Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
dinsdag 3 december 2013 om 16:59
Ik sta tot nu toe alleen ingeschreven in Amsterdam, Utrecht staat op mijn to do lijstje.
Zet ik meteen dr bij dat ik een doorverwijzing nodig heb voor Utrecht.
Wanneer krijg je in Amsterdam eigenlijk je eerste gesprek?
Ik heb 17 oktober online de aanmelding verstuurd en een mail gekregen dat ik zonder tegenbericht binnen 2 weken dan op de wachtlijst zou worden geplaatst.
Ik heb 17 oktober online de aanmelding verstuurd en een mail gekregen dat ik zonder tegenbericht binnen 2 weken dan op de wachtlijst zou worden geplaatst.
dinsdag 3 december 2013 om 17:12
quote:noa_lynn schreef op 03 december 2013 @ 16:59:
Ik sta tot nu toe alleen ingeschreven in Amsterdam, Utrecht staat op mijn to do lijstje.
Ik heb 17 oktober online de aanmelding verstuurd en een mail gekregen dat ik zonder tegenbericht binnen 2 weken dan op de wachtlijst zou worden geplaatst.Dat hangt ervan af hoe lang de wachtlijst is: http://kidcentrumamsterda ... d&menu=1,70&page=0&id=323
Hij staat nu op 11 maanden, dus dan kun je in september een afspraak verwachten. Maar het is lastig om zo'n wachtlijst goed te voorspellen. Ik heb me eind juni 2011 ingeschreven, toen was de wachtlijst 8-9 maanden. Tijdens het wachten veranderde dat in 5-6 maanden. Toen heb ik ze eind november gemaild, en kreeg ik te horen dat ik nog niet aan de beurt was, maar er was een plekje vrijgekomen, en omdat ik kennelijk graag wilde, mocht ik eerder komen. Dat vond ik best raar. Iedereen op die lijst wil toch graag? Natuurlijk heb ik niet geweigerd, en ben dus wat eerder dan verwacht aan de beurt gekomen. Moraal van het verhaal: zelf de wachtlijst in de gaten houden en tegen het einde contact opnemen en vragen hoe het staat.
Ik heb 17 oktober online de aanmelding verstuurd en een mail gekregen dat ik zonder tegenbericht binnen 2 weken dan op de wachtlijst zou worden geplaatst.Dat hangt ervan af hoe lang de wachtlijst is: http://kidcentrumamsterda ... d&menu=1,70&page=0&id=323
Hij staat nu op 11 maanden, dus dan kun je in september een afspraak verwachten. Maar het is lastig om zo'n wachtlijst goed te voorspellen. Ik heb me eind juni 2011 ingeschreven, toen was de wachtlijst 8-9 maanden. Tijdens het wachten veranderde dat in 5-6 maanden. Toen heb ik ze eind november gemaild, en kreeg ik te horen dat ik nog niet aan de beurt was, maar er was een plekje vrijgekomen, en omdat ik kennelijk graag wilde, mocht ik eerder komen. Dat vond ik best raar. Iedereen op die lijst wil toch graag? Natuurlijk heb ik niet geweigerd, en ben dus wat eerder dan verwacht aan de beurt gekomen. Moraal van het verhaal: zelf de wachtlijst in de gaten houden en tegen het einde contact opnemen en vragen hoe het staat.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
dinsdag 3 december 2013 om 17:16
dinsdag 3 december 2013 om 18:57
Ik zal alvast wat geduld reserveren in de ijskast dus
Ben benieuwd hoe goed ik daar in ben tegen die tijd.
Gewoon mailen in September 2014
Ligt het aan mij dat ik de site van KIDcentrum vrij onduidelijk vind?
Ik verwacht bij het kopje tarieven informatie te vinden maar daar staat dus niets.
Maar wel bij het kopje 'verzekeraars'.
Daar staat ook weer bij dat ze een doorverwijzing nodig hebben..
Ben benieuwd hoe goed ik daar in ben tegen die tijd.
Gewoon mailen in September 2014
Ligt het aan mij dat ik de site van KIDcentrum vrij onduidelijk vind?
Ik verwacht bij het kopje tarieven informatie te vinden maar daar staat dus niets.
Maar wel bij het kopje 'verzekeraars'.
Daar staat ook weer bij dat ze een doorverwijzing nodig hebben..

dinsdag 3 december 2013 om 19:18
Vind het ook nog steeds raar dat iemand anders gaat 'beslissen' of je aan kinderen mag beginnen.
Mijn huisarts reageerde trouwens heel leuk, vond het een weloverwogen keuze en en wenste me veel geluk . Daarnaast vroeg hij wel of ik al wat dingen had uitgezocht, en of ik hem kin vertellen hoe het werkte en hoe lang wachtlijsten waren (waar hij trouwens wel van schrok). Ik hou voor mezelf altijd maar ongeveer een jaar aan, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen
Morgen eerste gesprek in Utrecht en kreeg vanuit het KID centrum nog een aanvullende vraag via de mail over medicijngebruik (waren de 2 weken bijna voorbij... Ging er al vanuit dat er nu geen vragen waren).
Noa_lynn, ik vond de website van het KID centrum ook heel onduidelijk hoor. Een collega van mij heeft de laatste twee jaar het traject in Amsterdam doorlopen (en heeft nu een tweeling!), en kon me gelukkig ook een hoop vertellen.
Succes allemaal!
Mijn huisarts reageerde trouwens heel leuk, vond het een weloverwogen keuze en en wenste me veel geluk . Daarnaast vroeg hij wel of ik al wat dingen had uitgezocht, en of ik hem kin vertellen hoe het werkte en hoe lang wachtlijsten waren (waar hij trouwens wel van schrok). Ik hou voor mezelf altijd maar ongeveer een jaar aan, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen
Morgen eerste gesprek in Utrecht en kreeg vanuit het KID centrum nog een aanvullende vraag via de mail over medicijngebruik (waren de 2 weken bijna voorbij... Ging er al vanuit dat er nu geen vragen waren).
Noa_lynn, ik vond de website van het KID centrum ook heel onduidelijk hoor. Een collega van mij heeft de laatste twee jaar het traject in Amsterdam doorlopen (en heeft nu een tweeling!), en kon me gelukkig ook een hoop vertellen.
Succes allemaal!
dinsdag 3 december 2013 om 19:36
Zojo83,dat is best fijn als je iemand kent die jouw weg al heeft bewandeld.
Ik ben hierin in mijn omgeving de eerste, de meesten vinden het stoer en willen nu al allemaal spullen geven die zij over hebben.
Ik merk dat ik tegen heel veel weerstand aan loop, ook heel veel steun.. maar bijv mijn moeder is dr een soort van tegen doordat er een andere situatie speelt met kleinkinderen en dat maakt het wat lastiger, maar het maakt ook dat ik zeker weet dat ik voor een kind wil gaan.
Nu zien hoe het verder loopt.
Met mijn zus en een vriend kan ik goed brainstormen en gewoon zeggen wat ik denk.
Ik ben hierin in mijn omgeving de eerste, de meesten vinden het stoer en willen nu al allemaal spullen geven die zij over hebben.
Ik merk dat ik tegen heel veel weerstand aan loop, ook heel veel steun.. maar bijv mijn moeder is dr een soort van tegen doordat er een andere situatie speelt met kleinkinderen en dat maakt het wat lastiger, maar het maakt ook dat ik zeker weet dat ik voor een kind wil gaan.
Nu zien hoe het verder loopt.
Met mijn zus en een vriend kan ik goed brainstormen en gewoon zeggen wat ik denk.
dinsdag 3 december 2013 om 20:03
quote:Gavia schreef op 02 december 2013 @ 20:56:
Frizz, wat goed dat je gebeld hebt! (Met Utrecht?)
Je kunt gewoon een afspraak maken hoor! De verwijzing van de HA neem je dan je eerste afspraak mee. In mijn verwijzing stond bijvoorbeeld totaal geen nuttige informatie. Is gewoon formaliteit.
Ja dat weet ik ook wel, maar voor ik het wist had ik al opgehangen. En ik durfde niet terug te bellen.
Dus ik bel volgende week weer.
Frizz, wat goed dat je gebeld hebt! (Met Utrecht?)
Je kunt gewoon een afspraak maken hoor! De verwijzing van de HA neem je dan je eerste afspraak mee. In mijn verwijzing stond bijvoorbeeld totaal geen nuttige informatie. Is gewoon formaliteit.
Ja dat weet ik ook wel, maar voor ik het wist had ik al opgehangen. En ik durfde niet terug te bellen.
Dus ik bel volgende week weer.
•
dinsdag 3 december 2013 om 20:05
dinsdag 3 december 2013 om 21:20
Nieuws op de website van Kidcentrum!
Vanaf 6 januari 2014 zal het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde van het AMC (CVV-AMC) de KID-zorg overnemen.
Vanaf die datum zullen zowel de intakes als de inseminaties in het AMC plaatsvinden.
Ik denk dat dit heel prettig is voor degenen die hier op de wachtlijst staan. De mensen bij het AMC zijn erg fijn, terwijl de service van het Kidcentrum behoorlijk ondermaats was.
Vanaf 6 januari 2014 zal het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde van het AMC (CVV-AMC) de KID-zorg overnemen.
Vanaf die datum zullen zowel de intakes als de inseminaties in het AMC plaatsvinden.
Ik denk dat dit heel prettig is voor degenen die hier op de wachtlijst staan. De mensen bij het AMC zijn erg fijn, terwijl de service van het Kidcentrum behoorlijk ondermaats was.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 4 december 2013 om 18:07
woensdag 4 december 2013 om 18:13

woensdag 4 december 2013 om 20:06
@ Houston, balen! Sterkte!
@ noa_lynn Het is zeker fijn iemand te hebben die het pad al bewandeld heeft. Fijn om op terug te vallen. Lijkt me wel moeilijk als je moeder zo reageert. Die van mij was ook niet bijster enthousiast (wat, de eerste keer dat ik het vertelde kreeg ik heel veel reactie in de trant van: verkeerde volgorde, daar kies je toch niet voor, wil je geen relatie dan), maar ze begint aan het idee te wennen en merk dat ze betrokken is (weten wanneer ik een afspraak heb, ernaar vragen).
@ Sammie Afspraak zit er op! Ik vond het eigenlijk best positief. Wel wat vreemde vragen (netto inkomen??), en ook wel wat vragen die ik lastig vond (hoe ben je tot de keuze gekomen om een kind zonder vader en stamboom op de wereld te willen brengen). Maar al met al vond ik haar er vrij goed inzitten en logische vragen (sociale netwerk, je achtergrond, hoe zie je jezelf voor je met kind (concreet). Volgende stap is de verpleegkundige, komende maandag (als ze er was, kon ik gelijk door, maar helaas). 13 januari wordt ik besproken en krijg dan 22 januari 'de uitslag'.
mag ik in de OP?
Mijn gegevens: Zojo83, 30 jaar, wachtlijst UMCU/KCA
@ noa_lynn Het is zeker fijn iemand te hebben die het pad al bewandeld heeft. Fijn om op terug te vallen. Lijkt me wel moeilijk als je moeder zo reageert. Die van mij was ook niet bijster enthousiast (wat, de eerste keer dat ik het vertelde kreeg ik heel veel reactie in de trant van: verkeerde volgorde, daar kies je toch niet voor, wil je geen relatie dan), maar ze begint aan het idee te wennen en merk dat ze betrokken is (weten wanneer ik een afspraak heb, ernaar vragen).
@ Sammie Afspraak zit er op! Ik vond het eigenlijk best positief. Wel wat vreemde vragen (netto inkomen??), en ook wel wat vragen die ik lastig vond (hoe ben je tot de keuze gekomen om een kind zonder vader en stamboom op de wereld te willen brengen). Maar al met al vond ik haar er vrij goed inzitten en logische vragen (sociale netwerk, je achtergrond, hoe zie je jezelf voor je met kind (concreet). Volgende stap is de verpleegkundige, komende maandag (als ze er was, kon ik gelijk door, maar helaas). 13 januari wordt ik besproken en krijg dan 22 januari 'de uitslag'.
mag ik in de OP?
Mijn gegevens: Zojo83, 30 jaar, wachtlijst UMCU/KCA
woensdag 4 december 2013 om 20:30
Zojo; wat goed dat je het zo hebt ervaren! Ik kreeg hele andere vragen, niks over waarom ik voor een kind alleen zou kiezen.ik vond haar wel heel prettig nuchter. Ik heb maandag die afspraak met verpleegkundige en 20 januari wordt ik besproken, lopen we vrij gelijk
Ik wil ook wel op de lijst! Sammie, 33jr, op wachtlijst in UMC en KIDcentrum A'dam.
Ik wil ook wel op de lijst! Sammie, 33jr, op wachtlijst in UMC en KIDcentrum A'dam.
anoniem_172089 wijzigde dit bericht op 05-12-2013 09:17
Reden: zin vetgedrukt maken
Reden: zin vetgedrukt maken
% gewijzigd
woensdag 4 december 2013 om 20:52
@Zojo83, op dit moment heb ik mijn zus, mijn buren en een vriend die mij wel steunen.
Mijn moeder reageert zo omdat zij door een situatie met instanties haar 4 kleinkinderen bijna nooit ziet.
Mijn moeder is denk ik bang dat dit herhaald wordt.
Toevallig begin van de avond verteld hoe het er nu voor staat met AMC, dat ik het aanbod voor babyspullen overnemen heb gekregen en dat ik sinds maandag wat Woezel & Pip dingen in huis heb.. daar reageerde ze juist positief op en dacht met mij mee.
Stimuleren doet ze het niet, ze gunt het mij wel maar is denk bang voor wat we al meegemaakt hebben, dat dat herhaald.
Ze vraagt er nu ook nog niet naar, misschien komt dat wel.. ik pak het maar rustig aan aan.
Eerst was nog een kleinkind erbij een absolute no-go! En dat valt nu al mee .
Mijn moeder reageert zo omdat zij door een situatie met instanties haar 4 kleinkinderen bijna nooit ziet.
Mijn moeder is denk ik bang dat dit herhaald wordt.
Toevallig begin van de avond verteld hoe het er nu voor staat met AMC, dat ik het aanbod voor babyspullen overnemen heb gekregen en dat ik sinds maandag wat Woezel & Pip dingen in huis heb.. daar reageerde ze juist positief op en dacht met mij mee.
Stimuleren doet ze het niet, ze gunt het mij wel maar is denk bang voor wat we al meegemaakt hebben, dat dat herhaald.
Ze vraagt er nu ook nog niet naar, misschien komt dat wel.. ik pak het maar rustig aan aan.
Eerst was nog een kleinkind erbij een absolute no-go! En dat valt nu al mee .