Help...Spelling naam

24-03-2015 15:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 35 weken zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een dochter. We zijn al wel zo goed als zeker uit de naam. Ik twijfel enorm over de spelling. Mijn man maakt het niet zoveel uit. Ik twijfel tussen Kai en Kay. Wat is jullie mening?

Dank alvast voor de reacties
Hoe wel je het zeggen? Kai of Kee?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ja, hoe wil je het uitspreken?
Het eerste zou ik uitspreken als kai, het tweede als kee.
Bij Kai zou ik het uitspreken als Kaai, bij Kay als Kee, dus zelfde vraag als de anderen; hoe wil je het uitgesproken hebben?
Ozo.
Ik zou het allebei op dezelfde manier uitspreken, maar vind Kay mooier.
Ik vind Kai mooier. Ik zou het in eerste instantie altijd met een a-klank uitspreken.
Als het zo naast elkaar staat, zou ik Kai als Kai uitspreken en Kay als Kee. Ik snap dus bovenstaande reacties.

Echter... ik ken een Kay waarbij je het uitspreekt als Kai.... Nooit bij stil gestaan dat het het ook als Kee uit zou kunnen spreken, haha!

Kai vind ik persoonlijk 'mooier' staan én duidelijker (ervan uitgaande dat de uitspraak ook als Kai bedoeld is...).
Hoe toevallig; mijn zoon ZOU Kay heten (is het niet geworden) en ik ken iemand die zijn zoontje heet Kai. Kan dus mijn inziens beiden; reden dat mijn zoontje Kay geworden zou zijn is die Y op het einde; die hebben ze bij mij allemaal op het einde.
En als je het als Kee wil uitspreken, vind ik het leuker als je je kind ook Kee noemt. Leuk ouderwets.
quote:pompoenpit schreef op 24 maart 2015 @ 15:07:

Ik zou het allebei op dezelfde manier uitspreken, maar vind Kay mooier.+1
Ik vind Kai mooier. Maar dat is vooral omdat ik de -y niet zo mooi vind
Namen eindigend op -y, de zogenaamde Tokkienamen.....

http://mens-en-samenlevin ... r-jongens-en-meisjes.html

http://allenamen.nl/nieuw ... dernamen_over_je_SALARIS/
Wat fijn al die reacties. Wij willen het uit gaan spreken als kaai . Ik heb ook ergens gelezen dat Kay (Keej) ook een meisjesnaam kan zijn. Ik ben er ook een beetje bang voor dat Kay uitgesproken gaat worden als Keej.

Wij hebben al een dochter Elin. Ik dacht zelf dat Kai er misschien beter bij zou passen.
Ik zou voor Kai gaan.
Wordt het een jongetje of een meisje ? Kai vind ik een jongensnaam (ken een Kai in mijn omgeving) en Kay een meisjesnaam (maar dat is meer gevoelsmatig)
quote:may_ka schreef op 24 maart 2015 @ 15:12:

En als je & het als Kee wil uitspreken, vind ik het leuker als je je kind ook Kee noemt. Leuk ouderwets.

Als meisjesnaam wel ja. Niet zo fijn voor een jongen.

Jongen hangt er echt vanaf hoe je het uit wilt spreken.
Sorry, had ik er even bij moeten zetten. Het wordt een jongen
OK, dan zou ik voor Kai gaan
O, ik ging inderdaad van een meisje uit.

Maar als je je zoon Kaai wil noemen, waarom noem je hem dan niet Kaai?
quote:Nickske schreef op 24 maart 2015 @ 15:09:

Als het zo naast elkaar staat, zou ik Kai als Kai uitspreken en Kay als Kee. Ik snap dus bovenstaande reacties.

Echter... ik ken een Kay waarbij je het uitspreekt als Kai.... Nooit bij stil gestaan dat het het ook als Kee uit zou kunnen spreken, haha!

Kai vind ik persoonlijk 'mooier' staan én duidelijker (ervan uitgaande dat de uitspraak ook als Kai bedoeld is...).Dit zou mijn post kunnen zijn

quote:Tina2 schreef op 24 maart 2015 @ 15:23:

Wat fijn al die reacties. Wij willen het uit gaan spreken als kaai . Ik heb ook ergens gelezen dat Kay (Keej) ook een meisjesnaam kan zijn. Ik ben er ook een beetje bang voor dat Kay uitgesproken gaat worden als Keej.

Wij hebben al een dochter Elin. Ik dacht zelf dat Kai er misschien beter bij zou passen.Ja, vind ik ook. Mooie match!

Kai is een jongensnaam (in mijn oren), Kay is een meisjesnaam.
Optie drie: Kaj (ik ken geen Kais maar wel twee Kajs)
quote:Razzmatazz schreef op 24 maart 2015 @ 15:28:

OK, dan zou ik voor Kai gaan

Moet je niet naar een Engelstalig land gaan

Ik ken kai (of kai kai) als schunnig:

http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=kai+kai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven