Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
donderdag 17 juli 2014 om 18:52
Ja het is idd een groot verschil! Dit zijn de prijzen van 2014 volgend jaar zullen de prijzen wel weer omhoog gaan. Ik hou het geld iig apart maar ben uitgebreid verzekerd dus hoop dat het vergoed wordt.
Nu de komende 2 maanden afwachten of ze me op de wachtlijst willen plaatsen, ik hou jullie op de hoogte!
Nu de komende 2 maanden afwachten of ze me op de wachtlijst willen plaatsen, ik hou jullie op de hoogte!
donderdag 17 juli 2014 om 20:54
quote:honeybaby schreef op 17 juli 2014 @ 19:13:
Ben nu niet eens verzekerd voor kraamzorg, dus dat wordt komend jaar absoluut anders verzekeren. Nieuw jaar, nieuwe verzekering!Ik zit bij de fbto. Daar kun je de module gezinsplanning aanzetten als het nodig is. Even uit m'n hoofd; maximaal in maand 5 aanzetten. Dus dat scheelt iets omdat je het alleen aanzet als je het nodig hebt. Vond ik wel handig.
Ben nu niet eens verzekerd voor kraamzorg, dus dat wordt komend jaar absoluut anders verzekeren. Nieuw jaar, nieuwe verzekering!Ik zit bij de fbto. Daar kun je de module gezinsplanning aanzetten als het nodig is. Even uit m'n hoofd; maximaal in maand 5 aanzetten. Dus dat scheelt iets omdat je het alleen aanzet als je het nodig hebt. Vond ik wel handig.
vrijdag 18 juli 2014 om 10:40
Pffff wat is het warm!!!! Klaag klaag, ik wil mijn babytje t liefst nu toch wel zo snel mogelijk. Die dikke buik en die warme steunkousen heb ik nu wel genoeg bewonderd. T wordt echt knuffeltijd! Dinsdag weer terug naar de gyneacoloog, maar heel misschien is ze zelf ook wel eerder nieuwsgierig naar mij?
Wat een lastig dilemma, als je niet weet of je je baan behoudt Frizz. Boven de 35 jaar oud, zou ik het persoonlijk sowieso niet uitstellen. Een vriendin van mij begon om dergelijke redenen met 37 jaar 'pas' met proberen en is nu 42 en nog niet zwanger. Echt zo sneu, de gyneacoloog heeft ook letterlijk gezegd dat haar eicellen verouderd zijn.
Dan toch liever geen cent te makken maar wel een wolk van een kindje? De duizenden euro's die zij nu uit geeft aan ivf pogingen omdat ze na de derde poging ze niet meer vergoed kreeg en wel door wil gaan totdat ze een kindje heeft, had ze achteraf liever niet willen sparen. Ik hoop zo voor haar dat het nog lukt.
Wat een lastig dilemma, als je niet weet of je je baan behoudt Frizz. Boven de 35 jaar oud, zou ik het persoonlijk sowieso niet uitstellen. Een vriendin van mij begon om dergelijke redenen met 37 jaar 'pas' met proberen en is nu 42 en nog niet zwanger. Echt zo sneu, de gyneacoloog heeft ook letterlijk gezegd dat haar eicellen verouderd zijn.
Dan toch liever geen cent te makken maar wel een wolk van een kindje? De duizenden euro's die zij nu uit geeft aan ivf pogingen omdat ze na de derde poging ze niet meer vergoed kreeg en wel door wil gaan totdat ze een kindje heeft, had ze achteraf liever niet willen sparen. Ik hoop zo voor haar dat het nog lukt.
vrijdag 18 juli 2014 om 20:43

dinsdag 22 juli 2014 om 07:41
Oef wat een warmte en wat pittig voor de zwangeren onder ons! Vorig jaar rond deze tijd was dat ook en toen was ik kots en kotsmisselijk. Kijk er niet met veel plezier op terug, haha. En nu ligt het moppie van 5 maanden in de box te slapen
Wat ik even zo zag een hoop nieuwe mensen hier! Ik was even op vakantie, dus ben niet helemaal up tot date.
Deb, ik was ook 27 en ook bij mij hield het umcu ineens een slag om de arm wat betreft leeftijd en zeiden ze dat ze misschien een leeftijdsgrens gingen instellen. Inmiddels denken ze daar blijkbaar al anderhalf jaar over na.....
Verzekeringen kan je opplussen zodra je zwanger bent. Ik ben in januari geswitched, 2 maanden voor uitgerekende datum en geen probleem hoor! Verzeker dus niet wat je nog niet nodig hebt.
Wat ik even zo zag een hoop nieuwe mensen hier! Ik was even op vakantie, dus ben niet helemaal up tot date.
Deb, ik was ook 27 en ook bij mij hield het umcu ineens een slag om de arm wat betreft leeftijd en zeiden ze dat ze misschien een leeftijdsgrens gingen instellen. Inmiddels denken ze daar blijkbaar al anderhalf jaar over na.....
Verzekeringen kan je opplussen zodra je zwanger bent. Ik ben in januari geswitched, 2 maanden voor uitgerekende datum en geen probleem hoor! Verzeker dus niet wat je nog niet nodig hebt.
woensdag 23 juli 2014 om 06:31
Heeft iemand hier ervaring met cervix slijm?
Ik kon het tijdens de ovulaties niet duidelijk terug zien bij mezelf maar nou net ineens in overvloed
Duidelijk slijmeriger/draden, terwijl ik over 1 week (hopelijk NIET!!!) ongesteld zou moeten worden.. Kan het zo zijn dat het nu meer is omdat ik zwanger ben of is mn eisprong misschien te laat deze maand?
De vraag is dus: Vrouwen die zwanger bleken te zijn en dus na de bevruchting/innesteling (meer) draderige slijm hadden?
Fingers crossed!
Ik kon het tijdens de ovulaties niet duidelijk terug zien bij mezelf maar nou net ineens in overvloed

De vraag is dus: Vrouwen die zwanger bleken te zijn en dus na de bevruchting/innesteling (meer) draderige slijm hadden?
Fingers crossed!

woensdag 23 juli 2014 om 08:06
Goedemorgen allemaal, even snel een berichtje. De warmte was inderdaad vreselijk en ben daarom blij en enorm trots te mogen vertellen dat afgelopen vrijdag om 14.23u mijn prachtige zoon Daan is geboren!
Hij doet het ontzettend goed en is natuurlijk de allermooiste
Bij mij wilde de placenta niet los, dus moest nar de OK. Meer dan een liter bloed kwijt en dat hakt erin. Maar gelukkig veel hulp.
Nou, dit was een korte update, ik moet weer verder hier
M.
Hij doet het ontzettend goed en is natuurlijk de allermooiste
Bij mij wilde de placenta niet los, dus moest nar de OK. Meer dan een liter bloed kwijt en dat hakt erin. Maar gelukkig veel hulp.
Nou, dit was een korte update, ik moet weer verder hier

M.