Ledikant en beddengoed baby

14-12-2018 17:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd waar jullie je ledikant en beddengoed daarvoor hebben aangeschaft?

Ik wil niet meer dan 150 uitgeven voor het ledikant. Welke raden jullie aan?

Daarnaast ben ik benieuwd welk deken jullie hebben en of dit bevalt?
We hebben er een van de Ikea waar later de zijkant uit gehaald kan worden. Dit met het idee dat er dan geen peuter bed hoeft te komen. De ledikant wat 79 euro en het matras 40. Hoeslakens hebben we ook van de Ikea.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Hier ook een simpel ledikantje van Ikea, inclusief matrasje. Dat matras kwam als beste koop uit de test van de consumentenbond, dus leek me prima.
Het beddengoed is van verschillende merken, ik vind het leuk om lakentjes met diertjes te gebruiken met een effen gekleurde deken erover, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Via bol.com heb ik best wat leuke betaalbare dekentjes en zo gevonden. Ik gebruik het beddengoed van het ledikantje nu ook in de (kleinere) cosleeper, dat past gelukkig anders had ik alles dubbel moeten komen. Het is iets te groot maar ik sla een dekentje dubbel (het is nu toch koud) en het lakentje kan nog ingestopt worden. Alleen de hoeslakens heb ik wel dubbel omdat ik het hoeslaken van het ledikantje echt te groot vond voor de cosleeper, dan krijg je van die bobbels onder het matrasje.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Mamaloes ladykantje 50 incl matras.
Babydump matras box 60 euries
Baby setje mamaloes bad etc 50 euries
Box mamaloes 50 euries.
3 in een kinderwagen combi- maxicosi- babyledikant- buggy 400 euries.
Alles nieuw niets tweedehAnds.
:) en idd dekentjes en badgrut bij ikea.
olina wijzigde dit bericht op 14-12-2018 17:48
Reden: Paar dingen vergeten.
7.57% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik zou nu wikken dat ik geweten had dat ik haar gelijk in een slaapzak kon doen... Nu was ze al vrij snel, in de kraamweek al, een woelwatertje en hebben we voor een klein slaapzakje gekeken. Dat werd na een week of 6 alsnog inbakeren en bij 11 weken terug in de slaapzak... Zit ik met mijn beddengoed. Alleen de hoeslakens worden goed gebruikt.
Het dekentje ligt nu onder het matrasje. Eerst vanwege refluxklachten, nu omdat ze aan het hoesten is.
Wij hebben ook een bedje van de IKEA. Nieuw is hij volgens mij €80, wij hebben hem voor €30 op Marktplaats gekocht. Matrasje wel nieuw van de IKEA. Lakentjes en dekens heb ik bij de Prenatal gekocht in de aanbieding. Wij hebben de simpele effen dekentjes. Je doet er maar zo kort mee (dochter sliep al snel in een slaapzak) dat ik het zonde vond om daar veel geld aan te besteden.

Voor de komende baby gaan we een co sleeper aanschaffen omdat hij of zij hopelijk de eerste tijd bij ons op de kamer zal slapen.
little_angel89 schreef:
14-12-2018 18:47
Ik zou nu wikken dat ik geweten had dat ik haar gelijk in een slaapzak kon doen... Nu was ze al vrij snel, in de kraamweek al, een woelwatertje en hebben we voor een klein slaapzakje gekeken. Dat werd na een week of 6 alsnog inbakeren en bij 11 weken terug in de slaapzak... Zit ik met mijn beddengoed. Alleen de hoeslakens worden goed gebruikt.
Het dekentje ligt nu onder het matrasje. Eerst vanwege refluxklachten, nu omdat ze aan het hoesten is.
Dit, maar ieder kind is anders.
Wij hadden een familiewiegje met op maat gemaakt matras en een cosleeper + matras van Petite Amélie (enige die op boxspringniveau paste). Toen hij daar uit groeide Ikea ledikant + matras + hoeslakens.

Verder veel van Mamaloes babysjop. Vreselijke naam maar had geen zin om 100den euro’s uitgeven aan iets wat ik maar een paar weken zou gebruiken. Hier slaapt zoon idd altijd in slaapzak. Al is hij uit deze weer bijna gegroeid en overweeg nu een dekbed.

‘Mag’ dat al met 20 maanden? Anyone?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
14-12-2018 18:59
Officieel 'mag' het pas vanaf 2 jaar, daarom heb ik het nog niet gedaan. Dochter slaapt nu in slaapzak maat 86/104 en die past nog gelukkig.
Ik lees even mee. Morgen halen we een ledikant, commode en kast op die we tweedehands hebben gekocht. We kopen er een nieuw matrasje bij, maar verder heb ik nog niet echt besloten waar ik het overige beddengoed ga halen. De intake van de kraamzorg was vandaag en ze zei dat alleen wollen en katoenen dekentjes mogen, maar ik zag wel een hoop synthetisch dekentjes op allerlei websites. Of gaat het er meer over dat het geen dekbedje mag zijn? Een slaapzak lijkt mij ook wel handig volgens mij word het een draaikont.
fiona2018 schreef:
14-12-2018 19:15
Officieel 'mag' het pas vanaf 2 jaar, daarom heb ik het nog niet gedaan. Dochter slaapt nu in slaapzak maat 86/104 en die past nog gelukkig.
Ja hier 80-92 maar heeft nu maatje 92, kan nu nog net maar moet bijna in de kikkerhouding :P 1 groeispurtje verder zijn ze te klein. Maar als het vanaf 2 jaar is dan ga ik gewoon zodra het niet meer gaat een dekbed kopen, want voor 2 maanden ga ik niet nog een slaapzak kopen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
14-12-2018 18:59

Officieel bij 2 jaar maar hier ligt ie al vanaf zijn 1e verjaardag op bed.
Zo, bedankt voor jullie reacties. Wat leuk zo snel antwoord!

Ik begrijp dat de meeste mensen het ledikant van ikea hebben. Ik dacht zal ook hieraan ivm het omtoveren tot peuterbed, maar dat ga ik denk ik niet nodig hebben ivm eventueel andere kinderen in de toekomst. Ik denk aan de bopita ledikant?

Wel neem ik de matras zoals anderen van ikea, de krummelur heette het? Ik twijfelde eerst tussen de aerosleeper, maar ik heb goeie ervaringen gehoord over de ikea matras dus gezien de prijs zie ik de meerwaarde er niet van.

Hoeslaken ook van ikea 2 voor 6 euro.

Dekentje helaas geen korting tegengekomen, hoeveel moet je er hebben?
anoniem_379859 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:35
82.78% gewijzigd
tara82 schreef:
14-12-2018 19:44
Ik lees even mee. Morgen halen we een ledikant, commode en kast op die we tweedehands hebben gekocht. We kopen er een nieuw matrasje bij, maar verder heb ik nog niet echt besloten waar ik het overige beddengoed ga halen. De intake van de kraamzorg was vandaag en ze zei dat alleen wollen en katoenen dekentjes mogen, maar ik zag wel een hoop synthetisch dekentjes op allerlei websites. Of gaat het er meer over dat het geen dekbedje mag zijn? Een slaapzak lijkt mij ook wel handig volgens mij word het een draaikont.
Een dekbedje mag inderdaad niet. Verder was ik verliefd op het merk koeka dus kocht die deken. Helaas achteraf.
tara82 schreef:
14-12-2018 19:44
Ja, daar let ik wel goed op eigenlijk. Bijvoorbeeld hoeslaken bij hema is 20% polyester..Zoveel mogelijk op katoen houden.

Dekentjes zijn er bijvoorbeeld in fleece, maar ik heb gehoord dat dat ivm zweten niet zo goed is..
little_angel89 schreef:
14-12-2018 20:34
Een dekbedje mag inderdaad niet. Verder was ik verliefd op het merk koeka dus kocht die deken. Helaas achteraf.
Oke, ik twijfelde daarover omdat koeka 'het' merk is, maar dus geen aanrader..

Verder lees ik dat veel slaapzak hebben, maar een dekentje heb je toch so wie so nodig bijvoorbeeld in de kinderwagen??
anoniem_379859 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:41
18.25% gewijzigd
Wij hadden ook bopita ledikantje heel stevig. Heb het zelf op marktplaats gekocht. Daar staan super veel ledikantjes op, waarom dan weer een nieuwe kopen zou ik zeggen. En dan een gewoon matras met een aerosleep erboven op. Heel handig ook als ze doorlekken of overgeven 😉 Kan t zo in de was. Ook die staan heel veel op MP
Sunshinebrightt schreef:
14-12-2018 20:40
Oke, ik twijfelde daarover omdat koeka 'het' merk is, maar dus geen aanrader..

Verder lees ik dat veel slaapzak hebben, maar een dekentje heb je toch so wie so nodig bijvoorbeeld in de kinderwagen??
Ik legde ze ook in de kinderwagen met een slaapzak weg. En voetenzak er om heen erbij waar ze in lag. Dat was warm genoeg. Maar dat is ook een beetje afhankelijk van je kindje en het weer buiten.

Voor de wagen had ik ook gehaakte dekentjes gekregen. Door oma en tante gemaakt, dus die legde ik er bij als het nodig was. Koeka is de slaapkamer niet uit geweest.

Het is een mooie deken trouwens, voor alle seizoenen geschikt, ik heb een dubbele. Dus wie weet gebruiken we hem binnenkort toch nog als extra deken bij een dekbed als ze 2 wordt straks. Ik weet het niet. Wij bleken hem niet nodig te hebben of te gebruiken. In die zin zonde van het geld, ze zijn niet goedkoop.
little_angel89 schreef:
14-12-2018 20:34
Het is vooral het materiaal waar ik mij van afvraag wat nou wel of niet mag. Dat een dekbedje niet mag vind ik wel logisch. Een katoenen dekentje lijkt mij niet warm genoeg voor een februari kindje en veel wollen dekentjes ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik geef toe dat ik mij er nog verder in moet verdiepen. Dus misschien heb ik het mis, want eigenlijk weet ik het gewoon niet. Dit is onze eerste, dus dit is toch nieuw voor ons. Mijn man heeft het snel warm en slaapt het meest van de tijd zonder deken. Wat dan weer goed uitkomt, want ik maak het liefste een soort cocon van de deken. Op wie de baby het meeste lijkt is afwachten natuurlijk.
tara82 schreef:
14-12-2018 21:01
Het is vooral het materiaal waar ik mij van afvraag wat nou wel of niet mag. Dat een dekbedje niet mag vind ik wel logisch. Een katoenen dekentje lijkt mij niet warm genoeg voor een februari kindje en veel wollen dekentjes ben ik nog niet tegen gekomen. Maar ik geef toe dat ik mij er nog verder in moet verdiepen. Dus misschien heb ik het mis, want eigenlijk weet ik het gewoon niet. Dit is onze eerste, dus dit is toch nieuw voor ons. Mijn man heeft het snel warm en slaapt het meest van de tijd zonder deken. Wat dan weer goed uitkomt, want ik maak het liefste een soort cocon van de deken. Op wie de baby het meeste lijkt is afwachten natuurlijk.
Ik heb me niet echt verdiept in materialen. Ik had meer zoiets van het wordt als ledikantdeken verkocht, dus het zal wel goed zijn.
little_angel89 schreef:
14-12-2018 21:03
Ik heb me niet echt verdiept in materialen. Ik had meer zoiets van het wordt als ledikantdeken verkocht, dus het zal wel goed zijn.
Dat heb ik dus ook wel. Maar omdat het vanmiddag door de kraamzorg zo gezegd werd ga je het je toch afvragen.
Mijn zoon werd eind april geboren en daarna is het wekenlang bloedheet geweest. Daarnaast zette hij het op een brullen als hij in de kinderwagen, hij wilde alleen in de maxi cosi. Ik deed daar soms voor de vorm XL hydrofielen overheen.

Tegen de tijd dat het herfst werd zat hij in de buggy met een jas en toen het kouder werd met skipak. Dus nee, ik heb geen/nauwelijks dekentjes in de wagen gebruikt.
tara82 schreef:
14-12-2018 21:09
Dat heb ik dus ook wel. Maar omdat het vanmiddag door de kraamzorg zo gezegd werd ga je het je toch afvragen.
Ze gaan heus niet alle labels langs. Doen waar jij je prettig bij voelt.
ik las op telegraaf een bericht over een terugroepactie voor slaapzakjes van Prenatal. voor de mensen die slaapzakjes gebruiken; even nakijken. in het bericht staat een link naar een lijst met serienummers

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2920847 ... n-prenatal
Don't cry, buy a bag and move on.
Wij hebben 'braaf' de dekentjes gekocht zoals voorgeschreven. Alhoewel, er werd voor elke slaapplaats 2 dekentjes geadviseerd. Wij hebben er voor elke 1 (co-sleeper en wagen wiegdekentje, ledikant een maatje groter) en bijbehorend lakentje gekocht. Achteraf amper gebruikt omdat ze hier ook op dag 3 al in een slaapzakje lag. Heel blij dat ik die nog in een klein maatje uit een doos gekregen kleertjes kon vissen.

Qua ledikant, dat hebben we op marktplaats gekocht. Co-alweer was op marktplaats bijna net zo duur als nieuw en we moesten ook specifiek die van Petit Amelie hebben in verband met boxspring.

Ik weet nog wel dat ik het toen ook een heel ding vond terwijl ik nu denk: boeiend, kind slaapt toch wel (of niet, maar dan maakt het bed of dekentje ook weinig uit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven