Leeg dooierzakje

10-12-2015 14:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al... Wat een leuke dag had moeten worden bij 8 weken zwangerschap sloeg om naar verdriet.

Ik heb al een kindje en hiervoor een miskraam met 5 weken gehad. Je denkt dan toch hoe groot zou de kans nu zijn dat het nogmaals gebeurd.

Hoe nu verder? Morgen belt de vlos mij weer voor eventuele vragen en volgende week krijg ik een afspraak voor nog een echo voor de definitieve bevestiging. Dan moet ik naar de gynocoloog voor pillen.

Nu loop ik met 2 dingen. Enerzijds hoop ik dat het zelf afbreekt. Ik wil best nog even wachten maar ben benieuwd of dat gaat gebeuren. Tenslotte zit het al 8 weken in me en heb ik tot nu toe nog niet gevloeid of bloedverlies gehad.

Aan de andere kant wil ik ook geen weken meer wachten. Je voelt je nog wel zwanger, heb nog sympthomen maar je bent het niet. Dus ook wel het gevoel van het moet er uit!

Wie heeft hier ervaring mee en wat is de keuze geworden? Wie heeft bijvoorbeeld afgewacht of is toch voor de pillen gegaan.
Ach wat verdrietig voor je. Geef jezelf even de tijd om het te laten bezinken. Nu hoor je net heel rot nieuws en komt er meteen ook een hoop op je af. Je hoeft het niet allemaal nu te weten, geef jezelf ook even de tijd en bespreek het morgen met de verloskundige en je partner als je die hebt. Je kunt ook afspreken dat je x weken wil wachten en eventueel belt als je toch eerder wil als je je nu niet goed voelt bij de medicijnen. Sterkte
Wat heftig! Sterkte. Hier eerst pillen maar werkte niet, dus uiteindelijk curretage.
Het even laten bezinken en de afspraak met de gyn afwachten.
Ik heb ongeveer twee jaar geleden ook een miskraam gehad.

Omdat ik bang was voor de curettage heb ik het afgewacht in de hoop dat mijn lichaam het vanzelf zou afstoten.

Dit is ook gebeurt, heel heftig en wat een pijn en bloedverlies met flauwvallen tot gevolg ( laat je dan net alleen thuis zijn)

Helaas bleef ik weken na de miskraam pijn houden en bleek op de controle echo dat er placenta resten achter waren gebleven.

Je raad het al ..... Als nog een curretage.

De curretage viel mij ontzettend mee en was blij dat ik daarna weer " schoon" was van binnen en dit kon verwerken.

Mocht het mij ooit weer overkomen dan zou ik voor een curretage kiezen.

Maar dit is uiteraard voor iedereen anders.

Heel veel sterkte, en neem de tijd voor jezelf, het is niet niks!
Ik heb meteen curretage laten doen, wilde het ook niet afwachten. Je lijf denkt dat het zwanger is maar je bent het niet. Ik wilde er zo snel mogelijk van af. Ook ik had 2 miskramen achter elkaar, en toen lukte het wel. Ik hoop dat jou ook gegeven is. Sterkte.
Geen advies alleen een dikke
Wat ontzettend verdrietig. Helaas heb ik dezelfde ervaring gehad rond dezelfde termijn. Ik heb een week gewacht, en aan het idee "gewend". Ineens was ik er klaar mee. 2x medicatie gehad, na een paar maanden bleek er toch een rest te zijn achter gebleven, welke uit zich zelf is gekomen met m'n eerste eisprong.. een moeilijke keuze, die je alleen zelf kan maken. Heel veel sterkte de komende tijd
Ik heb destijds afgewacht, maar daar moet je soms best wel geduld voor hebben. Uiteindelijk komt het wel, maar dat kan tot wel 6 weken duren en ik kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat verdrietig! :(

Hier ook 2 miskramen gehad.

Bij de 1e heb ik pillen geprobeerd maar dit werkte niet. Dus gecuretteerd.

Bij de 2e wilde ik niet zo lang wachten en omdat de vorige curretage me mee was gevallen meteen voor curretage gekozen.

Heel veel sterkte!
Wat verdrietig Loetje..

Ik heb het afgelopen voorjaar ook meegemaakt, en mede omdat ik er helemaal kapot van was gekozen voor een curretage. Het viel me uiteindelijk ontzettend mee.

Laat het even bezinken, bespreek het met je arts en met je partner. Ik hoop dat je een keuze kan maken waar jullie je allebei prettig bij voelen.

Heel veel sterkte!
The heart wants what the heart wants
Ik heb gekozen voor curretage omdat ik niet wilde wachten tot ik een keer in de Blokker zou staan en het zou gebeuren. Curettage viel me alles mee en ik was snel fysiek hersteld.
Heb hetzelfde meegemaakt, dan niet met een leeg dooierzakje maar er was geen hartslag. Ik vond het een naar en angstig idee dat ik elk moment een miskraam kon krijgen, en ik voelde me nog zwanger, wat ik ook heel naar vond. Dus na er een nachtje over geslapen te hebben, heb ik gekozen voor een curettage. Nooit spijt van gehad, de ingreep viel heel erg mee. Na een uurtje naar huis en de volgende dag alweer 40 km gefietst.

Veel sterkte!
Ik wil je geen valse hoop geven maar kan het zijn dat je misschien minder ver bent? Bij bijv 6,5 week kan het best zijn dat je nog geen vruchtje ziet maar wel een dooierzakje. Of heeft ze een leeg vruchtzakje gezegd?

Zelf ervaring met vijf miskramen. Bij mij gaat het vaak vroeg mis, geen vruchtje zichtbaar of te klein en zonder hartslag.

Twee keer spontaan op gang gekomen, dat was dan voor de zes weken. Andere drie keer pillen gebruikt. Die doen bij mij niet veel. Ook niet na twee kuren. Een keer uiteindelijk toch nog een curettage met alleen lokale verdoving (vond ik vreselijk), andere twee keer kwam het uiteindelijk toch nog een paar dagen na de pillen.

Het schijnt dat de pillen vaker niet werken als het eigenlijk al zo vroeg is misgegaan.

Veel sterkte, want het is naar. De onzekerheid wanneer en hoe. Het hoeft geen pijn te doen, maar het kan ook met flinke kramp gepaard gaan.
ik zou de gynaecoloog afwachten, als er dan nog niets gebeurt de pillen in gaan brengen.

ik heb zelf een leeg vruchtzakje gehad van de zomer, toen we daarachter kwamen (bij de gynaecoloog) kwam de dag erna de miskraam op gang.

verdrietig hoor, veel sterkte
The best is yet to come
Loetje, wat verdrietig!

Ik zag je al niet meer in de andere groep maar nu begrijp ik waarom.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven