Kat en een baby
woensdag 27 maart 2019 om 14:49
Hallo allemaal.
Over een maandje verwachten wij ons eerste kindje. Wij hebben een kater van ruim 1,5 jaar, die vrij rond loopt door het huis. Hij slaapt altijd op ons bed op een kussentje aan het voeten eind. Soms slaapt hij ook beneden, net waar hij zin in heeft.
Wij hebben al een keer geprobeerd hem alleen beneden te houden, maar dit was geen succes helaas!
Het kindje gaat de eerste periode in een wiegje bij ons op de slaapkamer slapen. Na een aantal weken gaat de baby naar zijn eigen slaapkamertje.
Ik ben op zoek naar ervaringen van mama's met katten. Hoe zijn jullie met de kat en de baby omgegaan? Hebben jullie tips voor mij
?
Over een maandje verwachten wij ons eerste kindje. Wij hebben een kater van ruim 1,5 jaar, die vrij rond loopt door het huis. Hij slaapt altijd op ons bed op een kussentje aan het voeten eind. Soms slaapt hij ook beneden, net waar hij zin in heeft.
Wij hebben al een keer geprobeerd hem alleen beneden te houden, maar dit was geen succes helaas!
Het kindje gaat de eerste periode in een wiegje bij ons op de slaapkamer slapen. Na een aantal weken gaat de baby naar zijn eigen slaapkamertje.
Ik ben op zoek naar ervaringen van mama's met katten. Hoe zijn jullie met de kat en de baby omgegaan? Hebben jullie tips voor mij
anoniem_383110 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 14:55
39.70% gewijzigd
woensdag 27 maart 2019 om 14:51
woensdag 27 maart 2019 om 14:53
De box hebben wij inderdaad al 6 weken staan zodat hij kan wennen. We hebben ballonnen er in liggen en dit houdt hem bij de box weg.
Ook het wipstoeltje etc. staat en hier komt hij niet bij in de buurt gelukkig!
Ons kindje gaat de eerste periode bij ons op de slaapkamer in een wiegje slapen. Wanneer de kinderkamer in gebruik genomen wordt gaat het wel lastig worden omdat ik niet de deur dicht zou durven doen van de kamer .
anoniem_383110 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 14:54
21.91% gewijzigd
woensdag 27 maart 2019 om 14:56
Precies dit! Ik ben bang als wij de kat nu beneden laten en vanalles verbieden dat hij jaloers wordt en dadelijk agressief wordt richting de baby. Kinderkamer is wel nog iets om over na te denken. Omdat de kat door het hele huis komt, en ik het een eng idee vind om de kinderkamerdeur dicht te doen wanneer het kleintje daar slaapt.
woensdag 27 maart 2019 om 14:58
Waarom in hemelsnaam?Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:56Precies dit! Ik ben bang als wij de kat nu beneden laten en vanalles verbieden dat hij jaloers wordt en dadelijk agressief wordt richting de baby. Kinderkamer is wel nog iets om over na te denken. Omdat de kat door het hele huis komt, en ik het een eng idee vind om de kinderkamerdeur dicht te doen wanneer het kleintje daar slaapt.
woensdag 27 maart 2019 om 14:59
woensdag 27 maart 2019 om 15:00
Ooit gehoord van een babyfoon?Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:59Het is een normale deur. Geen idee! Zou hem zelf op een kiertje doen of zo. We hebben wel een babyfoon met camera natuurlijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 27 maart 2019 om 15:01
Die slaapkamerdeur kan gewoon dicht natuurlijk, Wat een onzin.
Wij hadden ook een kat en 2 baby's tegelijkertijd, die de eerste paar weken ook in onze slaapkamer sliepen. Kat heeft nooit de behoefte gehad om in het wiegje te springen, kwam wel gewoon in onze slaapkamer. Later in de kinderkamer ging die deur gewoon dicht, wat is daar in vredesnaam eng aan?
Wij hadden ook een kat en 2 baby's tegelijkertijd, die de eerste paar weken ook in onze slaapkamer sliepen. Kat heeft nooit de behoefte gehad om in het wiegje te springen, kwam wel gewoon in onze slaapkamer. Later in de kinderkamer ging die deur gewoon dicht, wat is daar in vredesnaam eng aan?
Als je dat eng vindt, dan kun je toch gewoon een babyfoon of desnoods camera aanschaffen? Dan kan de deur gewoon dicht.Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:56Precies dit! Ik ben bang als wij de kat nu beneden laten en vanalles verbieden dat hij jaloers wordt en dadelijk agressief wordt richting de baby. Kinderkamer is wel nog iets om over na te denken. Omdat de kat door het hele huis komt, en ik het een eng idee vind om de kinderkamerdeur dicht te doen wanneer het kleintje daar slaapt.
Ik zou de deur toch maar dicht doen als de baby slaapt.Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:59Het is een normale deur. Geen idee! Zou hem zelf op een kiertje doen of zo. We hebben wel een babyfoon met camera natuurlijk.
Het risico, dat de kat op een onbewaakt moment bij de baby in het bedje gaat liggen, is gewoon te groot.
woensdag 27 maart 2019 om 15:03
Wat voegt dat kiertje dan nog toe? Het is met de kat juist gevaarlijker om de deur niet dicht te doen..Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:59Het is een normale deur. Geen idee! Zou hem zelf op een kiertje doen of zo. We hebben wel een babyfoon met camera natuurlijk.
woensdag 27 maart 2019 om 15:06
Ik zou relaxed blijven....katten banjeren hier ook overal rond. Kinderkamer ging dicht en als kind beneden was lag poes ook echt wel in het ledikant...maar kamer met kind was deur dicht.
Kat en kind lagen ook samen in de box, maar dat is per kat verschillend. De jongste kat zou dat niet kunnen, maar onze oudere kat deed en doet nooit wat. Maar relax....komt goed met gebruik van gezond verstand.
Kat en kind lagen ook samen in de box, maar dat is per kat verschillend. De jongste kat zou dat niet kunnen, maar onze oudere kat deed en doet nooit wat. Maar relax....komt goed met gebruik van gezond verstand.
woensdag 27 maart 2019 om 15:06
Met camera zelfs. Zo natuurlijk is dat niet hoor. Hordes mensen doen het zonder camera.Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 14:59Het is een normale deur. Geen idee! Zou hem zelf op een kiertje doen of zo. We hebben wel een babyfoon met camera natuurlijk.
woensdag 27 maart 2019 om 15:11
En zelfs zonder babyfoon.vivapimpelmees schreef: ↑27-03-2019 15:06Met camera zelfs. Zo natuurlijk is dat niet hoor. Hordes mensen doen het zonder camera.
woensdag 27 maart 2019 om 15:13
Waarom zou dat beter zijn? Voor frisse lucht (roosters van de ramen open zetten), om de baby te horen (hoor je heus)?Gebruiker7312 schreef: ↑27-03-2019 15:05Oké. Ik dacht dat het beter was de deur open te laten. Maar nu ik hoor dat die gewoon dicht kan is die zorg ook opgelost wat betreft de kat!Wij hebben inderdaad een babyfoon met camera.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 27 maart 2019 om 15:19
weet je wat het is, je kunt het toch niet voorspellen, wij hebben voordat baby kwam allerlei capriolen uitgehaald met de kat: baby kamer verboden terrein gemaakt met plantenspuit, nieuwe eigen plekjes gecreeerd zodat hij zich daar happy zou voelen etc.
Nu is baby er en blijkt dat de kat de baby een beetje eng vindt en zo veel mogelijk negeert. Dus: baby en ik op de bank = kat op de stoel. Baby en ik op de stoel = kat op de bank.
Nu is baby er en blijkt dat de kat de baby een beetje eng vindt en zo veel mogelijk negeert. Dus: baby en ik op de bank = kat op de stoel. Baby en ik op de stoel = kat op de bank.
woensdag 27 maart 2019 om 15:22
Hier een baby van ruim 8 weken en 2 katten. Wij hebben ook de box vroeg opgezet zodat ze konden wennen en hebben nooit aanstalten gemaakt in de box te springen. Pas toen de box een maand of 2 stond is de grote kat (ruim 8 kilo) erin gesprongen omdat er een pluizig dekentje in lag waar hij graag op wilde liggen. Vanaf de kant dat hij erin sprong hebben we nu zo'n mobiel opgehangen waardoor hij dat niet meer doet. Verder zorg ik dat zulke dekentjes niet meer open en bloot liggen.
Katten mocht altijd in alle kamers komen behalve de slaapkamer (man is allergisch). De kinderkamer komen ze af en toe maar wel geleerd dat dat niet mag. Deur is sinds het een kinderkamer is ook altijd wel dicht. Nu de kleine er is en ik snachts een fles geef laat ik de deur op een kiertje voor het licht zodat er geen licht aan hoeft in de kamer. De ene kat volgt me eigenlijk altijd en gaat op het vloerkleed bij mn voeten liggen. Zodra ik de baby in bed leg weet kat hoe laat het is en gaat de kamer uit.
Kamerdeur bij baby is dus altijd dicht, geen probleem. Katten moeten verder weinig van baby hebben maar ik zorg wel dat ook zij nog voldoende aandacht krijgen. Heb bijvoorbeeld voor allebei tussen de box en mijn plekje op de bank een schoenendoos gezet zodat ze een plekje bij me in de buurt hebben. Het plekje op schoot is namelijk nu eigenlijk altijd voor de baby...
Katten mocht altijd in alle kamers komen behalve de slaapkamer (man is allergisch). De kinderkamer komen ze af en toe maar wel geleerd dat dat niet mag. Deur is sinds het een kinderkamer is ook altijd wel dicht. Nu de kleine er is en ik snachts een fles geef laat ik de deur op een kiertje voor het licht zodat er geen licht aan hoeft in de kamer. De ene kat volgt me eigenlijk altijd en gaat op het vloerkleed bij mn voeten liggen. Zodra ik de baby in bed leg weet kat hoe laat het is en gaat de kamer uit.
Kamerdeur bij baby is dus altijd dicht, geen probleem. Katten moeten verder weinig van baby hebben maar ik zorg wel dat ook zij nog voldoende aandacht krijgen. Heb bijvoorbeeld voor allebei tussen de box en mijn plekje op de bank een schoenendoos gezet zodat ze een plekje bij me in de buurt hebben. Het plekje op schoot is namelijk nu eigenlijk altijd voor de baby...
woensdag 27 maart 2019 om 15:26
Ik ben in september bevallen van ons eerste kindje en heb me ook heel druk gemaakt hoe het moest met ons poezenbeest. Slaapkamers waren bij ons altijd al verboden terein, behalve op zondag ochtend dan mocht ze tijdens het ontbijten op het voeteneind liggen. Zodra we wisten dat ik zwanger was, zijn we daar mee gestopt. Ze heeft de eerste 5 maanden echt moeten wennen en de baby + alles wat er mee te maken heeft genegeerd. Nu gaat het goed en komt ze af en toe bij de baby knuffelen als ik aan het voeden ben.
.