Ervaringen met onderzoek in Gent - gebruik prednison

05-02-2019 15:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die (net als wij) naar Gent zijn geweest voor onderzoek naar herhaalde miskramen en daarbij het advies hebben gekregen om prednison te gaan slikken (i.v.m. een verhoogde immuniteit).
Ik hoor natuurlijk graag de verhalen met een goede afloop en ben vooral ook benieuwd naar eventuele bijwerkingen die jullie hadden van de prednison (bv. het uitblijven of onregelmatig worden van de menstruatie?).
Wij waren heel tevreden over de gesprekken in Gent, maar na 3 maanden gebruik van de prednison vind ik de bijwerkingen toch wel vervelend (slecht kunnen slapen, misselijk, menstruatie ineens erg onregelmatig). Volgens Gent kan dit niet aan de medicatie liggen, maar ik twijfel daarover.

Alvast bedankt!
Groetjes, Nars
@Conniefeer: vragen zijn niet vervelend hoor :)
Asherman heb ik gekregen na de 1e curettage. Na de 2e zijn de verklevingen terug gekomen. Ze worden elke x weg gehaald dmv een hysteroscopie. Na de 3e miskraam is mn menstruatie “anders” (korter en veel oud bloed). Maak me daar wel zorgen en snap t ook niet goed, want er is geen curetage aan te pas gekomen. Maar ja zoveel dingen in dit proces die lastig te snappen zijn.. heb er verder geen last of pijn van gelukkig.
Wat enorm vervelend dat je endometriose hebt! Fijn om te lezen dat t dus ook wel goed kan gaan! Hoe ver ben je nu?
Ze hebben mij wel een recept voor progesteron gegeven maar ik heb t tot nu toe nog niet genomen. Had je veel last van bijwerkingen?

@Moos: Haha zeker! Hopelijk heel snel :)
Ik was wel opgelucht dat ze dit gevonden hadden en dat er medicijnen voor zijn.
Vond t ook wel confronterend aan de andere kant..om naast de Asherman nog iets te “hebben.”
Ik was drie x super snel zwanger dus dacht dit wel “even” te doen met de medicijnen. Dit valt nu t wat langer duurt dus wel echt tegen. Maar goed, als t straks goed gaat als ik eenmaal zwanger ben dan hoor je me nergens meer over ;)

Super benieuwd hoe t in Spanje gaat zijn! Wel fijn dat je vriend Spaans spreekt! Houd hoop en doe veel leuke dingen samen, dan gaat de tijd sneller voorbij! Achteraf vond ik die “wacht tijd” tijdens de onderzoeken nog heel ontspannen...
Nars, dat is flink heftig, 2 kwesties. Asherman al na één curretage?

Utrogestan heb ik gekregen omdat ik er om gevraagd heb. Voor onze zoon had ik 3 hele vroege miskramen in de vijfde week en een missed abortion bij 8 weken. Na herhaalde miskramenonderzoek waar niks uitkwam heb ik utrogestan gekregen. En meteen de eerste ronde blijvend zwanger geraakt. Geen idee of het verband houdt. Dit speelde zich af in 7 rondes proberen en in totaal 10 maanden. Eind 2018 was ik weer meteen zwanger en na 2 goede echo's helaas bij 9 weken weer gestopt. Na een lang traject om het vruchtje kwijt te raken, is dit de eerste cyclus dat we weer verder kunnen. Nu heb ik dus om utro gevraagd, mocht het misschien baat hebben gehad ..... of was het puur toeval?
Nars schreef:
07-05-2019 23:18
@Conniefeer: vragen zijn niet vervelend hoor :)
Asherman heb ik gekregen na de 1e curettage. Na de 2e zijn de verklevingen terug gekomen. Ze worden elke x weg gehaald dmv een hysteroscopie. Na de 3e miskraam is mn menstruatie “anders” (korter en veel oud bloed). Maak me daar wel zorgen en snap t ook niet goed, want er is geen curetage aan te pas gekomen. Maar ja zoveel dingen in dit proces die lastig te snappen zijn.. heb er verder geen last of pijn van gelukkig.
Wat enorm vervelend dat je endometriose hebt! Fijn om te lezen dat t dus ook wel goed kan gaan! Hoe ver ben je nu?
Ze hebben mij wel een recept voor progesteron gegeven maar ik heb t tot nu toe nog niet genomen. Had je veel last van bijwerkingen?
Inderdaad heel heftig al na 1x! Het klopt, soms is het gewoonweg niet te snappen... :| Het scheelt iets dat je er geen last of pijn van hebt, maar vervelend is het wel! Heb je na jouw laatste miskraam al een echo gehad?

Ik had geen vervelend merkbare bijwerkingen van de Utrogestan. Ik vond het zelfs heel fijn om dit te nemen. Door mijn endometriose had ik in de oestrogeen-fase (begin menstruatie tot ovulatie) altijd veel pijn, maar daarentegen had ik in de progesteron-fase (ovulatie tot menstruatie) veel minder pijn. Door de Utrogestan had ik nog minder pijn.
Zonnebloemmetje schreef:
08-05-2019 17:13
Nars, dat is flink heftig, 2 kwesties. Asherman al na één curretage?

Utrogestan heb ik gekregen omdat ik er om gevraagd heb. Voor onze zoon had ik 3 hele vroege miskramen in de vijfde week en een missed abortion bij 8 weken. Na herhaalde miskramenonderzoek waar niks uitkwam heb ik utrogestan gekregen. En meteen de eerste ronde blijvend zwanger geraakt. Geen idee of het verband houdt. Dit speelde zich af in 7 rondes proberen en in totaal 10 maanden. Eind 2018 was ik weer meteen zwanger en na 2 goede echo's helaas bij 9 weken weer gestopt. Na een lang traject om het vruchtje kwijt te raken, is dit de eerste cyclus dat we weer verder kunnen. Nu heb ik dus om utro gevraagd, mocht het misschien baat hebben gehad ..... of was het puur toeval?
jaa lastig zeg, je zult nooit weten of het toeval is of niet... maar als je er de vorige keer goede ervaringen mee had, en weinig last van bijwerkingen..dan lekker nu weer gebruiken. Jij hebt ook al veel mee gemaakt zeg!! :( Fijn dat jullie nu weer verder kunnen. Hoop heel hard voor je dat het snel raak is en goed gaat!!
@ConnieFeer: na de laatste miskraam hebben ze nog 2x een hysteroscopie gedaan. De 1e keer zag alles er "prachtig" uit, aldus de gyn. Helaas zijn de verklevingen toen toch na 6 weken alweer terug gekomen (dat kan dus blijkbaar ook nog....), die hebben ze ook weer weggehaald.
Fijn dat jij geen last van bijwerkingen had van de Utrogestan. Ik ga er toch nog eens over nadenken of ik dit toch zal gaan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven