten lukken.
quote:yajes schreef op 11 oktober 2016 @ 23:51:

Ik had een bekende zaaddonor. Inmiddels heb ik een dochter van 8.

Ik wil je er meer over vertellen maar niet nu. Sta op het punt te gaan slapen. Ik kom er morgen op terug.Jammer dat ik niks meer van je vernomen heb. Zou het fijn vinden om te horen hoe het bij jou is verlopen.
Inderdaad wat n oordelen.

Ik zeg nergens dat to met hem contact moet leggen of aan moet pappen.

Sterker nog die man is ook niet my cup of tea en wss ook niet die van To.

Dat was mijn insteek ook helemaal niet.

Het enige wat ik zeg is dat er misschien tips o.d in de documentaire voorkomen waar to wat aan heeft.

Zo weet ik dat de man in kwestie ook praat over wel of geen betrokkenheid bij de opvoeding, iets waar to t ook over heeft in haar OP, dus wie weet heeft ze er wat aan.
......
quote:Steun-elkaar schreef op 14 oktober 2016 @ 00:21:

[...]

Jammer dat ik niks meer van je vernomen heb. Zou het fijn vinden om te horen hoe het bij jou is verlopen.

Je stelt je vraag aan een alleenstaande moeder. Ik denk dat je misschien niet prioriteit nr 1 bent. Ik zou even geduld hebben

Heb je al oo de website alleenmetkinderwens gekeken? Zit daar zit interessante info tussen? Ik zag bijvoorbeeld deze bijeenkomst: http://www.alleenmetkinde ... hema-avond-rondom-donoren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2017 23:27
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven