Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 8)

16-03-2018 18:13 3007 berichten
Het vervolg op deel 7 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kam hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom

Je kan hier zelf je Nod datum aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters


Zo kan je zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
]]
NaamNOD
baby123453 juli
JuffrouwToos5-7 juli
Appeltje--6-9 juli
Stippeltjesbehang12 juli
Shonan12-14 juli
Edsheeran16 juli
OkkiePetite17 juli
Maris8619 juli
pindaeter16/23 juli
Maya8826/28 juli
arcticfox127/28 juli
Vlindertjezs28 juli
wonderwens8928 juli
Bloomaday1 augustus
DEM896 augustus
Tulpenveld_1???
August18???
Juffiejuffie???
TB84???
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:45
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
55.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke ik zie dat er anderhalve dag tussen zit. Kan goed dat die in de tussentijd wel knal is geweest. Ik hou zelf aan max 24 uur tussen de testen. Liefste elke dag zelfde tijd.

Flomo hier echt even rust van alles. Cyclus niet in de gaten houden alleen invullen wanneer mijn ongesteldheid is. Ik kwam toen uit op begin van onze vakantie (over 7 weken) dat ik mijn eisprong moet hebben maat deze cyclus is korter geweest dus denk dat hij er dan net voor is dus misschien nog maar een ronde wachten.
83angel wijzigde dit bericht op 28-04-2018 17:59
0.60% gewijzigd
Ach ja, dan weet ik dat voor volgende maand. Was de eerste ronde dat ik echt dagelijks getest heb, heb ook écht geen tijd om het 2x per dag te doen.

Volgens de handleiding die erbij zit, van sensitest, moét de streep niet even donker zijn. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen lichte resultaten en donkere. Maar ik zie wel.

Als het toch m’n piek is geweest, dan zou ik opnieuw een cyclus van 32 dagen moeten hebben, net zoals de voorbije 2 maanden.
Ga daar nu effe vanuit. Probeer mezelf straks nog wel in de tabel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
kleuterjufke schreef:
28-04-2018 14:24
Ach ja, dan weet ik dat voor volgende maand. Was de eerste ronde dat ik echt dagelijks getest heb, heb ook écht geen tijd om het 2x per dag te doen.

Volgens de handleiding die erbij zit, van sensitest, moét de streep niet even donker zijn. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen lichte resultaten en donkere. Maar ik zie wel.

Als het toch m’n piek is geweest, dan zou ik opnieuw een cyclus van 32 dagen moeten hebben, net zoals de voorbije 2 maanden.
Ga daar nu effe vanuit. Probeer mezelf straks nog wel in de tabel te zetten.
Inderdaad, er staat heel duidelijk in de handleiding dat je ook lichte testen kunt hebben, en dat is ook gewoon een piek en genoeg voor een eisprong. Er zijn heel veel vrouwen die nooit een streep krijgen die zo dik is als de controlestreep, maar wel een duidelijke piek, en die hebben gewoon een eisprong en worden ook gewoon zwanger. Voordat er allerlei mensen zenuwachtig worden omdat zij niet zulke donkere testen hebben.
Heb ik ook weleens Kleuterjufke! Je piek is zeker geweest denk ik. Soms test je dan net een paar uurtjes te vroeg maar ik zou die gewoon als positief beschouwen
Alle reacties Link kopieren
Hier deze ronde wel veel geklust, maar weinig seks 😜. We hadden er de kracht niet meer voor 😂.
Dus ik verwacht er niets van, dan kan het alleen maar meevallen.
Verbaasd me altijd dat je na eisprong van de ene op de andere dag mega zere borsten kan hebben. Ik in ieder geval wel. Ik kan er nu amper aanzitten zo beurs.
Ik heb dat serieus nog nooit in mijn leven gehad zere boobs. Ook niet toen ik zwanger was. Mijn tepels zijn ook totaal niet gevoelig ofzo.

Ben je nu helemaal klaar met klussen Freddelientje? :) wie heeft heeft je paar keer boemzen toch nut gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op dag 3, ja, nu inmiddels dag 4, na m’n eisprong en had vanochtend al een gek gevoel, drukkend, zeurend, maar niet pijnlijk bij m’n rechter eierstok. De kant waar ik steken heb gevoeld tijdens m’n eisprong. Vanavond had ik zelfs een soort van kramp en dan ook beetje naar t midden toe. Misschien dat ik dit nu voel omdat ik er op let, maar dit herken ik totaal niet van eerdere cyclussen.. voor iemand herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
29-04-2018 00:30
Ik zit nu op dag 3, ja, nu inmiddels dag 4, na m’n eisprong en had vanochtend al een gek gevoel, drukkend, zeurend, maar niet pijnlijk bij m’n rechter eierstok. De kant waar ik steken heb gevoeld tijdens m’n eisprong. Vanavond had ik zelfs een soort van kramp en dan ook beetje naar t midden toe. Misschien dat ik dit nu voel omdat ik er op let, maar dit herken ik totaal niet van eerdere cyclussen.. voor iemand herkenbaar?
Dit herken ik ook wel. Kan het nergens aan koppelen en is ook niet iedere maand. Als ik dan te snel opsta kan het ook echt pijnlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je eisprong al is geweest?

Verder heb ik af en aan allerlei steken en krampen gehad tijdens m'n cyclus, ook toen ik nog een koperspiraal had. Geen idee wat het was, maar ik heb PCOS dus ik weet het altijd daar aan.
Alle reacties Link kopieren
@dem89 ik heb het ook een paar keer gehad. Een keer heel erg, ging door tot mijn nod en ik dacht dus echt dat ik zwanger was😕maar nee. Heb ook al een paar keer gedacht 'innesteling'.
Ik denk dat we gewoon veel meer bewust zijn van elk prikkeltje in ons lichaam als we beginnen met proberen zwanger te raken. Maar zovel bij vroege zwangerschap als bij voorbereiding voor de komende menstruatie moet de baarmoeder (en geel lichaam in eierstok) hard werken en dat kan je voelen.
aardvarkje wijzigde dit bericht op 29-04-2018 08:51
3.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ freddelientje "weinig" is meer dan niets! 😉 de hoop zal vast groeieb dichter naar je nod. Je weet maar nooit!
Alle reacties Link kopieren
FoodieS ja het meeste is klaar. Dinsdag wordt de keuken geplaatst, ik heb nu een noodkeuken doordat de keuken die we uitgezocht hadden in december niet gemaakt bleek te zijn 🙄.
En morgen wordt de trap bekleed. Dus deze week komt alles af. Heerlijk.

Ja weinig is inderdaad beter dan niets aardvarkje. Inderdaad we gaan het zien.

Dem89 ik heb dit ook regelmatig en betekend tot nu toe niet dat ik zwanger ben. Maar niet ieder lichaam is hetzelfde natuurlijk.
Freddelientje wat fijn dat het klussen bijna klaar is! Een"af" huis is zo fijn!

Dem, ik heb het ook af en aan na mn eisprong tot aan mn menstruatie. En tijdens mijn zwangerschap had ik het vanaf eisprong tot aan miskraam. Ik denk dat we als vrouwen ook een beetke hyper alert worden zodra we starten met babymaking :) weet je zeker dat je eisprong al is geweest?

Hier geeft de app aan dat ik volgende week pas vruchtbaar ben (cyclus 39 dagen gebaseerd op cylci na de mk) maar ik merk aan alles dat ik nu al vruchtbaar ben/eisprong heb. Vriend wordt gek van mijn libido op het moment en ik heb veel slijm en meer humeur wisselingen :p. Ben heel benieuwd wat mijn cyclus doet nu qua lengte. Of het weer terug gaat naar 34 dagen of zelfs korter. Mocht t nu weer zo lang duren ga ik volgende cylcus weer met ovu testen aan de slag.
Goedemorgen dames!

Nou springtouw, neem het ervan meid ;)

De laatste weken heb ik vooral meegelezen omdat ik best wel moeite had met mijn menstruatie de laatste keer vanwege mijn miskraam. Afgelopen cyclus dus niks met ovulatietesten enzo gedaan maar gewoon om de dag seks of wanneer we er zin in hadden. Heeft me veel rust gegeven :)

Ik zou me weer melden als ik goed nieuws zou hebben en dat is dus vandaag :D vanmorgen had ik weer een positieve test in mijn handen! :cheer: Nog wel heel licht en ik vind het suuuuuuper spannend of het deze keer wel goed mag gaan maar het begin is gemaakt. Denk dat aanstaande dinsdag mijn NOD zou zijn ongeveer maar weet ik dus niet zeker omdat ik geen ovulatietesten heb gebruikt en mijn cyclus heel onregelmatig is. Stiekem had ik al een voorgevoel omdat ik een aantal dingen herken van december toen ik ook zwanger WAS.

Komt ie:
-ongelofelijk chagrijnig
-bloedend tandvlees
-borsten voelen voller maar verder niet pijnlijk
-niet opgeblazen na eisprong wat ik meestal wel ben
-spierpijn in benen/kuiten (dit is nieuw)
-heeeeeel veel afscheiding
-droge ogen
-trekkerig gevoel onderin buik
-gevoel ongesteld te gaan worden
-maar vooral heel onrustig slapen met vele dromen en vroeg wakker zijn

Pfff het lange wachten kan weer beginnen, kan er nog niet echt super enthousiast over zijn. Dat ben ik pas als ik een kloppend hartje zie bij een kindje wat op schema ligt :)
anoniem_355950 wijzigde dit bericht op 29-04-2018 10:30
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn eisprong is echt al geweest. En er zit ook wel verschil in. Bij m’n eisprong zijn het echt steken. En dit blijft veel langer door gaan. Vanochtend weer gevoeld. Ik vertel mezelf maar dat het indd niets betekent. Thanks allemaal! :)

@springtouw Vaak kan je beter op je eigen lichaam vertrouwen en daar naar luisteren dan naar een app.

@freddelientje, hebben jullie een huisvverbouwd of is het nieuwbouw?
Wij hebben onze kinderwens best lang uitgesteld omdat we een nieuwbouw huis hebben gekocht en het op dit moment nog gebouwd wordt. We hebben geen duidelijke termijn van oplevering gekregen. Dus er is een kans dat ik dan zwanger ben of in ons huidige huis zelfs nog een kindje krijg. Niet ideaal dus, maar we wilden t echt niet meer uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Foodies! Spannend maar ook fijn dat het weer raak is!


Morgen kom ik ook weer op de bank zitten/hangen. Heb vakantie dus te veel tijd om symptomenbingo te spelen 😂
Wauw foodies! Supernieuws! Gefeliciteerd zeg! Ik snap dat het spannend is nu de komende tijd! Ik ben jaloers haha! Heb je nu een ander gevoel erbij al? Aangezien je de vorige x heel onzeker was enzo en het niet goed voelde.
Alle reacties Link kopieren
Aaah gefeliciteerd Foodies! :cheer2:
Jeej foodies! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej foodies! Gefeliciteerd! Ik herken de onzekerheid. Take it day by day :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Foodies! Gefeliciteerd! 💋
Alle reacties Link kopieren
Even kort: Gefeliciteerd Foodies!

En ik ben weer weg
Foodies gefeliciteerd.

Ik kom mij later weer melden. Ik lees nog wel mee.
Probeer het deze ronde wat meer los te laten. Zal tegen het einde van mijn cyclus weer meeschrijven
Alle reacties Link kopieren
Yeah foodies wat tof gefeliciteerd meid!!!

Ik duim keihard dat deze blijft plakken!
Mooi rijtje symptonen ook klinkt goed.

Hier nog kop in het zand tactiek. Nu dag 18 na de temp dip van mijn eisprong en nog steeds 37.0 strak. Als ik op dag 6 dpo niet die buikpijn had gehad en temp 36.7 daarna had ik gezegd ik ben 5 dagen overtijd aangezien mijn LF al 4 rondes 13 dagen was.
Maar dikke onzekerheid hier aangezien ik dus niet dezelfde symptonen heb.
Totaal absoluut geen pijn in mijn onderrug terwijl ik dit altijd heb.
Extreem gevoelige tepels en soms pijnscheuten in mijn borsten maar geen pijn bij knijpen in Mn borsten.
Verder veel energie, wisselend humeur, hongerig en dan beetje misselijk.
Gisteravond onwijs pijnlijke krampen gehad op verschillende plekken in Mn buik die alleen minder waren bij staan. Ze gingen en komen en dacht echt ik voel het lopen naar de wc gegaan en weer niks.
Knalrode blosjes op Mn wangen.

Als een ander dit opsomt zeg ik testen dit klinkt te goed maar zelf durf ik niet :facepalm:
Dus ik doe ieder uur als ik ga plassen net alsof ik niet aandachtig naar het papiertje kijk en kan niet wachten tot woensdagavond( stel dat Mn ei toch pas woensdag 2 weken terug was moet ik bij een LF van 13 dagen wel ongesteld zijn)
Niets is wat het lijkt..
Bedankt lieve dames!! :heart:

Springtouw ik heb er een veel fijner gevoel bij dan de vorige keer dus dat is al fijn voor mezelf in ieder geval :)

Poeziemauw oh dat is ook spannend! Ik vind het veelbelovend klinken in ieder geval. Hoop ook dat jij een mooie positieve test gaat krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven