Gekantelde baarmoeder en zwanger worden

29-07-2019 13:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat bijna elke vrouw weleens een (licht) gekantelde baarmoeder heeft, maar toch ben ik een beetje ongerust over de mijne.

Zal ook langs de huisarts gaan ermee, maar wilde toch even informeren of er dames zijn die het hebben (gehad).

Ik was onlangs voor een uitstrijkje bij de huisarts (toen nog geen gezamenlijke wens voor 3e kindje) en na 6 pogingen incl nog een huisarts erbij niet gelukt omdat mijn baarmoeder gedraaid was naar rechts. Een week later weer een poging maar wederom na vele pogingen niet gelukt. Dus doorverwijziging naar de gynaecoloog, maar omdat het niet urgent was nog niet geweest.

Nu vraag ik me af of dit mogelijk invloed heeft op wel/niet zwanger worden.
Kort na die bezoeken aan de huisarts gaf mijn man aan dat hij graag voor een 3e wil gaan, dus ik ben helemaal in de gloria. Vorige keren was ik snel zwanger, maar intussen word ik bijna 40 en is de jongste net 4. Het kan niet elke keer feest zijn en gelijk raak, maar het zou wel suf zijn om elke maand te hopen zwanger te zijn terwijl zijn zaad mijn baarmoeder niet bereikt zeg maar..

Nou ja, lang verhaal kort (en ik ga ermee naar de huisarts nog) maar meer dames met deze ervaring?
Je bent er al 2x zwanger mee geworden, dus je gekantelde baarmoeder is geen probleem.

Dat je inmiddels 40 bent, kan er wel voor zorgen dat het langer duurt.
Ja ervaring, en nee, het leverde geen problemen op. Die van mij staat trouwens geheel naar achter gekanteld. Verder kan niet...
Familielid heeft er redelijk makkelijk 3 kinderen mee gekregen. Zonder medisch traject.
groenebroek schreef:
29-07-2019 13:40
Je bent er al 2x zwanger mee geworden, dus je gekantelde baarmoeder is geen probleem.

Dit.
Oh super meiden! Dank jullie wel! Dit stelt me echt wel gerust! Had het idee van 'erlangs schieten' zeg maar ;-) Yesssss.... En idd, mijn eitjes worden ouder, dus besef wel dat het daardoor langer kan duren. Hopelijk helpt het dat ik me verder wel 20 voel haha! Bedankt nogmaals!
groenebroek schreef:
29-07-2019 13:40

Voorheen had ik dit nooit bij uitstrijkjes, ook voor/na beide zwangerschappen niet. Door het HPV virus kreeg ik jaarlijks een uitstrijkje en dat ging altijd probleemloos, vandaar dat ik het nu vraag.
Een gekantelde baarmoeder heeft nauwelijks invloed op zwanger worden.
Een gekantelde baarmoeder heeft niet veel invloed op zwanger worden, je leeftijd wel. 40 jaar is toch niet niks dan.
Hier een gekantelde baarmoeder, kwamen we pas achter bij de termijnecho (1e zwangerschap ronde 2 was raak). Het enige 'nadeel' was dat er tm 13 weken inwendig een echo gemaakt moest worden, uitwendig lukte niet goed door de gekantelde baarmoeder volgens de echoscopiste.

Het feit dat een uitstrijkje niet lukt, kan ook te maken hebben met de lengte/stand van je baarmoederhals, moment van je cyclus heeft ook nog wel eens invloed op stand van baarmoeder(hals).
Elke baarmoeder ligt gekanteld, de meeste naar voren, de rest naar achteren of links of rechts.
Kijk voor de aardigheid eens naar anatomische plaatjes.

Afbeelding

De baarmoeder ligt a.h.w. over de blaas, gekanteld naar voren dus.

Voor een uitstrijkje is het van belang dat de baarmoedermond mooi recht in de vagina 'hangt', wat bij veel vrouwen niet zo is.
Om zwanger te worden moet het sperma de baarmoeder in en dan gewoon doorzwemmen. Dat sperma denkt echt niet: hé, nee, we gaan niet linksaf hoor, we gaan rechtdoor.

Die twee zaken (uitstrijkje en zwanger worden) hebben weinig met elkaar te maken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
PlukvandePet schreef:
29-07-2019 13:44
Oh super meiden! Dank jullie wel! Dit stelt me echt wel gerust! Had het idee van 'erlangs schieten' zeg maar ;-) Yesssss.... En idd, mijn eitjes worden ouder, dus besef wel dat het daardoor langer kan duren. Hopelijk helpt het dat ik me verder wel 20 voel haha! Bedankt nogmaals!
Misschien weer even een biologieles volgen. 🤷🏼‍♀️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven