Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:12
Hee Meiden,
mag ik me bij jullie aansluiten?>
Hoop graag mijn ervaringen te kunnen delen met jullie.
&n jullie verhalen mee te lezen !:)
Ik ben zelf bezig in ronde 6,
miskraam gehad in juli
Zit nu op het wachtbankje:( 7 dagen voor mijn nod dus super spannend!
hebben jullie al enige symptomen voor NOD..
mijn eisprong was 5 oktober..
maar aangezien ik geen symptomen heb deze maand (geen afscheiding)
ben ik bang dat het niet gelukt is..
Hoor graag jullie reacties!
mag ik me bij jullie aansluiten?>
Hoop graag mijn ervaringen te kunnen delen met jullie.
&n jullie verhalen mee te lezen !:)
Ik ben zelf bezig in ronde 6,
miskraam gehad in juli
Zit nu op het wachtbankje:( 7 dagen voor mijn nod dus super spannend!
hebben jullie al enige symptomen voor NOD..
mijn eisprong was 5 oktober..
maar aangezien ik geen symptomen heb deze maand (geen afscheiding)
ben ik bang dat het niet gelukt is..
Hoor graag jullie reacties!

vrijdag 13 oktober 2017 om 14:27
Morgenstond, heb toch wel wat symptomen die erbij horen en heb over het algemeen weinig vertrouwen in mijn lichaam. Ik heb geen idee wat mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging, dat is al zo lang geleden. Ben wel al eens eerder gestopt in verband met doorbraakbloedingen, maar toen na twee cyclussen (eerste cyclus 42 dagen en de daarop volgend 39 dagen) weer begonnen met de pil.
Ik blijf gewoon even doorgaan met de ovulatietesten en houd het in de gaten. Vind het zo raar allemaal, al die dalen ik temperatuur en die random positieve ovulatietesten.
Ik blijf gewoon even doorgaan met de ovulatietesten en houd het in de gaten. Vind het zo raar allemaal, al die dalen ik temperatuur en die random positieve ovulatietesten.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 14:32
3.10% gewijzigd
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:27
Hoi Linda,
Jij zat denk ik ook eerst op het andere forum>?
Leuk spannend ja ik gebruik van clearblue elke maand deze testen zijn erg betrouwbaar en je weet altijd wanneer je het moet doen haha!
dit is voor mij ronde 6 wanneer is jou eisprong of wanneer moet het ongeveer worden weet je dat al ongeveer?
Jij zat denk ik ook eerst op het andere forum>?
Leuk spannend ja ik gebruik van clearblue elke maand deze testen zijn erg betrouwbaar en je weet altijd wanneer je het moet doen haha!
dit is voor mij ronde 6 wanneer is jou eisprong of wanneer moet het ongeveer worden weet je dat al ongeveer?

vrijdag 13 oktober 2017 om 14:40
Hoi elisa.
Ja dat klopt idd even kijken waar ik het beste tussen paste haha!
Ik denk 10 oktober mijn ovulatie gehad te hebben. Had toen ook nagenoeg een positieve ovulatie test. Ik verwacht dus mijn NOD om en nabij 27 oktober maar goed zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Maar spannende tijd voor jou! Ik hoop dat je deze keer meer geluk mag hebben!
Groetjes
Ja dat klopt idd even kijken waar ik het beste tussen paste haha!
Ik denk 10 oktober mijn ovulatie gehad te hebben. Had toen ook nagenoeg een positieve ovulatie test. Ik verwacht dus mijn NOD om en nabij 27 oktober maar goed zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Maar spannende tijd voor jou! Ik hoop dat je deze keer meer geluk mag hebben!
Groetjes

vrijdag 13 oktober 2017 om 14:40
Sprookjesbos, ik heb zelf ook wat ervaring met gekke cycli en meerdere (bijna) positieve tovulatieesten zonder eisprong. En icm je temperatuur lijkt dit me echt geen zwangerschap, dus ik zou daar echt niet op hopen.
Hoe lang ben je precies van de AC af? Tot een half jaar wordt gezien als normaal om nog fluctuaties te hebben in je cyclus. Jimbob zei dat je bij een normale cyclus een positieve test zou hebben en dan ongeveer 14 dagen later menstruatie. Als ik jou was zou ik simpelweg concluderen dat je (nog) géén normale cyclus hebt. Misschien moet het gewoon nog komen of misschien is het wel gerelateerd aan PCOS.
Hoe lang ben je precies van de AC af? Tot een half jaar wordt gezien als normaal om nog fluctuaties te hebben in je cyclus. Jimbob zei dat je bij een normale cyclus een positieve test zou hebben en dan ongeveer 14 dagen later menstruatie. Als ik jou was zou ik simpelweg concluderen dat je (nog) géén normale cyclus hebt. Misschien moet het gewoon nog komen of misschien is het wel gerelateerd aan PCOS.
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:17
@ foodies dankje wel hoop het ook!
hoeveelste ronde is het nu bij jou?
@ linda , oh okee nou spannend hoop dat het lukt! zou lekker zijn gelijk al de eerste keer natuurlijk.. jij hebt een week na mij de eisprong gehad zie ik dan.. ben benieuwd of jij dan ook al symptonen gaat voelen.. Ik niet deze maand dus ben bang dat het niet is gelukt toen het wel was gelukt ahd ik witte afscheiding maar elke vrouw is natuurlijk anders...
hoeveelste ronde is het nu bij jou?
@ linda , oh okee nou spannend hoop dat het lukt! zou lekker zijn gelijk al de eerste keer natuurlijk.. jij hebt een week na mij de eisprong gehad zie ik dan.. ben benieuwd of jij dan ook al symptonen gaat voelen.. Ik niet deze maand dus ben bang dat het niet is gelukt toen het wel was gelukt ahd ik witte afscheiding maar elke vrouw is natuurlijk anders...
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:35

vrijdag 13 oktober 2017 om 16:32
Morgenstond, 14 augustus gestopt met de pil, 16 augustus onttrekkingsbloeding. We zitten nu in ronde 2, nog heel pril allemaal, dus ik begrijp het geheel als iedereen zoiets heeft van 'mens, waar maak je je druk om'. Mijn probleem is dat mijn lichaam me in het verleden ook regelmatig in de steek heeft gelaten, weliswaar op andere gebieden. Vandaar dat ik, in overleg met mijn huisarts, heb besloten te beginnen met ovulatietesten en temperaturen om niet zo in het duister te hoeven tasten. We zitten nu in ronde 2, dus in principe kan er nog van alles gebeuren, maar toch.
vrijdag 13 oktober 2017 om 16:44
Welkom Lindaxxx en Elisabeishuizen123! En heftig Elisa ook een miskraam achter de rug. Ik hoop voor jullie beiden op snel positief nieuws.
Verwarrend Sprookjesbos die temperatuur en positieve ovu testen.
Balen LouiseMaria even tijd voor jezelf en straks lekker van je vakantie gaan genieten!
FoodieS spannend inderdaad is rozig slijm bij mij ook teken van naderende menstruatie, maar ieder lijf is anders.
BlauweMolly beterschap!
Verwarrend Sprookjesbos die temperatuur en positieve ovu testen.
Balen LouiseMaria even tijd voor jezelf en straks lekker van je vakantie gaan genieten!
FoodieS spannend inderdaad is rozig slijm bij mij ook teken van naderende menstruatie, maar ieder lijf is anders.
BlauweMolly beterschap!

vrijdag 13 oktober 2017 om 16:48
Ik merk altijd heel duidelijk dat mijn eisprong nadert dus dat is al heel fijn! Heb dat in het verleden ook gecheckt met ovulatietesten en klopte altijd (2 jaar geleden tijdje met anticonceptie moeten stoppen) heb die dus nog niet nodig want heb weer precies dezelfde kenmerken en voel het vaak ook als ie 'springt'
anoniem_355950 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 17:32
0.79% gewijzigd
vrijdag 13 oktober 2017 om 16:54

vrijdag 13 oktober 2017 om 17:07
Ik hoop niet dat je mijn reactie hebt geïnterpreteerd als 'mens, waar maak je je druk om', ik denk juist dat er misschien wel reden is om je wel druk te maken, als het feit dat de meerdere positieve ovulatietesten te maken hebben met PCOS. Al worden ook vrouwen met PCOS gewoon zwanger zonder behandeling. Maar het kan wel zorgen voor lange cycli en dat lijkt me heel frustrerend.Sprookjesbos schreef: ↑13-10-2017 16:32Morgenstond, 14 augustus gestopt met de pil, 16 augustus onttrekkingsbloeding. We zitten nu in ronde 2, nog heel pril allemaal, dus ik begrijp het geheel als iedereen zoiets heeft van 'mens, waar maak je je druk om'. Mijn probleem is dat mijn lichaam me in het verleden ook regelmatig in de steek heeft gelaten, weliswaar op andere gebieden. Vandaar dat ik, in overleg met mijn huisarts, heb besloten te beginnen met ovulatietesten en temperaturen om niet zo in het duister te hoeven tasten. We zitten nu in ronde 2, dus in principe kan er nog van alles gebeuren, maar toch.
En ik wist niet dat je huisarts je dat had aangeraden. In dat geval zou ik wel teruggaan met het bericht van de meerdere positieve ovulatietesten, evt + temperatuurkaartje, en dat je je afvraagt of gecheckt kan worden of je PCOS hebt. Volgens mij moet dat niet eens te veel moeite zijn, want dat kunnen ze met een echo zien. En het klinkt alsof je een fijne huisarts hebt, dus die wijst je misschien wel door dan

vrijdag 13 oktober 2017 om 17:24
Oh, nee, helemaal niet! Zo bedoelde ik het nietMorgenstond schreef: ↑13-10-2017 17:07Ik hoop niet dat je mijn reactie hebt geïnterpreteerd als 'mens, waar maak je je druk om', ik denk juist dat er misschien wel reden is om je wel druk te maken, als het feit dat de meerdere positieve ovulatietesten te maken hebben met PCOS. Al worden ook vrouwen met PCOS gewoon zwanger zonder behandeling. Maar het kan wel zorgen voor lange cycli en dat lijkt me heel frustrerend.
En ik wist niet dat je huisarts je dat had aangeraden. In dat geval zou ik wel teruggaan met het bericht van de meerdere positieve ovulatietesten, evt + temperatuurkaartje, en dat je je afvraagt of gecheckt kan worden of je PCOS hebt. Volgens mij moet dat niet eens te veel moeite zijn, want dat kunnen ze met een echo zien. En het klinkt alsof je een fijne huisarts hebt, dus die wijst je misschien wel door dan![]()

Je zei dat je zelf ook wat ervaring met gekke cycli en meerdere positieve ovulatietesten zonder eisprong. Is daar uiteindelijk een oorzaak van gevonden?
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:23
Welkom op het wachtbankje Lindaxxx en Elisabeishuizen123 
Elisa: ik voel soms vanalles voor mijn NOD maar het verschilt elke ronde wel een beetje van elkaar. Meestal zijn mijn borsten beetje gevoeliger en heb ik wat lichte buikrampen en pijn in mijn onderrug dag voor NOD. We zijn nu 10 rondes bezig. Dus geen idee hoe zwanger zijn voelt. Onze NOD gaat ongeveer gelijk liggen. Ik verwacht mijn ongesteldheid de 18de en ga 19de testen.
LouiseMaria: jammer, weeral hop naar de volgende ronde.
Heb sinds gisteren wel al gevoel dat ongesteldheid eraan komt. Heel vervelend en ook nog een beetje te vroeg. Heb wel in ronde 5 of 6 wel eens op 26/26 dagen mijn ongesteldheid gekregen.

Elisa: ik voel soms vanalles voor mijn NOD maar het verschilt elke ronde wel een beetje van elkaar. Meestal zijn mijn borsten beetje gevoeliger en heb ik wat lichte buikrampen en pijn in mijn onderrug dag voor NOD. We zijn nu 10 rondes bezig. Dus geen idee hoe zwanger zijn voelt. Onze NOD gaat ongeveer gelijk liggen. Ik verwacht mijn ongesteldheid de 18de en ga 19de testen.
LouiseMaria: jammer, weeral hop naar de volgende ronde.
Heb sinds gisteren wel al gevoel dat ongesteldheid eraan komt. Heel vervelend en ook nog een beetje te vroeg. Heb wel in ronde 5 of 6 wel eens op 26/26 dagen mijn ongesteldheid gekregen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:27
Heb dit vd week ook al erop gezet volgens mij, maar er zijn genoeg vrouwen met meerdere lh pieken in 1 cyclus. Soms wordt er nog een ei klaar gemaakt, maar wordt die afgebroken. Er zijn ook vrouwen die een wat hoger lh in hun bloed hebben.
Ikzelf test met sensitest gevoelige testen constant positief. Niks aan de hand zei de gynaecoloog. Heb een normale eisprong (is allemaal gecheckt, zit momenteel in de mm). Test ik met normale testen heb ik een duidelijk piek, maar soms ook wel een test die op positief lijkt. Gelukkig ben ik regelmatig, dus test ik alleen rond de tijd dat ik eisprong heb. Niet meer langer, want dan vind ook ik een extra piek. Hoeft geen pcos te zijn dus.
En als je je zorgen maakt, gewoon even bij de huisarts een babbeltje gaan maken. Als die vind dat er echt een rede is voor zorgen laat die je niet een jaar rondlopen hoor. En je bent echt niet de enige die met zorgen daar aanklopt. Doen wat voor jou goed voelt
Ikzelf test met sensitest gevoelige testen constant positief. Niks aan de hand zei de gynaecoloog. Heb een normale eisprong (is allemaal gecheckt, zit momenteel in de mm). Test ik met normale testen heb ik een duidelijk piek, maar soms ook wel een test die op positief lijkt. Gelukkig ben ik regelmatig, dus test ik alleen rond de tijd dat ik eisprong heb. Niet meer langer, want dan vind ook ik een extra piek. Hoeft geen pcos te zijn dus.
En als je je zorgen maakt, gewoon even bij de huisarts een babbeltje gaan maken. Als die vind dat er echt een rede is voor zorgen laat die je niet een jaar rondlopen hoor. En je bent echt niet de enige die met zorgen daar aanklopt. Doen wat voor jou goed voelt

vrijdag 13 oktober 2017 om 18:47
Dankjewel K14. Had je er van de week inderdaad al over gelezen. Hoe weet jij dan welke positieve ovulatietest degene is die je ovulatie aangeeft? Ik heb nu drie positieve testen, dagen van elkaar verwijderd, en weet nu niet meer welke is "serieus" moet nemen. Zeker omdat er bij geen een temperatuurstijging is ontstaan heb ik het gevoel dat het niet echt klopt. Ben in ieder geval heel benieuwd naar m'n temperatuur morgen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:51
Wel bijzonder, 3 positieve ovulatietesten op zulke verschillende momenten in de cyclus.
Daar zou ik ook gek van opkijken
Hier begint het toch wel weer te kriebelen. Pas 5dpo en op z'n vroegst maandag 23 okt testen, maar we zijn allebei alweer erg excited en nieuwsgierig en dagen duren toch wel erg lang!
Daar zou ik ook gek van opkijken

Hier begint het toch wel weer te kriebelen. Pas 5dpo en op z'n vroegst maandag 23 okt testen, maar we zijn allebei alweer erg excited en nieuwsgierig en dagen duren toch wel erg lang!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:53