Herstel buitenbaarmoedelijkzwangersch en weer zwanger worden

29-01-2020 22:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames die over hun ervaring en verhaal willen praten. Wanneer weer toe aan een nieuwe poging zwanger worden?
Zie alleen maar tropics van paar jaar oud
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad. Vanaf begin van de zwangerschap al een voorgevoel dat het niet goed zat, en na hevige buikpijn bleek dit ook zo te zijn.
Na 2 weken bloedprikken en echo's heb ik geeist dat ze een kijkoperatie zouden uitvoeren en hierbij is mijn eileider dan ook weggehaald. Voor mij bracht dit een hoop rust en nog geen normale menstruatie later was ik alweer zwanger.
Resultaat hiervan slaapt nu naast me :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf niet, maar mijn naaste collega hetzelfde verhaal minus de kijk operatie. De eerste eisprong na de bbz goed benut zeg maar, en het resultaat begint nu net breeduit te lachen.

Maar ik denk dat het nogal afhangt van de situatie. Bij collega loste het zichzelf op (wel veel pijn, dagelijkse controles etc, maar geen operatie of medicatie gehad). Als het bij jou een gesprongen eileider met een spoedoperatie en kantje-boord is geweest, kan ik en zo voorstellen dat je er niet binnen een paar weken al weer aan toe bent.
Mijn eerste zwangerschap was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had geen pijn, maar het viel me op dat ik bloedde midden in mijn cyclus. Ik heb toen voor de grap een test gedaan, geen idee waarom, maar die was dus positief. Daarna ben ik naar de huisarts gegaan, later doorverwezen nadat de ha telefonisch consult had gehad met de gynaecoloog. Eenmaal in het ziekenhuis een inwendige echo gehad en bleek dus dat het vruchtje in mijn eileider zat, maar dat mijn lichaam dit zelf al aan het afbreken was.
Heb nog wekenlang hcg geprikt, zodat ze konden zien dat mijn lichaam alles zelf had afgebroken. Dit tot de hcg 0 was.

Daarna hadden we weer groen licht en bij de eerste ronde weer zwanger, ze wordt binnenkort alweer drie jaar! Ik vond het in het begin wel spannend, maar kreeg hierdoor vroege echo's in het ziekenhuis en toen bleek dat het toen wel op de goede plek zat mocht ik verder onder controle van de verloskundige in mijn woonplaats.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 1 gehad, ernstig en zeer levensbedreigende situatie was het. Iets meer dan kijkoperatie helaas.
3 maanden verplicht de pil erna, toen mocht ik weer. Inmiddels is het 1.5 jaar geleden, 3x zwanger geweest en 3x miskraam. Meest recente vorige maand.
Helaas...
Ja, eerste zwangerschap was een EUG.
Bij die laatste spoedecho in het ziekenhuis waar duidelijk werd dat het niet goed zat klopte het hartje nog... :-[

Gelijk spoedoperatie waarbij een eileider is verwijderd, deze was al aan het scheuren werd mij later verteld. Ik heb zo'n 3 weken nodig gehad om te herstellen, ik was vooral heel erg moe, ik denk dat dat meer een psychische component was.

Daarna één menstruatie afgewacht en gelijk daarna weer zwanger. Nu met om de dag controle (bloedprikken en echo's) Dat was nog een behoorlijke tijd heel erg stressen omdat HCG wel steeg maar er niets te zien was. Ziekenhuis wilde al mijn overgebleven eileider weghalen (niet dat ik daarin meegegaan was overigens)

Uiteindelijk bleek het toch goed te zitten, verder toen een prima zwangerschap gehad.

Sterkte, ik weet niet of er bij jou een eileider is weggehaald maar het is niet zo dat je dan gelijk 50% minder kans hebt hè, die overgebleven eileider neemt het voor een deel 'over'.
Alle reacties Link kopieren
GCE1981 schreef:
29-01-2020 23:17
Hier ook 1 gehad, ernstig en zeer levensbedreigende situatie was het. Iets meer dan kijkoperatie helaas.
3 maanden verplicht de pil erna, toen mocht ik weer. Inmiddels is het 1.5 jaar geleden, 3x zwanger geweest en 3x miskraam. Meest recente vorige maand.
Helaas...

Ach meid toch!
Wat enorm frustrerend en verdrietig.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier in augustus 2017 een bbz gehad na mijn eerste ivf terugplaatsing, deze ging vanzelf weg en inderdaad opgevolgd met elke week bloedprikken totdat het hcg weer op 0 stond. In februari 2018 na een nieuwe ivf poging succesvol zwanger en een gezonde zoon gekregen. In augustus 2019 was ik tot mijn grote verbazing spontaan zwanger! Helaas bleek dit weer een bbz te zijn, tijdens een vroege echo stortte ik compleet in elkaar van de buikpijn terwijl ik daarvoor geen klachten had. Een half uur later ben ik geopereerd en bleek dat mijn eileider al gescheurd was. De eileider is verwijderd. Tot op heden niet opnieuw zwanger geworden. We geven het nog tot september en daarna zullen we ons weer aanmelden voor een nieuwe ivf behandeling.

Het herstel van de eerste bbz ging lichamelijk goed maar geestelijk was ik er minder goed aan toe, eindelijk zwanger na 3 jaar en dan loopt het zo. Het herstel van de tweede bbz ging goed, 2 weken thuis gebleven na de operatie en erg moe geweest maar daarna kon ik alles weer doen. Geestelijk vond ik dit ook beter te doen omdat ik al een kindje heb en erg dankbaar was dat ze er op tijd bij waren.

Heel veel succes met het herstel en ik hoop dat je snel zwanger bent!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een berichten. Ieder zo zijn verhaaltje idd. Wat is het tovh heftig om dat we te maken zeg. Ik heb gelukkig een gezonde dochter van 2. Ik heb eind dec. Met 8 weken zwangerschap een eerste echo gehad. Die dag voor t eerst wat buikpijn(drukkend) op de echo zagen we een kloppend hartje maar vk twijfelde of t op de goede plek zat. Gelijk met spoed naar zkh daar bleek er al veel bloed in me buik te zitten en zat het babytje idd in mijn eileider. Kortom gelijk geopereerd veel bloed verloren en een baby en eileider armer. Nu net mijn 1e nod weer gehad. Dinsdag heb we de na controle in zkh . Wij wachten nog wel even met weer zwanger worden. Ik ben deze week pas weer voorzichtig wat aan het werk dus heb mijn tijd wel nodig
Alle reacties Link kopieren
Sterkte cge1981. Dat is ook niet niks zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het vrije woord. Nee dit had ik idd van de arts begrepen dat overgenomen wordt door de andere. Hoe bizar! En mooi! Maar pcies dat wat je schrijft lijkt me de engste nachtmerrie dat er een herhaling zich voordoet in je ander eileider en dan je wens klaar zal zijn
Alle reacties Link kopieren
Mm mijn laatste bericht niet zichtbaar? Wie kan me vertellen wat ik op de na controle van een operatie kan verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de steun, maar het is wat het is ;)
Ben gezegend met 2 gezonde kids hoor, dat scheelt denk ik heel veel.

Na controle was bij mij echo, bloedtesten en gesprekje
Alle reacties Link kopieren
Oh ik hoop daar zelf ook zo op dat ik een echo krijg. Ik viel zo vaak nog een vage buikpijn/flankenpijn/lage rug pijn.
Ik wil echt gewoon graag weten of alles ok is in mijn lijf. Tijdens de zwangerschap heeft mijn lichaam mij ook zo in de steek gelaten.. geen klachten geen bloedverlies helemaal niks (behalve de dag van operatie dan wat buikpijn en misselijk en een uur voor de narcose helse pijn) dat vertrouwen moet met de tijd weer groeien
Alle reacties Link kopieren
Hier had ik op vrijdag helse pijnen, zelfs tramadol hielp niet.
Zondagavond begon ik pas te bloeden. Maandagochtend gyn gebeld, afspraak die middag. Ochtend nog uitgebreid boodschappen gedaan etc. Bij gyn echo en daar bleek foute boel -> ambulance met zwaailichten en direct naar ziekenhuis. Toen voelde ik me overigens best goed en na OK was ik echt prima in orde.
Alle reacties Link kopieren
❣️
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 14-01-2021 21:18
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal ook zeg koffie leutje. Ik snap je onzekerheid wél. Maar miss is het nu ook dat er onbewust wat meer druk op ligt dat je zwanger wilt worden?
Als je koppie er eigenlijk nog niet klaar voor is lukt het heel vaak ook noet zeggen ze! Maar goed dat je even naar de doktor gaat! Miss kunnen ze kijken of je andere eileider ni et prongelijk iets tegenhoud. Hoor je ook nog wel eens. Sterkte iig
Ja ik denk dat ik ook alleen een gesprek krijg. Prima maar als ik twijfel kan ik wel om een echo vragen lijkt me.
Hier komt het kwa timing ook niet uit om in het einde van t jaar uitgerekend te zijn dus dat is ook een reden dat we het even uitstellen. Maar de hoofd reden is ook dat ik het nu even niet zie zitten. Maar goed wie weet ineens na een maand weer lekker in me velletje.
Onze peuter is ook enorm pittig op t moment dus miss is het ook maar beter om even te wachten
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal ook zeg koffie leutje. Ik snap je onzekerheid wél. Maar miss is het nu ook dat er onbewust wat meer druk op ligt dat je zwanger wilt worden?
Als je koppie er eigenlijk nog niet klaar voor is lukt het heel vaak ook noet zeggen ze! Maar goed dat je even naar de doktor gaat! Miss kunnen ze kijken of je andere eileider ni et prongelijk iets tegenhoud. Hoor je ook nog wel eens. Sterkte iig
Ja ik denk dat ik ook alleen een gesprek krijg. Prima maar als ik twijfel kan ik wel om een echo vragen lijkt me.
Hier komt het kwa timing ook niet uit om in het einde van t jaar uitgerekend te zijn dus dat is ook een reden dat we het even uitstellen. Maar de hoofd reden is ook dat ik het nu even niet zie zitten. Maar goed wie weet ineens na een maand weer lekker in me velletje.
Onze peuter is ook enorm pittig op t moment dus miss is het ook maar beter om even te wachten
Alle reacties Link kopieren
❣️
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 14-01-2021 21:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey koffie leutje. De nacontrole was gelukkig helemaal goed. Ik heb foto's kunnen zien van wat er gedaan was en wat er aan de hand was. Dit was heel erg prettig ook voir de verdere verwerking . Het was verder idd alleen een gesprek maar heb wel al me vragen kunnen stellen en vriendelijk geholpen. Inmiddels weer lekker helemaal aan het werk. Doet me heel goed ondanks ik nog niet fit ben zoals ervoor maar dat komt vanzelf wel. Btje voorjaar zal ook helpen hahaha
Wat vervelend dat het bij jullie nog niet wil lukken. Wat voor onderzoeken heb je gehad?
Het zal natuurlijk ook zomaar kunnen dat je er emotioneel nog niet overheen bent en dat het onbewust je lichaam tegenhoud een nieuwe zwangerschap. Is natuurlijk ni et wat je wil lezen maar je hoort het veel.
Sterkte met de onderzoeken
Alle reacties Link kopieren
❣️
koffieleutjuh wijzigde dit bericht op 14-01-2021 21:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heftig koffieleutjuh.
Wens je veel sterkte ! En afwachten das nog jet allermoeikijkste lijkt me.
Schrijf lekker van je af als je dat fijn vind
Alle reacties Link kopieren
Sterke koffieleut, hopelijk kan je t alsnog plekje geven

Hier inmiddels opnieuw zwanger, 5 weken ongeveer, dus weer spannende tijden. Heb niet idee dat verkeerd zit, dus meer of t blijft zitten!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd gce1981 wat ontzettend spannend! Krijg je nu ook een vroege echo?
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
13-03-2020 08:04
Gefeliciteerd gce1981 wat ontzettend spannend! Krijg je nu ook een vroege echo?
Ja volgende week staat er al echo gepland, hopelijk zit alles dan nog op de juiste plek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven