Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angel, ik denk dat door de decapeptyl ze zo erg precies kunnen plannen wanneer de punctie is. Als het erg druk is, kunnen ze je zo makkelijk een aantal dagen/week uitstellen. Wat ik begreep is dat de decapeptyl dat erg goed doet. Cetroitide doet dat bijv veel minder goed en valt er minder te plannen. Ook voorkomt decapeptyl een eisprong veel beter. Bij cetroitide kun je (als je pech hebt) toch een eisprong krijgen. Zo moest ik altijd starten op dg 2 met puregon (en nog ben ik slecht te stimuleren). Bij ons mocht je met IUI normaal op dg 2, 3 of 4 komen voor uitgangsecho, ik moest perse op dg 2. Nooit gevraagd waarom eigenlijk...

Boulu, spannend zeg! Vorige keer gingen we gelijk op. Ik voel net als Flip dat dit hem voor jullie wordt!

Hoe dan ook, spannend is het allemaal.

Ik droom sinds 2 nachten allemaal ontzettende onlogische dingen. Terwijl ik de afgelopen weken alleen maar geslapen heb, en ik me geen droom kan herinneren. Normaal krijg ik veel dromen mee, dat was ineens afgelopen en nu zijn ze er dus weer. Het is even wennen. Misschien gaat de enorme vermoeidheid ook over. Dat zou wel fijn zijn! Ik link niets van dit aan hormonen, want dat zou echt veel te vroeg zijn. Ik trek zo de "stoute" hardloop schoenen maar weer eens aan voor een gezamelijke duurloop. Lekker spelen in de sneeuw
@Angel: Klopt wat Animal zegt over je menstruatie en de uitgangsecho. Volgens mij is dat bij het lange protocol niet erg. Dat komt wel goed!!

Snap het hoor dat als je thuiskomt je je weer verdrietig voelt. Heb ik ook wel eens, zo druk gehad en dan zit je weer ineens thuis (soms ook heel lekker haha). Logisch dat je gevoelens dan weer omhoog komen. Af en toe uithuilen helpt mij wel en gewoon lekker doen waar ik zin heb. Behalve teveel snoepen want daar word ik achteraf dan weer niet gelukkig van.

@Animal: Goed dat je gewoon lekker bent gaan hardlopen!! Hoeveel dpo zit je nu en hoe voel je je? Het blijft zo spannend en alle dingen die je voelt hoeven niks te zeggen inderdaad.

Ik ga dadelijk het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de eerste follikelmeting . Gisteren kreeg ik ineens een 'zweetaanval', ineens besefte ik me hoe spannend het is dat we weer zijn begonnen haha.
Welkom terug Boulu, en ook al weer begonnen. Inderdaad erg spannend weer en ik hoop dat je de energie van de vakantie een beetje kunt uitrekken en het superstressen nog even kunt uitstellen.

De wachtweken zijn nu al slopend, maak me over vanalles al weer druk. Ben ook heel erg moe, maar ga dan maar gewoon lekker slapen . Maar ik kom de tijd wel door, over 2 weken zien we wel weer en dan deal ik dan wel met de uitslag. Voor nu genieten we maar van de mooie score van mijn man.

Goed dat je gewoon gaat hardlopen Animal, ik ben ook even kwijt wanneer je NOD is. Maar ik heb ook nooit iets gevoeld voor mijn NOD hoor. Pas vanaf een week of 6 kreeg ik wat kwaaltjes, maar dan nog kan ik me wel voorstellen dat je 8 weken zwanger bent zonder het te merken.

Geen idee Angel hoe dat zit met ivf. Als je heel erg twijfelt kun je altijd even bellen, al is het in ons ziekenhuis wel altijd hopen dat je een goeie aan de lijn krijgt. Gelukkig weten de ivf dames hier ook veel.

Hahaha Baggal, heerlijk dat je in slaap bent gevallen. Ik moet zeggen dat het deze keer wel heel goed klinkt, goede hcg uitslagen, meer kwaaltjes en ben je ondertussen niet al verder dan je ooit bent geweest?

Slim Lampje, dat je nu even niet hebt verteld wanneer jullie weer door gaan. Misschien ook wel lekker even geen vragen, aan de andere kant is het dan misschien ook wel moeilijk dat je de voortgang niet kan delen. Maar nu eerst even pauze, even opladen.

Flip, ik las ergens (hier of in het ivf topic) dat jullie ook weer van start zijn gegaan. Ik duim heel hard voor weer in 1x raak en dit keer een gezond kindje.

Hier dus extra spannend want man zijn zaad was het hoogste ooit. Aan de andere kant maak ik me dus nu weer druk dat mijn baarmoederslijmvlies "maar" 8mm was (google zegt dat het prima is) en dat ik afgelopen vrijdag een paar biertjes heb gedronken en of mijn ei dan wel op tijd is gesprongen. Dom ook natuulijk om dan toch dat extra glas bier te nemen, maar ik kan er nu niets meer aan doen dus ophouden met piekeren dan maar. Wat de uitkomst over 2 weken ook mag zijn, in het ergste geval is het niet gelukt denk ik dan maar. Tot die tijd maar veel afleiding maar extra veel afleiding zoeken.
Mssfddler; sterkte met de w8weken en super fijn dat je de IUI alweer hebt gehad. Zou je echt niet te druk maken om een biertje of 2, in dit stadium is er nog niets in feite. Veel leuke dingen plannen helpt mij de w8 weken meestal wel door. Ben van plan omdat met mijn laatste IUI zeker te doen.

Proudmama; wat K dat je test negatief was maar in elk geval ben je klaar voor de mm. Ben je al ongesteld geworden inmiddels (wellicht heb je het al gepost).

Boulou; vakantieganger welkom terug. Moest lachen om je post je ging ervan uit dat ik ben gaan skieen, was wel met vakantie maar absoluut niet naar een ski gebied, Andere uiterste . In ieder geval was het fijn om weg geweest te zijn. Oehh wat gaat dat al snel dat je al afspraak maakt om de eitjes te meten. Dit x moet het toch gewoon lukken. Weest niet te hard voor jezelf.

Angel jij ook heel veel su6 met het traject. Spannnend weer en net zoals bij Boulou moet dit hem gewoon worden voor jullie.

@IVF: ik heb van het weekend voor het eerst de folder gelezen (van het net geplukt). Het viel me eigenlijk heel erg mee ik dacht dus dat het traject vele malen langer duurde. Het zijn net wat meer spuitjes en ingrepen maar verder veranderd er weinig. Ik ben er echter nog steeds niet over uit wanneer we eventueel willen starten.

@Baggal: je hoeft no maar 9 daagjes en dan heb je de echo. Oh ik duim zo dat alles goed blijft gaan en je dan 1 of 2 hartjes hoort kloppen. Vermoeidheid is een goed teken, geef er ook lekker aan toe volgens mij heb jij best een drukke baan. Zo gek is het dus niet dat je daar in slaap dondert haha. Wel een klein beetje genant... Maar je hebt een hele goede reden.

@Lampje: wat fijn dat je er even minder mee bezig hoeft te zijn en jullie ook je verhuizing hebben waar je voldoende energie in kwijt kan. Dat stiekem zwanger proberen te worden lijkt heel lang geleden haha.

@Hannepan: succes morgen met de echo. Ik hoop dat je jullie kleine baby vrolijk rond ziet spartelen. Wel laten weten hoe het is, we (ik in elk geval) leven met je mee .

@Flip: Fijn dat je weer met een poging mag beginnen zet hem op

Lijkt me zo enorm pittig ook weer dus een hele dikke

Hoe is het met de anderen, Deni, Blauwe stoel Skylark? -- wellicht mis ik nog meiden?

Hier is a.s. woensdag NOD. Afgelopen vrijdag voelde ik de lichte aankondiging al en wist/ ben ik overtuigd dat het deze ronde wederom niet is gelukt . man oh man wat was ik verdrietig. Paar goede huilbuien en de hele dag op de bank gelegen. Was niet mijn bedoeling maar man voelde zich aan het eind van de dag ook depri (dat was dan niet mijn bedoeling) die kreeg daarna ook nog een zw aankonding van een vriend haha. Zaterdag en zondag had ik weer wat verplichtingen (leuke dingen) waardoor het sombere gevel ook wel weer is weg gezakt.
Even ego,

Heb hier dus ook aankondiging gehad van schoonzus. Zij zijn al 6 jaar bezig en ondertussen ook al in de mmm. Gisteren vertelde dat zij zwanger was en dat het natuurlijk is gelukt. Iedereen heel blij en opgelucht natuurlijk, omdat het zo lang heeft geduurd. Maar ik voelde wel echt even een steek. Ben wel erg blij voor ze,maar voel me toch erg verdrietig. Nu zijn wij in de familie echt de enige zonder een kind. Zelfs zij worden ouders. En dan krijg ik opeens een naar gevoel over ivf en bekruipt mij steeds meer het gevoel dat wij een van de stellen bij wie het nooit lukt. Onzin natuurlijk, maar zo voel ik mij op het moment.
@ jo jij hebt het ook even zwaar (gehad).
Soms is het wel even lekker Jo, even lekker "me-time". Fijn dat het nu weer beter gaat en dat de afleiding heeft geholpen. Ik geloof zelf ondertussen niet meer dat hem op de natuurlijke manier niet wordt en dat geeft altijd wel rust in de pauzemaanden.

Ik hoop dat iui 6 hem voor jullie wordt.

Angel, ik snap wel dat het even slikken is, maar 6! jaar mmm, dat is toch ondraaglijk. Dat is echt niets om jaloers op te zijn. Kinderen krijgen is geen wedstrijd en dan zijn jullie maar de laatste, hoef je ook niet mee te doen aan het kippenhok waar je in belandt als alle kinderen even oud zijn. Jullie hebben jullie eigen weg en ik hoop dat jullie niet 6 jaar bezig hoeven te zijn (eerlijk gezegd mijn grootste nachtmerrie).

Wat Baggal ook al meerdere malen heeft gezegd, probeer je op jezelf te focussen, ivf staat voor de deur en dat geeft jullie goede kansen.

Ik heb ook een nicht die er 4 jaar over heeft gedaan, onverklaarbaar en uiteindelijk in het buitenland beland. En toen zo ineens, de tweede spontaan. Ik vind het zo fijn voor hen en ik hoop dat mensen om ons heen ook zo blij voor ons kunnen zijn mochten wij op een dag een zwangerschap hebben die niet eindigt in een MA. Zij is de hoop dat er achter alle ellende ook geluk kan zijn, ook dat zegt niets over mij maar ik voel me er wel beter door.
@ mssfiddler, dat is ook idd mijn grootste nachtmerrie. Maar zij waren er wel erg 'rustig' onder. En het zijn ook echte schatten en verdienen het ook. Ook mij geeft het hoop dat het alsnog kan lukken na lange tijd, maar voel me gewoon erg eenzaam nu. Zij waren wel veel eerder begonnen dan ons, maar omdat ze stuk jonger zijn zijn ze ook pas later mmm ingegaan. Maar ik wist wel dat ze echt een kinderwens hadden allebei. Voel me ook erg schuldig dat het ergens mij ook pijn doet.
Angel: na zo veel jaar MMM mag moet je je zelf ook toestaan blij voor iemand te zijn. Ik weet nog heel goed dat mijn allerliefste vriendinnetje L. in 2015 haar huis kocht en haar man toen vertelde waar eventueel de babykamer zou komen. En echt - weet nog dat ik toen dacht: God, geef dit koppel een kind! En voor L. ben ik ook zo blij dat het gelukt is, bij haar ook na 6 jaar, talloze IUI pogingen en 2 keer IVF. Dat ligt wel anders in mijn optiek dan de geluksnummers: eerste ronde raak die geen ho* van de MMM snappen.

Begrijp je gevoel hoor Angel, maar jouw tijd komt nog wel. Echt hou vol . Je staat aan de wieg (pun intended) van de IVF. En tante worden is best leuk - ik kan het weten!

Jo: ook een knuffel voor jou!!

Lampje: goed dat je je hebt aangemeld bij het IVF topic.

Proud mama: heel fijn dat jij ook van start gaat

Dubbeltje: hoe is het met jou na alle ellende van de afgelopen we(e)k(en)?

Wished: kijk je uit naar de IVF?

Missfiddler]: top score van je man! Je bent weer in de race en je bent een bikkel. What doesn't kill you makes you stronger is erg van toepassing op jou! Respect. Enne...volgens Dr A. is alles vanaf 7 acceptabel mbt womb lining.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zou me niet schuldig voelen Angel

Misschien was dat rustige wel schijn en hebben ze ook regelmatig in wanhoop gezeten, misschien was dat wel echt zo. In beide gevallen iets om van te leren denk ik.

En eenzaam ben je niet hoor, kijk hier maar om je heen, genoeg vrouwen in hetzelfde schuitje!

Dank je Baggal voor de complimenten, ik ben nu een cm langer geloof ik . Ze zei bij mij dat 6mm het minimum was. We zullen het zien, het is zoals het is en mn baarmoederslijmvlies zal wel niet dikker worden als ik me druk maak.
Mssfiddler, mijn bmslvl is net als die van jou, niet erg dik. Ik had laatste echo ook 7 mm. Ook wel eens 9 mm gehad voor eisprong. Ivm vakantie kon ik niet komen voor uitgangsecho op dg 2 van menstruatie en kon dus ook paar dg voor de tijd komen. Zat toen op 10 dpo en had toen 9 mm. Dat gaf me wel een fijn gevoel!

Angel, ik ben het helemaal met Mssfiddler eens! Of ze nu wel of niet snel de MMM in zijn gegaan, 6 jaar wachten op een zwangerschap is hoe dan ook een hel. Ik vind eigenlijk dat je dolblij voor hun moet zijn. Ze zijn familie en ik neem aan dat ze van jullie traject weten?? Ik merk dat je jezelf vaker met andere vergelijkt en ik denk dat het voor jezelf en jouw man makkelijker maakt door dat wat minder te doen. Ik hoop niet dat ik te hard overkom, dat is echt niet mijn bedoeling. Ik heb er ook lang over nagedacht hoe ik het tactvol zou kunnen brengen, maar helaas lukt het me niet...

Hier nog 1-2 dagen wachten. Vandaag tijdens een operatie, menstruatie-achtige krampen. Na de operatie natuurlijk meteen naar het toilet gerend, maar niets (gelukkig!). Normaal heb ik of eerst bloed, of bloed en krampen tegelijk. Zeer zelden al een aantal uren van te voren krampen. Dus, ik zit nog vol op het wachtbankje en begin een zere kont te krijgen....
Angel, ik snap dat het altijd even slikken is, maar probeer wel voor ogen te houden dat ook niet iedereen het makkelijk heeft kunnen krijgen en sommige dus inderdaad ook al lang in de MMM zitten, ik gun een ieder ander datgene wat ik moet missen(vooralsnog). Ik heb niet dat hele jaloerse, alleen op slechte dagen kan ik wel even stil janken, denk ik 'Sjit, zij wel en ik nog steeds niet 'maar dat is dan ook alles. Ik ben oprecht blij dat de meeste stellen dit niet hoeven door te maken want dit gun je niemand.

Spannend Animal, knuffel voor jou!

Jo knuffel meid, denk aan jezelf

Boulu hoe voel jij je? Spannend om weer te beginnen?

Baggal hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes of valt het mee?

Sorry als ik mensen vergeet, niet mijn bedoeling.

laatste nieuws hier,

Vrijdag gaan we van start en ja vind het erg spannend maar tegelijk blij dat we eindelijk wat gaan doen wat voor ons gevoel ook wel zin heeft. Vanmiddag gesprek met mijn werkgever gehad waar ik echt enorm tegen op zag, maar het tegendeel is bewezen. Hij was zo ontzettend begripvol en gaf me alle ruimte aan te geven wat ik zelf prettig vond, we zijn overeengekomen dat ik voorlopig 50 procent de ziektewet in ga. Dit betekend in mijn geval 2 dagen werken voorlopig. En wat valt er een last van mijn schouder,het feit dat ik even de rust kan nemen en stapje terug kan doen en dat ook nog in goed overleg met erg veel begrip en medeleven. Ja, blij dat ik het gedaan heb.

Ik ga nu snel naar bed, ben erg moe.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bedankt dames voor jullie reacties. Zoals ik boven zelf terug lees, lijkt met of ik niet blij ben voor ze. Ik heb echt een uur zitten janken van blijdschap toen ze het vertelden. Ze verdienen het ook echt, ook omdat zij altijd anderen het zo gunden terwijl het bij hun niet lukte. Sterker nog, zij heeft pcos en wilde nog niet aan de behandelingen beginnen. Ik vond dat altijd jammer, want zij hadden goede kansen. Maar natuurlijk was het hun keuze. Zij is ook nog maar 25. Gelukkig is dat niet nodig geweest. En hun situatie geeft ons ook weer hoop. Had het ook niet meer verwacht dat het nog spontaan zou lukken. Juist omdat wij zo blij waren voor hun, vond ik het moeilijk. Wil de blijdschap ook een keer ervaren voor mezelf. Lijkt me zo bijzonder dat het na zoveel jaren dan opeens lukt. Ik ben vooral bang dat wij dat niet meemaken. Heb het nu laten bezinken en ben ik alleen maar blij voor ze. Zit midden in het 1e ivf en denk dat dat ermee te maken heeft. Ik vind het heel moeilijk te geloven dat het ons eindelijk ook zal lukken.

Ik reageer later op anderen. Moet nu trein halen.
Angel: niemand heeft gezegd dat het je nooit gaat lukken. Dat heb je alleen jezelf wijsgemaakt en dat is heel herkenbaar. Ik was er ook van overtuigd dat het mij nooit zou lukken en ik nooit met een positieve test in mijn handen zou staan. Nog steeds leef ik van echo naar echo en durf ik al helemaal niet zo ver te kijken als Oktober 2017. Dit in tegenstelling tot al die meiden die in het Oktober 2017 topic schrijven en echt een hele andere attitude hebben. Ondanks de lieve woorden van Hannepan ben ik soms nog steeds bang als ik me een dagje te goed voel, hetgeen echter normaal is. Dus ja - Ik zie waar je vandaan komt. Maar echt - jouw race is nog niet gelopen. Het vertrouwen is na alle IUI's weg, dat snap ik, maar het is echt niet einde oefening bij jou. Dat leven tussen dromen, hoop, wanhoop, onzekerheid, etc. Is gewoon het moeilijkste wat er is. Zeker als het om zo'n grote wens gaat. Maar blijf moed houden.

Nog steeds vind ik het lastig mezelf zwanger te zien met een buik en alles, maar dames die inmiddels bevallen zijn hadden dat ook. Het is inherent aan de hele MMM. Maar je hebt nog geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Als ik me een dagje te goed voel schreef ik net... Dat was 5 minuten voordat mijn ontbijt er weer uit kwam. De ironie

Blauwestoel: hoe is het met jou? Hoop zo dat je met de IUI verder kan!

Dubbeltje: Ik denk nog steeds aan jou. Hoop dat de volgende IUI meer succesvol is.

Animal: blijf volhouden op de wachtbank. Nog een paar dagen! Hoop zo dat het lukt!!
Wished wat fijn dat je gesprek zo goed is gegaan en heel goed dat je nu 50% gaat werken. Even wat meer tijd voor jezelf, ik hoop dat je ook de kracht vind om lekker te gaan ontspannen. Ik heb daar soms moeite mee als ik vrij ben. heb een periode bewust veel afspraakjes gepland om maar bezig te zijn maar kwam tot de conclusie dat het ook niet bijdraagt aan een gelukkiger gevoel. Moet wel zeggen als ik dingen met andere aan het doen ben dan denk ik helemaal niet (zo veel) aan zwanger worden.

Baggal goed dat je je ontbijt hebt uitgespuugd haha. Althans in mijn fantasie zou ik dansend naast de wc pot staan. Alhoewel ik nergens een post van Lux heb gezien dat ze zo genoot van alle klachten. Ik denk dat tot de echo de bevestiging wel fijn is. Net zoals jou ben ik ontzettend nieuwsgierig of alles goed zit . Sterkte nog komende dagen..

Ach Angel je bent nu toch bezig met je IVF dat betekent dat je wellicht heel binnenkort ook gewoon zwanger ben. Het kan niet meer heel lang duren toch... Je komt steeds dichterbij je einddoel . Ze zijn zelf ook wel heel erg lang bezig geweest dus het is ze ook zeker gegund. Het is gewoon vervelend dat we allemaal zolang bezig zijn en dat diegene die tegelijk zijn begonnen inmiddels alweer een 2e hebben. Ik probeer daar niet al teveel mee bezig te zijn.. Hoe lastig ook, heb zelf zoals eerder ook geschreven soms van die dagen dat ik helemaal op ben. Na zo een dagje kan ik meestal wel minimaal een maandje vooruit..
Baggal: Dat is inderdaad ironisch… Dus de eerste kwaaltjes zijn aanwezig.

Angel: al mooi beschreven door Baggal vanochtend, maar houdt hoop! Een garantie kan niemand je geven.

Wished: wat fijn dat je werkgever zo begripvol reageert.

Animal: hoe gaat het? Nog steeds zere billen van het wachtbankje? Ga je binnenkort testen?

Dubbeltje: hoe gaat het met jou na alle ellende?

Boulu: wat fijn (en spannend) dat jullie weer zijn begonnen.

MssFiddler: Lukt het met het zoeken van afleiding? In het eerste jaar dat ik probeerde zwanger te worden, dronk ik geen alcohol tussen de ovulatie en menstruatie. Ik werd er niet vrolijk van om mezelf dat te ontzeggen, terwijl ik niet zwanger werd. Dus ik heb besloten (in samenspraak met mijn man) dat ik gewoon een wijntje drink als ik er zin in heb.

Hannepan: ik word elke keer weer blij van je lieve posts. Ik hoop dat je vandaag een prachtige echo hebt!

Jo: een dikke knuffel. Ben je inmiddels ongesteld geworden?

Lampje: Lukt het om een beetje te genieten van jullie 'pauze'?

Proudmama: balen dat de test negatief was. Ben je inmiddels ongesteld geworden?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

@hier: gisteren de derde samenlevingstest met spoeling gehad. Gistermiddag kon ik gelijk bellen voor de uitslag en deze was nu positief…… Dus de vage spoeling schijnt toch wel te werken…. Ik vind de spoelingen echt naar, ik moet nu een uur voordat we seks hebben (in de vruchtbare periode) spoelen.

Ik ben gisteren gewoon even heel boos geweest, dat zwanger worden zo'n ingewikkelde opgave is….

We hebben begin maart een afspraak met onze arts om te bespreken hoe verder. In ons vorige gesprek is al benoemd dat we bij een positieve samenlevingstest voor een jaar naar huis gestuurd worden met de spoelingen. Onze hunaultscore is dan te hoog voor een behandeling. We gaan ons nog beraden op hoe we zelf verder willen.
Nou ik had die test beter in de verpakking kunnen laten want zaterdagochtend getest en zondagochtend ongesteld Ach ja, ik kijk uit naar donderdag. Eindelijk een plan en dan hopelijk snel van start. Ik ben benieuwd of dat dan al in deze ronde zal zijn, want donderdag is zo'n beetje de laatste dag van mijn menstruatie. Ik heb in ieder geval een fles Baileys gekocht, dat wil ik nog 1x voordat ik zwanger word drinken, en dan mag het wat mij betreft gebeuren. M'n bloeddruk is ook wat lager nu, komt vast doordat de knoop doorgehakt is. En toch ben ik ook bang dat er ineens nieuwe factoren zijn waardoor de medische molen toch heel veel kanten op kan. Ik kan bijvoorbeeld met temperaturen en ovulatietesten mijn eisprong niet vinden. Nou, ik dus een rondje op Google gedaan.... en daar werd ik niet blij van. Er bestaat een soort PCOS waarbij je wel een regelmatige menstruatie hebt, maar dus geen eisprong. Ik heb wel 1 hogere temperatuur gehad, op dag 14 van de cyclus van 33 dagen, maar ik heb die nacht heel slecht geslapen. En wat ik begrepen heb van temperaturen, is dat je uit een diepe slaap moet meten als je nog niet uit bed o.i.d bent geweest. Ik heb toen ook geen vruchtbaar slijm gehad geloof ik. Die dingen hou ik wel bij in een appje.

Angel kop op joh, niet zo negatief! Komt vast wel goed. En ik denk niet dat je jaloers hoeft te zijn op iemand die al 6 jaar op een zwangerschap wacht. Slechte dag mag natuurlijk, maar ieders pad is anders.

Wished wat spannend, nog een paar nachtjes slapen en dan begint het circus. Wat zorg je goed voor jezelf, dat je ruimte neemt om het traject in te gaan! Ik heb er bewondering voor, en wat een fijne werkgever heb je!

Animal wat spannend, ik duim voor je!

Jo zit je nog op het wachtbankje? Heb je er nog een beetje geduld voor?

Lampje succes met verhuizen! Hard werken, maar wel leuk om mee bezig te zijn.

Hannepan hoe was de echo?

Blauwe stoel nou dat klinkt dan toch wel goed, die spoelingen. Ik moet zeggen dat ik dat niet had verwacht! Ben je het ermee eens dat je een jaar naar huis wordt gestuurd bij een positieve uitslag van die samenlevingstest? Bedoel, je bent ook al bijna twee jaar bezig....

Baggal hihi ik moest wel lachen om je tweede berichtje vandaag, over je ontbijt... Ik weet nog dat bij mij die misselijkheid echt van de ene op de andere dag was. Ik kreeg 's morgens geen brood meer weg, had zo'n weeig gevoel in m'n maag. Vreselijk! En ik bleef misselijk, heb nooit hoeven spugen. Dat is ook niks. Met 11/12 weken wilde ik alleen nog maar boterhammen met kaas en tomaat, heeeerrrrlijk vond ik dat! En ik vond broccoli niet te vreten. Verder viel het mee! Op het einde v/d zwangerschap (week 36 geloof ik) heb ik anderhalve week een voorliefde voor de saucijzenbroodjes van de Hema gehad. En dan ook ALLEEN die van de Hema, want die van andere winkels waren niet te vreten
Zo gaat dat Proudmama, die baarmoeder denkt gewoon: oh ze doet nu een test, dan gooi ik het er ook maar uit

Ik hoop dat je zsm mag beginnen en dat de behandeling zelf weinig hobbels heeft. Maar je hoort inderdaad wel eens dat iemand een cyste of een poliep heeft en dat je dan een maand niet mag.

Het voordeel is wel dat ze je binnenstebuiten keren en dat, mocht je geen cyclus hebben, ze dit met hormonen kunnen verbeteren. Dat vond ik deze maand wel lekker, ik was na de miskraam helemaal op de hobbel en dat is weer mooi in het gareel door de hormonen.

Blauwestoel, afleiding zoeken gaat verschrikkelijk. Hopelijk komende dagen wat drukker op het werk. Ach en anders komen we er ook wel. En je hebt gelijk hoor, ik ga ook wel af en toe een borrel drinken. Ik wil niet terug naar dat mega gestresste en dan overal op letten en dan toch steeds teleurgesteld worden.

Wat gek dat je samenlevingstest nu positief is, dan helpen die spoelingen toch. Als je er geen vertrouwen in hebt kun je altijd een second opinion aanvragen als je het niet ziet zitten. Lijkt me nou niet bepaald romantisch om een uur voor de seks te gaan spoelen (nou is iui ook niet heel erg romantisch, maar dat hoeft bij iui ook niet)

Baggal, fijn dat je kwaaltjes hebt. Voor jou misschien wat minder, maar het geeft ons hoop . Laat je maar lekker verwennen door je man en rustig aan op het werk.

Fijn Wished dat het gesprek goed ging! Gaan ze nu ook nog een gesprek aan met die leidinggevende? En fijn dat er ruimte is om even een stapje terug te doen, dat heb je volgens mij wel even nodig. Ik hoop dat het gauw niet meer nodig is of nodig is om een andere reden

Hoe vind je het nu dat het bijna gaat beginnen?

Lieve Angel, zo als je het nu omschrijft had ik het inderdaad niet begrepen. Maar dat geeft ook niet. Ik snap al je angsten wel en die kennen we allemaal. Het heeft alleen geen zin om daar zo erg mee bezig te zijn omdat je dan een extra lijdensweg hebt. Je hebt al zo veel overwonnen, heel lang naar huis gestuurd voordat jullie behandeling mochten, 6 mislukte iui's. Dat heb je maar mooi allemaal voor elkaar gebokst, dus wat er straks op je pad komt kun je ook aan, dat weet ik zeker en probeer daarop te vertrouwen.
Zo weer in de trein... zit elke dag om 6.30 en 18.30 precies in de trein dus even tijd om te reageren.

@ baggal 'fijn/vervelend' dat je moest spugen. Niet erg leuk natuurlijk, maar wel gerustellend. Hoop dat het niet erger wordt! Als ik dit zo lees, klinkt dat heel gek Haha.

@ mssfiddler wat fijn van je mans zaad! Dat geeft jullie wel goede kansen. Hoeveel folikels hadden jullie? Maakt ook niet uit, want beide keren ben je volgens mij zwanger geworden met 1 folikel en eerste keer zelfs aan de verkeerde kant. Het zou mooi zijn als het nu in 1x raak is en anders weer 2e iui! Voor jou wordt het daarna pas spannend, maar het komt vast goed. Ken genoeg mensen die meerdere miskramen hebben gehad en toch een gezond kind. Of ken eigenlijk niemand die meerdere miskramen gebben gehad en nu kinderloos zijn ( wel als ze veel ouder zijn, maar dat is op jullie niet van toepassing). Oh en zoals ik het boven heb beschreven, kom ik erg gemeen over. Zo ben ik echt niet. Als ik terug lees denk ik al: wat ben ik gemeen! Ben (en was) gelukkig steeds meer blij voor hun en ook erg blij dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Dat geeft ons meer hoop.

@ wished fijn dat het gesprek goed is gelopen en dat er iets positiefs is uitgekomen. Lijkt mij wel fijn om parttime te werken. Kun je even opladen thuis voor je werk en voor ivf. Het is ook niet makkelijk. Hoe gaat het mentaal met jr? Ik hoop beter, nu je met ivf bezig bent. Ik maak echt 50 uur en dan meestal +/- 20 uur reistijd.

@ blauwe stoel, wel fijn dat de spoelingen wel wat doen. Ik weet dat dat niet je prio was, maar ken nog iemand die na 2,5 jaar zwanger is geworden met spoelingen. Kan natuurlijk niet zeggen dat het door de spoelingen komt, maar na enkele maanden spoelingen was zij voor het eerst zwanger. Maar een jaar is wel erg lang voor spoelingen vind ik, hoe staan jullie zelf in? Als je daar niet mee eens bent, zou ik nu al aangeven en afspreken dat jullie liever korter (bijv 6 mnd) willen proberen. Bij ons was alles goed en wij zijn 3x een half jaar naar huis gestuurd. Was echt niet leuk en begonnen pas met iui na ruim 2,5 jaar terwijl iedereen na 20-24 maanden begon. Was ook erg boos om.
Ah lieve Angel, ik snap je gevoel volledig. Je blijdschap voor anderen staat in dit geval los van je eigen gevoel over jullie situatie. Ik kan me heel goed indenken dat je bang bent dat jullie dit niet zal gebeuren, en dat je nu middenin je eerste IVF zit maakt het extra pittig en beladen denk ik. Jullie tijd komt, daar ben ik van overtuigd. Maar ik snap dat je het gewoon zeker wil weten. Denk aan je!

Baggal, ik had het al in het andere topic geschreven, maar ja hoor, kwaaltjes! En gelijk best heftig ook. Ik hoop dat het niet heel erg wordt, sterkte! Ik zag trouwens dat ik een foutje had gemaakt bij mijn 3+ test. Ik was toen 5+3, niet 7+3. Dus in de eerste week wel wat zere borsten gehad, maar ook maar minimaal en en erg op en af. Maar goed, jij hebt nu wel echt duidelijke kwalen, toch heel erg fijn!!

Blauwe stoel, och, ik had gehoopt op een negatieve test. Ik kan me zo indenken dat dat spoelen echt een aanslag op je seksleven is, en gewoon ontzettend gedoe. Echt jammer dat jullie ziekenhuis er zo in staat. Er is natuurlijk een kans dat het nu alsnog lukt, maar ik snap dat het anders voelt. Sterkte met het gesprek alvast, ik zou erg je gevoel naar voren laten komen, dat het psychisch voor jullie tijd is voor een volgende stap. Je hebt dan ook weer een paar cycli met dat spoelen gehad.

mssfiddler, sterkte met de wachttijd! Extra pittig omdat jullie zo'n mooie kans hebben. Ik hoop het zo, en dan een blijvertje. Dikke knuffel!

Wished, fijn van je gesprek! Heel fijn om even wat gas terug te kunnen nemen.

Proudmama, nog een dikke knuffel voor jou. Zo stom dat je dan vlak na het testen alsnog ongesteld wordt he. Maar ook jullie gaan nu op voor mooie kansen!

Animal, ik duimmmmm voor jou! Nu wel heel spannende dagen... Ik houd het topic in de gaten.

En dat geldt ook voor jou Jo, weet je echt zeker dat het niet gelukt is?

Hier een heel mooie echo gehad, hij/zij lag eerst diep te slapen maar werd toen wakker en bewoog al flink. Hij/zij loopt drie dagen voor op de termijn, dus we zijn succesvol ontslagen. Arts was ontzettend blij voor ons. Het is een heel fijn idee dat we het ziekenhuis nu achter ons kunnen laten. Pff, ik heb het al honderd keer gezegd, maar hoop dat jullie Baggal en mij heel snel mogen volgen
@ hannepan, ik had al stiekem gekeken op zwangeren topic! Ben heel blij voor je!! Super nieuws en ben je eindelijk mmm vrij. Mooi gevoel lijkt mij dat, dat je na jaren in mmm weer uit de mmm bent, maar dan wel met het mooiste wat je ooit kan overkomen. Geniet ervan en het is je enorm gegund.

@ proudmama wat vervelend dat je dan direct daarna ongesteld wordt. Dan baal je dat je hebt getest. Heb ik ook een paar gehad, wilde testen omdat ik overtijd was. Had zwangerschapstest al uit verpakking gehaald om op te plassen. Komt er meteen bloed mee

@ animal, trek je het wachten nog? Ik ben gewoon zenuwachtig voor je! Hoop zo op een positieve test morgen!! Succes.

@ hier gaat het wel weer beter. Kan weer/meer blij zijn voor hun, zonder angst te hebben voor onszelf dat wij dat nooit meegaan maken. Ik ben erg zenuwachtig voor ivf, natuurlijk hoop ik dat het lukt. Maar hele tijd denk ik wat als..? Mijn man en ik hebben teveel hoop gehad met iui, en zijn elke keer weer teleurgesteld geworden. Ook nu hebben we teveel hoop en dat juist beangstigt me. Maar lees ook vaak positieve verhalen bij unexplained infertility. En dat geeft dan weer hoop. Dus inderdaad fluctueren mijn gevoelens tussen hoop, wanhoop en vrees. Voor nu nog even rust. Begin maandag pas met gonal f. Daarna gaat het echt beginnen.
Dank jullie wel dat jullie zo hard duimen en met mij mee zenuwachtig zijn Ik heb min of meer met mijn man afgesproken donderdag pas te testen. Ik ben donderdagochtend erg druk, hij gaat in de loop van de middag weg en komt de avond pas laat thuis, dus ik weet nog niet hoe we dat gaan oplossen... Eerst morgen maar eens afwachten.
Dank je wel meiden, inderdaad fijn om gas terug te nemen ,ook al heeft dat een hele tijd geduurd voor ik die stap kon zetten. Ik denk inderdaad dat het in het begin een beetje raar is, ik ben het niet gewend vrije tijd te hebben maar denk dat het wel goed is zodat ik weer bepaalde activiteiten kan op pakken en mezelf tijd voor kan gunnen en verder vooral ontspannende dingen doen. Vrijdag start ik met Decapeptyl. Ben benieuwd.

Animal, spannend zeg. Ik hoop een dikke knaltest!

Spannend Angel, nog een paar dagen en dan beginnen. Hier ook, vind het erg spannend maar wel blij dat het gaat beginnen.

Wat fijn nieuws Hannepan, het is je enorm gegund, lekker genieten meis!

Boulu hoe gaat het met jou?

En hoe is het met jou Mssfiddler?

Goed dat je nog even geniet van de baileys proudmama, erg belangrijk om ook te blijven genieten.

Ik duik bedje in, weltrusten allemaal
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Proudmama: Ik hoop dat dit voorlopig de laatste Baileys is! Heel veel succes met IUI!

Angel: Begrijp het allemaal heel goed maar de grote what if vragen zijn nog niet aan de orde. Het is ontzettend moeilijk en ik ben er nooit goed in geweest, maar het zou veel beter zijn (voor je zelf) wanneer je de what if vraag naar de zijlijn kan verschuiven en dit stapje voor stapje kan benaderen. Ik weet het - makkelijker gezegd dan gedaan. Echter je maakt je druk over iets dat nog niet aan de orde is: een energie slurpende oefening waar je alleen maar ongelukkig van wordt. Je kan er geen invloed op uitoefenen.

Wished: zo spannend! Ik tel de dagen af met je. Hoop natuurlijk dat het een eerste ronde raak verhaal wordt. Je bent al een keer kort zwanger geweest, dus je lichaam snapt het concept! Nu nog even zwanger blijven.

BlauweStoel: aan de ene kant ok dat de samenlevingstest goed was. Aan de andere kant ben je nog even aangewezen op de stomme spoelingen.

Jo: Moest wel lachen om je opmerking of ik dansend naast de pleepot stond. Het klinkt bizar maar met kwaaltjes ben ik blij. Maar ook als je geen kwaaltjes hebt zegt dat niets over wat er intern gaande is. Nog een week...

Mssfiddler: wanneer is je NOD?

Dubbeltje: wanneer heb jij de volgende IUI? Hoe is het verder met je na de ellende van de afgelopen weken?

Hannepan: mijn borsten doen nog niet zo erg mee met het zwanger zijn gedoe: maar ieder lichaam is anders. Ik denk wel dat ze gegroeid zijn en ik zie wat blauwe aders, maar verder geen pijn of zo. Merk wel kleine interne krampjes in mijn baarmoeder - de eerste keer vorige week schrok ik daar een beetje van. Inmiddels heeft Dr Google bevestigd dat dit normaal is...Ik ruik nog steeds van alles overigens. Gefeliciteerd met je mooie echo van gister! Hopelijk verder met een probleemloze zwangerschap!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven