Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@Frizz, ik hou sinds januari 2014 mijn cyclus bij.. ik heb hier ook wel uitschieters bij zitten.

De arts die ik de eerste keer sprak bij GG gaf wel meteen aan dat ie vermoedde dat ik pcos had maar heb hierna niets meer over gehoord.

Jaren terug heb ik een doorverwijzing gehad naar een gynaecoloog ivm mijn onregelmatige cyclus en zij zei dat ik alleen een luie eierstok had.

Hopelijk is het bij jou puur spanningen en stress, dat was bij mij ook een reden van een keer een menstruatie overslaan.

Succes en beterschap met je griep!
quote:noa_lynn schreef op 20 maart 2015 @ 18:35:

@Frizz, ik hou sinds januari 2014 mijn cyclus bij.. ik heb hier ook wel uitschieters bij zitten.

De arts die ik de eerste keer sprak bij GG gaf wel meteen aan dat ie vermoedde dat ik pcos had maar heb hierna niets meer over gehoord.

Jaren terug heb ik een doorverwijzing gehad naar een gynaecoloog ivm mijn onregelmatige cyclus en zij zei dat ik alleen een luie eierstok had.

Hopelijk is het bij jou puur spanningen en stress, dat was bij mij ook een reden van een keer een menstruatie overslaan.

Succes en beterschap met je griep!

Maar ik heb helemaal geen stress! Voor zover ik weet.

Maar lief van je, dankje.
Ik zit nog 4 dagen op het bankje chics, dan is m'n nod.

En wat is nou weer een luie eierstok!
Ik dacht aan evt spanningen vanwege het traject.
@Rosings, net zoiets als een lui oog.. het werkt maar half/niet mee. Maar was geen probleem zei de gynaecoloog toen en nu ben ik bij GG die dr vast wel raad mee weten. Heb dit ook aangegeven aan de arts die over pcos begon.
@Rosings, gezellig dan ben ik in ieder geval in goed gezelschap!!
quote:ocean1980 schreef op 20 maart 2015 @ 09:40:

@honeybaby Ik heb wat meer info, wilde je een prive berichtje sturen maar je hebt die functie uit staan. Als je die aanzet kan ik je even bijpraten Uitstaan? Ik weet van niks! Ik ga effe checken
Bij mij ook ontwikkelingen! Ik kan al snel starten in het Rijnstate, mits ik uiteraard door mag, omdat ik kies voor een "eigen" donor! Ik heb nu al over 3 weken mijn intake, heb vandaag de brief met bevestiging van de afspraak ontvangen! Ben zo blij!
Al ongesteld geworden frizz? Jij bent dan bijna aan de beurt denk ik!

Ik sta sinds juli 2014 op de wachtlijst, toen ik laatst belde werd gezegd dat de wachtlijst max 1,5 jaar is maar dat hangt ook beetje af van hoeveel donoren er zijn met jouw kenmerken.

Wat fijn ocean dat je al zo snel kan gaan beginnen!!
quote:honeybaby schreef op 21 maart 2015 @ 09:32:

[...]Uitstaan? Ik weet van niks! Ik ga effe checkenBovenin in de zwarte balk staat een wit poppetje, bij mijn gegevens kun je "anderen kunnen mij berichten sturen" aanvinken
mijn ouders hebben er dus nogal erg moeite mee ..nogal ouderwets naar een aantal gesprekken die dus helaas niet zo

goed verliepen, wat is dat klote zeg. sorry voor me taalgebruik. dan ben je even zoooo teleurgesteld in je ouders...why!!!???

het zijn niet zulke praters vooral niet over zoiets, liever stoppen ze het weg, en hopen dat de wens bij mij verdwijnt...

ik heb nu dankzij het mooie boek geen partner wel een kinderwens, in lichtpuntje gevonden om het toch weer ter sprake te brengen

maar dan middels n mooie lange brief erbij, en het boek ter leesvoer... zo hoop ik dat ze toch aan de kant van hun dochter gaan staan

dat het dus menis is, en niet aan de kant van' wat zal de familie ervan zeggen.....'

ook dat vind ik weleens spannend ik ben nogal gevoelig voor meningen (en de slechtste heb je dan t meest last van.....) maar ik probeer dat van me af te zetten....... en anders So be it. ik ben eerlijk geweest. dat zouden ze ook moeten waarderen?

kent iemand dit en wat heb je gedaan?

groetjes!!
krijg geen spijt, volg je hart!
@Frizz, ik hoop voor je dat je cyclus weer een beetje regelmatig gaat worden. Inderdaad misschien wel goed om eens langs de huisarts te gaan. Beter dat je er vroeg achter komt als het b.v. wel PCOS is, dan kun je er rekening mee houden. Maar ik snap wel dat het eng is hoor...

@Ocean, Jaaaaa gefeliciteerd! Wat fijn dat je nu lekker snel gaat! 3 weken is zo voorbij, dus succes met nog eventjes wachten!

@Deb87, ik vind het zo knap dat je zolang kunt wachten, petje af hoor! Hopelijk ben ook jij snel aan de beurt.

@Anniebammer, bij mij juist allemaal hele positieve reacties dus ik kan je niet helpen met ervaringen, maar wel even een dikke voor jou, wat vervelend!

Ik zag trouwens bij NB een aankondiging hangen voor de Freya dag op 28 maart. Wou hem hier even delen, wellicht een goede dag voor de meelezers/schrijfsters die aan het begin van het traject staan en graag meer informatie willen of met anderen in soortgelijke trajecten willen spreken. Volgens de aankondiging is meer info te vinden op de website van Freya.
@annie ik heb hetzelfde. Mijn ouders vinden het op zich niet iets om je voor te schamen of zo maar ze vinden dat je op die manier altijd van anderen afhankelijk bent en ze zijn er van overtuigd dat geen baas je meer wil om voor te werken. Ze zijn enorm bezorgd dat ik het financieel niet ga redden terwijl ik die angst zelf niet heb. Maar omdat ik nu wel van baan ga / moet wisselen heb ik wel andere onzekerheid. Niet over mijn keuze voor bam maar over de toekomst in zijn algemeenheid. Ik wilde deze bespreken maar ze gaven aan dat ze het allemaal niet verstandig van me vonden. Ik vind dat moeilijk want ik had gehoopt dat ze inmiddels aan mijn keuze gewend waren. Dus als iemand tips heeft, ook over de onzekerheid rondom een baan, dan hoor ik het graag.
Een tip is lastig honeybaby; maar bedenk in ieder geval dat je problemen pas kan oplossen als ze er zijn.

tot die tijd je best doen om ze te voorkomen en een nieuwe baan zoeken.

Zelf ben ik 3 weken geleden een nieuwe baan begonnen, 6 maanden contract. Als het deze ronde raak is is de kans best aanwezig dat ze niet verlengen. En dat zou jammer zijn. Maar dan komt er wel weer een andere baan. Dit proces staat voor mij los van mijn werk en de zekerheid daarin. Werk is namelijk nooit zeker.

Dus doe je ding loop twee paden tegelijk, hoop dat ze goed uitkomen en anders los je het wel op als het gebeurt.
@honeybaby herkenbare situatie. Mijn ouders staan wel achter het idee, maar maken zich snel zorgen...dus ze horen niet altijd alles. Mijn baanzekerheid is de afgelopen weken ook wat minder geworden, maar zoals @rosings ook zegt, je kunt problemen pas oplossen als ze er zijn. Ik vind het niet echt een fijn idee om mogelijk zwanger en werkloos ze zijn, maar als ik met dit traject moet wachten tot ik absolute zekerheid heb, dan komt die baby er nooit ;) dat probeer ik mijn ouders ook steeds te vertellen, je weet nooit hoe het leven loopt maar voor alles is een oplossing!
Precies. Dat wat jullie zeggen denk ik ook. Vooral over dat niet verlengen van een volgend contract maar ik heb uit meerdere situaties geleerd dat een vast contract ook niks meer betekent als ze denken van je af te willen. Het blijft gewoon ingewikkeld. Bedankt voor jullie reacties. Meer advies blijft welkom! Overigens wil ik wel benadrukken dat ik enorm lieve ouders heb die er eigenlijk altijd voor me zijn.
Ongesteld :(
Rosings.... weer mis..... dit is kl%te voor je
Jeetje rosings! Dikke knuffel!
Shit Rosings!
@ocean: heerlijk gevoel dat het nu opeens zo snel gaat. Laat die drie weekjes nu maar voorbij vliegen.

@Annie: Wat een naar gevoel is dat, niet gesteund worden door je omgeving. Bij mij ook positieve reacties, alleen mijn vader staat niet volledig achter mijn besluit. Maar hij steunt mij dan weer zo goed (incl. traanoogjes bij de positieve test) dat ik dat wel eens vergeet. En als hij dan weer eens hardop uitspreekt dat hij niet achter mijn keus staat, dan gaat er al een klein mesje door mijn hart. Dus laat staan hoe jij je moet voelen Annie...

Ik heb trouwens mijn ouders en naasten behalve het eerder genoemde boek ook de documentaire 'Een ei voor later' laten zien. Iets andere materie, maar die worsteling met kinderwens vond ik heel herkenbaar voor mijzelf. En via die documentaire kon ik dat gevoel een beetje delen met anderen.

De enige die waarschijnlijk fel tegen mijn keus zal zijn is mijn oma. Ze weet ook nog niets van mijn traject, maar ik zal haar ooit toch wel van mijn zwangerschap moeten vertellen.... Droom er nu al over. Ben benieuwd hoe dat gesprek zal gaan verlopen.

In verband met reorganisatie kreeg ik een jaar terug ook te horen dat ik mijn vaste baan (>10 jaar) kwijt zou raken dit jaar. Heb toen veel gesproken over mijn keuze, wel starten met traject of uitstellen. Maar zoals eerder ook al werd gezegd, wanneer is dan het 'juiste' moment? En zoals Rosings mooi zei; problemen kun je pas oplossen als ze er zijn. Mooie Rosingswijsheid!

Want toen ik afgelopen week de toestemmingsbrief voor het ontslag van het UWV kreeg, las ik dus dat je niet mag worden ontslagen als je zwanger bent! Dus ik zal hier achteraan en misschien is er voor mij dan even geen probleem meer.
quote:deb87 schreef op 21 maart 2015 @ 15:15:

Al ongesteld geworden frizz? Jij bent dan bijna aan de beurt denk ik!

Ik sta sinds juli 2014 op de wachtlijst, toen ik laatst belde werd gezegd dat de wachtlijst max 1,5 jaar is maar dat hangt ook beetje af van hoeveel donoren er zijn met jouw kenmerken.

Wat fijn ocean dat je al zo snel kan gaan beginnen!!

Klopt, ik heb nu een brief gekregen met een uitnodiging voor het startgesprek!

Hoe bedoel je een donor met dezelfde kenmerken, zo werkt het UMC niet hoor (althans, zo ben ik niet voorgelicht). Je mag je eigen donor kiezen.
Aaah Rosings, potjandorie! :( Heleboel kusjes! Ik ga over 2 weken (ongeveer) het bankje extra gezellig maken zodat het haast wel moet lukken

Ik wacht in spanning af op de anderen *fingers crossed*

Ook ik heb alleen maar positieve reacties gehad, mensen vinden er typisch iets voor mij om het op deze manier te doen.. Mijn opa en oma zullen waarschijnlijk de enigen zijn die me niet zullen begrijpen en mijn toekomstige kindje niet zullen accepteren maar dat is hun probleem en niet de mijne.. Ik hoop dat ze een gesprek met mijn aan zullen gaan als ik zwanger raak maar waarschijnlijk krijg ik alleen maar verwijten te horen.. Maar dat is nog te ber weg om me hier zorgen om te maken
Wat spannend frizz!!

Ik dacht eerst ook dat het umc niet zo werkt maar aan de telefoon werd tegen mij gezegd dat het kan zijn dat vrouwen die later dan mij op de wachtlijst zijn gekomen eerder aan de beurt kunnen zijn afhankelijk van de kenmerken.

Wat balen Rosings!

Ik heb hier tot nu toe ook alleen nog maar positieve reacties gehad maar heb het nog niet super veel mensen verteld.

Zo te lezen zijn er best wel een aantal dames met onzekerheden mbt het werk. Ik hoop dat jullie snel een leuke baan vinden en vind het knap dat jullie je droom door zetten. Ik heb zelf gelukkig een vast contract al zegt dat tegenwoordig niet altijd alles. Het enige wat met mijn werk lastig is is dat ik weekend, avond en nachtdiensten heb en helaas is de kinderopvang dan niet open.
@Deb87 Ik werk ook onregelmatige tijden in de zorg, maar er zijn tegenwoordig ook best wel wat gastouders die avond- en nachtopvang willen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven