Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussen het werk door!
Nijn.. moxa therapie ofzoiets is het enige waarvan ik ook nog wel eens heb gehoord dat je dat kunt proberen. Geen idee of het werkt en eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker of je het nu ergens kunt laten doen i.v.m. corona? Maar wellicht het uitzoeken waard als het kan voorkomen dat je naar het zkh moet om te draaien.
Doe rustig aan meid. Probeer toch een beetje lekker van je verlof te genieten! :heart:

Troela ... Denk aan jou! :heart: .. hopelijk was dit een goed ei.. als je die knaller van een test ziet, moet dat haast wel!
Nijn misschien een gekke vraag maar heb je misschien een zwangerschapsbelletje om je nek hangen? En ik snap dat je daar niet heen wilt zowel voor het draaien als de kans om besmet te worden. En wauw 34 weken meis :yes: ik hoop dat de pijn in je heupen wat minder word. Misschien nu je lekker verlof heb dat het wat beter word dat hoop ik inieder geval voor je. Hou je taai kanjer

Ik durf nog niet eerder plaats te nemen op de wachtbank als me temp doet wat het moet doen. Vorige keer ging het ook zo gek. Heb wel stiekem zitten denken mocht het raak zijn dan zou ik in december uitgerekend zijn dat is best gek dat is de maand dat ik me zus verloren ben. Met dochter was ik uitgerekend op de sterfdag van me opa en die is op zijn verjaardag geboren gek he

Ik voel me weer goed Nijn, dochter heeft gelukkig nergens last van gehad. Maar die is altijd of buiten of op der kamer en komt alleen snel even eten beneden en weg is ze :facepalm:
Lief zon :hug:

Ga jij nou maar kijken voor die babywatcher dat is echt super leuk. Als je Facebook heb daar ff kijken op de site
Alle reacties Link kopieren
Nijntje, heb geen medelijden met mij hoor. De belangrijkste mensen zijn langs geweest voordat de hele toestand uitbrak en ik kan iedere dag wandelen (hele stukken alweer :hyper: 10 km gisteren). Man ziet zoon veel meer dan in normale situatie en gaat vanaf juli 4 dagen werken. En mijn ouders komen nog iedere week een dag. Ze zitten thuis in quarantaine omdat ze op bezoek willen blijven komen zo lief van ze. Zolang niemand ziekte-verschijnselen heeft gokken we het erop, aangezien we geen risicogroep zijn.

Weet je zeker dat je niet naar het ziekenhuis wil? Ik zou nu liever een geplande KS hebben dan een thuisbevalling (hier in de regio is dat min of meer verplicht zonder medische indicatie). Ik hoop dat ze snel draait en jij van je klachten af bent. Als moxa nu niet kan heb je ook nog spinning babies (dat zijn oefeningen zodat de baby draait).

Naatje, ja het is wel jammer, maar niet anders. Waarschijnlijk ga ik over een week of 3 weer aan de slag thuis. Ik hou dan 4 weken verlof over die ik na de zomer ga opnemen. We hebben alleen Leeuwtje dus het zou moeten kunnen met zijn tweeen. Zeker als ie zo makkelijk als nu blijft :-x . Het is zo’n doetje :flirting: .

Okkie, bijna voorbij de 12 weken! :yes: . Gaat dit keer helemaal goed komen :heart:

Troela, Vanessa en Moos ik duim dat dit een gouden ei is voor jullie. Zuur dat alle trajecten nu stilliggen. En vooral dat jullie niet weten hoelang het gaat duren.

Zonnetje gaat bij jou ook nog alles goed?

Mallelein je weet niet hoe de wereld is over 9 maanden, maar juist een zwangerschap beschermt je wellicht tegen Corona! Er zijn studies die erop duiden dat vrouwen door oestrogeen beschermd zijn en dat is nou net een hormoon dat zwangere vrouwen veel hebben ;).
Alle reacties Link kopieren
Oh goed dat je er zo naar kijkt Leeuw! Het kan zo ook z'n voordelen hebben he;-) Vriend en ik vinden het straks ook prima om lekker met z'n vieren thuis te zijn. Lekker rustig:-) Wie weet werkt vriend dan nog thuis! Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Belangrijkste is eerst dat ze gezond geboren wordt.
Hebben ze je hard nodig op je werk?

Thanks voor de moxa tip ZOnnetje, maar dat kan helaas niet nu. Er is wel een soort zelfpakket maar voordat ik dat heb is het al aan de late kant. Spinning babies ga ik
eens opzoeken.
En thanks ZOnnetje :-) Voor jou is die babywatcher nu misschien wel fijn.. Ik heb er geen ervaring mee.

En Troela, zou zo'n zwangerschapsbelletje kunnen helpen? En is het echt een belletje dat rinkelt zodra ik beweeg :facepalm: :-? Ik ken het dus niet;-)
Fijn trouwens dat dochter niet ziek is. EN hopelijk morgen temp omhoog!

Leeuw, ik wil overigens ZEKER in het ziekenhuis bevallen hoor! Dat is m'n enige angst, dat ik niet in het zh kan bevallen. Maar die draaipoging moet ook in het zh gebeuren. En beter kom je daar maar zo min mogelijk. Voel gelukkig nog veel grote bewegingen dus misschien helpt ze me nog een beetje:-)
Nijn ik bedoelde of je die toevallig al draagt. Maar niet dus 😉 heb gelezen dat vrouwen die zo belletje dragen vaak een kindje in stuitligging hebben doordat ze het geluidje van het belletje hoog op je buik schijnen te kunnen horen. Of het waar is weet ik niet hoor maar daar moest ik even aan denken.

Leeuw fijn dat het goed gaat met jou en mini leeuw en die 4 weken na de zomervakantie is ook wel lekker toch? Thuis werken met je kleine man bij je lijkt me heel niet verkeerd. Hopen dat we een beetje een mooie na zomer krijgen. Hoe is het met de migraine? En fijn dat man straks een dag minder gaat werken dat wou je toch ook graag meen in me te herinneren?
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel opgewekt leeuw, wat goed 10km. Het is ook zo lekker weer.
Groeit hij goed? En hoe gaat je migraine?

Nijn, zo dichtbij komt het nu allemaal.
Bizar wat bij jou die weken zijn gevlogen. Voelt dat zelf bij jou ook zo?

Troela, hopelijk een super ei, of 2.
Heb je er goed gebruik van gemaakt?

Hier helaas niet raak, vanochtend getest.
En uitspraak dat de kliniek misschien pas over 6 maanden trajecten start vind ik toch wel even zwaar nu..
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor Nijntje. Ik ben nu 37+3. Baby lag ook in stuit en heb vorige week met 36+4 baby via een uitwendige versie laten draaien (in een ZH in Noord-Brabant notabene, omdat daar het hoogste slagingspercentage was). En het is gelukt! "Ingreep" viel mij heel erg mee en zou ik zeker verkiezen boven mogelijke keizersnede. Verder niks meegekregen van Corona perikelen. Was uitgestorven in het ziekenhuis en alleen met verloskundigen/gynaecoloog daar in aanraking gekomen.

Helaas wordt het bij mij alsnog een ziekenhuisbevalling. Wordt volgende week ingeleid vanwege groeivertraging. Maar ergens voelt het ook wel weer prettig om zo goed als zeker te weten dat ze een plekje in het ziekenhuis voor me hebben. Gynaecoloog verzekerde me ook dat verloskundige afdeling los staat van het tekort aan IC-bedden e.d. (i.t.t. sommige andere afdelingen).
Maar enfin, liefste was ik nu gewoon thuis bevallen. Maar mocht je kindje in stuit blijven liggen, is dat sowieso geen mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ah lieve Moos, kutzooi. En zes maanden? Daar ben ik ook even stil van....
Alle reacties Link kopieren
Ah zo troela, nee geen belletje!
@Karavaan, dank voor je berichtje!! Dat vind ik fijn om te horen. ZH waar ik heen ga is gelukkig een kinderziekenhuis dus hopelijk gewoon 'rustig'. En wat een spannende tijd nu voor jou zeg. Maak je je zorgen over de groeivertraging? Wel heel fijn dat ze gaan doorpakken lijkt me. Hopelijk heb je nog even een rustige week. Succes en sterkte volgende week, je kan het!!!

Moos, echt man 6 mnd... dat is zo lang.... :"-( Ik vind dit echt heel klote voor je. We gaan heel hard hopen op een wonder en dat jij over 6 mnd helemaal geen traject meer nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Troela, Wat een knaller. Zo donker zijn ze bij mij nooit. Ik hoop dat dit je gouden ei is.

Nijntje, wat vervelend dat je zo last hebt van je heupen. Klagen mag heus wel hoor, is is ook allemaal niet niks.

Leeuw, wat klink je heerlijk opgewekt en gelukkig. Ik word er helemaal blij van! Zo fijn dat het goed met je gaat.

Okkie, wat ga je hard! Geef maar lekker toe aan die vermoeidheid hoor, je bent nota bene een mensje aan het maken.

Moos, verdorie! En 6 maanden wachten, dat is echt ondoenlijk lang. Ik vind het zo rot voor je!

Karavaan, leuk om weer even van jou te horen! 37 weken alweer, jeetje!

Ik ben vannacht ongesteld geworden. Ik voelde het al aankomen. Het gekke is dat ik er niks meer bij voel. Geen teleurstelling, geen verdriet. Ik denk dat ik mij een ander scenario simpelweg niet meer voor kan stellen. Waarom zou het na 15 rondes wel ineens raak zijn? Ik merk ook dat als ik aan de toekomst denk dat ik vaker plannen maak voor mij en mijn vriend en dat er geen kinderen meer in die plannen voorkomen. En als ik dan wel eens nadenk over hoe het is om een gezin te hebben dan is er een stemmetje in mij dat mij uitlacht. Raar dit. Het is iig wel beter dan elke keer die jankbuien, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ach Mallelein! Snap heel goed dat je je lamgeslagen gaat voelen, is zelfbescherming. Maar kijk maar Zon die is toch echt ook na 15 rondes (geloof ik?) zwanger geworden. We hadden hier Vlinder mee schrijven, die lukte het na drie jaar proberen!
Het kan en ik hoop dat we met zijn allen dat stemmetje in jouw hoofd heel hard gaan uitlachen en ongelijk gaan geven :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mallelein ach lieverd, ik herken zeker het stuk van wordt toch niet wat en plannen maken voor met z’n 2en. Vind veelzeggend voor de liefde die je samen hebt, met elkaar is het ook fijn . Maarrr daar gaan we niet vanuit hoor lieverd. Wel echt rot weer vd test, bah
Moos Wat een k zooi zeg, Dikke knuffel voor jou :hug:
Dank jullie lieve meisjes, ene dag kan ik echt wel genieten en me voorstelling maken en andere dag zie ik het totaal niet optimistisch. Geeft niet, dat is wat het is.
Ben wel echt dol op junes opa spreuk “neem geen voorschot op je verdriet” daar wil nog wel wat mee doen/van maken maar wat, geen idee.
Dikke knuffels voor iedereen hier!
Alle reacties Link kopieren
Okkie ik heb die spreuk ook al mee gegeven aan mijn zus die nog helemaal niet blij durft te zijn ook al is ze nu toch al echt elf weken zwanger!
Toch mooi om te zien hoeveel mensen geholpen zijn met die mooie spreuk van June haar opa :heart:
Aaah Mallelein ik word verdrietig van je bericht :cry: :cry: maar houd moet lieve schat ook al is dat nu even moeilijk hier ook pas na anderhalf jaar raak geweest de eerste keer.

Okkie dus gewoon lekker genieten van de dagen dat je het positief ziet vrouw.

Ik vanmorgen een temp van 36.9 :hyper: :yes: :cheer: ik ben voor nu gewoon even blij dat het erop lijkt dat ik een goede eisprong heb gehad.

Heb jij de kleren inmiddels aan je zus gegeven Naat?

Ik denk aan jullie :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Troela nee nog niet, ik heb haar weinig gezien de afgelopen tijd.
De komende weken blijft ze ook zoveel mogelijk binnen ivm Corona en ik ook. Maar kan altijd eea opsturen anders alvast, komt goed. Weet nog niet wat we met Pasen gaan doen, of ik haar dan zie.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje je kan een Moxa stick proberen. Ff googelen moxa stuitligging. Ik heb er nog wel een paar liggen die ik evt kan opsturen.

Fijn dat t zo goed gaat Leeuw. Heb je verdiend.

Jammer Malle!
Ohja snap ik Naat. Inderdaad allemaal lekker binnen blijven.

Hier vanmorgen temp nog steeds 36.9 :yes:
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
27-03-2020 09:07
Nijntje je kan een Moxa stick proberen. Ff googelen moxa stuitligging. Ik heb er nog wel een paar liggen die ik evt kan opsturen.

Fijn dat t zo goed gaat Leeuw. Heb je verdiend.

Jammer Malle!


Ik stuur je even en pb!
crap, ipad draait, al m’n reacties weg!!!

yenthe uit de tabel, kan t zijn dat ik niet over/van haar gehoord heb?

okkie
heerlijk die goede echo’s!

naat
je kleine man klinkt als een heerlijk binkie.

troela
fijn van je goede test en temp verhoging. dat het maar een super ei mag zijn!

leeuw
alweer zin om te werken?

moos
klote dat het niet raak is...
ondanks dat het je mans favo manier is zal hij toch ook wel teleurgesteld zijn dat alles stilligt?

zon
ja aan de ene kant leuk zo’n apparaat, maar aan de andere kant maak je je misschien extra zorgen wanneer t niet lukt (zou ik hebben iig).

nijn
had je met kleuter ook stuitervaring?

malle
:hug:

hier gemengde gevoelens.
ik had vorig weekend wat rose bij m’n afscheiding, dan gaan toch de radertjes weer draaien.
donderdag (tegen beter weten in, 9 dpo ongeveer) getest, blanco...
ik mocht van mijzelf eigenlijk pas zaterdag testen en nu twijfel ik of ik dat moet gaan doen morgenochtend.
nu 2 dagen last van wat bruinverlies...
Alle reacties Link kopieren
Nee blonde geen zin op zich, maar ben het binnenzitten zat zonder iets om handen te hebben. Ik heb 9 weken omdat leeuwtje vroeger was dan gepland. En de muren komen nu al op mij af, ik kijk het tot 31 maar even aan. Als alles veel langer gaat duren dan ga ik weer (parttime) werken

Troela mooi dus eisprong gehad!

Moos, een half jaar is echt (te) lang! Jeetje je staat er niet bij stil dat dit soort dingen ook op IVF etc impact hebben.

Mallelein het kan nog hoor. Ik heb ook 2 vriendinnen die na 18 en 17 maanden zwanger werden, maar leuk is anders.

Nijn hoe is het nu? Is ze al gedraaid?

Zonnetje, zo’n apart lijkt mij wel een uitkomst nu. Maar ook weer dubbel: misschien is het lastig om te gebruiken?

Naatje hoe is het met jou?

Verder hier: geen migraine :high5: en ik heb gisteren voor het eerst weer op mijn wielrenfiets gezeten (wel kleine afstand hoor).
Alle reacties Link kopieren
Jeeej Leeuw geen migraine!

Hier blehhhh dag. Nog een maand dan is manlief afgestudeerd. Tot die tijd is hij elk weekend de hele dag bij mijn ouders om z’n scriptie af te maken. En pak ik alle nachten op. Slaap ik de nachten voordat hij scherp moet zijn om te studeren (avonden voordat hij gewoon moet werken niet) beneden met de baby.
En ik zit op een dagelijks rondje wandelen na binnen (en gelukkig ook wel in de tuin) met de kleintjes. Mijn ouders zitten ook bijna alleen maar binnen en houden zich heel erg aan de richtlijnen dus dat zijn de enige mensen die ik nu zie naast ons gezin.
Manlief werkt nog wel op kantoor maar zitten daar momenteel nog maar met z’n tweeen en desinfecteren zich een slag in de rondte.
Dus ik ben t ook wel zat onderhand. Je kunt ook nergens lekker heen verder. Ik heb t vermoeden dat dit nog lang niet over is, dus we hebben vandaag maar een glijbaan en zo voor in de achtertuin besteld.
Als wij niet naar de speeltuin kunnen, halen we de speeltuin maar naar ons toe!

En bij mij is t de vraag of ik mijn baan terug krijg (en wil) dadelijk. Ben een jaar uit de running geweest en zit iemand anders op mijn functie, is klein bedrijf en hebben maar één iemand nodig daarop. En andere functie die past hebben ze niet.

Eigenlijk ben ik ook te moe om überhaupt na te denken over werk. Ik ben overspannen deze zwangerschap ingegaan, heb omwille van die zwangerschap nooit meer echt om durven kijken naar die laatste miskraam en dus niet verwerkt, ben doodziek geweest van de misselijkheid en mijn banden en begin nu te merken dat de afgelopen jaren toch een flinke aanslag geweest zijn op mijn lichaam en geest.
Ik ben eigenlijk op maar dat kan niet, nog even een maandje door.
Dan neemt manlief ook even vrij, kan ik bijslapen en bedenken wat ik wil doen want dan is mijn verlof eigenlijk al bijna over.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je je zo voelt Naat. Volgens mij moet je ook veel alleen doen?
Denk nog maar even niet na over werk. Jezelf en gezin daar draait het om.

Mallelein, wat jammer dat je ongesteld bent.
Ik herken het bijna emotieloze wel, zelfbescherming. Al zijn onze verhalen wat anders, we wachten al zo lang op deze wens.

Troela, volgens mij ben je weer goed positief? Super goed, dat is wat je nodig hebt!

Blonde, doe een testje meis :bigkiss:
Zo spannend, hoop het zo!

Hier vandaag ongesteld geworden.
Ook beetje emotieloos als mallelein. En eigenlijk is wat bloed zien na tig curretages ook wel prima, dat het waarschijnlijk weer werkt en herstelt is daarbinnen.
moosforhappines1988 wijzigde dit bericht op 29-03-2020 07:41
Reden: X
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ps hebben jullie het Viva verhaal van Sabine gelezen? Kindje na 6 miskramen.
Zon leuke en lieve meid, en vooral veel hoop!
Alle reacties Link kopieren
Ik had t eerste stuk gelezen Moos maar m’n Blendle bundel was op en toen begon er weer iemand te huilen hier dus ook vergeten erna. Had ze uiteindelijk nog een kindje gekregen?

En ja zit er even doorheen vandaag, ik doe inderdaad bijna alles alleen. Man brengt peuter naar bed maar ik doe huis, boodschappen, koken, schoonmaken (hulp komende tijd afgezegd wegens Corona) en dan hele dag peuter en dag en nacht baby.
Tandvlees werk. Maar ja man werkt 40/50 plus uur nog steeds en dan studie afstuderen ernaast. Dus die zit ook tot over z’n oren.

Maar morgen is het glas weer halfvol hoor. Knutselspullen bijbesteld. Schema gemaakt om toch een weekritme te houden.
Ik heb allemaal leuke dingen gepland met de peuter, touw besteld bij de boodschappen om kettingen te rijgen, we gaan weer verder morgen met eitjes uit karton knippen en versieren voor in de paasboom, als we haar kleertjes gaan uitzoeken voor de zomer/passen wat te klein is en naar zolder kan maak ik er een modeshow van met haar en gaan we ons schminken en plak ik haar rode dekentjes met tape op de vloer als rode loper. Schommel, glijbaan en zand voor de zandbak zijn onderweg dus wordt ook dolle pret. Ik probeer er zoveel mogelijk van te maken samen.
Nu alleen is t even op hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven