Ik maak me zorgen (gewichtsverlies en stress)

16-02-2024 12:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel ben ik 13 weken zwanger. Helemaal gelukkig en blij ermee :heart:
Er zijn echter personen die dichtbij ons staan die ons dit geluk lijken te misgunnen en de afgelopen dagen voor veel stress hebben gezorgd door het maken van verwijten en mij neerzetten als een egoïstisch persoon.
Ik kan al twee dagen bijna alleen maar huilen hierom en heb al 3 nachten nauwelijks geslapen. Vanmorgen ben ik op de weegschaal gaan staan, en ik blijk sinds het begin van de zwangerschap al een paar kilo te zijn afgevallen.
Ik maak me best wel zorgen, ook in combinatie met de stress van de afgelopen dagen. Ik twijfel of ik de verloskundige moet bellen voor advies. Maandagavond hebben we daar een afspraak, maar voor mijn gevoel duurt dat nog erg lang.
Is er iemand die mij gerust kan stellen wat betreft het afvallen? Komt dat meer voor? Ik eet wel gewoon, iets minder dan normaal, dat wel. Ik heb geen enkele keer overgegeven sinds ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je je zorgen maakt zou ik de verloskundige bellen. Al is het alleen maar om je gerust te stellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je lichaam zorgt ervoor dat ook als je afvalt, er genoeg voedingsstoffen naar je baby gaan. Dus daar zou ik me even niet zo druk om maken.
Bel anders de VK even voor advies, daar zijn ze voor en het is gewoon een werkdag dus kan prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn veel mensen die in het begin juist wat afvallen door bijvoorbeeld misselijkheid. Als het afvallen de enige reden van je zorg is lijkt dat me nog niet zo nodig. Ik ben overigens bij beide kinderen eerst afgevallen en pas echt op het laatst wat aangekomen, maar niet meer dan een kilo of 6.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij zorgen altijd bellen met de vk, echt. Daar zijn ze voor, je moet het weekend nog door en wie weet kan er wat stress weggenomen worden.
En die personen die zo naar tegen je doen zo mogelijk (voorlopig) niet spreken.
Wat naar dat je je zo voelt. Je hormonen helpen nu ook niet om weer rustig te worden. Echt gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verloskundige kan je altijd bellen. Ook voor mentale zaken.

Gefeliciteerd, ik hoop dat je er snel vol van kan genieten.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij twijfelt of je de VK moet bellen omdat je je zorgen maakt, dan kun je het beste de VK even bellen omdat je je zorgen maakt.

Hopelijk kan die je geruststellen voor nu (je kindje komt niet zo snel wat tekort) en maandag bespreken of meer begeleiding op psychisch vlak prettig en zinnig is. Want hoe naar mensen ook doen, 3 nachten daar niet van slapen en alleen maar kunnen huilen is best wel heftig. Ook met het oog op verdere spannende situaties die een zwangerschap kan meebrengen en de verwachting dan mensen die zo naar doen niet morgen opeens normaal reageren op de situatie die kennelijk moeilijk voor ze is.

Zorg goed voor jezelf. Sterkte!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel ben ik 13 weken zwanger. Helemaal gelukkig en blij ermee :heart:
Er zijn echter personen die dichtbij ons staan die ons dit geluk lijken te misgunnen en de afgelopen dagen voor veel stress hebben gezorgd door het maken van verwijten en mij neerzetten als een egoïstisch persoon.
Ik kan al twee dagen bijna alleen maar huilen hierom en heb al 3 nachten nauwelijks geslapen.

Bedoel je dan dat ze je de zwangerschap niet lijken te gunnen of gaat het over iets heel anders en vind jij dat ze je daardoor geen onbezorgde zwangerschap gunnen? Zijn het problemen die al veel langer spelen en nu even heel scherp naar boven komen?
Alle reacties Link kopieren Quote
komt echt veel voor, maar bel gewoon even
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
16-02-2024 13:18
Bedoel je dan dat ze je de zwangerschap niet lijken te gunnen of gaat het over iets heel anders en vind jij dat ze je daardoor geen onbezorgde zwangerschap gunnen? Zijn het problemen die al veel langer spelen en nu even heel scherp naar boven komen?
Ik wil niet teveel details delen vanwege herkenbaarheid, maar ze gunnen mij de zwangerschap niet. Hadden gehoopt dat het niet zou gebeuren (zeggen ze nu ze het weten). We hebben niet gedeeld hiermee bezig te zijn en dat nemen ze ons enorm kwalijk. Ook kwam er een shitload aan verwijten over ons heen van dingen die hen blijkbaar dwars zaten en waar ze eerder niks over gezegd hebben. Het zijn dus inderdaad dingen die al langer spelen (blijkbaar) die nu door de aankondiging van mijn zwangerschap naar boven kwamen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap eigenlijk alleen maar afgevallen. Soms doet een zwangerschap dat met je. Het kost veel energie van je lichaam! Zeker in de eerste periode weegt je baby ook nog niets, dus komt er ook nauwelijks gewicht bij. Verder ook nog belangrijk of je onder of overgewicht had voor je zwanger werd. Natuurlijk wel goed om stress ter sprake te brengen bij de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fika_ schreef:
16-02-2024 17:55
Ik wil niet teveel details delen vanwege herkenbaarheid, maar ze gunnen mij de zwangerschap niet. Hadden gehoopt dat het niet zou gebeuren (zeggen ze nu ze het weten). We hebben niet gedeeld hiermee bezig te zijn en dat nemen ze ons enorm kwalijk. Ook kwam er een shitload aan verwijten over ons heen van dingen die hen blijkbaar dwars zaten en waar ze eerder niks over gezegd hebben. Het zijn dus inderdaad dingen die al langer spelen (blijkbaar) die nu door de aankondiging van mijn zwangerschap naar boven kwamen.

Als ze heel dichtbij staan en de relatie tot nog toe goed leek kan ik me voorstellen dat dit heel heftig binnenkomt nu. Ik denk dat ik maar even wat afstand zou nemen van deze mensen. Goed voor jezelf zorgen en het maar even laten bezinken allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
16-02-2024 18:49
Als ze heel dichtbij staan en de relatie tot nog toe goed leek kan ik me voorstellen dat dit heel heftig binnenkomt nu. Ik denk dat ik maar even wat afstand zou nemen van deze mensen. Goed voor jezelf zorgen en het maar even laten bezinken allemaal.
Ja, dat klopt. Ik heb inderdaad besloten voorlopig afstand te willen en dat ik pas met ze in gesprek wil als zij minder in verwijten kunnen denken. Gelukkig heb ik al 2 nachten wat beter kunnen slapen en alle positieve reacties die ik krijg van vrienden en familie doen me ook goed :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven