Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Dikke knuffel Estrellas
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen.

Wat een rotdag gisteren! De hele ochtend werd in beslag genomen door het repareren van het bed. En de rest van de dag eigenlijk door het kijken naar de klok....



Vannacht een rotnacht doordat Mini rond half 3 begon te spoken en ikzelf behoorlijk kiespijn en hoofdpijn heb.

En ik ben nu ook veel te vroeg alweer wakker!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen Estrellas, ik hoop dat je vandaag een beetje kunt uitrusten. Vanmiddag lekker een slaapje doen samen met mini en dat je je daarna weer een stuk beter voelt.



Het wordt nu even flink doorbijten de komende weken. Maar na alles wat jij al hebt doorstaan zal dat een eitje zijn



Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, moet lukken toch Janneke? Doen we gewoon even! Zei gisterenavond al tegen Mini, we gaan er weer een maand tegenaan hè samen! Nog eventjes jij en ik en ik en jij! Hij knikte woest ja, dus was het vast met me eens
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
De lieverd.....
Alle reacties Link kopieren
Och wat een schatje! Heerlijk zo'n klein mannetje En straks heb je gewoon twee van die dropjes

Vervelend dat gisteren (en vannacht) niet zo gelopen is als je had gehoopt, maar voor je het weet is je man weer thuis en kunnen jullie rustig aan genieten van jullie nieuwste gezinslid. Het is wat Janneke schrijft; je hebt al voor hetere vuren gestaan.

Hopelijk heb je vandaag even een lekkere brakdag.. het weer werkt in ieder geval mee!
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een dag! Ik ben vanmiddag verrast met een Baby Shower!

Echt een dag met een lach en een traan. Ben enorm verwend. Kan een kinderwagen van mijn lijstje afstrepen nu.

Verder de echte baby shower spelletjes gedaan als inschatten hoe groot mijn buik is (blijkbaar zie ik er erg fors uit want iedereen zat er ver naast!), potjes baby voeding proeven en raden, lijst jongensnamen verzinnen, en er is een pool gemaakt met de vermoedelijke geboorte datum van Nano.

En er hebben heel wat tranen gevloeid bij een wens ketting. Iedereen moest kralen aan een ketting doen die voor hun een betekenis hadden (met betrekking tot mij) en er zijn heel wat kralen voor de meisjes bij gekomen.

Mijn bonusdochter moest ook zo huilen. Er zijn zulke mooie woorden gezegd!

Als ik dit schrijf schiet ik alweer vol.



Wat is het toch bijzonder om zulke fijne mensen om me heen te hebben!

Hier ga ik nog lang van na genieten.

Ben nu helemaal gebroken maar wel voldaan!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Waaah! Een babyshower!! Nou zeg, die kwam even op het best denkbare moment! Wat een energie kan zo'n dag je dan geven he?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg....echt zo lief van diegene die dit voor je heeft bedacht.

Heerlijk om zo onverwachts, maar ooooo zooooo verdient in het zonnetje te worden gezet.
Oh wat lief Estrellas!! Hopelijk lig je heerlijk na te genieten van deze fijne dag!!!



Dat is iig alvast een goed begin van de komende maand Ik krijg ook helemaal een glimlach op mijn gezicht als ik denk aan wat voor mooie middag je zult hebben gehad. Slaap lekker voor straks xx
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig Estrellas en op wat een topmoment!



Kun je nog even lekker een weekje van nagenieten en voor je het weet ben je dan al weer bijna halverwege de maand.
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen Estrellas, heb je nog lekker nagenoten van je Baby Shower. Ik hoop dat je met een glimlach om je mond in slaap bent gevallen.
Alle reacties Link kopieren
En of ik heb nagenoten!

Heb goed geslapen, paar keer wakker en uiteraard ook om even te plassen. Alleen mini had een lekker kado-tje voor me toen hij wakker werd... zat helemaal onder de poep 😷



Best wel aanpoten hoor zo zonder man en enorme buik! Vandaag een verse tape gehad van de fysio en straks komt de pedicure nog mijn voeten netjes maken. En dan zit er gelukkig weer een dag op!



Morgen komt mijn moeder me helpen met mijn nesteldrang, even lekker de keuken soppen. Ondertussen schiet ik al aardig op met de wasjes.

Ik heb de eerste pakjes van Nano al klaar liggen.



Begin nu best een beetje de zenuwen te krijgen nu het eind toch echt in zicht begint te raken.

Ook kan ik er af en toe even emotioneel van worden. Deze achtbaan die zwangerschap heet is bijna bij het eindstation.

Maar wanneer oh wanneer dient die kleine (nou ja, klein) zich aan?? Wanneer moet ik echt mijn man gaan bellen? Dat voorwerk, die harde buiken maken me onzeker.



Vandaag 35 weken.... nog maximaal 5 weken te gaan!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Haha, die mini toch....



Dat je last van je zenuwen begint te krijgen lijkt me niet zo gek.

Is toch best spannend, nog maar 5 weken en man weg. Hoe lang heeft je man nodig om naar huis te komen en wat is de datum dat hij thuis komt als nano gewoon de rit uit zit.



Fijn dat je moeder je morgen komt helpen. Samen de keuken soppen is toch een stuk gezelliger dan alleen. En daarnaast lijkt het me beter dat je moeder op een trapje de bovenkastjes doet dan jij met die giga buik van je



Beloof je, dat je het de rest van de week een beetje rustig aan gaat doen, dat zal Nano ook wel prettig vinden. Daarnaast wordt het ook nog behoorlijk warm.



Hou je taai meid
Alle reacties Link kopieren
Man komt 11 augustus weer thuis en zijn reistijd hangt af van waar het schip is. Maar reken op een uur of 10.



Nou, die bovenkastjes op een trapje zal beter gaan dan gehurkt de onderste kastjes



Ik hoorde al zoiets dat het erg warm gaat worden deze week, kan niet zeggen dat ik daar heel erg naar uitkijk!



Zal me koest houden hoor!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat super leuk die babyshower! En wat heerlijk dat je mensen om je heen hebt die de komst van Nano met je willen vieren en daarnaast je andere kinderen niet vergeten. Het is nu echt aftellen geblazen en ik kan me voorstellen dat dat ook wel erg spannend is. Fijn dat je een goed team om je heen hebt verzameld voor die laatste loodjes. Ik tel met je mee!
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Pootjes in een bak water, limonade de avond ervoor koud zetten in de koelkast, ijsblokjes maken als een malle, een vochtige handdoek over Nano .. eeh.. .je buik.

Of natuurlijk: lekker zwemmen in een zwembad!



En ik ben zooo blij met 35 weken! Nog 2 weken en we gaan juichen dat we scheel zien en onze kaken pijn doen van het lachen!
Alle reacties Link kopieren
Een dezer dagen zal de box ook weer opgezet worden. Ergens zie ik daar een beetje tegenop. De meisjes waren de laatste die erin gelegen hebben...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Snap ik heel goed, dat dubbele gevoel. Maar ook Mini heeft erin gelegen toch? Kun je foto's tevoorschijn halen van Mini in die box? Kijken hoe dat er ook alweer uitzag? Ik kijk nu naar links en Dorian ligt in zijn box. Hij ligt op zijn buik en is verwoed bezig om een doos met speelgoed wat nét buiten zijn bereik is, te pakken. Heel doortastend, zoekend naar een nieuwe mogelijkheid. En dan is ie er even zat van, pakt het boxkleed vast en rolt zich om terwijl hij zich daar in wikkelt. Onderwijl kletsend, brabbelend en gillend. Nog een paar weken en er ligt ook bij jou weer zo'n klein hummel in
Alle reacties Link kopieren
Spannend dat je man pas 11 augustus weer terug komt. Nano moet dus echt de hele rit uitzitten



De box opzetten dat is weer 1 van de vele hordes die je hebt moeten nemen. En daar zal best een traantje bij vloeien.

Maar het is voor het goede doel, voor kleine/grote Nano.

Misschien helpt het je om de box gelijk helemaal van Nano te maken. Dus een eigen boxkleed en zijn eigen knuffeltjes er in leggen. Zodat hij er helemaal Nano uitziet.

Misschien heb je een andere plaats in de kamer waar je hem kunt neerzetten, zodat wanneer je binnen komt niet gelijk het beeld van de meisjes in hun mandje er bij hebt.



Goede tip van Doreia, de foto's van Mini bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag afgesproken dat de box ook best opgezet kan worden als ik in het ziekenhuis lig.

Er komt inderdaad een ander boxkleed in (hele mooie met sterren dus toch wel een kleine knipoog naar de meisjes) en de box komt op een andere plaats te staan.



Vandaag even meters gemaakt met opruimen en soppen. Pfoei nesteldrang!! Ben wel wat over mijn grens gegaan voel ik. Dus voor morgen een vriendin gevraagd om me te helpen.

Het is goed merkbaar aan mijn lijf dat ik nu weer alleen ben. De pijn is heftiger aanwezig nu, vooral s nachts!



En mijn buik zit ook echt in de weg, dat bewijst de grote blauwe plek op mijn buik wel, van een kastdeurtje



Nu samen met mijn kleine vent onder de douche en dan zit er alweer bijna een dag op!!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hahaha, pas op! Zwenkt uit!

Goed zo, die box komt wel. Hoeft nu nog niet. En heel goed dat je de nesteldranghulptroepen inschakelt! Hou je taai, vanaf morgen wordt het warm!
Alle reacties Link kopieren
Oohh ik zie het net ja bij Piet! Tropisch warm. Gatver, dat gaat pittig worden!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nou, 6 uur is blijkbaar het nieuwe 9 uur voor mij?!



Lig te denken aan wanneer ik Maxi toch zal moeten bellen. En dan denk ik gelijk aan het moment in het AMC. Toen zeiden jullie ook tegen me dat ik hem moest bellen, die woensdagavond. Net als de verpleging, die zei ook dat ik hem moest bellen. Ik bleef maar zeggen, ik kijk het nog even aan (puf puf) even kijken wat de indociet doet (puf puf) dit zet toch niet door.....



Het zou in dit geval een stuk makkelijker zijn als mijn vliezen gewoon braken, dan weet ik zeker dat er van voorwerk geen sprake meer is.

Zoals nu ook, ook weer een paar fikse krampen gehad. Maar het zegt en doet allemaal niets!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Estrellas, ik ben vanaf het begin een meelezer, maar aangezien 6 voor mij ook het nieuwe 9 is, kom ik je nu een hart onder de riem steken.



Ik vind dat je overkomt als een krachtige vrouw die ondanks alle pijn en verdriet wel gebogen is, maar niet geknakt. Daar kunnen veel mensen nog een puntje aan zuigen. Ik heb veel bewondering voor je. Op de manier hoe je in het leven staat.



Wat betreft Maxi waarschuwen zou ik kijken naar wat hij zou willen? Zijn er met zijn werk afspraken genaakt over wat te doen als er bij bellen sprake is van loos alarm? Pas bellen als het begint, kon hij sowieso wel eens te laat zijn. Het is je derde bevalling van je vierde kindje. Wat zegt het ziekenhuis over de vraag hoe lang te nog duurt?

Volg je hart, dat heb je het hele afgelopen jaar gedaan!



Een dikke en van mij! Ik blijf met je meelezen en meeleven. Tot Nano er is, en ook erna!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven