Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vrijdag heb ik nog een afspraak staan bij de arts van het cb. Ik zal het eens met haar overleggen nog hoe en wat.

Vandaag was ik op het inloopspreekuur.

Hij heeft wel wat verhoging en is wat uit zijn doen. Weinig geslapen ook. Ik hoop dat hij zo wat uurtjes wil pakken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Zou ik heb wel in kunnen bakeren in een dunne bakerzak desnoods zonder deken en alleen romper? Hij ligt als een banaantje in zijn wieg met zijn armen gestrekt boven zijn hoofd, half op zijn zij te krijsen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ach arme Nano Misschien idd toch in dunne doek en goed in de gaten houden?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel verhoging heeft ie? Ik neig er ook naar om te zeggen gewoon maar inbakeren in een dunne doek en desnoods elke 2 uur even gaan kijken ofzo.. Heb je wel een gare nacht maar dat heb je anders hhelemaal...
Alle reacties Link kopieren
En misschien toch maar een zetpil geven dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb hem toch maar ingebakerd. Heb hem een half uur op mijn arm gehad zodat hij rustig werd en bijna in slaap was. Ik zal inderdaad om de 2 uur kijken, en misschien dat ik hem vannacht wel in de co sleeper naast mij leg vannacht. Hij had 37.8

Ventje was hartstikke moe en duidelijk niet lekker. Maar denk dat hij nu wel slaapt.

Wat een verschil dan met Mini, die was de hele dag suf en slaperig van die prikjes. Maar had wel hoge koorts en zelfs 3 dagen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met Nano en hebben jullie een beetje kunnen slapen.
"Desnoods elke 2 uur kijken"?! Minimaal! Babys kunnen echt in no time hoge koorts krijgen na prikken en kunnen dat niet kwijt in een bakerdoek. Daarom wordt het ook afgeraden.



Nu snap ik de reden bij Nano en weet ik dat TO er (letterlijk) bovenop zit maar bakeren na prikken is een slecht advies.Beter iets aan de banaan houding doen, dat extreme overstrekken klopt niet. Al bij de osteopaat/manueel therapeut geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Nano gisteravond om 11 uur uit zijn wieg gehaald en slapend gevoed. Hij voelde niet warm. Rond 2 uur weer even gevoeld. Ik was toen toch wakker want Mini had een nachtmerrie. Doodsbang was hij en wilde niet gaam slapen. Maxi zat beneden want die kon niet slapen, ik kon niet in slaap komen en sliep om 2 uur net een half uurtje.

Mini uiteindelijk maar bij ons in bed genomen. Iets wat we nog niet eerder gedaan hadden.

Maar na 6 kopstoten, 8 vingers in mijn neus en ogen, toch maar terug gelegd.

Inmiddels was het half 4.

Nano kwam half 7 en 7 uur ging de wekker omdat Mini naar de psz ging voor een proefochtendje.

Ik zou eigenlijk blijven liggen maar Mini was zo chagrijnig en ik hoorde Maxi alleen maar zeggen, gaat een lange dag worden, ik had hem moeten laten liggen.... Ik ben er maar uit gegaan en heb Mini geholpen. Toen hij het weer even op een brullen zette, zag ik Maxi een oxazepam nemen



Nano had de vorige keer met de prikjes ook geen hoge koorts dus ik verwachtte dat nu ook niet.

Vrijdag komt de fysio weer en ik hou zijn houding in de gaten. Hij ligt vaak als een banaantje als hij echt boos is.

Ik heb inmiddels wel een osteopaat gevonden in de buurt maar wacht er nog even mee.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hè get wat een brakke nacht, daar zou ieder mens naar van worden. Tot hoe laat heeft Mini psz? Misschien kunnen jullie wel lekker met z'n allen een middagdutje doen, want dat kleine ventje zal wel kapot zijn. Ik hoop dat hij het leuk heeft gehad.



Waarom vind je het vervelend dat Maxi een oxazepam neemt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vervelend om te zien dat hij het huilen van zijn kind een rede/trigger vind om een oxazepam te nemen.



Met zn allen een tukkie doen zou een leuk idee zijn als Nano mee werkt

Mini zit op de psz bij de buurvrouw, ze heeft me al even geappt dat het goed gaat. De psz is tot half 12.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Dat snap ik wel, ik denk dat ik hetzelfde zou voelen. Tegelijkertijd is het misschien voor hem ook een manier om op een rustige manier de dag door te komen. Ik heb zelf geen kinderen, maar toen ik een burn-out en depressie had kon ik weinig hebben. Soms was al het idee dat ik `s ochtends mijn medicijnen kon nemen een opluchting, omdat het dan even.. ik weet het niet goed te benoemen.. maar even het idee was dat er ìets was wat me kon helpen. Ik zeg natuurlijk niet dat dit voor Maxi zo is, maar ik kan me voorstellen dat als je tot diep in de nacht hebt liggen malen, met dan weer een heeele dag in het vooruitzicht.. en die dag start met je obstinate, maar vooral vermoeide peutertje, waarvan je ook weet dat hij zich even niet relaxed voelt, dus waaraan je ook aandacht wil besteden.. dat het dan fijn kan zijn dat je even iets hebt om die donkere gevoelens te onderdrukken en dat je daarom, door rustig te kunnen reageren, een goede vader kan zijn.



En ik weet dat dit een beetje warrig is, maar ik krijg het niet beter op papier. Wat ik denk ik probeer te zeggen dat is het misschien voor hem een manier is om, op dit moment in zijn leven, de dag door te komen. En niet zozeer dat het een afwijzing van Mini is, omdat die moeilijk is, want het had in dit geval ook de vaatwasser kunnen zijn die niet gedraaid had. Maar juist om voor zichzelf, maar ook voor jou en de jongens, een manier is om zo goed mogelijk te blijven functioneren.



En wat fijn dat Mini het zo naar zijn zin heeft gehad! En ik ga gewoon positief zijn en zeggen: slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Die Nano, straks gaat hij er nog een gewoonte van maken om door te slapen tot half 7



Wanneer gaat mini weer naar de psz. Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ff mooi wezen janneke! Ik denk zelf dat het komt omdat ik hem uit bed haal voor de laatste voeding ipv hem zelf laat komen.

Mini vond het erg leuk weer vandaag. Heeft pepernoten gebakken en geknutseld en gespeeld. Ik had de buuf (=peuterjuf) verteld van zijn nacht. Die zag op een gegeven moment dat hij begon te duimen en met zijn haar te draaien en pikte hem gelijk op om een boekje te lezen.

Eerst twijfelde ik nog of ik hem wel bij de buuf op de psz zou doen maar inmiddels niet meer. Het is voor hem vertrouwd en geeft mij ook een goed gevoel dat ik van alle verhalen die ze mij door de jaren heen heeft verteld dat het een goede psz is em ze veel leuke dingen doen.



@n87 ik snap helemaal wat je schrijft hoor! En ik maak me er ook verder niet druk om. Ik vond het eigenlijk gewoon ook een beetje triest dat hij het nodig heeft.

Maxi heeft vanmorgen een gesprek gehad met mijn maatschappelijk werker. Over zijn werk en over de meisjes. Het was een fijn gesprek zei hij.

Ik had die afspraak voor hem gemaakt dat hij voor 8 december gewoon ook al ergens zijn verhaal kan doen.



Mijn afspraak staat trouwens op 11 december.



Vanmiddag met Nano de stad in geweest om sinterklaas inkopen te doen. Hij sliep lekker in de mc. Mini had een flinke middagtuk gedaan dus Maxi kon ook even bij tanken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat Mini het zo naar zijn zin heeft gehad. Hij was natuurlijk doodmoe van alle nieuwe indrukken.

Hoe gaat het eigenlijk met jou, ik bedoel dan lichamelijk. Net als vandaag, de stad in geweest, heb je daar dan naderhand veel last van of gaat dat steeds beter.



Fijne avond

Alle reacties Link kopieren
Noohhhhhh Nano! Ben me rot geschrokken.

Had hem gisteren met heel veel moeite rond 6 uur in slaap. Om 10 uur uit bed gevist om te voeden en weer terug gelegd. En Mini werd om half 9 wakker en ik bedacht me dat Nano helemaal niet geweest is vannacht! Maar alles goed, meneer lag met zijn grote kijkers om zich heen te kijken in de wieg.



@ janneke, het scheelt echt al enorm dat ik Nano niet meer de hele dag aan het rond sjouwen ben. Vannacht heb ik het rondje stad wel gevoeld.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Zou mooi zij als ie in de nacht zou blijven slapen. Maar kan mij voorstellen dat je schrok.
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je schrok, half 9, niet te geloven zeg.

Maar het lijkt erop, dat het mannetje het dag en nacht ritme begint te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt welnof het werkt als ik hem half slapend voed em weer terug leg

Moet alleen volgende keer zelf iets eerder naar bed. Gisteren tot een uur of 1 nog met Maxi zitten praten. Was weer een fijn gesprek, weer wat dingen uitgesproken naar elkaar. En over het gesprek wat hij met de maatschappelijk werker heeft gehad en we hebben het nog over "de tik" gehad.

Oh, @Chrissa, we hebben het ook over omscholing gehad. Hij gaat nu kijken of er mogelijkheden zijn als Leraar in de scheepvaart.



Ik dacht dat 1 van de voordelen van bv was dat je menstruatie lekker lang weg blijft... nu dus niet. Die zag ik even niet aankomen! Verklaard wel waarom ik geen enorme stuwing had na nano zijn doorslaap nacht.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Goed idee om in ieder geval te kijken naar omscholing. Heeft hij nog iets gehoord van zijn werk?



En hoe ging het vannacht, weer door geslapen?



Goede dag vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Gaap 1 uur, kwart voor 3, half 5. Meneer had zeker even wat recht te zetten na die 2 goede nachten!

Slappe borsten heb ik ook en Nano ligt me toch te kloten tijdens het drinken. Zal wel door de menstruatie komen of de vier maandendip die wat eerder is.



Mini zou om 10 uur naar opa en oma voor de hele dag maar dat gaat iets later worden, ik hoor hem net wakker worden.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
He balen zeg, je kan er zomaar aan wennen als ze ineens n nachtje (of 2) doorslapen he.

Ik heb ook periodes waarin mijn borsten echt minder vol zijn. Borstvoedingsthee van weleda werkt bij mij als een tierelier dan.

Ik hoop dat Nano je vannacht weer wat langer laat slapen!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, borstvoedingsthee kan ik inderdaad wel weer gaan gebruiken. Goeie tip!



Vandaag was Mini een dagje bij opa en oma. Wij zijn met vrienden een rondje stad gaan doen. En hebben wat gedronken met zn allen. Was gezellig, voor de opname had dit nooit gekund met Nano. Nu zat hij lekker op schoot om zich heen te kijken, even wat gedronken bij mij en toen hij echt moe werd, zijn we gegaan. Wel heeft hij de hele avond moeite om in slaap te komen. Morgen maar weer een rustig dagje houden. Ik denk dat ik maar een uitje plan met Mini en mij.

Hoop dat ik een beetje kan slapen. Heb even een kruik gemaakt voor mijn buik. Ik heb behoorlijk last van mijn menstruatie.

Oh en vandaag een nieuwe broek gekocht in mijn oude maat! Daar word ik blij van. Ik had complimenten gehad over hoe slank ik alweer ben (was 25 kg aangekomen) en vond dat ik mezelf mocht belonen met een nieuwe broek
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat moet dat fijn geweest zijn, gezellig met vrienden ergens wat drinken. En jezelf "verwennen" met een nieuwe broek.

Het zijn dingen die zo normaal zijn, maar ik denk dat jij daar nu dubbel van geniet.

Wat goed trouwens dat je je oude maat alweer terug hebt.



Heeft Mini zich lekker laten verwennen door opa en oma
Alle reacties Link kopieren
Ja voor mij zijn dat soort dingen nog niet helemaal normaal dus.was inderdaad genieten, vooral omdat Nano het zo goed deed.



Vannacht was even wat minder zeg! Nano was er half 2. En terwijl ik aan het voeden was zei Maxi dat hij nof helemaal niet had geslapen.

Dus ik zei, wat snurk je dan hard als je wakker bent? (Was als grapje bedoeld) waarop hij zei. "Waarom word ik toch altijd misbegepen?"

"Oh sorry schat. Wat vervelend dat ke nog niet hebt geslapen"

Waarop hij het dekbed van zich af slaat, uit bed stapt en zegt, ik ga dan wel een prozac (bedoelde oxazepam) nemen!!

Waarop ik een beetje uit mijn slof schoot en zei, stel je toch niet zo aan!

Hij: "Als ik toch de hele tijd lig te draaien ga ik een prozac nemen! Nogmaals dus, waarom word ik toch altijd misbegrepen??"

En vervolgens ligt hij nog heel lang filmpjes op zijn telefoon te kijken. Vroeg hem wanneer hij ging slapen. Pas als hij heel moe was, zei hij.

Dus ik heb mijn kussen gepakt en ben op de bank gaan liggen. Want ik kan niet tegen dat flikkerende licht als ik wil gaan slapen. Het was inmiddels kwart over 3 en 5 uur was Nano er weer.

Getver zeg. Zo jammer. Moet blijkbaar iets beter op passen met wat ik tegen Maxi zeg.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven