Hoe wordt de ontsluiting gemeten?

05-09-2011 20:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zitten ons dit af te vragen. Lijkt me niet dat er een meetlint aan te pas komt.

Wie weet dit?
Alle reacties Link kopieren
Lu, natuurlijk kan je zeggen dat ze voorzichtig moet doen!!! En zeg ook vooral dat je het best een beetje eng vind..

Helemaal geen naïeve vraag hoor, en ook geen gek verzoek!
Alle reacties Link kopieren
quote:lu1981 schreef op 05 september 2011 @ 20:49:

Goed, vraag aan diegene hier die het al hebben ondergaan (nav post hierboven): hoe onaangenaam/ pijnlijk is dat meten van de ontsluiting? Kun je tegen de vk zeggen dat ze ajb een beetje voorzichtig moet doen? Sorry als dit een naiëve vraag is, eerste kind, geen ervaring.Nou het interesseerde mij geen ruk hoe het gebeurde als ik maar wist hoever ik was en hoelang ik die weeen nog moest wegblazen. Ik had al zoveel pijn dat ik die vingers niet eens meer voelde hoor. Ze had dr hele hoofd dr in kunnen stoppen wat mij betreft
Ik kan me niet herinneren dat het vervelend of pijnlijk was, toucheren.
Alle reacties Link kopieren
Lu1981: ik heb nooit iets van pijn gevoeld bij het meten van mijn ontsluiting. Ik wist niet eens dat het pijn kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren dat het pijnlijk was. Net als de knip. Het valt allemaal weg tegen de weeen.
Lu, als ik het me goed herinner was het bij mij: hoe meer ontsluiting, hoe minder pijn. De eerste keer dat de verloskundige voelde hoeveel ontsluiting ik had, wilde ik haar slaan. (had toen 1 centimeter). De keer daarna zat ik op acht en had ik amper door waar ze mee bezig was en bij tien centimeter voelde ik helemaal niets meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verschillende keren getoucheerd (ben ingeleid) en iedere keer was het pijnlijk.

Vooral het feit dat je daar zo open en bloot ligt en dus kwetsbaar bent, begon mij behoorlijk tegen te staan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft ze het maar een keer hoeven doen (het ging nogal snel) en dat was meteen volledige ontsluting. Kan me niet herinneren dat ik er iets van gevoeld heb. Was me ook meer aan het verbazen over wat mij nou overkwam (van niks naar persweeënstorm in paar minuten). Maar van uitscheuren heb ik niks gemerkt. Als ik het zo schrijf, denk ik: och, wat een simpel klusje was het eigenlijk, maar ik heb toch wel weer een beetje de zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
Toucheren is iets anders dan opmeten....
Alle reacties Link kopieren
Het ergste van toucheren is het antwoord: 3 cm.

Wát! Zo weinig?!
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van: om half acht: 6 cm; om half één: 6 cm.

Zucht...
Toucheren vond ik niet pijnlijk. Toucheren op een wee vond ik vervelend, maar niet onoverkomenlijk. Maar toen de gynaecoloog besloot mijn 'randje' weg te gaan masseren tijdens een wee was dat zo pijnlijk dat ik het arme mens een schop heb verkocht *schaamt zich nog steeds een beetje*. We hebben het randje toen maar laten zitten waar het zat en dochter is er gewoon uit gekomen, zij het met wat meer moeite dan gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden.

Tja, dut soort vragen komen bij mij en vriendIn spontaan op en dan is een vraag op het forum snel gesteld.

We zijn beiden echte nitwits op het gebied van bevallingen ed. Laatst vroegen we ons af wat een sterrekijker was. Ik was echt in de overtuiging dat het kind dan de richting van de anus keek.

Ja, hoe verzin je het, had ik ook achteraf.

Verder zijn we niet zo onnozel hoor maar in bevallingen hebben we ons nooit zo in verdiept. Tot nu dus, nu we beiden voor het eerst zwanger zijn .
Alle reacties Link kopieren
En dat het blijkbaar pijnlijk kan zijn had verder ook nooit iemand me verteld..... Ik zal binnenkort het topic bevallingsverhalen maar uppen ter voorbereiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven