IVF: Overtijd na afbreken kunstmatige cyclus voor cryo tp???

13-06-2019 11:49 12 berichten
Hi Dames,

Ik snap echt niks meer van mijn lijf :-( , hoop dat iemand hier er misschien meer van weet. Het is een ingewikkeld verhaal, hoop dat ik het duidelijk heb weergegeven,

Situatie:
Ik was begonnen aan een kunstmatige cyclus voor mijn eerste cryo tp. Ik moest estradiol slikken (zelfde als progynova) om mijn eigen cyclus te onderdrukken maar dat lukte niet helemaal. Er was al een follikel zichtbaar maar toch moest ik de estradiol doorslikken.
Omdat mijn bms maar niet dikker werd, hebben we op cyclusdag 24 (en mijn bms werd al weer dunner) besloten om deze poging af te breken.

Verwarring:
Ondanks dat ik aan de estradiol was leek ik een natuurlijke cyclus erdoorheen te hebben. Mijn vriend en ik hebben de dag voor mijn eisprong sex gehad, maar daarna ben ik nog een week aan de estradiol geweest.
Ik ben dus nooit aan de utrogestan begonnen omdat mijn bs maar niet dik werd.

Stel dat ik wel een natuurlijke cyclus erdoorheen had (waar het op lijkt), dan ben ik nu al 4 dagen overtijd. Ik heb zelf al een zwangerschapstest met urine gedaan op dag 3 overtijd maar die was negatief.

Vraag:
Heeft iemand hier ervaring mee?? Kan iemand hier iets over zeggen? Zo'n mindfuck dit!

Note: ik heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis maar wil nu graag al wat antwoorden, vandaar deze post.

Thanks!
Ik zou het ziekenhuis gewoon even bellen met je vraag
Bedankt voor je reactie aapje, dat heb ik gisteren ook gedaan. Ze zei wel dat het door estradiol langer kan duren, en dat ik volgende week maar weer een test moest doen. Maar ik heb vaker het gevoel dat mijn ziekenhuis standaard antwoorden geeft, vandaar dat ik even kijk of iemand hier ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het zou best kunnen dat je lichaam gewoon even in de war is. Ik heb het zelf een keer gehad met een afgebroken IUI behandeling vanwege teveel follikels. Andere situatie natuurlijk, maar toen werd ik ook pas na +- een maand ongesteld. Ik denk dat er niets anders opzit dan afwachten en wellicht af en toe een test doen.
Tgirl, het kan zijn dat jouw cyclus in de war is. Op hoeveel dagen zit jouw cyclus nu?
Anders even een bloedtest bij de huisarts laten doen!

Zelf geen ervaring mee, mijn cyclus is na de IVF netjes 28 dagen geworden.
Na de ivf hormonen heb ik meer dan een jaar een compleet verklote cyclus gehad. Nu zo'n vier jaar verder ben ik pas meestal weer gewoon en regelmatig ongesteld.
Ik denk dat de kans het grootst is dat je lijf overhoop ligt door de (afgebroken) behandeling.

Ik zou de afspraak in het ziekenhuis afwachten. En geen redelijke kans van natuurlijke zwangerschap overwegen.
(10 jaar wachten, 2 keer ivficsi, inmiddels uitbehandeld wegens kans op overlijden door stimulatie, doen dat met een mens denk ik)
@Daisy, iets andere behandeling inderdaad maar jouw cyclus was dus ook van slag door een behandeling. Irritant is dat he?

@Leeuw, ik zit nu op dag 34. Maargoed, ik heb sowieso al 2 jaar een rare cyclus, zo kwam ik al in de mmm terecht. Maar dit is wel weer wat nieuws. Pfff...

@Petra, wauw wat heb jij veel meegemaakt zeg! Dan voel ik me schuldig dat ik me hier druk om maak. Bedankt voor je bericht, ik schat zelf de kans op een zwangerschap ook op heeeeeel klein hoor. Maar dan wil ik gewoon dat alles weer normaal is zodat ik dat 100% zeker weet. Wel begrijpelijk denk ik, hoop is fijn. :-$ .Ik wacht het maar weer even af dan. :)
@Tgirl7 elke behandeling is hoe dan ook killing. Omdat dat je 'enige' redelijke kans is. En als je dan erin zit ga je toch hopen.. hoe het ook loopt. Dat begint al als je je startmoment hoort. Je volgende menstruatie starten met medicatie is de start van hopen..
En hoop is wat je nodig hebt. Maar het is ook wat mij compleet sloopte door de jaren heen.

Tijdens geen enkele behandeling is er iets 'normaal'. Vond ik zelf. Maar het hup dan nu graag duidelijkheid, zwanger of ongesteld worden en hoe gaan we dit gerommel de volgende ronde voorkomen. Het verlangen het dan maar gehad te hebben. Dat is volgens mij heel normaal.
petra123456 schreef:
13-06-2019 14:14
@Tgirl7 elke behandeling is hoe dan ook killing. Omdat dat je 'enige' redelijke kans is. En als je dan erin zit ga je toch hopen.. hoe het ook loopt. Dat begint al als je je startmoment hoort. Je volgende menstruatie starten met medicatie is de start van hopen..
En hoop is wat je nodig hebt. Maar het is ook wat mij compleet sloopte door de jaren heen.

Tijdens geen enkele behandeling is er iets 'normaal'. Vond ik zelf. Maar het hup dan nu graag duidelijkheid, zwanger of ongesteld worden en hoe gaan we dit gerommel de volgende ronde voorkomen. Het verlangen het dan maar gehad te hebben. Dat is volgens mij heel normaal.
Mooie omschrijving :).
Heb je wel een eisprong gehad! Want als die er niet geweest is, zal de menstruatie opgewekt moeten worden.
Ze hadden ook pregnyl kunnen geven om de eisprong op te wekken. Maar bij dun bmslvl kan ik me voorstellen dat er afgebroken wordt en nieuwe poging gestart wordt.
Hi Animal,
Bedankt voor je bericht! Pregnyl wordt dacht ik alleen in een natuurlijke cyclus gebruikt (als ik google moet geloven) maar ik ga jouw opmerking toch morgen meenemen als ik weer naar het ziekenhuis ga. Je weet maar nooit. Dankjewel!
Deze post was voor mij, maar aangezien ik veel info uit dit forum haal zal ik mijn 'conclusie' hier ook even plaatsen. Mocht iemand in hetzelfde schuitje zitten en dit lezen, dan is dat misschien handig.

Volgens de huisarts is mijn cyclus inderdaad 'in de war' doordat ik aan de estradiol/progynova was (ondanks dat we tijdens de kunstmatige cyclus een follikel zagen).
Ze heeft een inwendige echo gedaan om zo in te schatten waar ik zit in mijn cyclus. Het zag ernaar uit dat ik een week geleden mijn eisprong heb gehad. Zodoende kan ik mijn menstruatie over circa een week verwachten. Daar hou ik me nu maar aan vast.

Het is dat ik deze post (naar mijn weten) niet zelf kan deleten, maar case closed. :)
Bedankt voor het meedenken dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven