Ervaringen hysteroscopie na miskraam
woensdag 19 augustus 2020 om 20:03
Hi,
Ik heb 9 Juli een miskraam gehad, en mijn baarmoeder is nog steeds niet schoon, na verschillende medicatie geprobeerd te hebben. Nu gaan ze binnenkort een hysteroscopie doen, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Deed het erg pijn? Kon je erna weer gaan werken? Of moet je een paar dagen rust houden? Ik zal alle info nog wel krijgen, maar ben een beetje benieuwd naar ervaringen.
Bedankt alvast
X
Ik heb 9 Juli een miskraam gehad, en mijn baarmoeder is nog steeds niet schoon, na verschillende medicatie geprobeerd te hebben. Nu gaan ze binnenkort een hysteroscopie doen, en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Deed het erg pijn? Kon je erna weer gaan werken? Of moet je een paar dagen rust houden? Ik zal alle info nog wel krijgen, maar ben een beetje benieuwd naar ervaringen.
Bedankt alvast
X
woensdag 19 augustus 2020 om 20:11
Hoi,
Vervelend van je miskraam en de nasleep nu.
Ik heb ook een hysteroscopie gehad nadat de echo na een (tweede) miskraam niet schoon was/werd. Is het prettig? Nee. Vooral het inspuiten van het water was even vervelend. Daarna kreeg ik krampen (alsof je flink ongesteld bent). Bij het weg laten lopen van het water trokken de krampen ook direct weg. Na afloop geen last meer gehad - wel wat gevloeid maar geen reden om thuis te blijven, kon prima met een inlegkruisje af.
Overigens vonden ze bij mij uiteindelijk niets, wat ze op de echo zagen als restweefsel bleek een slagschaduw te zijn (wat dat ook moge zijn). Kort daarna werd ik blijvend zwanger.
Ik heb ook een hysteroscopie gehad nadat de echo na een (tweede) miskraam niet schoon was/werd. Is het prettig? Nee. Vooral het inspuiten van het water was even vervelend. Daarna kreeg ik krampen (alsof je flink ongesteld bent). Bij het weg laten lopen van het water trokken de krampen ook direct weg. Na afloop geen last meer gehad - wel wat gevloeid maar geen reden om thuis te blijven, kon prima met een inlegkruisje af.
Overigens vonden ze bij mij uiteindelijk niets, wat ze op de echo zagen als restweefsel bleek een slagschaduw te zijn (wat dat ook moge zijn). Kort daarna werd ik blijvend zwanger.
woensdag 19 augustus 2020 om 20:24
Ik zit in hetzelfde schuitje. Er schijnt nog restweefsel in mijn baarmoeder te zitten. Vervelend is het hè. De gynaecoloog geeft aan dat het weg moet. Maar het vreemde in deze vind ik dat ik nergens last van heb. Dus ik vraag me eigenlijk af waarom het weg moet? Weet jij dat Rvis. Overigens is mijn miskraam echt al 4 maanden geleden.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
woensdag 19 augustus 2020 om 20:26
Ik heb om een andere reden een hysteroscopie gehad en heb precies dezelfde ervaring.zeepaardje55 schreef: ↑19-08-2020 20:11Hoi,
woensdag 19 augustus 2020 om 20:43
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het meevalt. En wat fijn dat je erna zwanger bent geworden! Bij mij is het ook mijn tweede miskraam. Bij de eerste is alles vanzelf gegaan, en deze keer loopt niets “echt lekker”. Wil graag zsm verder gaan met ivf, dus hoop dat alles gauw achter de rug is.
- Gatochpoetsen, het is wel wenselijk dat je baarmoeder schoon is zodat je ook daadwerkelijk opnieuw zwanger kunt worden. Maar 4 maanden geleden, jeetje, wat heftig dat ze daar nu pas mee komen.. Ik vond dit al erg lang!
- Gatochpoetsen, het is wel wenselijk dat je baarmoeder schoon is zodat je ook daadwerkelijk opnieuw zwanger kunt worden. Maar 4 maanden geleden, jeetje, wat heftig dat ze daar nu pas mee komen.. Ik vond dit al erg lang!
woensdag 19 augustus 2020 om 21:02
Dit, samen met vooraf voldoende pijnstillers innemen. Dat haalt de ergste scherpe randjes er iets af.zeepaardje55 schreef: ↑19-08-2020 20:11Hoi,
Bij mij vonden ze wel wat kleine restjes, wat ze weggehaald hebben. Bij mij was het ook een maand 3 na mijn miskraam. Ik was daarna meteen zwanger. Dat blijkt vaker voor te komen. Volgens mij weten ze niet waarom, maar gebeurd het relatief vaak dat het daarna weer raak is.
Sterkte en succes!
woensdag 19 augustus 2020 om 21:26
Gatochpoetsen omdat iets is wat niet meer in lijf hoort, nog wel hormonen kan blijven afgeven en in zeldzame situaties infecties kan veroorzaken. Het zou een nieuwe zwangerschap in de weg kunnen staan en als wel lukt dat je lijf alsnog denkt dit hoort hier niet, waardoor je nieuwe zwangerschap ook zou kunnen afstoten. Zo hebben ze mij uitgelegd
Bij mij noemden ze het cleartrue, komt op zelfde neer.
Zelfde ervaring als hier omschreven, helaas zat 1 restweefsel hardnekkig vast dus dat was wel pijnlijk, ff tanden op elkaar. De andere was zo los . Het geeft een mentruatiekramp gevoel. Vond ook mega interessant om te zien hoe dat eruit ziet in je baarmoeder. Plus, vond fijn om te zien dat er geen gekke dingen waren in de baarmoeder. Rest vd dag rustig aan gedaan, lichte kramp in onderbuik, amper bloed. Volgende dag gewoon alles weer gedaan.
Menstruatie afgewacht , die ronde direct zwanger geworden
Sterkte!
Bij mij noemden ze het cleartrue, komt op zelfde neer.
Zelfde ervaring als hier omschreven, helaas zat 1 restweefsel hardnekkig vast dus dat was wel pijnlijk, ff tanden op elkaar. De andere was zo los . Het geeft een mentruatiekramp gevoel. Vond ook mega interessant om te zien hoe dat eruit ziet in je baarmoeder. Plus, vond fijn om te zien dat er geen gekke dingen waren in de baarmoeder. Rest vd dag rustig aan gedaan, lichte kramp in onderbuik, amper bloed. Volgende dag gewoon alles weer gedaan.
Menstruatie afgewacht , die ronde direct zwanger geworden
Sterkte!
woensdag 19 augustus 2020 om 23:01
Ik heb er meerdere gehad en vond t super pijnlijk. Veel kramp Idd. Werd waarsch ook steeds pijnlijker omdat ik alles ging verkrampen. Uiteindelijk met verdoving gedaan en dat was hemels. Er na wat bloedverlies maar geen last meer. Kon ook gewoon werken volgende dag. Goede nieuws is dat t niet lang duurt en dat goed door ademen helpt + een spiegel opbouwen van pijnstillers (naproxen), begon ik al twee dagen van tevoren mee en hielp wel iets. De hysteroscopie na mijn bevalling was appeltje eitje omdat alles al opgerekt was ofzo. Kan uit je berichten niet opmaken of je al een kind hebt..
Wens je heel veel sterkte!!
Wens je heel veel sterkte!!
woensdag 2 september 2020 om 20:02
Ik wilde hier nog even op reageren. Van de week ben ik nu de gynaecoloog geweest en het weefsel was verdwenen. Mijn lichaam had het netjes opgeruimd. Ik heb wel veel geduld nodig gehad, maar soms kan dat blijkbaar zin hebben. Bij jou alles goed gegaan TO?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter