Jonge mama's (to be/met kinderwens)

29-09-2017 19:01 512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die al jong moeder/zwanger zijn of die al vroeg een kinderwens hebben.
Ik zelf ben 22, mijn vriend is 30. We zijn nu 6 jaar samen, wonen in een leuk huisje en werken beiden.

Nu hebben wij beiden een sterke kinderwens (al een tijd) en hebben besloten om ondanks mijn redelijk jonge leeftijd het te proberen!

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die ondanks hun jonge leeftijd er veel mee bezig zijn, het leek me leuk om in contact te komen met jullie.

xxx
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving (hoogopgeleide, vrienden starten net met hun carriere, bijna iedereen is zelfs nog vrijgezel) wordt ik met 26 jaar als jong gezien. Ik vind dit zelf absoluut niet (te) jong, en hoop eigenlijk dat ik rond mijn 31e wel klaar ben met het krijgen van kinderen zodat ik ook als ik ouder ben goed mee kan komen met de kinderen. Ik blijf zelf wel evenveel werken als ik nu doe (4,5 dag per week, vast contract), mijn man zal iets minder werken. En ook al zijn wij allebei afgestudeerd (beiden een Master diploma), hebben we allebei een baan, zijn we al jaren samen, én getrouwd: alsnog kregen we de vraag of het gepland was. Alsof je opeens niet meer zou snappen hoe anticonceptie werkt :').

Maar goed, jong is maar een relatief begrip, en zeer afhankelijk van de omgeving waar je in leeft. Had ik bijvoorbeeld alleen een middelbare school diploma, was ik meteen fulltime gaan werken (en mijn omgeving ook) dan zou ik met 26 jaar oud zijn. Nu, met vooral universitair opgeleiden in mijn opgeving die juist nu de focus leggen op werk en carrière, ben ik jong.

Zo lang jullie goed voor jezelf en voor jullie toekomstige kind kunnen zorgen (en zoals je aangeeft zal dit geen probleem zijn) maakt het niet uit welke leeftijd je hebt (mits je volwassen bent natuurlijk;)).
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er meiden mee praten 😊. Ik kijk er naar uit om alle verhalen te lezen! Ik ben ook heel benieuwd hoe snel het bij iedereen zal gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op m'n 23ste moeder geworden, dochter is nu 4 maand oud :) Gelukkig is mij nooit gevraagd of het ongelukje was. Ondanks mijn jonge leeftijd waren de omstandigheden er ook wel goed voor. Diploma aan de universiteit, zowel man als ik een bijna-fulltime baan en een huisje met genoeg ruimte. En na m'n studententijd heb ik het uitgaansleven ook wel weer gezien ;-)

Tot nu toe bevalt het ook hartstikke goed en geniet ik ook echt van het burgerlijke leven. Het enige jammere vind ik dat mijn vriendinnen allemaal nog niet in deze fase zijn, dus ik mis wel eens een jonge medemoeder om ervaringen mee te delen ..
Alle reacties Link kopieren
emmsje schreef:
30-09-2017 19:57
Ik ben op m'n 23ste moeder geworden, dochter is nu 4 maand oud :) Gelukkig is mij nooit gevraagd of het ongelukje was. Ondanks mijn jonge leeftijd waren de omstandigheden er ook wel goed voor. Diploma aan de universiteit, zowel man als ik een bijna-fulltime baan en een huisje met genoeg ruimte. En na m'n studententijd heb ik het uitgaansleven ook wel weer gezien ;-)

Tot nu toe bevalt het ook hartstikke goed en geniet ik ook echt van het burgerlijke leven. Het enige jammere vind ik dat mijn vriendinnen allemaal nog niet in deze fase zijn, dus ik mis wel eens een jonge medemoeder om ervaringen mee te delen ..
Aller eerst; gefeliciteerd jullie dochter :)

Hahaha ja dat niet meer uit gaan ken ik wel. Ik heb 1 jaar kunnen feesten en werd daarna getroffen door de ziekte van Lyme, mijn leven stond op zijn kop en tot een jaar geleden veel problemen gehad. Het is zoals het is, maar maakte me wel snel volwassen. Gelukkig een geweldige vriend die er voor me is en ook niet zo'n feestbeest meer is 😜

Ik snap heel goed dat je iemand mist in je omgeving, ik zal in mijn vriendinnen groepen ook de eerste zijn, daarom ben ik hier opzoek naar wat meiden om deze ervaring mee te delen!
Alle reacties Link kopieren
Lalameme, ik zit nu in ronde 5. Precies volgende week is mijn nod dus heel erg spannend!!!

Minkedewit, ja hoor ik heb er goed overna gedacht! Ik kan namelijk ook altijd weer terug naar meer uren. Dus in geval van nood kan dat altijd. Ook hebben we beide een ongevallenverzekering en een overlijdensrisicoverzekering.ik ben nog geen erfgename van mijn vriend, maar om dit op te lossen trouwen we over een maand alvast bij de gemeente en doen en ik pas over een halfjaar/jaar in de kerk (datum staat nog niet vast). :-D
Alle reacties Link kopieren
Lientjelotje/emmsje in mijn vriendengroep is er 1 vriendin die perongeluk zwanger is geraakt en met haar praat ik afentoe wel over kinderen. Al laat ik natuurlijk nog niks weten van mijn wens. :A:

Emmsje nog gefeliciteerd met jullie dochtertje! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Inekkkkke
Spannend! Ik moet nog 1,5 week tot mijn nod!
Fijn een vriendin om mee te praten. Mijn zus heeft 4 jaar geleden een dochter gekregen, we zijn erg hecht en ik heb er daardoor veel van mee gekregen. Ik merk wel dat er steeds meer meiden om mij heen zwanger raken, alleen van vriendinnen van mij verwacht ik het nog niet...maar wie weet 🎉😜
Alle reacties Link kopieren
Ohh spannend!!! Die 2 weken na de eisprong zijn altijd het ergste haha :facepalm:

Wel leuk hoor! Je hebt al een beetje kunnen oefenen!
Ik denk dat er verder in mijn omgeving niet veel mensen zullen zijn die zwanger worden, al zie ik sinds ik de pil weg heb gedaan wel echt overal baby''s :@@:
Alle reacties Link kopieren
Inekkkkke

Hahahahahahah ja ik ook, echt overal kinderwagens (en nog hele leuke ook😳). zou het liefst al een hele Baby uitset bij elkaar googelen maar dan maak ik mezelf echt helemaal gek :hello:
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden ik vroeg me trouwens af, slikken jullie al aanvullende vitamines nu jullie besloten hebben (/na dat jullie besloten) om zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
Haha Lientjelotje, dat probleem ken ik haha! Ik heb hier een een kast een vakje vrijgehouden, waar ik al mijn zwanger/baby spullen in verstop! Simpele dingetjes zoals een rompertje en sokjes en slabbetjes haha :A: van mijn vriend mag het, zo lang het maar in die lade past (stiekem vind hij het ook erg leuk, maar hij heeft het idee dat het pas mag zodra ik zwanger ben). Ik kan zo afentoe mijn rammelende stokken een beetje kalmeren :popcorn: :A:

Ik slik zwangerschapsvitamine van davitamon. Mama compleet plus.
Alle reacties Link kopieren
Ow even reageren want dit lijkt mijn topic wel! Ik was 16 toen ik mij vriend (nu man) leerde kennen van toen 23. Toen ik 22 was ben ik gestopt met de pil en ik was net 24 toen we een kindje kregen. Nu 28 en 3 kindjes ;)

Ik wens je heel veel succes en ach reacties krijg je sowieso, maar geniet er lekker van als het zover is!
Alle reacties Link kopieren
Inekkkkke
Hahahaha mijn vriend zegt altijd dat kijken mag, kopen niet 😂 Ik moet zeggen dat toen wij seks hadden op de dag van mijn ei ik het daarna niet kon laten om hier op het dorp even bij alle baby spulletjes te kijken 😳
Misschien is hij het ook eens met een la 😜 Vooral als ik het breng onder het mom; als we nu vast wat dingetjes kopen dan scheelt dat straks weer!
Alle reacties Link kopieren
Marly89

Ohjee heb ik een topic gemaakt die al bestaat 🙈

Wat leuk, je zal nu wel druk zijn met de 3 kids! Heerlijk lijkt het me, geniet er van 💋
Alle reacties Link kopieren
Lientjelotje haha ja wie weet stemt hij er ook wel mee in! :thumbsup:

Wat leuk zeg marly!
Alle reacties Link kopieren
@Lientjelotje: Oh, wat heftig van de Lyme! Ben je er nu helemaal van genezen? Of kan dat nog weer terug komen?
Ik slikte trouwens eerst alleen foliumzuur, later nog vitamine D erbij.

@Inekkkke: Wat schattig dat je nu al een la vol hebt! Ik heb zelf nooit dingen gekocht voor ik zwanger was, maar heb nu - na jaren hier al verliefd op te zijn - hét berenpakje van H&M voor dochterlief gekocht :love:
En spannende hoor het afwachten van de NOD, ik vond elke ronde er één te veel... Hoewel ik denk ik ook erg geschrokken was als het wel in een keer was gelukt :bonk:
Alle reacties Link kopieren
@emmsje;
Ja was zeker een heftige periode, in principe is alles onder controle, wel goed opletten dat ik verder niet meer besmet raak!

Ohh heb jij je niet helemaal leeg gekocht aan al die lieve leuke dingetjes! Ik heb na die berichtjes van net al weer een heleboel in online winkelmandjes gestopt 😂❤️
Alle reacties Link kopieren
Er word veel geschreven! Morgen reageer ik weer!
Ik vind mezelf niet jong moeder, nu zwanger en 27, maar kreeg wel een aantal keer de vraag of het een ongelukje of gepland was. Tja. Ik vind dat wanneer je een stabiele relatie en stabiele basis hebt je er prima voor kunt gaan. Overigens is mijn omgeving is 27 al jong. Veel hoog opgeleiden en het idee dat je en koophuis en vast contract moet hebben. Ergens midden dertig beginnen is hier heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 19 mijn man 18 getrouwd en een huis gekocht daar wonen we nu 4 maanden mijn man heeft een eigen bedrijf al 2 jaar en ik heb net een jaar contract bij me nieuwe baan. 2 maanden met de pil gestopt en nu wachten tot zondag dan kan ik testen heb vorige week ovulatie gehad vanmorgen 3 testen gedaan maar allemaal negatief te vroeg sws dus ik wacht nog een week als me menstruatie dan nog niet is geweest dan testen we weer.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik mag me een jonge mama to be noemen! Ik word deze maand 22 en ik ben nu 6 en een halve week zwanger, na ruim anderhalf jaar proberen. (20 maanden)

Voor ik zwanger was maakte ik me altijd wel een beetje zorgen wat mensen in mijn omgeving er van zouden vinden, nou het eindelijk zover is trek ik me er echt niets meer van aan: wij zijn degene die t moeten gaan doen en ik ben nu al hartstikke trots op mijn kindje! Over anderhalve week hebben we de eerste echo. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Saryma

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk 😊 Spannend hoor de eerste echo! Hoor je ook echt negatieve berichten in je omgeving? Kan me helemaal voorstellen dat je er dol gelukkig mee bent!

Lotje1997
Moeilijk hea dat wachten! Ik zou willen dat wij al weer een week verder waren! Ben heel benieuwd of het is gelukt, laat je het wegen 😊

Saga_roversdotter

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er lekker van 😊 Wat maakt het ook allemaal uit hea, jong is een relatief begrip.
Alle reacties Link kopieren
Lientjelotje schreef:
01-10-2017 12:13

Lotje1997
Moeilijk hea dat wachten! Ik zou willen dat wij al weer een week verder waren! Ben heel benieuwd of het is gelukt, laat je het wegen 😊

Ja heel moeilijk dat wachten ik hou jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic! Ik ben 21, mijn vriend 23 en wij willen vanaf januari beginnen.
Zijn er klaar voor, wonen al ruim een jaar samen, hebben 2 honden, werken beide.
Ik ben alleen heel bang voor de reacties uit m'n omgeving, kan er naast mijn vriend niet met veel over praten.
Toen ik erover probeerde te praten met collega's verklaarde ze mij allemaal voor gek, m'n vrijheid is weg en er is nog zoveel te halen in de wereld.
Ach, ik ben er klaar voor, m'n vriend ook en die mening kan ik toch niks mee.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan
Alle reacties Link kopieren
Emmsje ja ik snap je, elke ronde is te veel haha, maar nu mag het van mij wel onderhand een keer raak zijn :biggrin:

Haha Lientjelotje haha ja ik ook! Er is weer een leuk pyamatje besteld :lol:

Spannend hoor lotje 1997, wij zitten hier precies hetzelfde! Nog even van de testen afblijven en volgende week testen als ik dan nog niet ongesteld ben! Spannend!

Saryma van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven