ICSI wachtweken en bijbehorende stress

01-09-2020 14:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet of hier nog actief op geschreven wordt maar daar kom ik waarschijnlijk snel achter :). Ik heb vorige week een terugplaatsing gehad van een cryo na icsi, en had de eerste drie dagen een misselijk, weeïg gevoel (waarvan ik dacht: goed teken!). Nu, zes dagen later, zijn al die symptomen verdwenen en voel ik eigenlijk helemaal niks meer. Af en toe iets wat lijkt op wat lichte krampjes in m’n onderbuik zoals bij een ongesteldheid. Nu maak ik me uiteraard zorgen of het wel goed gaat daarbinnen. Ik lees dat de klachten variëren van helemaal niks tot heel veel en dat dat niets zegt over de slagingskans. Maar toch. Iemand ervaringen om te delen?
Alle reacties Link kopieren
Ervaring mee, een paar keer zonder en 1 keer met succes ;)

Er valt inderdaad niks zinnigs te zeggen over symptomen en het uiteindelijke resultaat. Ik werd de eerste keren ook misselijk na de tp en ik heb ook elke keer rond jouw huidige wachttijd krampen gehad. Ik had de avond op dag 6 na de tp nog een enorme huilbui gehad omdat ik mijn menstruatie aan voelde komen, en de ochtend erna op dag 7 had ik een heeeeeele lichte positieve test in mijn handen (ik had een lage dosis pregnyl en bij vorige pogingen daar geen vals positieve testen van).

Nog heel even afwachten dus, heel veel succes <3
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel ook op het wachtbankje
Afgelopen zondag een cryo teruggeplaatst dus snap hoe je je voelt!
Wanneer mag/ga jij testen?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie! En wat fijn dat je een keer succes hebt gehad. Daar doe je het voor. Ik wacht nog geduldig af, het is wel verleidelijk om vast te testen. Lees ik het goed en deed jij al een test op dag 7? (Ik heb trouwens geen pregnyl gehad)
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
01-09-2020 15:02
Ervaring mee, een paar keer zonder en 1 keer met succes ;)

Er valt inderdaad niks zinnigs te zeggen over symptomen en het uiteindelijke resultaat. Ik werd de eerste keren ook misselijk na de tp en ik heb ook elke keer rond jouw huidige wachttijd krampen gehad. Ik had de avond op dag 6 na de tp nog een enorme huilbui gehad omdat ik mijn menstruatie aan voelde komen, en de ochtend erna op dag 7 had ik een heeeeeele lichte positieve test in mijn handen (ik had een lage dosis pregnyl en bij vorige pogingen daar geen vals positieve testen van).

Nog heel even afwachten dus, heel veel succes <3
L-A schreef:
01-09-2020 15:13
Dank voor je reactie! En wat fijn dat je een keer succes hebt gehad. Daar doe je het voor. Ik wacht nog geduldig af, het is wel verleidelijk om vast te testen. Lees ik het goed en deed jij al een test op dag 7? (Ik heb trouwens geen pregnyl gehad)
Alle reacties Link kopieren
Rosie2020 schreef:
01-09-2020 15:13
Ik zit momenteel ook op het wachtbankje
Afgelopen zondag een cryo teruggeplaatst dus snap hoe je je voelt!
Wanneer mag/ga jij testen?
Ik mag óf maandag bloed prikken bij huisarts, of dinsdag een test doen... jij een paar dagen later denk ik? Succes 🤞
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
01-09-2020 15:13
Dank voor je reactie! En wat fijn dat je een keer succes hebt gehad. Daar doe je het voor. Ik wacht nog geduldig af, het is wel verleidelijk om vast te testen. Lees ik het goed en deed jij al een test op dag 7? (Ik heb trouwens geen pregnyl gehad)
Klopt, ik wist dat het erg vroeg was dus dat zowel een positief als negatief resultaat nog niet al teveel zouden betekenen. De 2e streep was dan ook nog bijna onzichtbaar maar ik zag meteen het verschil met de witte testen die ik gewend was (man trouwens niet haha). 2 dagen later was het een duidelijke streep. Verder had ik het echt aan geen enkel symptoom kunnen raden dus, het blijft spannend!
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
01-09-2020 15:18
Klopt, ik wist dat het erg vroeg was dus dat zowel een positief als negatief resultaat nog niet al teveel zouden betekenen. De 2e streep was dan ook nog bijna onzichtbaar maar ik zag meteen het verschil met de witte testen die ik gewend was (man trouwens niet haha). 2 dagen later was het een duidelijke streep. Verder had ik het echt aan geen enkel symptoom kunnen raden dus, het blijft spannend!
Geweldig zeg. Ik ben benieuwd en blijf (denk ik) nog heel even geduldig. Als dat lukt. Zou wat zijn dat het meteen raak is. Wachten wel al ruim 3 jaar op een terugplaatsing, m’n man heeft een chromosomale translocatie en tot nu toe zat er steeds geen ‘gezonde’ embryo bij. Nu eentje. Dus de spanning is groot...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 terugplaatsingen gehad en was 4x zwanger. De twee keer dat ik blijvend zwanger was, was ik ervan overtuigd dat het niks werd, omdat ik niks voelde.

Achteraf lustte ik bij zwangerschap 1 geen koffie meer (dacht dat man andere koffiebonen had gehaald die ik niet lekker vond ;-D ) en bij zwangerschap 4 lag ik rond 10 dpo ineens om 21u in bed, wat niks voor mij is. Dacht dat het door het gespook van mijn oudste kwam die week.

Zwangerschap 2 en 3 had ik misselijkheid, steken, gevoelige borsten, you name it. Werden beide een vroege miskraam.

Bij mijn goede zwangerschappen begonnen die klachten pas tussen week 5 en 6.

Nu 1 gezonde zoon en zoon 2 moet nog een paar weekjes blijven zitten voor hij zich bij ons voegt :)

Veel succes met afwachten, zal voor je duimen!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
01-09-2020 17:31
Ik heb 4 terugplaatsingen gehad en was 4x zwanger. De twee keer dat ik blijvend zwanger was, was ik ervan overtuigd dat het niks werd, omdat ik niks voelde.

Achteraf lustte ik bij zwangerschap 1 geen koffie meer (dacht dat man andere koffiebonen had gehaald die ik niet lekker vond ;-D ) en bij zwangerschap 4 lag ik rond 10 dpo ineens om 21u in bed, wat niks voor mij is. Dacht dat het door het gespook van mijn oudste kwam die week.

Zwangerschap 2 en 3 had ik misselijkheid, steken, gevoelige borsten, you name it. Werden beide een vroege miskraam.

Bij mijn goede zwangerschappen begonnen die klachten pas tussen week 5 en 6.

Nu 1 gezonde zoon en zoon 2 moet nog een paar weekjes blijven zitten voor hij zich bij ons voegt :)

Veel succes met afwachten, zal voor je duimen!
Zo zie je maar! Dank voor je berichtje en het duimen. Zal volgende week even laten weten. Succes nog en hoop dat zoon twee nog even lekker blijft zitten :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een cryo-terugplaatsing gehad in een natuurlijke cyclus? Ik destijds wel, en het was na drie (mislukte) ICSI-pogingen de eerste keer dat ik zonder hormonen een terugplaatsing onderging en ik voelde dus echt he-le-maal niks. Uiteindelijk was het de enige keer dat het wél raak was: we hebben nu een zoon van 4. Het hoeft dus niets te zeggen.

Sterkte met die slopende wachtweken! Ik heb destijds veel gehad aan dit forum.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
01-09-2020 18:29
Heb je een cryo-terugplaatsing gehad in een natuurlijke cyclus? Ik destijds wel, en het was na drie (mislukte) ICSI-pogingen de eerste keer dat ik zonder hormonen een terugplaatsing onderging en ik voelde dus echt he-le-maal niks. Uiteindelijk was het de enige keer dat het wél raak was: we hebben nu een zoon van 4. Het hoeft dus niets te zeggen.

Sterkte met die slopende wachtweken! Ik heb destijds veel gehad aan dit forum.
Ja het is fijn om het even te delen en de ervaringen van anderen te lezen. Ik heb trouwens wel dagelijks progynova en utrogestan. Wacht het af!
Alle reacties Link kopieren
Hier 7x zwanger geworden na een terugplaatsing, maar nooit zo vroeg iets gevoeld eigenijk.

De kans is groot, als je iets voelt, dat het door de medicatie komt.

Wat een spannend en zwaar traject hebben jullie (met PGD dus?) al gehad zeg, heel erg veel sterkte met afwachten!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
01-09-2020 21:04
Hier 7x zwanger geworden na een terugplaatsing, maar nooit zo vroeg iets gevoeld eigenijk.

De kans is groot, als je iets voelt, dat het door de medicatie komt.

Wat een spannend en zwaar traject hebben jullie (met PGD dus?) al gehad zeg, heel erg veel sterkte met afwachten!
Ja met PGD inderdaad, echt lang hè. We hebben steeds echt een goede lading embryo’s, maar veel pech met het DNA. Daarom tot nu toe nog geen echte mogelijkheid gehad. Ja vorig jaar was er één embryo die wel goed was, maar toen ging t mis bij ontdooien. Pech. Nu eindelijk een kans!
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
01-09-2020 18:06
Zo zie je maar! Dank voor je berichtje en het duimen. Zal volgende week even laten weten. Succes nog en hoop dat zoon twee nog even lekker blijft zitten :)
Vast wel, hij lijkt het iig wel naar zijn zin te hebben en over 5 weken ‘mag’ hij, dus dat gaan we wel redden lijkt me.

Ben benieuwd naar de uitkomst volgende week, fijn als je het even laat weten!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
01-09-2020 21:14
Ja met PGD inderdaad, echt lang hè. We hebben steeds echt een goede lading embryo’s, maar veel pech met het DNA. Daarom tot nu toe nog geen echte mogelijkheid gehad. Ja vorig jaar was er één embryo die wel goed was, maar toen ging t mis bij ontdooien. Pech. Nu eindelijk een kans!
Oh wat zuur zeg, van die mislukte ontdooiing!! :-(
Ik duim voor jullie. Ben nu zelf 18wk zwanger van een "Belgische" PGD-cryo. Zet 'm op!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
02-09-2020 00:31
Oh wat zuur zeg, van die mislukte ontdooiing!! :-(
Ik duim voor jullie. Ben nu zelf 18wk zwanger van een "Belgische" PGD-cryo. Zet 'm op!
Wow al 18 weken onderweg, gefeliciteerd! Maar je schreef 7x zwanger na tp? Wil je delen wat voor soort PGD? Hier trouwens ook België. Fijne ervaring tot nu toe. Daarheen gegaan na twee sessies in NL zonder geluk. Hopen nu wel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag inderdaad een paar dagen na jou testen, meestal werd ik al ongesteld voor de testdatum dus hopelijk blijft dat nu weg!
Hoeveel dagen was jou cryo?
Die van ons was met 3 dagen de vriezer in gegaan maar groeide na het ontdooien heel snel, en zat al in het cavitatie stadium!
Hoop zo erg dat het nu gelukt is, ga ook voor jou duimen! Fijn als je het laat weten!
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
02-09-2020 08:03
Wow al 18 weken onderweg, gefeliciteerd! Maar je schreef 7x zwanger na tp? Wil je delen wat voor soort PGD? Hier trouwens ook België. Fijne ervaring tot nu toe. Daarheen gegaan na twee sessies in NL zonder geluk. Hopen nu wel succes!
.
We zaten al in een ICSI traject wegens verminderde vruchtbaarheid.
Vóór mijn eerste dochter 4 miskramen gehad (18wk, 12wk, 6wk, 9wk) met herhaaldelijk chromosoom afwijkingen.
Toen een gezonde dochter gekregen (een gelukje, was nog zonder PGD).

Daarna wilden we die ellende nooit meer, dus ons heil gezocht in Gent voor ICSI+PGD. In ons geval in NL geen indicatie voor PGD. Vanwege alle (verschillende) chromosoom afwijkingen hebben ze gewoon gecheckt of het aantal chromosomen goed was, dus niet naar een bepaalde specifieke afwijking gezocht. Dat gaf 7 cryo's, waarvan 4 met afwijkingen en 3 gezonde.
Daarvan 1 hele vroege miskraam gehad bij 5wk, van de tweede cryo niet zwanger geworden en van de laatste cryo nu dus zwanger.
flipje2 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 21:17
9.00% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was je cryo bij terugplaatsing? In Gent deden ze eerst op dag 6, maar tegenwoordig op dag 5.

Ik heb getest op dag 12, dus dat was dag 7 na terugplaatsing in ons geval.

Oh ja, ik zweer bij de testen van de Action :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Succes! Ik had 5 dagen na de terugplaatsing een positieve test....zou er inmiddels wel een gokje op wagen als ik jou was. Ik wist al dat ik zwanger was zonder test omdat ik geen migraine had en een koortslip.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was jou embryo bij terugplaatsing leeuw?
Dat is echt snel, 5 dagen na de tp!
Alle reacties Link kopieren
Die was 5 dagen, tsja.....had een knaller :hyper: . En dat ligt nu heerlijk te slapen, alweer 6 maanden :flirting: Binnenkort gaan we aan de slag voor ronde 2! Hopelijk dat 1 van de cryo’s blijft plakken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! De succesverhalen geven wel hoop hoor! Wij hebben nu 4 tp’s gehad en nu in de wachtweek van de eerste tp van icsi 2. Hoeveel cryo’s hebben jullie nog?
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 5-daagse. De verse terugplaatsing was niet gelukt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven