Klachten voor / tijdens en na eisprong opeens anders?

28-10-2019 19:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond dames,

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en hoop dat jullie die willen delen.

Ik heb mijn cyclus aardig goed in kaart gebracht de afgelopen 6 maanden.
Ik kan er eigenlijk de klok op gelijk zetten dat deze 35 dagen duurt. Tot nu toe heb ik met ovulatie testen elke keer een knaller gehad op dag 21 en voelde ik een dag later een (pijnlijke tot zeer pijnlijke) eisprong . (Dit pas sinds 6 maand, daarvoor nog nooit in mijn leven gevoeld)

Ook deze maand op dag 21 één knaller van een test. Echter zijn er deze maand opeens andere "klachten" dan ik gewend ben.

Vanaf 3 dagen voor de positieve ovulatietest voelde ik een soort grieperig gevoel (niet ziek geweest, geen koorts) ook opeens dunne ontlasting en vaker naar wc moeten. Ondanks de knaller van een test heb ik deze keer geen ovulatie gevoeld.. test is 2 dagen een knaller geweest en werd daarna weer negatief.

Sindsdien heb ik een naar gevoel tijdens de sex. Bijna pijnlijk... alsof hij tegen de baarmoeder aankomt. Normaal heb ik dat alleen de dag voor/van de ovulatie. Ben inmiddels 5 dagen na de ovulatie maar heb het dus pas daarna gekregen dit keer. Zeurende krampjes onderin de buik. Vaak plassen.
Ik herken het gewoon niet.

Voor de vrouwen die hun cyclus in kaart brengen, verschillen de kwaaltjes bij jullie per maand ? Herkent iemand deze kwaaltjes ?

Uiteraard zit er niks anders op dan "geduldig" afwachten maar zou het leuk vinden wat ervaringen uit te wisselen tot die tijd.

Liefs
Nee, herken het niet.
Ik herken het ook niet..
Hoe weet je zo zeker dat je geen eisprong gehad hebt deze keer?
Marloesjuh51 schreef:
28-10-2019 19:50
Hoe weet je zo zeker dat je geen eisprong gehad hebt deze keer?
Denk wel dat ik hem gehad heb als ik de testen mag geloven. Alleen heb ik hem dit keer niet gevoeld. Voorgaande keren wel.
Dacht het een beetje in kaart te hebben maar alles voelt zo anders deze keer. Lichaam is maar een complex iets haha
Anewlife schreef:
28-10-2019 19:55
Denk wel dat ik hem gehad heb als ik de testen mag geloven. Alleen heb ik hem dit keer niet gevoeld. Voorgaande keren wel.
Dacht het een beetje in kaart te hebben maar alles voelt zo anders deze keer. Lichaam is maar een complex iets haha
Het kan meerdere oorzaken hebben. Er heerst een buikgriepje, misschien viel deze gelijk met je ovulatie. Even afwachten of de pijn minder wordt en als dat niet zo is zou ik het met je huisarts overleggen.
Niet elke eisprong is identiek :) Sowieso is het zo dat je twee eileiders hebt, sommige vrouwen hebben bijvoorbeeld links wel last en rechts niet. Daarnaast kan ook dingen zoals wat je hebt gegeten, hoeveel je hebt gesport, hoeveel stress je hebt of juist hoeveel rust je hebt genomen invloed hebben op de pijn die je ervaart tijdens je eisprong en/of menstruatie.
Nee maar Mijn eisprong is elke keer anders. Vorige maand met hevige buikpijn. Dit keer alleen plopjes in mijn buik.
mindervanmij schreef:
28-10-2019 20:01
Niet elke eisprong is identiek :) Sowieso is het zo dat je twee eileiders hebt, sommige vrouwen hebben bijvoorbeeld links wel last en rechts niet. Daarnaast kan ook dingen zoals wat je hebt gegeten, hoeveel je hebt gesport, hoeveel stress je hebt of juist hoeveel rust je hebt genomen invloed hebben op de pijn die je ervaart tijdens je eisprong en/of menstruatie.
Dat is natuurlijk ook zo. Moet ook zeggen dat ik de pijn elke keer rechts was als ik de ovulatie voelde dus misschien dit keer links geweest dan
cranberryjuice schreef:
28-10-2019 20:11
Nee maar Mijn eisprong is elke keer anders. Vorige maand met hevige buikpijn. Dit keer alleen plopjes in mijn buik.
Ja die plopjes herken ik wel deze keer. Ook alsof er iets trilde.
Anewlife schreef:
28-10-2019 20:13
Dat is natuurlijk ook zo. Moet ook zeggen dat ik de pijn elke keer rechts was als ik de ovulatie voelde dus misschien dit keer links geweest dan

Zou goed kunnen dan. Ze gaan volgens mij ook niet persé om de beurten :)
Kan het zijn dat je je eisprong s nachts hebt gehad? Ik heb (bijna) altijd s nachts een LH piek en dus twee dagen een donkere streep die de tweede dag afneemt. Als mij ei overdag komt voel ik hem, maar vaak genoeg niet gevoeld. Dan komt hij s nachts of misschien was de andere eierstok aan de beurt.
De pijn die ik denk te voelen aan de linkereierstok als mijn ei rechts springt bijvoorbeeld is het bloed dat vrijkomt en je buikvlies/darm op die plek irriteert.
(Liep bij fertiliteit afgelopen jaar dus vaak echo’s gehad rond eisprong)

Je krampjes kunnen komen nog van oud ovulatiebloed. Of....een innesteling.
Kun je zwanger zijn?

Het grieperige gevoel en diarree kan trouwens ook gewoon buikgriepje geweest zijn, wat nu erg heerst. Hoeft niet per se met je ei te maken te hebben.
Naatje2000 schreef:
28-10-2019 20:31
Kan het zijn dat je je eisprong s nachts hebt gehad? Ik heb (bijna) altijd s nachts een LH piek en dus twee dagen een donkere streep die de tweede dag afneemt. Als mij ei overdag komt voel ik hem, maar vaak genoeg niet gevoeld. Dan komt hij s nachts of misschien was de andere eierstok aan de beurt.
De pijn die ik denk te voelen aan de linkereierstok als mijn ei rechts springt bijvoorbeeld is het bloed dat vrijkomt en je buikvlies/darm op die plek irriteert.
(Liep bij fertiliteit afgelopen jaar dus vaak echo’s gehad rond eisprong)

Je krampjes kunnen komen nog van oud ovulatiebloed. Of....een innesteling.
Kun je zwanger zijn?

Het grieperige gevoel en diarree kan trouwens ook gewoon buikgriepje geweest zijn, wat nu erg heerst. Hoeft niet per se met je ei te maken te hebben.
Zou best kunnen snachts ja... herinner me wel dat ik die nacht keer wakker werd en behoorlijk zeurende buikpijn had. Weer in slaap gevallen en volgende dag was het wat minder erg die buikkramp. Ben benieuwd . Al zwanger zijn lijkt me niet. Dan zou ik wel een hele korte cyclus hebben gehad en dan zouden die 2 dagen positieve ovu testen ook niet kloppen. Misschien inderdaad in combi geweest met een licht buikgriepje
Een innesteling kan gebeuren tussen de vier en twaalf dagen na de eisprong, gemiddeld zegt men dus negen dagen erna maar vroege en late bestaan ook. Dus het kan zijn dat je eitje bevrucht is en nu een plekje vindt in je baarmoeder, dat kun je alleen verder nog niet testen nu, moet je wachten tot de dag van je verwachte menstruatie.
Dus heeft niets te maken met korte cyclus, past juist perfect in het plaatje.
Vandaar dat ik het vraag.

Maar ik wil je niet bang maken of juist hoopvol (weet niet of je zwanger wil worden) maar het is een optie.
Maar zoals ik al zei, het kan ook komen van oud ovulatie bloed.

En je LH piek kan trouwens ook twee dagen aanhouden of je echte piek komt s nachts waardoor je de echte knaller niet meekrijgt op de test.
Mocht je zwanger willen worden en meekletsen op het Wachtbankje topic ben je trouwens van harte welkom. Veel ervaringen van vrouwen die allemaal weer andere LH pieken en eisprongen hebben ;)
Naatje2000 schreef:
28-10-2019 20:52
Een innesteling kan gebeuren tussen de vier en twaalf dagen na de eisprong, gemiddeld zegt men dus negen dagen erna maar vroege en late bestaan ook. Dus het kan zijn dat je eitje bevrucht is en nu een plekje vindt in je baarmoeder, dat kun je alleen verder nog niet testen nu, moet je wachten tot de dag van je verwachte menstruatie.

Maar ik wil je niet bang maken of juist hoopvol (weet niet of je zwanger wil worden) maar het is een optie.

En je LH piek kan trouwens ook twee dagen aanhouden of je echte piek komt s nachts waardoor je de echte knaller niet meekrijgt op de test.
Mocht je zwanger willen worden en meekletsen op het Wachtbankje topic ben je trouwens van harte welkom. Veel ervaringen van vrouwen die allemaal weer andere LH pieken en eisprongen hebben ;)
Ah oké dat wist ik inderdaad niet. Wil aankomend weekend testen als ik geen menstruatie krijg.

Ja wil wel graag zwanger worden dus is heel erg welkom. Bedankt voor je nuttige informatie
Naatje2000 schreef:
28-10-2019 20:52

Oh dat lijkt me fijn ! Dat topic zal ik eens even opzoeken.
Had echt een knaller van een test. Kan alleen geen foto plaatsen hier ?
zwanger/het-wachtbankje-tussen-ovulatie ... #p30538603
Aangezien ik bij de fertiliteit afdeling loop en ik maandelijks echo’s krijg vanwege follikel meeting weet ik precies wanneer de eisprong is. Dat verschilt per keer hoe laat die is.
Maar zit het eitje aan de linkerkant voel ik het heel goed en aan de rechterkant minder.
De eene keer heb ik wel gevoelige borsten na de eisprong en de andere keer niet. Dus er zit niet echt een vast patroon in.
Het hoeft ook niet dat het de eerste maand het eitje in de linkerkant zit en dat de maand daarop rechts aan de beurt is.
Kan ook zo zijn dat je de afgelopen 6 keer het eitje aan de eene kant hebt en deze keer aan de andere kant waardoor je verschijnselen anders zijn.

Wat naatje al zei in dat topic weten ze over deze dingen erg veel. Dus ik zou zeggen kom mee schrijven!
Voor wie het leuk vind een update te lezen. Ik bleek inderdaad zwanger.
14 weken inmiddels.
Wat leuk! Gefeliciteerd!!!
Anewlife schreef:
08-01-2020 11:21
Voor wie het leuk vind een update te lezen. Ik bleek inderdaad zwanger.
14 weken inmiddels.
Wat leuk! Gefeliciteerd!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven