Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Dank je cheery!



Ik voelde me de hele week al duizelig, koud en moe. Vandaar dat ik getest heb. Geloof dat ik nog niet eens overtijd ben.

Morgen ga ik het ziekenhuis bellen en ik wil zsm een afspraak. Niet dat er al wat te zien zal zijn op een echo, maar gewoon voor een gesprek.

Onze vakantie blijkt een hele goede vakantie te zijn geweest!

Maar man man.... wat spannend en beetje eng ook!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oooh, Estrallas, gefeliciteerd! wat spannend zeg! Ik duim zodat alles voorspoedig verloopt!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Estrallas.! Ik heb je vorige topic ook gelezen en ga deze ook weer volgen! Wens je een hele voorspoedige zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je er weer bent, lieve TO!

Kan me goed voorstellen dat het weer kriebelt om zwanger te worden, een zwangerschap staat bol van verlangen naar het ontmoeten/vasthouden/verzorgen van je kindje(s). En als dat moment dan niet komt of veel te kort duurt, blijft dat grote verlangen onvervuld.



Mijn verhaal ken je wel een beetje hè? Andere situatie, maar met 23 weken afscheid moeten nemen van ons dochtertje. En nu weer zwanger Ik heb veel gehad aan het schrijven op het forum bij het zwanger worden en nu ook nog. Het is best wel heftig allemaal: ik durf nog steeds niet goed blij te zijn over de zwangerschap, want dat voelt oneerlijk naar ons vlinderdochtertje en ik ben gewoon vreselijk bang dat het weer misgaat. Aan de andere kant voelt het ook heel erg als een tweede kans. Het verwerkingsproces gaat natuurlijk ook gewoon door.



Nou ja, wie weet heb je wat aan mijn ervaring. Ik wens jou een super jaar toe en hopelijk snel een wolk van een gezonde baby.
Alle reacties Link kopieren
@ soulofsunshine, dank je voor je post. Hoever ben je inmiddels zwanger?

En ja, ik herken de schuldgevoelens to vlinderkindjes wel.

Heb je toevallig mijn post van gisterenavond gemist? Waarin ik schrijf zwanger te zijn?



Heb een onrustig nachtje gehad, het is uiteraard allemaal erg onwerkelijk nog.

Straks hebben we een gesprek met bonuszoon en zijn begeleider. (De vrouw waar ik zelf ook gesprekken heb).

Maar srraks eens het ziekenhuis even bellen!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ken je nog van het oktober topic Estrella en wat ben ik blij dat je terug bent en meteen zulk goed nieuws! Gefeliciteerd! Het zal extra spannend en extra beladen zijn maar het kan niet anders dan dat er een prachtig gezonde zwangerschap en kindje voor jullie in het verschiet ligt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je kiwi! Hoe is het met jou? De oversteek naar nederland goed gegaan? En een mooie kleine baby ook?



Ik heb inmiddels poli gynaecologie gebeld, en heb volgende week vrijdag een afspraak.

De assistente herkende me gelijk en was heel blij voor me!

Goh.... echt heel onwerkelijk allemaal! Ik ben 18 augustus uitgerekend. En van mijn zoontje was ik 2 augustus uitgerekend dus dat loopt qua periode vrijwel gelijk.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
O lieve Estrella's, wat voor geweldig nieuws mag ik hier toch lezen!

Lieve schat, van harte gefeliciteerd en we tellen met je mee! Nog 36 weken te gaan en 2014 moet gewoon jullie jaar worden, met een prachtkindje in augustus!
Ook al in het PB geschreven, maar nu ook weer hier. Laten we dit aftellen niet doen zoals in je bange topic, maar nu in hoopvolle blijde voorpret verwachting dat je een goede zwangerschap mag hebben. Onbezorgd kunnen we je alleen toewensen, maar ik denk maar zo dat iedereen tot 26 weken hier zijn/haar hart gaan vasthouden tot je door die lijn heen bent.



Wanneer heb je de termijnecho? Volgende week vrijdag lees ik al!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 12 december 2013 @ 08:43:

Dank je kiwi! Hoe is het met jou? De oversteek naar nederland goed gegaan? En een mooie kleine baby ook?



Ik heb inmiddels poli gynaecologie gebeld, en heb volgende week vrijdag een afspraak.

De assistente herkende me gelijk en was heel blij voor me!

Goh.... echt heel onwerkelijk allemaal! Ik ben 18 augustus uitgerekend. En van mijn zoontje was ik 2 augustus uitgerekend dus dat loopt qua periode vrijwel gelijk.



Ja oversteek prima gegaan, het wennen duurde even maar we zijn weer helemaal gesetteld. Inmiddels inderdaad met een heel mooi meisje van bijna 7 weken



Ik blijf met je meelezen, heb nog vaak aan je gedacht. Ik wens jullie het aller- allerbeste! En de echo duurt niet zo lang meer zie ik, dat is toch wel heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad doreia, zal blij zijn als de 26 weken gehaald is! En ondanks dat het allemaal heel spannend zal zijn, confronterend en vol herinneringen, hoop ik ook wel te kunnen genieten.

Ik ben blij dat ik volgende week al heen kan (al duurt dat natuurlijk nog veel te lang) Ik ben ook heel benieuwd hoeveel het er zijn.

Het zal raar zijn om maar 1 vruchtje op de echo te zien maar ook doodeng als het er twee zijn.

Nog maar even niet aan denken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Go vruchtje, Go vruchtje



Zo, ik ben gestart met cheerleaden! Heb nog altijd geen plaatjesplakken aangevraagd, maar zo kom ik er ook wel!
wow estrellas gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Hihi



Wat ben ik blij dat ik het hier toch maar geschreven heb.

Jullie zijn mijn "lief dagboek" .
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 12 december 2013 @ 07:45:

@ soulofsunshine, dank je voor je post. Hoever ben je inmiddels zwanger?

En ja, ik herken de schuldgevoelens to vlinderkindjes wel.

Heb je toevallig mijn post van gisterenavond gemist? Waarin ik schrijf zwanger te zijn?



Heb een onrustig nachtje gehad, het is uiteraard allemaal erg onwerkelijk nog.

Straks hebben we een gesprek met bonuszoon en zijn begeleider. (De vrouw waar ik zelf ook gesprekken heb).

Maar srraks eens het ziekenhuis even bellen!



Oh jeetje, helemaal overheen gelezen! Beetje slaperig nog vanavond. Wat een geweldig nieuws!! Wat heerlijk (al is het ook zenuwslopend, emotioneel etc natuurlijk. En wat goed dat je al gauw langs het ziekenhuis mag. Gewoon om veel controles vragen hoor als je daar behoefte aan hebt. Mij stelt het in ieder geval gerust en dan kun je een beetje van echo naar echo leven en duurt die eerste periode wat minder lang (al kruipt ie hoe dan ook voorbij als je zo'n geschiedenis hebt).



Ik ben nu halverwege en alles gaat eigenlijk heel goed. Merk wel dat ik het naarmate die 23e week dichterbij komt spannender ga vinden: het moment dat het misging. Ik hoop dat als die week voorbij is dat het genieten kan gaan beginnen :-) Dat is soms wel een mismatch met de omgeving, want die denkt 'de 12 weken zijn toch voorbij, waar maak je je druk om?' Terwijl ik daar heel anders tegenaan kijk. Bij het behalen van week 16 dacht ik 'als het nu misgaat, moet ik weer een hele bevalling doormaken'. Of mensen zeggen 'ik ben zo blij voor je', terwijl ik eigenlijk nog niet echt blij durf te zijn.



Het is niet m'n bedoeling om je topic te vervuilen hoor! Maar wellicht zijn dit emoties en reacties waar jezelf ook mee te maken gaat krijgen. Ik merk wel dat mensen als je weer zwanger bent helemaal denken dat daarmee het verdriet over de verloren kindjes weg is. Alsof je een soort vervanging krijgt, alsof het nu allemaal weer goed is. En dat is natuurlijk niet zo, want dit dochtertje/zusje dat niet kon blijven zal altijd een plekje houden in ons gezin.



Trouwens heel mooie ideeën over de kerstballen en de vuurpijl.



Ik hoop dat deze kleine (kleintjes?) lekker blijft zitten bij je en dat je hem/haar/hun van de zomer gezond in je armen kunt houden. Pas maar goed op jezelf
Alle reacties Link kopieren
En juist omdat jullie kindjes hun plekje in het gezin hebben moet je je niet schuldig voelen to jullie vlinderkindjes. Misschien heb ik nog makkelijk praten, ik ben (nog) niet zwanger.



Het klinkt wat zweverig, maar ik was eens bij een medium en zij vertelde dat ons manneke juist graag nog een broertje of zusje wilde. Hij vond het jammer dat hij niet meer bij ons kon zijn, maar gunde dat een ander kindje wel. En het leek hem leuk om eens grote broer te zijn, hij was steeds het kleine broertje.



Geen idee of het waar is hoor, maar het idee is wel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat fantastisch om te horen estrellas!
Wow Estrellas! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hey Estrellas!

Gefeliciteerd meid! Wow..ik ken je van het aug. 2012 topic

En heb je topic over je meisjes gevolgd, wat was dat

Enorm hartverscheurend! Ik ben blij dat het beter met je gaat ondanks je verdriet om je meisjes. Ik ga je weer volgen ok? En oh ja, wat ben jij een enorm sterk wijf..echt respect voor hoe je dit getrotseerd hebt. Ga ervoor!



Liefs Beetjegek
Alle reacties Link kopieren
Wow Estrellas, gefeliciteerd! Ik hoop dat augustus 2014 een hele mooi maand wordt.

En dan maken we van dit topic gewoon boek 2 met een prachtige afloop!
Alle reacties Link kopieren
Lieve estrellas,



Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Ik ken je ook nog van de okober mamma's!



Nog 36 tegaan indd! Hopelijk wordt 2014 een mooi jaar voor jullie!



Xx
quote:hoppala schreef op 12 december 2013 @ 11:05:

Wow Estrellas, gefeliciteerd! Ik hoop dat augustus 2014 een hele mooi maand wordt.

En dan maken we van dit topic gewoon boek 2 met een prachtige afloop!Jaaaaaaaa
Alle reacties Link kopieren
Oh Estrellas wat een mooi en spannend nieuws! Gefeliciteerd! Ook ik zal meelezen en meeleven. Op naar de komende 36 weken!
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Alle reacties Link kopieren
Lieve Estrellas,



Gefeliciteerd!!!! Wat een goed nieuws!

Ik heb al die tijd met je meegeleefd en ben zo blij voor je om dit te lezen. Ik gun je al het geluk en een hele fijne zwangerschap.

Ik ken je nog van het oktober2013 topic. En via een vriendin van mij natuurlijk ;)



Ik zal meelezen en weet sowieso dat ik meeleef met je en duim dat alles goed gaat.



Dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven