Kinderwens uitstellen, wie nog meer?

02-01-2020 20:36 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:47
Reden: Niet relevant
99.73% gewijzigd
Die reis is toch je eigen keus neem ik aan? Tis het een of het ander.
gizzmo-returns schreef:
02-01-2020 20:37
Die reis is toch je eigen keus neem ik aan? Tis het een of het ander.
Ja dit inderdaad.

Of je ‘begint’ nu al, met het risico dat je reis niet doorgaat, of je stelt het allemaal uit en gaat op reis.
Wie garandeert je dat je na die grote reis nog samen bent?

Ik ken koppels genoeg die nadien - eventueel zelfs een half jaar later - vaststellen dat ze te hard uit elkaar gegroeid zijn.
Of dat ze toch niet zo goed matchen als ze eerst dachten.

Als je dan toch zo graag en snel kinderen wil, waarom dan persé nog eerst die reis alleen?
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:47
99.69% gewijzigd
Op je 31e is er echt geen enkele reden om je over je leeftijd zorgen te maken vanwege een paar maanden reizen hoor.
Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de reis. Anderzijds... je wil graag kinderen... wellicht wordt dat verlangen de komende maanden sterker. Er zijn heel veel mensen die in de dertig zwanger raken, niks mis mee. Maar je weet niet hoe het loopt.. misschien lukt het niet en moet je de medische molen in. Voor mij persoonlijk geld dat ik dan dus niet zo lang zou willen wachten. Stel dat het niet lukt wil ik dat zsm weten en ermee aan de slag. Maar zo zit ik in elkaar he, dat is voor iedereen anders. Toen ik voelde dat ik kinderen wilde was het er bam! En heel hevig. Ik kon dat toen ook niet uitstellen. Wat voor reis is het? Hoelang duurt het? Wat ga je doen?
31 is echt nog jong genoeg om je kinderwens nog anderhalf jaar uit te stellen. Eerst om de reis te maken en daarna om te kijken of jullie relatie nog net zo sterk is daarvoor.

Zelfs als je het medische circuit in zou moeten is daar nog tijd genoeg voor.

Zelf zou ik echter nooit de keuze maken om zo lang op reis te gaan zonder mijn vriend. Voor jou is het leuk. Je maakt nieuwe dingen mee.

Hij blijft alleen achter. Voor hem is het niet leuk. Er bestaat best een reële kans dat jullie relatie dat niet overleeft.
Ik heb een tijd geen relatie gehad, dus stond mijn kinderwens op de achtergrond en heb ik ook veel gereisd. Situatie is natuurlijk anders, maar ik probeerde mezelf gewoon voor te houden dat het over een paar jaar wel zou komen, en dat dan mijn zorgeloze leventje toch echt voorbij zou zijn. Dus juist optimaal proberen te genieten van verre reizen, festivals, weekje weg met vriendinnen enzo. Zie het gewoon als iets positiefs dat je nog even hebt, dit kan wel eens het laatste jaar zijn van je leven dat je geen kinderen hebt, die onbevangenheid krijg je nooit meer
Er is geen optimaal moment om een kind te krijgen.
Volg je hormonen, wacht op het rammelen van je eierstokken
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:48
99.81% gewijzigd
Het is geen kwestie van goed of fout.. volg je hart... mijn lijf gaf het heel duidelijk aan. Ik wilde nu een kind en geen minuut langer wachten bij wijze van. Als het bij jou nog niet zo dringend is dan lekker gaan... je gaat iets heel gaafs doen waar je naar uit kijkt! Het leven is niet maakbaar en niks is ook zeker. Het zijn allemaal wat als scenarios. Los van het feit of je wel of niet gaat weet je ook niet hoe het gaat lopen toch? Ik had een prima zwangerschap en had daar prima mee kunnen backpacken ( ligt aan de landen qua nare ziektes overigens). Dus dat zou mogelijk ook nog een optie kunnen zijn... mits je in westerse landen zit waar goede zorg en hygiene is dan...
Ga lekker op reis. Het is maar 6 maanden. Je hebt nog tijd zat. Bij mij gingen ook rond mijn 30e de eierstokken rammelen maar ik wilde ook nog van alles, daarbij lukte het ook niet direct. Het lukte wel toen ik midden in een burn-out zat en totaal geen behoefte er aan had. Dit liep uit op een miskraam, wat ik nooit heel erg heb gevonden, ik was op dat moment niet in staat om voor een kindje te zorgen.
Nu 6 jaar later heb ik een zoontje van 1,5 jaar, en ben ik heel tevreden met hoe het is gelopen en heb optimaal genoten van alles wat ik wilde doen (en iets minder van de burn-out, maar dat gaf me wel inzicht.)
De reis gewoon doen. Als je daarna een kind neemt is dit nu of nooit wat dit soort reis betreft. En het is tevens een goede relatietest. Als de relatie nog steeds goed zit als je weer terug bent, dan kun je voor dat kind gaan.
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:48
99.62% gewijzigd
gebruikersnaam3 schreef:
02-01-2020 22:04
Dankje voor alle reacties tot nu toe! Ik merk dat het toch wel heel prettig is om ook ervaringen van anderen te lezen. Dit zet wel aan het denken, juist om het ook van een andere kanten te bekijken. Maar het staat voor mij wel vast dat de reis doorgaat. Ik kan mij ook goed indenken dat niet iedereen ervoor zou kiezen om zolang zonder je vriend/vriendin op reis te gaan. Er is natuurlijk altijd een kans dat een relatie dat niet overleeft. Maar die kans is er altijd..en denk dat ik eeuwig spijt zou krijgen als ik niet zou gaan.
Komt je vriend niet halverwege een paar weken over om met je mee te reizen en de ervaring te delen of houdt hij niet van reizen?
Ik zou lekker op reis gaan. Over een paar maanden ben je echt niet opeens een stuk minder vruchtbaar dan nu.
En: kinderen zijn erg leuk, maar er valt echt ook een stukje vrijheid en onbezorgdheid weg met de komst van een kind.
Ik zou dus heerlijk deze reis gaan maken, en dan na die reis maar eens verder zien.
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:49
99.54% gewijzigd
.
anoniem_394232 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 18:49
99.77% gewijzigd
Ik heb dit soort dingen nooit gedaan voor er kinderen kwamen. En ben ik bang dat ik ze nooit meer ga doen.
Kinderen zijn niet zaligmakend, je bentt je vrijheid echt wel grotendeels kwijt.

Ik zou dus zeggen gaan en veel plezier.
Ik heb dit gedaan en ik was een stukje ouder dan jij zelfs. Ik was me erg bewust van het risico dat ik nam (vind 31 dan ook helemaal niet oud), maar ook dat je gewoon niet álles kan hebben in het leven. Dus eerlijk zijn naar mezelf (wat wil ik écht en wat gaat over ‘veiligheid’) prioriteiten stellen en bereid zijn de consequenties te dragen. Lang niet alles in het leven is maakbaar.

Ik ken overigens zo veel mensen die bij 35+ pas (hun) eerste kind kregen.
Ohja, om je latere vraag concreter te beantwoorden: onze reden was dat we de consequenties van het andere uitstellen niet goed te verdragen vonden. We wisten dat dat veel invloed zou hebben op ons leven. Dan maar hopen dat een kind ons daarna nog gegund zou zijn (35+)
Positivevibes schreef:
02-01-2020 20:58
Op je 31e is er echt geen enkele reden om je over je leeftijd zorgen te maken vanwege een paar maanden reizen hoor.
.
Dit ook, die paar maanden maken het verschil niet.

Ik herken de angst wel hoor (”wat als het nu of nooit is?”) maar hoe langer ik hierover nadacht des te groter mijn angst werd. Ja dan moet je eigenlijk wel nu beginnen. En het klopt ook wel, als je meer zekerheid wil dan moet je niet op reis gaan. Maar is dat in lijn met je prioriteiten? En kan je de consequenties daarvan goed verdragen? Voor mij was dat niet zo, en toen ik dat helder had en er dus ook niet zo over ging piekeren werd de angst ook minder. En kwam er ook ruimte voor andere dingen. Maar voor het één kiezen brengt altijd met zich mee dat je risico loopt het andere te verliezen. Het is niet anders. Op je 31e is dat risico wel nog vrij klein en maken die paar maanden sowieso geen wereldgroot verschil daarin. Als je moeilijk kinderen kan krijgen is dat 6 maanden later niet anders.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 11:37
62.09% gewijzigd
1x is genoeg.
Mijn moeder was 35 toen ze haar eerste kind kreeg (mijn broer) en 38 toen ik ter wereld kwam. Ze heeft eerst genoten van het leven en de kinderwens mocht uiteindelijk toch nog baten. Ik vind 31 daarom ook niet “oud” en die 6 maanden waarbij je op reis gaat maken dan ook geen verschil meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven