Na een jaar nog niet zwanger
zondag 1 juli 2018 om 11:23
Hallo meiden,
Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.
Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.
Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
| Naam | Leeftijd | Ronde | Manier |
|---|---|---|---|
| New_girl1990 | 28 | 11 | Zwanger, 18 juni |
| Cherryblossem | 27 | - | Ovulatietesten. Tempen |
| Phoebe-buffay | 35 | 19 | Regelmatig kleuren. Wacht op uitslag zh |
| Juffie89 | 28 | 3 | Zwanger, 23 mei |
| Suna | 28 | 15 | ovulatietesten en tempen |
| Foxie | 34 | 12 | IUI in natuurlijke cyclus |
| Positiefje | 33 | 14 | ovulatietesten, wacht op huisarts |
| Mamavaneenboefje | 28 | 9 | regelmatige cyclus |
| Linda101 | 33 | 15 | wacht op huisarts |
| Cin88 | 30 | 13 | fertiliteitsarts |
| Aardbei_1990 | 28 | 13 | ovulatie testen |
| Sunflower23 | 27 | 9 | regelmatige cyclus |
| Emili2004 | 32 | 11 | gyneacoloog |
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:48
43.49% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 13:48
Hier een lichtpuntje! Wij hebben al een zoon van bijna 3 en willen graag een tweede. Na ruim een jaar ben ik nu 6 weken zwanger! Wachten op de echo over 2 weken om te kijken of alles goed is. Ik heb aantal maanden geleden ook een topic geopend, omdat ik er moedeloos van werd.
Kop op en niet opgeven! Succes allemaal! Hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn.
Kop op en niet opgeven! Succes allemaal! Hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn.
maandag 2 juli 2018 om 20:57
sparkandshine schreef: ↑02-07-2018 13:48Hier een lichtpuntje! Wij hebben al een zoon van bijna 3 en willen graag een tweede. Na ruim een jaar ben ik nu 6 weken zwanger! Wachten op de echo over 2 weken om te kijken of alles goed is. Ik heb aantal maanden geleden ook een topic geopend, omdat ik er moedeloos van werd.
Gefeliciteerd!
dinsdag 3 juli 2018 om 20:00
Ha meiden, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Ik heb een zoon van bijna 2. Dit wonder hebben we gekregen na 3,5 jaar proberen, middels IUI. Daarvoor alle onderzoeken gehad, en niets gevonden.
Inmiddels zijn we al weer bijna een jaar bezig voor een tweede, ook weer via IUI. Dus weer tijdens de vruchtbare dagen om de dag voor een echo. Waar ik had gehoopt dat ons dit keer het lange wachten bespaard zou blijven, duurt het weer al heel lang. In januari heb ik een miskraam gehad bij 9 weken en een curettage ondergaan. Dit was ongelofelijk heftig. Het duurde ook 2 maanden voordat ik weer ongesteld was en we weer verder mochten. Ik heb daarna nog 1 keer een positieve test gehad in april (om vervolgens de dag er na ongesteld te worden, super!), en zit nu op dag 5 van mijn cyclus.
Als ik me mag aansluiten, voor het schema: foxie, leeftijd 34, ronde 11, methode IUI in natuurlijke cyclus.
Ik heb een zoon van bijna 2. Dit wonder hebben we gekregen na 3,5 jaar proberen, middels IUI. Daarvoor alle onderzoeken gehad, en niets gevonden.
Inmiddels zijn we al weer bijna een jaar bezig voor een tweede, ook weer via IUI. Dus weer tijdens de vruchtbare dagen om de dag voor een echo. Waar ik had gehoopt dat ons dit keer het lange wachten bespaard zou blijven, duurt het weer al heel lang. In januari heb ik een miskraam gehad bij 9 weken en een curettage ondergaan. Dit was ongelofelijk heftig. Het duurde ook 2 maanden voordat ik weer ongesteld was en we weer verder mochten. Ik heb daarna nog 1 keer een positieve test gehad in april (om vervolgens de dag er na ongesteld te worden, super!), en zit nu op dag 5 van mijn cyclus.
Als ik me mag aansluiten, voor het schema: foxie, leeftijd 34, ronde 11, methode IUI in natuurlijke cyclus.
dinsdag 3 juli 2018 om 21:21
ah shit wat balen newgirl! Je mag best even balen hoor, het blijft zo klote elke maand..New_girl1990 schreef: ↑03-07-2018 20:52Hea balen!! Ik ben weer ongesteld geworden
Nieuwe ronde nieuwe kansen moet ik dan maar weer van mezelf denken.
woensdag 4 juli 2018 om 00:17
@Sparkandshine, wauw! Gefeliciteerd! Wat fijn zeg!!
@Phoebe, bloedprikken voor de 3e keer in 2 weken? Waarom zo vaak als ik vragen mag? Wat vervelend!
@Newgirl, balen! Hopelijk volgende cyclus meer succes
Zelf zit ik op het moment weer in de luteale fase, afwachten dus maar weer. Toch elke keer weer spannend.
@Phoebe, bloedprikken voor de 3e keer in 2 weken? Waarom zo vaak als ik vragen mag? Wat vervelend!
@Newgirl, balen! Hopelijk volgende cyclus meer succes
Zelf zit ik op het moment weer in de luteale fase, afwachten dus maar weer. Toch elke keer weer spannend.
woensdag 4 juli 2018 om 15:11
Dankjewel meiden
Luteale fase? Is dat de periode tussen ovulatie en ongesteldheid?
Ik noem dat altijd de wachtbank. Hihi.
Wanneer is je dag dat je mag testen?
Ik duim met je mee
Ik ben net bij de huisarts geweest en krijg een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Hopenlijk duurt het allemaal niet te lang
Luteale fase? Is dat de periode tussen ovulatie en ongesteldheid?
Ik noem dat altijd de wachtbank. Hihi.
Wanneer is je dag dat je mag testen?
Ik duim met je mee
Ik ben net bij de huisarts geweest en krijg een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Hopenlijk duurt het allemaal niet te lang
woensdag 4 juli 2018 om 20:04
Welkom foxy, leuk dat je wilt aansluiten.
@new girl, jammer dat je ongesteld bent geworden. Goed dat je word doorgestuurd.
@suna, het wachtbankje. Toch elke keer spannend.
Natuurlijk mag je vragen waarom ik zo vaak moet bloedprikken.
De belangrijkst reden voor het bloedprikken is het meten van de oestrogeen spiegel.
Normaal gesproken moet je meteen na de eisprong bloed prikken. En op de 2e/3e dag van de menstruatie.
Bij mijn echo's kwam naar voren dat ik waarschijnlijk een late eisprong had.
Daarom moest ik een paar dagen na de eisprong weer bloed prikken.
Verder worden er meer dingen gecontroleerd, maar deze worden over de verschillende testen verspreidt.
O, ja. Ik ben vlak voor het weekend ongesteld geworden. Dus zit nu op ronde 19.
@new girl, jammer dat je ongesteld bent geworden. Goed dat je word doorgestuurd.
@suna, het wachtbankje. Toch elke keer spannend.
Natuurlijk mag je vragen waarom ik zo vaak moet bloedprikken.
De belangrijkst reden voor het bloedprikken is het meten van de oestrogeen spiegel.
Normaal gesproken moet je meteen na de eisprong bloed prikken. En op de 2e/3e dag van de menstruatie.
Bij mijn echo's kwam naar voren dat ik waarschijnlijk een late eisprong had.
Daarom moest ik een paar dagen na de eisprong weer bloed prikken.
Verder worden er meer dingen gecontroleerd, maar deze worden over de verschillende testen verspreidt.
O, ja. Ik ben vlak voor het weekend ongesteld geworden. Dus zit nu op ronde 19.
phoebe-buffay wijzigde dit bericht op 04-07-2018 20:16
5.72% gewijzigd
woensdag 4 juli 2018 om 20:13
Hi allemaal
Mag ik ook meeschrijven. Ik ben 33 mijn man is 28 en wij zijn nu 14 maanden bezig... volgende week een afspraak bij de huisarts want het duurt nu wel erg lang. Wat een vervelend gevoel he .. zo onzeker allemaal .. mijn cyclus is echt stipt en gebruik ovulatietesten die eruit knallen dus snap er niks van . "Fijn"dat er mensen zijn dit dan ook meemaken en weten hoe het voelt. Maar we geven niet op want alles is nog mogelijk!
Mag ik ook meeschrijven. Ik ben 33 mijn man is 28 en wij zijn nu 14 maanden bezig... volgende week een afspraak bij de huisarts want het duurt nu wel erg lang. Wat een vervelend gevoel he .. zo onzeker allemaal .. mijn cyclus is echt stipt en gebruik ovulatietesten die eruit knallen dus snap er niks van . "Fijn"dat er mensen zijn dit dan ook meemaken en weten hoe het voelt. Maar we geven niet op want alles is nog mogelijk!
woensdag 4 juli 2018 om 20:44
Dank je!
woensdag 4 juli 2018 om 23:02
woensdag 4 juli 2018 om 23:54
@newgirl Haha ja op het wachtbankje inderdaad. In het ziekenhuis noemen ze het de luteale fase. Vanaf ongeveer 12 juli mag ik gaan testen, dus nu maar hopen! Het moet na zoveel rondes toch een keer raak zijn zou je denken!
Momenteel is mijn zus ook zwanger. Zij weet niet van onze situatie af. Soms is het zo lastig.. ik ben ontzettend blij voor haar, maar het is tegelijk ook best moeilijk als hè zelf zo graag wil. Weet familie bij jullie wel van jullie situatie? Wij stonden op het punt het aan mijn ouders te vertellen, maar toen we hoorde dat mijn zus zwanger is hebben we het maar stil gehouden omdat ze zo ontzettend blij waren en je dat niet wil “verpesten”..
Momenteel is mijn zus ook zwanger. Zij weet niet van onze situatie af. Soms is het zo lastig.. ik ben ontzettend blij voor haar, maar het is tegelijk ook best moeilijk als hè zelf zo graag wil. Weet familie bij jullie wel van jullie situatie? Wij stonden op het punt het aan mijn ouders te vertellen, maar toen we hoorde dat mijn zus zwanger is hebben we het maar stil gehouden omdat ze zo ontzettend blij waren en je dat niet wil “verpesten”..
donderdag 5 juli 2018 om 16:16
Spannend cherryblossom en suna straks, ik hoop op positieve testen voor jullie!
Wat balen phoebe dat je weer ongesteld geworden bent. En welkom positiefje.
Lastig suna, ik heb ook veel zwangerschappen om me heen. En ondanks dat je het anderen onwijs gunt wil je het zelf ook zo graag, en is het confronterend dat het bij iemand anders wel lukt. Bij mij weet zo ongeveer iedereen het, omdat ik door mijn miskraam een tijdje uit de running geweest ben. Dus nu weten mensen dat we bezig zijn voor een tweede kindje. Wel fijn hoor, dan leven mensen ook erg mee.
Ik ben net weer klaar met ongesteld zijn, vanaf maandag weer naar het ziekenhuis voor controles en dan hopelijk volgende week IUI.
Wat balen phoebe dat je weer ongesteld geworden bent. En welkom positiefje.
Lastig suna, ik heb ook veel zwangerschappen om me heen. En ondanks dat je het anderen onwijs gunt wil je het zelf ook zo graag, en is het confronterend dat het bij iemand anders wel lukt. Bij mij weet zo ongeveer iedereen het, omdat ik door mijn miskraam een tijdje uit de running geweest ben. Dus nu weten mensen dat we bezig zijn voor een tweede kindje. Wel fijn hoor, dan leven mensen ook erg mee.
Ik ben net weer klaar met ongesteld zijn, vanaf maandag weer naar het ziekenhuis voor controles en dan hopelijk volgende week IUI.
vrijdag 6 juli 2018 om 20:59
Voor de tabel: ik ben 33, man 35. We zijn inmiddels in ronde 15 aangekomen. Ik had deze week nog stiekeme hoop dat ronde 14 raak was, maar helaas vandaag weer ongesteld geworden. Nu is dus officieel het jaar om... Ik heb vandaag maar gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts. Afspraak is volgende week. Ben benieuwd!
Het wordt al een aardig groepje zo! Fijn zon groepje met ‘lotgenoten’, maar toch jammer dat het nodig is.
Het wordt al een aardig groepje zo! Fijn zon groepje met ‘lotgenoten’, maar toch jammer dat het nodig is.
zondag 8 juli 2018 om 16:43
Heftig mamavaneenboefje, Hopenlijk is het snel raak en blijft het goed gaan.
Idd Linda. Het wordt een leuk groepje, alleen idd jammer dat het zo veel gebeurt.
Nu snap ik ook waarom vroeger mensen altijd zeggen dat het een wondertje is. Dat snapte ik nooit. Ik dacht altijd dat zwanger worden niet zo moeilijk zou zijn. Nou daar denk ik nu wel anders over.
Hier is de ongesteldheid voorbij en begin ik woensdag weer met ovulatietesten.
Op 20 juli mag ik op gesprek komen bij de gynaecoloog. Ik ben benieuwd welke stappen ze nu willen gaan doen.
Idd Linda. Het wordt een leuk groepje, alleen idd jammer dat het zo veel gebeurt.
Nu snap ik ook waarom vroeger mensen altijd zeggen dat het een wondertje is. Dat snapte ik nooit. Ik dacht altijd dat zwanger worden niet zo moeilijk zou zijn. Nou daar denk ik nu wel anders over.
Hier is de ongesteldheid voorbij en begin ik woensdag weer met ovulatietesten.
Op 20 juli mag ik op gesprek komen bij de gynaecoloog. Ik ben benieuwd welke stappen ze nu willen gaan doen.
zondag 8 juli 2018 om 18:15
Jeetje mamavaneenboefje, wat een heftig verhaal. Ik hoop op snel goed nieuws. Linda wat balen weer ongesteld.. 
Leuk zo'n groepje, alhoewel de reden natuurlijk bagger is. Heb bij mijn eerste zwangerschap ook een groepje gehad en daar nu nog steeds contact mee, steunt enorm dat je niet de enige bent..
Succes meiden!
Leuk zo'n groepje, alhoewel de reden natuurlijk bagger is. Heb bij mijn eerste zwangerschap ook een groepje gehad en daar nu nog steeds contact mee, steunt enorm dat je niet de enige bent..
Succes meiden!
vrijdag 13 juli 2018 om 13:33
Hoi dames! Hier even een update....
Ondertussen zit ik op dag 31, maar heb ik nog geen eisprong gehad. Mijn temperatuur schiet altijd gelijk omhoog na de ovulatiedag, maar tot op heden geen piek gemeten met ovulatietesten en geen temperatuursverhoging. Gisteren voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan, ondanks dat ik wist dat ik niet zwanger kon zijn.... maar negatief! Normaal heb ik mijn ovulatiedag rond dag 15 en een cyclus van ongeveer 30 dagen.. heel vreemd allemaal!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ondertussen zit ik op dag 31, maar heb ik nog geen eisprong gehad. Mijn temperatuur schiet altijd gelijk omhoog na de ovulatiedag, maar tot op heden geen piek gemeten met ovulatietesten en geen temperatuursverhoging. Gisteren voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan, ondanks dat ik wist dat ik niet zwanger kon zijn.... maar negatief! Normaal heb ik mijn ovulatiedag rond dag 15 en een cyclus van ongeveer 30 dagen.. heel vreemd allemaal!
Heeft iemand hier ervaring mee?