Moed zakt in mn schoenen!

19-02-2019 15:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei heb ik mijn spiraal eruit laten halen. 3 maanden erna keurig 1ste vd maand ongi. Daarna 3 maanden geen menstruatie. Dec een lichte bloeding gehad. Toen naar gyna geweest was er niks aan de hand. Nu heb ik een cyclus van 55!!! Dagen. Heb even positieve test gehad maar er was niks te zien. Behalve een paar cystes. En toen had ik ineens pcos.. nu gebruik ik 8 dagen provera om mijn menstruatie op te wekken.
Uit wanhoop heb ik alles in huis gehaald thermometer, teunisbloemolie, ovulatie test, conceive plus en agnus castus (krijg ik vd week binnen).
Ik eet gezond, gewicht gaat (langzaam) naar beneden en ik beweeg voor mijn doen veel.

Echt,de moed zakt zo erg in mn schoenen.
Lang leven de lol!
Je bent nog geen jaar bezig, ontspan!
Agnus castus is volgens mij niet zo onschuldig, ik zou dat even goed uitzoeken voordat je dat gaat slikken als je zwanger wil worden.
Poe, relax!
Al dat gestress gaat je niet helpen. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer dingen als de ovulatietesten en thermometers de deur uit te doen. Dat gaat je écht niet helpen, het maakt je alleen maar knettergek.
De beste tip die ik kan geven is om er een lange termijn plan van te maken. Ik begrijp je gevoel, heb ook pcos en zit inmiddels al een aantal jaar in de medische molen. Heel vervelend, maar je kan er niks aan veranderen. En stressen helpt al helemaal niet. Je bent nog niet zolang bezig (ook al is het voor je gevoel altijd te lang), dus geef het de tijd.
Snap ik. Maar ik maak me best zorgen om dat ik geen menstruatie heb.
Lang leven de lol!
Volgens mij duurt het minstens een halfjaar voordat je hormonen weer een beetje in balans zijn, voor sommige mensen zelfs langer.
Ik snap dat de moed je in de schoenen zakt. Als je heel graag een kindje wil dan is iedere dag te lang.

Maar:
1. blijkbaar kan je zwanger worden, want je had een positieve test in handen.
2. Je ben nog geen jaar bezig.
3. De gyn heeft je gezien en heeft aan geen bijxonderheden te zien.

Behalve geduld is er heel weinig dat je nu kan doen denk ik?
Wat zou je zelf graag willen nu of zie jij als mogelijkheid van toegevoegde waarde?

Edit: ik heb je even geloept, meisje heel jouw leven staat in het teken van zwangerschapstesten en nu wil je daar op basis van ik doe maar wat en kan er zo nog meer mee bezig zijn nog allerlei toestanden aan toevoegen? Waarom?
Kun je niet beter gaan praten met iemand? Praktijkondersteuneelr bijvoorbeeld?

En wat vindt jouw partner van jouw obsessie?
drominique wijzigde dit bericht op 19-02-2019 20:24
Reden: Geloept dus toevoeging
28.86% gewijzigd
Natuurlijk is het frustrerend. Als de wens zo groot is, was je liever gisteren zwanger dan vandaag.
Jouw lichaam heeft gewoon tijd nodig. Als je bedenkt dat alle omstandigheden gunstig moeten zijn als het om een conceptie gaat, is het niet zo gek dat he tot een jaar kan duren.
Van goed eitje, tot perfecte sperma cel en dan nog goed kunnen innestelen. Het lijkt soms wel een oorlo gsgebied (ook zo omschreven in een docu die ik ooit zag) daar onderin..
Deze wetenschap hielp mij altijd wel om te relativeren. En soms mag je best balen hoor. Als je er maar niet naar gaat leven :hug:
Het lijkt misschien vanwege eerdere posts of ik geobsedeerd ben. Maar het maakt mij zo onwijs onzeker. Ik werd voor de spiraal altijd ongesteld.
Lang leven de lol!
Ik ben er soms ook nuchter onder maat soms ook gefrustreerd. Als ik zie dat mijn zussen zonder gezeur zwanger worden. Dan kan ik inderdaad pittig balen.
Lang leven de lol!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven