Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Herkenbaar Novaa! Hou vol!
quote:honeybaby schreef op 06 juli 2014 @ 23:46:

Wow, 3,5 jaar. Wat moet je dan een sterke wil hebben en ontzettend veel doorzettingsvermogen. Respect!Dank je! Wilde mezelf later niet kwalijk kunnen nemen dat ik niet alles geprobeerd heb. En ben een tikkeltje eigenwijs, dus dat kwam hierin goed van pas
quote:novaa schreef op 06 juli 2014 @ 23:46:

Grmbl de hormonen beginnen toe te slaan vrees ik... Net een fikse jankbui gehad. Los van het feit dat ik er echt heel veel zin in heb en dat het natuurlijk super tof is dat het allemaal zo kan, is het verdorie ook gewoon kei klote dat ik dit niet samen met iemand kan doen. Verdorie zeg, het is zo'n emotionele rollercoaster van blijdschap

, spanning, maar ook verdriet en afscheid nemen van het ideaalplaatje...Ik gebruik geen hormonen maar ook ik heb regelmatig last van jankbuien. En denk dan ook waarom kan ik niet aan dat ideaalplaatje voldoen.
Novaa dat snap ik. Heb ik ook weleens last van, en geen hormonen te vinden hier.

Ik heb bedacht mijn cyclus maar eens wat te gaan bestuderen. Althans, op te schrijven wanneer ik ongesteld ben en hoe lang. Hoe hebben jullie dat destijds aangepakt?
quote:Frizz schreef op 07 juli 2014 @ 09:50:

Novaa dat snap ik. Heb ik ook weleens last van, en geen hormonen te vinden hier.

Ik heb bedacht mijn cyclus maar eens wat te gaan bestuderen. Althans, op te schrijven wanneer ik ongesteld ben en hoe lang. Hoe hebben jullie dat destijds aangepakt?Heb je apps voor, dan kun je veel dingen bijhouden. Vond ik wel handig. Period tracker had ik.
Oh verrek, er zijn een heleboel period trackers! Welke is dan fijn? En wat is er precies handig aan?

Ik vond kruisjes in m'n agenda zetten al heel wat.
Ovuview vond ik fijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Frizz schreef op 07 juli 2014 @ 10:23:

Oh verrek, er zijn een heleboel period trackers! Welke is dan fijn? En wat is er precies handig aan?

Ik vond kruisjes in m'n agenda zetten al heel wat. Je kunt je klachten bijhouden, dus ook de klachten voor je menstruatie, of tijdens ovulatie. Ik kreeg wat meer inzicht in M eigen cyclus.
Ik vind "mijn kalender" een fijne (roze boekje met een witte bloem),wel handig, met name omdat je een reminder krijgt wanneer je eisprong en je menstruatie verwacht wordt. En je kan een grafiek met je temperatuur bijhouden en deze naar jezelf mailen zodat je een uitgeprinte versie mee kan nemen naar je intakes (of draaf ik door ?)

Mammienator: spannende tijden! Nog een paar weekjes en dan kan je ein-de-lijk je kleine zien!
Hi allemaal! Zie een hoop nieuwe namen voorbij komen!

Even een update. Na de berichten over de vroege overgang op advies van de arts verder gaan zoeken waar ik eerder aan de beurt zou zijn. MCK en Geertgen had ik beide niet zo'n goed gevoel bij (sta al op de wachtlijst bij UMCU en AMC sinds december). Nu ook in Arnhem - hele fijne arts trouwens. Arnhem zou eind september ongeveer aan de beurt zijn (maar nog geen gesprek psych gehad...).

En helemaal onverwacht ben ik een paar maanden geleden iemand tegen gekomen. Al jaren niet (het kan dus gebeuren Frizz!) en nu opeens wel. Allebei niet uit op een relatie maar het klikt zo goed... We zijn net samen 3 weken op vakantie geweest en dat ging super. Hij weet van mij traject. Soms is het lastig, we kennen elkaar zo kort en staan voor grote beslissingen... Inmiddels wel gezegd dat we voor elkaar gaan de komende maanden en als ik aan de beurt ben kijken of we het samen gaan doen ipv een donor. Nadat ik vorig jaar het besluit heb genomen het alleen te doen is het een vreemd idee dat ik nu misschien toch met een partner een kind zou krijgen. En dat we samen moeten beslissen over dingen (namen worden al regelmatig besproken en geveto-ed...)

Voorlopig waarschijnlijk weinig updates van mij, tot ik daadwerkelijk aan de beurt ben...

Tegen de nieuwe namen wil ik zeggen: volg vooral je gevoel! Ondanks dat ik pas 30 ben bleek dat ik vervroegd in de overgang zit en niet veel langer had moeten wachten. Heel blij dus dat ik vorig jaar de trajecten ben gestart! Succes allemaal!
Ik zit nog op het wachtbankje. Moet morgen ongesteld worden, nog geen indicatie van bloed, maar de test vanochtend was nog omo-wit. Ik gok op een volgende ronde, maar hoop nog heel eventjes verder :D
Wat spannend allemaal Zojo! Jemig hee!
Normaal gesproken is OMO-wit juist positief Rosings, al zou ik het in jouw geval liever anders zien.

Zojo, wat fijn dat jouw leventje zich zo ontwikkelt. Ik hoop dat jij en je vriend de juiste keuzes maken en een mooie toekomst hebben samen, of het kindje nu via een donor komt of van jullie samen.

Ik lees steeds vaker dat er in Arnhem fijne artsen zitten, ik ben zo blij dat ik een aantal maanden geleden hiervoor heb gekozen!
Jaaaah! Vanaf vandaag officieel op het wachtbankje. 1ste inseminatie achter de rug. Ging allemaal prima. Vooralsnog lichte buikkrampen echter geloof ik dat dit komt door de vloeistof die mee gespoten wordt in de baarmoeder.

Kipje78, jij inmiddels ook op het wachtbankje?
We hopen gewoon nog met je mee rosings!

Yeah bibos! Spannend! Ik ga duimen voor je!

Ik zit nog niets naast je 😡 ben 2 echo's en een buisje bloed verder want m'n cyclus is van de rel. Super stom!! Morgen bloeduitslag (hoop ik) om te kijken of m'n schildklier medicijnen omhoog moeten
Hoi Tessado, goed om weer wat van je te lezen. Ik heb geen contact meer met je opgenomen. Ik dacht: als ze er behoefte aan heeft dan meld ze zich hopelijk wel.

Hoe gaat het met afvallen? Ik lees dat je een volgende fase ingaat, IVF.
Fijn om weer eens wat van je te lezen, Veronique! En wat heerlijk dat het zo goed gaat tussen jullie. Heb je van MCK nu te horen gekregen wat jouw 'tijdlimiet' daar nu is/voor wanneer je moet beslissen?
Ongesteld, op naar ronde zes. Ovulatie valt in het weekend, dus ga kijken of het lukt om 2 keer te insemineren ipv 1 keer.
Wat veel bij te lezen deze keer!

Mooi om allemaal te lezen.

Ik sta inmiddels bijna 9 maanden op de wachtlijst bij het amc.

Ik wacht dus geduldig op de uitnodiging voor de intake daar.

Op de site van het kidcentrum/amc zag ik net dat ze nu ook op zondag inseminaties doen en 1x per cyclus ipv 2x.

En de bedragen voor een behandeling met donorsemen bedragen vanaf 1 juli 2014

◾100 euro per KID behandeling

◾200 euro per IUI/IVF/ICSI behandeling.

In mijn vrienden/familiekring is nu net iemand zwanger, niet geheel gepland maar wel zeer gewenst.

Ik vind dit best lastig omdat ik nog nergens heen kan met mijn wens op de wachtlijst na en zij nu opnieuw zwanger is.

Zijn dr hier nog anderen ie ook bij het amc op de wachtlijst staan?
Hai Noa, ik sta ook bij het AMC op de wachtlijst. Begrijp ik nou dat ze de hele werkwijze hebben veranderd?

Ik heb zelf niet zo gauw dat ik het lastig vind als iemand in mijn omgeving zwanger is. Maar wat ík dan weer heb is dat ik een knoop in mijn buik kan krijgen van hele jonge moeders in een winkelcentrum of vrouwen die ongepland zwanger raken en er het beste van maken. Ik had graag jong moeder geworden.
shit rosings.... balen zeg
Hej Frizz, ja zo begreep ik het ook.

Deze 3 punten vielen mij nu op.

Ben erg benieuwd want ik sta volgende week dus 9 maanden op de wachtlijst.

Bij mij is mijn zus net zwanger, ongepland maar zeker gewenst door hun.

Ze betrekt mij meteen er heel erg bij wat ik wel weer moeilijk vind.

Het lijkt ook alsof ze niet ziet/weet dat ik ook mijn wens heb en hoe dit kan zijn voor mij.

Ze weet het wel en gunt het mij ook enorm.
Ah, je zus. Dat komt wel heel erg dichtbij. Dat herken ik dan wel weer, maar dat is voor mij intussen een hele poos geleden.

Ik sta volgens mij nu 8 maanden op de wachtlijst, maar ik heb in mijn hoofd dat ik dan pas in december iets zal horen?

Ik merk dat ik toch geneigd ben alsnog bekenden te gaan vragen of zij wellicht donor willen zijn. Of ik ben gewoon een beetje in de war de laatste dagen, dat kan ook.
Oh ik zie nu op de site dat er staat dat de wachtlijst 9 maanden is inderdaad.
De wachtlijst stond eerst op 11 maanden ongeveer en is paar maanden terug opgeschoond waardoor het nu 9 maanden is geworden.

Die neiging herken ik wel, maar hier heb ik echt geen geschikte mannen om mij heen.

Een vriend zei zelfs zonder dat ik iets in die richting vroeg dat ie niet ging doneren .

En sinds januari laat hij 0,0 meer van zich horen.

Dus blijft voor mij wel echt een donor van de donorbank over.

Als je je in december hebt aangemeld zou het dus zomaar september/oktober zijn voor de intake bij het amc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven