Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

28-04-2017 18:34 3375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ons topic vol was, een nieuwe gestart waar we verder kunnen gaan.



Zit je ook op t wachtbankje? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
@ Truus ik blijf het echt heel rot voor je vinden. Natuurlijk voel je je een emotioneel wrak. Dat lijkt me heel normaal in deze omstandigheden. Hopelijk komt het snel op gang en valt de fysieke pijn wel mee.

@Elisa: Misschien als je echt teveel zenuwen hebt, kan je al eens testen. Als het dan negatief is weet je dat het waarschijnlijk niks is en is het positief dan weet je ineens waar alle klachten vandaan komen.

Hier is het morgen normaal NOD, heb ergens het gevoel dat ongesteldheid er wel aankomt. Mocht het morgen niet komen, ga ik donderdag wel testen. Heb nu enkel wat buikpijn en verder niks gek.
Maar goed geen klachten, zegt natuurlijk niks.

Wat drinken betreft in de wachtweken, heb ik niet echt een probleem. Ik drink nooit alcohol dus iedereen vind het heel normaal dat ik niet mee-drink. Qua andere dingen rauw ei, ongewassen groenten, ... probeer ik een beetje extra op te letten maar ook niet extreem.
Alle reacties Link kopieren
@Brianne, gefeliciteerd!!

@Truusdemier, ik zou ook heel verdrietig zijn als ik in jouw situatie zat. Vooral omdat je het al zo lang wil en dit de laatste poging was voor dat je de medische molen in gaat toch? Gewoon verdrietig zijn, moet er toch uit en is heel begrijpelijk! :hug:

@alcohol, het maakt dus niet uit als je toch 1 of 2 glazen drinkt? Veel drink ik toch al niet als ik drink..

Kunnen we de tijd niet even doorspoelen? :winkie:
Brianne gefeliciteerd! Mooi nieuws :)

Truus wat is het ook ontzettend oneerlijk allemaal! Heb veel aan je moeten denken de afgelopen dagen. Kan me niet eens voorstellen hoe de grond dan onder je voeten wordt weggeslagen. Hoe gaat het met je partner? Voor hem ook super heftig allemaal natuurlijk. Hoop dat jullie het samen een plekje kunnen geven. Luister vooral goed naar jezelf en doe het rustig aan!

Binnen de vriendengroep hebben wij afgesproken dat we geen opmerkingen gaan maken als er iemand niet drinkt en er vooral ook niet meer op gaan letten. We zitten nu eenmaal in de fase waarbij vele van ons met kindjes bezig zijn en willen dat elkaar gunnen zonder scheve gezichten en flauwe opmerkingen. Je weet nooit of er iets medisch speelt. Gaat heel goed tot nu toe, we letten er ook helemaal niet meer op eigenlijk. Niemand hoeft zich zo te verantwoorden :)

Zelf drink ik niet tussen mijn ovulatie en testdag/ menstruatie. Was nu ook pas mijn eerste ronde natuurlijk dus hopelijk heb ik snel regelmaat zodat ik weer wanneer het wel en niet mag. Natuurlijk het liefst z.s.m. helemaal niet meer mogen drinken vanwege een positieve test natuurlijk :p

Als mijn cyclus 28 dagen is hoop ik vanaf volgende week weer aan te kunnen sluiten op het wachtbankje. Ovulatietesten zijn binnen maar heb ook met mezelf afgesproken niet op ieder kwaaltje te gaan googelen zoals deze ronde. Daar word ik gek van denk ik. Heel herkenbaar dus wat de dames hierboven allemaal hebben geschreven is ook niet makkelijk!

In de tussentijd lees ik gewoon fijn mee en ga ik aan de slag met mijn ovulatietestjes :)

Succes voor alle dames die mogen testen de komende dagen! Hopelijk mogen de tampons in de kast blijven staan ;)
anoniem_355950 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 19:19
Reden: Typo
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pff jeetje Truus! Ik kan me goed voorstellen dat dit veel verdriet geeft. Het is en blijft toch een kindje hoe lang of kort je ook zwanger bent..
Ik hoop dat je niet teveel last krijgt van lichamelijke klachten.
Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf hier bijna niet meer te kijken als ik een paar dagen niet meegelezen heb..
Truus, wat ben ik geschrokken van jouw bericht. Wat een verschrikkelijk nieuws :hug: Uit jouw berichten maak ik op dat je (logischerwijs) z.s.m. verder wilt en weer aan de slag wilt, maar vergeet niet dat je hier om mag rouwen. Dat je verdrietig mag zijn en dat het tijd kost om hier overheen te komen. Als je dat wegdrukt komt het later 10x zo hard terug..
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lief voor me! Dankjewel allemaal dat doet me echt ontzettend goed!

Ik heb net even een potje zitten janken bij een vriendin en ben daarna in bad geploft. Ik stapte er uit en toen begon het. Ik ben echt ontzettend opgelucht dat ik niet omtzettend lang hoefde te wachten en ik hoop dat mijn lijf het nu zelf netjes opruimd.

Tot nu toe valt het mee met de klachten. Het doet zeer, het is heftiger dan een menstruatie maar het is niet ondraagelijk ofzo. Ik wacht het wel af..

En inderdaad, ik wil ontzettend graag verder! Natuurlijk vergeten wij dit niet en is en blijft het onze eerste zwangerschap, hoe kort ook. Ik vind zelf ook dat ik dat verdriet mag hebben en laat de tranen ook gewoon stromen al merk ik dat ik na het zien van helder bloed weer hoop krijg voor de toekomst en dat voelt goed!

Mierman doet het goed, hij is ook erg verdrietig maar is vooral heel erg lief voor mij! Fijn dat we elkaar hebben en ook steun aan elkaar hebben! Ik hoop over een week of 3 weer lekker met mijn dikke bips tussen jullie gezellige meiden op het bankje te ploffen, maar tot die tijd wil ik vooral ergens een mooie test met twee steepjes zien!❤️
Alle reacties Link kopieren
Brianne gefeliciteerd! Ik duim dat het goed mag gaan. Goede zwangerschap gewenst!

Truus natuurlijk ben je enorm verdrietig! Dat is heel normaal. Neem echt de tijd om het een plekje te geven/ te verwerken. 😘 dikke knuffel vanaf hier!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames en succes met het analyseren van alle symptomen.

Hier is mijn me struatie net ten einde dus deze ronde maar weer eens een poging wagen.
Ik ga maar weer eens aan het temperaturen.

KA14 daarom lees ik hier dus ook mee om het bij te kunnen houden. Er wordt lekker veel geschreven!
Truus! Wat schrik ik hiervan.. heel veel sterkte, maar wat klink je sterk! Ik wens jullie alle goeds en hoop op een soepel traject...
Truus, ik moest vandaag toch even weer af en toe aan je denken. Fijn om te lezen dat je man zo begaan is met je en dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar. Totdat je weer gezellig aanschuift hier op het bankje zal ik m'n best doen voor die test met twee streepjes :hug: :redrose:

Ik voel me ruk vandaag, grieperig enzo, zeurend gevoel links in de onderbuik, zelfde als waar ik die steken had. Wil momenteel vooral lekker op de bank liggen met een kleedje, dus dat doe ik dan ook maar ;)
Alle reacties Link kopieren
Zoooo... Wat anderen ook zeggen, wat wordt er veel geschreven!!!

Nog een knuffel voor je Truusmier! "goed" dat het bloeden snel opgang komt... Raar heh.... Dat het dan opeens wel welkom is. Maar mentaal blijft het een verdrietig iets. Fijn dat je man zo steunend is. Belangrijk ook!!!

Voor allen op het wachtbankje...knap dat sommigen zo lang wachten met testen, ik vind de afweging lastig. Paar maanden geleden, dag na NOD positief getest en dat ging 4/5 dagen later mis. Dus nu probeer ik pas later te testen. Heb nu al twee keer een wat langere cyclus gehad (mogelijk door de mk) heeft man zoiets van zou je dan toch niet vroeger testen, want dan weten we iig dat er "iets" lukt... Ook al blijft het niet zitten. Ik zit nog in dubio... Hoe staan jullie daar in?

Enneh wbt alcohol. Tja anti biotica is de slechtste smoes uit het boek, arts en verpleegkundige vrienden zeggen allemaal: je mag prima een wijntje daarbij dus daar hoef ik niet mee aan te komen ;-) ik heb gewoon gezegd: niet vragen, ik meld het wel als ik iets te melden heb. Ik zie mensen soms kijken en moet daar stiekem wel om lachen als ik dan opeens wel weer drink en die verbaasde blikken zie.

Zijn er mensen die komende paar dagen gaan testen? Veel succes!!

Ik moet nog denk ik kleine 2 weken wachten.
Alle reacties Link kopieren
Och Truus, wat ontzettend verdrietig zeg!! Een hele dikke digitale knuffel voor jou! Gun jezelf de tijd om hier van te herstellen. Sterkte daarmee!

Ik lees heerlijk mee met alle verhalen, maar heb de tijd niet om overal uitgebreid op te reageren.
Over 2,5 week staat mijn afspraak bij de gynaecoloog/fertiliteitsarts gepland (eindelijk). Eens kijken of die iets voor mij kan betekenen, want na 22 pogingen (14 X KID en 8X ZI) hoop ik dat zij mij kan helpen. Bloedonderzoek en HSG leverden tijdens mijn KID pogingen geen bijzonderheden op, maar ik ben er zelf achter gekomen dat een te korte luteale fase een rol zou kunnen spelen. Ik ben benieuwd!

Voor iedereen op het wachtbankje: succes en ik zal heel hard duimen voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niets hier... wel op en afgaande klachten die ik hierboven al beschreef, voel me superfit als ik ga slapen, en ben klaarwakker bij het wakkerworden... toch iets gaande binnenin?

Bedenk me wel net dat de uitgerekende datum wel niet de meest ideale datum is ivm deukte op het werk, maar goed nog 9 maand om dit op te lossen...ALS ik zwanger ben tenminste...
En man, zelfs al gedroomdm dat het een tweeling was 😂 :-o O_O ,
Alle reacties Link kopieren
@Truus nog eens een dikke knuffel!

@Jimbob jij had een paar pagina's terug op iets van mij geantwoord over je miskraam. Wil je nog even bedanken voor dat antwoord.

@Brianne: hoe gaat het met jou? Kan je het al wat geloven?

@Wielkben: Dat geduld met testen valt soms tegen.

Vandaag is mijn NOD en mijn temperatuur is nog hoog dus ik dacht zal eens een testje doen :(
Jammer genoeg op de controle streep na weer een witte test,(kruidvat 2V5).
Ach als menstruatie uitblijft test ik ergens in het weekend nog eens. Al is mijn hoop nu wel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ha Vixy. Misschien domme vraag... Heb me nog niet verdiept in alle afkortingen... Maar wat is KID en wat is ZI? Heel veel succes bij de gyn! Hoop dat ze je snel kunnen helpen!!

@ olifantje... Pfff stom dan zo'n witte test... Duim voor je dat het gewoon een vals negatief was... Who knows.
WieIkBen, KID is kunstmatige inseminatie met donorzaad en ZI is zelfinseminatie.

Balen Olifantje :( Hopelijk van het weekend alsnog twee strepen!
Alle reacties Link kopieren
Truus, verschrikkelijk. Hoop idd dat het vanzelf je lichaam heeft verlaten en je het straks op de één of andere manier een plekje kan gaan geven :heart: :redrose: :heart:

Brianne, gefeliciteerd! Leuk dat nog een berichtje stuurt.
Alle reacties Link kopieren
@vixey hoelang is je luteale fase ? Ik had er idd ook iets over gelezen. Het schijnt wel makkelijk opgelost te kunnen zijn door medicatie .

En brianna gefeliciteerd!!!

Hier nog 5 a 6 dagen tot nod.
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
@ Lieve Truus
tuurlijk ben je erg verdrietig dat is heel logisch, mijn ervaring was dat het bloeden bij mij heel erg heftig was en er kwamen stolsel uit en moet ook elke keer gewoon huilen als ik naar de wc moest het is echt heftig en leef enorm met je mee Truus als je vragen hebt stel ze gewoon hoor geen probleem. Ik snap dat je het snel wilt afsluiten had ik zelf ook, bij mij duurde het wel een paar maanden voordat mijn cyclus weer normaal was had veel tussentijdse bloedingen wist echt niet wanneer mijn eisprong was maar geef je lichaam de tijd ook al wil je snel door ( er werd mij wel aangeraden geen sex te hebben en even je volgende menstruatie af te wachten omdat je lichaam het nog even moet verwerken. Dikke knuffel voor jou Truus(K).. bedankt voor je advies voor mij, hoop dat het gevoel ooit zal komen haha maar komt hopelijk ook goed! Denk wel om jezelf Truus het zal op gegeven moment gaan afstoten en dan komt het besef ook en het is verdrietig probeer het ook rustig te verwerken samen met je man! XX

Voor mij zal het waarschijnlijk ronde 7 zijn aangezien ik vandaag buikpijn heb en al beetje licht bloedverlies morgen zal naar verwachting mijn menstruatie plaatsvinden. Ik ga wel zoals iedereen adviseert volgende maand niet meer op symptomen gaan letten want dit houd ik zo niet vol indd
@ kay & @blauwemolly, maak me zelf gewoon gek en moet ook positief blijven het komt vanzelf... Begrijp ik heel goed als je ziek ben kan je er weinig tegen doen volgende ronde gaan we er weer voor!

@ olifantje
Daar heb je gelijk in maar na vandaag ben ik bijna zeker dat mijn menstruatie morgen gaat plaatsvinden mocht het morgen echt niet doorzetten dan zal ik gaan testen:) hoop voor jou echt op een postieve test nog even deze dag afwachten spannend!!

@ vixec hoop dat je meer duideijkheid zal krijgen!!

@ Lindaxx
Hoop zo voor jou dat het lukt al gelijk deze maand!
ik zal voor je duimen :) bij mij is het nog niet zo goed als zeker maar bijna wel verwacht morgen echt dat het door gaat zetten...

Voor de rest van de meiden hoop voor jullie allemaal op een POSITIEVE test:)!!!
Alle reacties Link kopieren
@elisa awhh wat jammer. Ik had bij jou wel een beetje het idee dat het raak zou zijn!!
Op naar de volgende ronde!
Alle reacties Link kopieren
@elisa: ah, wat jammer! je ziet, symptomen zeggen niet altijd iets... probeer er niet naar te kijken (makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard)

hier: ik trek het niet meer, ik ga vanmiddag test kopen!
nu 29d, 1dag langer als m'n langste cyclus sinds geboorte dochter, en dus "officieel" overtijd? :p
moet toch ééns testen in huis halen, is het niet voor nu, dan voor een volgende ronde... en foliumzuur ga ik ook ineens kopen hehe
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik was mijn wachtwoord vergeten en heb veel bij moeten lezen!
Heel veel sterkte met je miskraam Truus! En ik hoop voor de rest dat het snel raak mag zijn :)

Ik sta hier letterlijk met trillende handen dit bericht te typen, want ik ben zwanger!!! :cheer: De test was na 5 seconden gelijk positief. Ik vind het toch wel eng hoor eigenlijk :$ , maar ben wel heel blij. Dit was ook de eerste keer na 5/6 maanden dat ik een eisprong had
Alle reacties Link kopieren
whohoe! proficiat goldie!
Goldielock, gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen :D
Alle reacties Link kopieren
@ lindaxx ja ik ook dus volgende keer ga ik niet meer op symtonen letten haha! maar we gaan er gewoon deze maand weer voor over 2 weken mijn eisprong weer:)

@Misstiek
ja klopt ik ga dat ook niet meer doen. Ook niet kijken na de eisprong focus me dan maar weer gewoon op de volgende eisprong en niet meer op symptomen achter af :D.
Spannend laat je het ons weten hoop natuurlijk op een positieve test!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven