Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
donderdag 20 april 2017 om 21:54

donderdag 20 april 2017 om 21:57
Wat rot Rosalie! Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat en dat het gauw over is. Ik zie inderdaad dat de tabel vol wordt, hopelijk kunnen we er gauw weer uit. Als jullie het te vol vinden zou ik ook een tweede topic kunnen openen?
Wat gek labgeek! Hopelijk zijn ze er gauw achter waar het door komt en kun je verder. Ik word er onzeker van dat alles lijkt te werken en het desondanks niet lukt, maar jouw situatie lijkt me ook heel frustrerend
Wat gek labgeek! Hopelijk zijn ze er gauw achter waar het door komt en kun je verder. Ik word er onzeker van dat alles lijkt te werken en het desondanks niet lukt, maar jouw situatie lijkt me ook heel frustrerend
donderdag 20 april 2017 om 21:59
Rosalie: blaasontsteking komt vaak omdat vrouwen niet goed uitplassen. Daarmee bedoel ik dat de blaas niet helemaal leeg geplast wordt. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat je van seks blaasontsteking kan krijgen. Ik val meestal naderhand in slaap..nog nooit problemen mee gehad maar ja ik ben er ook niet gevoelig voor dus dat zegt ook niks.
Labgeek: welkom hier! Ik heb wel eens verhalen gehoord dat het wel een jaar kan duren voor je cyclus op gang komt. Geen goed nieuws voor jou natuurlijk en ik hoop dat het voor jou eerder op gang komt maar heel raar is het niet. (Check je wel af en toe of je niet stiekem zwanger bent?)
Hier: ik plas me helemaal de ziekte. Ik heb allerlei typische klachten maar ik heb toch zo mijn reserveringen. Ik denk dat ik pas kan ontspannen als ik een hartje heb zien kloppen.
Labgeek: welkom hier! Ik heb wel eens verhalen gehoord dat het wel een jaar kan duren voor je cyclus op gang komt. Geen goed nieuws voor jou natuurlijk en ik hoop dat het voor jou eerder op gang komt maar heel raar is het niet. (Check je wel af en toe of je niet stiekem zwanger bent?)
Hier: ik plas me helemaal de ziekte. Ik heb allerlei typische klachten maar ik heb toch zo mijn reserveringen. Ik denk dat ik pas kan ontspannen als ik een hartje heb zien kloppen.

donderdag 20 april 2017 om 22:03
Van seks kun je ook blaasontsteking krijgen, dat noemen ze 'honeymoon cystitis' (huwelijksreis blaasontsteking) daarom wordt ook geadviseerd om na de seks te gaan plassen. Ik blijf inmiddels ook niet meer liggen na de seks, ik moet eerst nog zien of er überhaupt zaad in zit tot die tijd gewoon gezellig seks hebben en niet dat gedoe.
donderdag 20 april 2017 om 22:05
Ja zou ook kunnen hoor Marg. Ik plas altijd na de seks maar ben er wel gevoelig voor helaas. Heb nooit gemerkt dat m'n cyclus door antibiotica in de war raakt. Wanneer heb je de echo Marg?
AV het maakt mij niet uit hoor, wat jij prettig vind. Hopelijk gaan we gauw weg hier dan openen we een mooie zwangerschapstopic
AV het maakt mij niet uit hoor, wat jij prettig vind. Hopelijk gaan we gauw weg hier dan openen we een mooie zwangerschapstopic

donderdag 20 april 2017 om 22:21
Rosalie: echo en intake allebei op 3 mei. Als de echo goed is dan kunnen we op de verjaardag van ons zoontje een paar dagen daarna, de familie vertellen dat we gezinsuitbreiding krijgen maar ik weet nog niet of we dat gaan doen of dat ik de 12 weken grens afwacht.
Oh en ik dacht dat AB knoeien met de werking van de pil..niet zo zeer je cyclus...
Oh en ik dacht dat AB knoeien met de werking van de pil..niet zo zeer je cyclus...
donderdag 20 april 2017 om 22:43
Rosalie: Ik ben ook heel gevoelig voor blaasontsteking. Ik probeer meestal met een lege blaas seks te hebben, dat lijkt te helpen. Wanneer ik niet met een lege blaas seks heb, en ook niet direct erna ga plassen, kan ik de klok gelijk zetten op een blaasontsteking. Ik heb zelf een beetje de theorie bedacht dat hij tijdens seks enigszinds tegen je blaas stoot, waardoor er toch wat urine in je urinebuis komt. Logisch natuurlijk dat je daar een infectie van kan krijgen als je daarmee gaat slapen.
Ik ben toen gaan experimenteren en inderdaad, voor de seks plassen werkt bij mij net zo goed als erna.
Oh en als ik er toch 1 te pakken heb, meld ik bij de huisarts altijd even dat ik zwanger probeer te worden. Dan krijg ik in ieder geval veilige antibiotica.
Ik ben toen gaan experimenteren en inderdaad, voor de seks plassen werkt bij mij net zo goed als erna.
Oh en als ik er toch 1 te pakken heb, meld ik bij de huisarts altijd even dat ik zwanger probeer te worden. Dan krijg ik in ieder geval veilige antibiotica.
Always count your blessings!

vrijdag 21 april 2017 om 00:22
vrijdag 21 april 2017 om 06:53
Marg81, dat klopt dat het een jaar kan duren voordat cyclus weer terug is maar de dokter vertelde me dat helemaal niet ongesteld zijn daar niet onder valt. Dus vandaar al een eerdere doorverwijzing naar de gyno.
Ik heb toevallig Woensdag nog eens een test gedaan maar kei hard negatief. Heb met mezelf afgesproken om dit niet meer te doen. Ik word er alleen maar onzekerder door namelijk. Ik wacht tot 9 mei af en hopelijk heeft de gyno een wonder ????
Ik heb toevallig Woensdag nog eens een test gedaan maar kei hard negatief. Heb met mezelf afgesproken om dit niet meer te doen. Ik word er alleen maar onzekerder door namelijk. Ik wacht tot 9 mei af en hopelijk heeft de gyno een wonder ????

vrijdag 21 april 2017 om 08:08
Balen van de blaasontsteking Rosalie, net nu!
Elke dag een glas pure cranberriesap helpt bij mij als ik het op voel komen. Beter vroeg de kop in drukken als ab. D-manose werkt ook goed.
Sla je deze ronde over?
Foods veel plezier op vakantie! Lekker!
Ik ga zelf ook morgen yeah!
Welkom labgeek. Ik vind een half jaar niet ongesteld ook wel erg lang hoor. Hopelijk weet de gyn er wat aan te doen.
Marg, spannende dagen zo voor de eerste echo he? Je klachten lijken me een heel goed teken.
Ik denk dat die vriendin heus wel blij voor je zal zijn. En verdrietig, maar als je daar ook ruimte voor laat dan komt dat vast goed. Gewoon op een rustige plek vertellen en erkennen dat dit ook rot voelt voor haar.
Florence: toch getest haha! Nou ja gelukkig wel met resultaat! Beter dan dat je nu zat te stressen dat je cyclus verstoord is. Heb je er gebruik van gemaakt?
Hier goed gebruik gemaakt van de eisprong. En nu maar afwachten, op vakantie gelukkig!
Elke dag een glas pure cranberriesap helpt bij mij als ik het op voel komen. Beter vroeg de kop in drukken als ab. D-manose werkt ook goed.
Sla je deze ronde over?
Foods veel plezier op vakantie! Lekker!
Ik ga zelf ook morgen yeah!
Welkom labgeek. Ik vind een half jaar niet ongesteld ook wel erg lang hoor. Hopelijk weet de gyn er wat aan te doen.
Marg, spannende dagen zo voor de eerste echo he? Je klachten lijken me een heel goed teken.
Ik denk dat die vriendin heus wel blij voor je zal zijn. En verdrietig, maar als je daar ook ruimte voor laat dan komt dat vast goed. Gewoon op een rustige plek vertellen en erkennen dat dit ook rot voelt voor haar.
Florence: toch getest haha! Nou ja gelukkig wel met resultaat! Beter dan dat je nu zat te stressen dat je cyclus verstoord is. Heb je er gebruik van gemaakt?
Hier goed gebruik gemaakt van de eisprong. En nu maar afwachten, op vakantie gelukkig!

vrijdag 21 april 2017 om 08:54
degenen die op vakantie gaan: veel plezier
Hier juich ik nog niet te vroeg, het feit dat ik een positieve ovulatie test hebt maakt nog geen normale cyclus, maar maak me ook niet echt druk, want op zich is die mk ook wel erg kort geleven.
labgeek: dat is inderdaad wel vreemd, hoop dat de gyn iets weet
Rosalie: ik beschouw mezelf als een expert op blaasontstekingen (vond de uroloog ook) heb jarenlang met een chronische rondgelopen. hoe het zit (volgens die uroloog dus)
- je kunt blaasontsteking krijgen doordat je inderdaad seks met een volle blaas hebt, dan kan je blaas gestressed raken en kun je dus een ontsteking krijgen
- je kunt ook blaasontsteking krijgen door bacterien die tijdens seks je urine weg binnenkomen, dat kunnen bacterien vanuit de man zijn maar ook gewoon van jezelf, en als je daar een beetje gevoelig voor bent heb je pech. Oplossing is dan plassen na seks, want dan spoel je urine wegen weer schoon
- cranberrie sap helpt in de helft van de gevallen, mits op tijd gedronken, bij de rest van de gevallen werkt het niet.
- mijn uroloog heeft mij een creme aangeraden die je elke dag kunt gebruiken en zou kunnen helpen (bij mij hielp hij dus niet) het heet multigyn en je kunt het gewoon bij de drogist kopen, het geeft wel een beetje troep.
Hier juich ik nog niet te vroeg, het feit dat ik een positieve ovulatie test hebt maakt nog geen normale cyclus, maar maak me ook niet echt druk, want op zich is die mk ook wel erg kort geleven.
labgeek: dat is inderdaad wel vreemd, hoop dat de gyn iets weet
Rosalie: ik beschouw mezelf als een expert op blaasontstekingen (vond de uroloog ook) heb jarenlang met een chronische rondgelopen. hoe het zit (volgens die uroloog dus)
- je kunt blaasontsteking krijgen doordat je inderdaad seks met een volle blaas hebt, dan kan je blaas gestressed raken en kun je dus een ontsteking krijgen
- je kunt ook blaasontsteking krijgen door bacterien die tijdens seks je urine weg binnenkomen, dat kunnen bacterien vanuit de man zijn maar ook gewoon van jezelf, en als je daar een beetje gevoelig voor bent heb je pech. Oplossing is dan plassen na seks, want dan spoel je urine wegen weer schoon
- cranberrie sap helpt in de helft van de gevallen, mits op tijd gedronken, bij de rest van de gevallen werkt het niet.
- mijn uroloog heeft mij een creme aangeraden die je elke dag kunt gebruiken en zou kunnen helpen (bij mij hielp hij dus niet) het heet multigyn en je kunt het gewoon bij de drogist kopen, het geeft wel een beetje troep.
vrijdag 21 april 2017 om 10:27
Bedankt voor de adviezen. Granberriesap drink ik meestal wel maar soms stop ik omdat ik denk nu gaat het goed. En was dus inderdaad te laat weer begonnen. Seks dus juist vaak met een volle blaas om daarna goed uit te kunnen plassen maar dat is dus juist niet goed zo te lezen.
Ga met jullie adviezen aan de slag. Ben bang deze maand wel over te moeten slaan want m'n buik doet echt veel pijn nu, hopelijk slaat die antibiotica snel aan.
Fijne vakantie meiden, geniet ervan!
Ga met jullie adviezen aan de slag. Ben bang deze maand wel over te moeten slaan want m'n buik doet echt veel pijn nu, hopelijk slaat die antibiotica snel aan.
Fijne vakantie meiden, geniet ervan!
vrijdag 21 april 2017 om 11:13
Florence, ik herken mezelf in jou! Jezelf wijs en heel stoer voornemen niet te testen, maar uiteindelijk toch ff test, gewoon omdat het kan. & fijn dat je gevoel precies goed zat! Heb je er uiteindelijk 'gebruik' van gemaakt?
Hoi nieuwe meiden, ik ben het met de andere meiden eens dat je aan dit onderwerp geen leeftijd hoeft te koppelen. Je hebt de wens, maar je bent al zo lang onderweg dat het frustrerend wordt. Sterke, succes en houd moed!
Labgeek; al een half jaar niet menstrueren dan zou mij ook zorgen maken, goed dat je de stappen naar de huisarts al hebt gezet & je bij een gyn wordt geholpen.
Mollebol; wat goed dat je een positieve ovulatietest hebt gehad! Heb je er toch goed aan gedaan om door te testen. En ook goed kunnen benutten, yihaa!
Aah, Rosalie, balen joh een blaasontsteking nu net met de belangrijke dagen. Je zou gemeenschap kunnen proberen natuurlijk, maar als het niet gaat is het misschien dubbel frustrerend..
Mijn urine is ook gecheckt. Geen bacterie te vinden na een dagje op kweek, gelukkig!
Verder ben ik nog niet bezig met m'n NOD .. omdat ik meer de gedachte heb, het is het halve jaar hiervoor ook niet gelukt dus het zal nu ook wel niet gelukt zijn. -_- *zucht*
Voor degene die op vakantie gaan, geniet ervan!
Hoi nieuwe meiden, ik ben het met de andere meiden eens dat je aan dit onderwerp geen leeftijd hoeft te koppelen. Je hebt de wens, maar je bent al zo lang onderweg dat het frustrerend wordt. Sterke, succes en houd moed!
Labgeek; al een half jaar niet menstrueren dan zou mij ook zorgen maken, goed dat je de stappen naar de huisarts al hebt gezet & je bij een gyn wordt geholpen.
Mollebol; wat goed dat je een positieve ovulatietest hebt gehad! Heb je er toch goed aan gedaan om door te testen. En ook goed kunnen benutten, yihaa!
Aah, Rosalie, balen joh een blaasontsteking nu net met de belangrijke dagen. Je zou gemeenschap kunnen proberen natuurlijk, maar als het niet gaat is het misschien dubbel frustrerend..
Mijn urine is ook gecheckt. Geen bacterie te vinden na een dagje op kweek, gelukkig!
Verder ben ik nog niet bezig met m'n NOD .. omdat ik meer de gedachte heb, het is het halve jaar hiervoor ook niet gelukt dus het zal nu ook wel niet gelukt zijn. -_- *zucht*
Voor degene die op vakantie gaan, geniet ervan!
vrijdag 21 april 2017 om 11:24
Thanks! Ik voel helaas echt niks. Lijkt wel of Mn hormonen Mn lichaam hebben verlaten. Normaal zere borsten, sacho etc. Heb volgens mij compleet idiote cyclus deze maand.
@Pinguin, ja, idd. De verleiding om te testen enzo had ik ook enorm. Maar merk na die eersten maanden, toen ik het veel deed, er alleen maar gefrustreerd van werd. Dus heb nu maar 1 test in huis en die wil ik gebruiken als ik echt over tijd ben.. is het voornemen: Maar heb hem vanmorgen al in handen gehad
Gelukkig dat je geen blaasontsteking hebt!
Jaa, ik heb weekend, dus ga maar is ff huis poetsen. Goede afleiding?!
@Pinguin, ja, idd. De verleiding om te testen enzo had ik ook enorm. Maar merk na die eersten maanden, toen ik het veel deed, er alleen maar gefrustreerd van werd. Dus heb nu maar 1 test in huis en die wil ik gebruiken als ik echt over tijd ben.. is het voornemen: Maar heb hem vanmorgen al in handen gehad
Gelukkig dat je geen blaasontsteking hebt!
Jaa, ik heb weekend, dus ga maar is ff huis poetsen. Goede afleiding?!
vrijdag 21 april 2017 om 14:20
Ik voelde ook nooit iets.. dus geen symptomen wil niets zeggen
Vroeg testen is alleen leuk als die positief is .. want anders weet je bijna zeker dat je ongesteld wordt lijkt me.
Ik zou het proberen niet te doen (al heb ik het ook wel een keer gedaan om te weten of ik kon drinken op m'n verjaardag, niet dus haha)
Poetsen is een goeie afleiding! Als je maar bezig blijft is mijn motto. Ergens koffie drinken, bijkletsen met een vriendin dat soort dingen.
Even je zinnen verzetten iig, anders denk je bij alles wat je voelt wel 'iets'
Vroeg testen is alleen leuk als die positief is .. want anders weet je bijna zeker dat je ongesteld wordt lijkt me.
Ik zou het proberen niet te doen (al heb ik het ook wel een keer gedaan om te weten of ik kon drinken op m'n verjaardag, niet dus haha)
Poetsen is een goeie afleiding! Als je maar bezig blijft is mijn motto. Ergens koffie drinken, bijkletsen met een vriendin dat soort dingen.
Even je zinnen verzetten iig, anders denk je bij alles wat je voelt wel 'iets'
vrijdag 21 april 2017 om 16:22
Ja precies! Klinkt nu echt nog heel onwerkelijk l, denk dat als het zo zou zijn, dat ik me helemaal naar schrik ofzo. Lekker fantaseren! 
Ja, zag gisteren op fb een moeder die had gedeeld; dingen die mensen zonder kinderen moeten slapen en dan vanalles over slaaptekort bla bla en druk.
Ben beetje allergisch voor zulke dingen in deze fase.... merk ik.

Ja, zag gisteren op fb een moeder die had gedeeld; dingen die mensen zonder kinderen moeten slapen en dan vanalles over slaaptekort bla bla en druk.
Ben beetje allergisch voor zulke dingen in deze fase.... merk ik.
vrijdag 21 april 2017 om 16:33
Ja vreselijk irritant wil graag ruilen met ze hoor. Het slaaptekort hoort er nou eenmaal bij en dat weet je als het goed is van tevoren. Tuurlijk kan het alsnog behoorlijk tegenvallen en roepen wij het misschien ooit ook maar nu kan ik mij ook irriteren aan dat soort uitspraken of uitspraken van het is het mooiste wat er is. Een vriendin van me werd zwanger en oh wat een geklaag en na de bevalling ook. Sorry maar daar kon ik ook echt niet tegen. En dan idd de uitspraken van jij hebt het makkelijk, genoeg slaap, geld, kan doen wat je wil. Als je eraan toe bent is het knap lastig om te moeten wachten. Vind m'n leven nu ook leuk maar als ik wat te kiezen had koos ik voor het moederschap.
vrijdag 21 april 2017 om 17:10
Helemaal mee eens Rosalie!
& tuurlijk weten wij ook ergens wel dat dit leventje zonder kinderen ook zijn charme heeft, maar als je eenmaal de stap zet naar een gezin wil je niet meer terug. Dan wil je het gevoel van het moederschap ervaren.
Ooit meiden, ooit is die rol voor ons ook weggelegd. Misschien wel sneller als we nu kunnen hopen/ dromen.
Fijn weekend!
Ik duim voor iedereen!
& tuurlijk weten wij ook ergens wel dat dit leventje zonder kinderen ook zijn charme heeft, maar als je eenmaal de stap zet naar een gezin wil je niet meer terug. Dan wil je het gevoel van het moederschap ervaren.
Ooit meiden, ooit is die rol voor ons ook weggelegd. Misschien wel sneller als we nu kunnen hopen/ dromen.
Fijn weekend!
Ik duim voor iedereen!