Na een jaar nog niet zwanger

01-07-2018 11:23 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.

Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
NaamLeeftijdRondeManier
New_girl19902811Zwanger, 18 juni
Cherryblossem27-Ovulatietesten. Tempen
Phoebe-buffay3519Regelmatig kleuren. Wacht op uitslag zh
Juffie89283Zwanger, 23 mei
Suna2815ovulatietesten en tempen
Foxie3412IUI in natuurlijke cyclus
Positiefje3314ovulatietesten, wacht op huisarts
Mamavaneenboefje289regelmatige cyclus
Linda1013315wacht op huisarts
Cin883013fertiliteitsarts
Aardbei_19902813ovulatie testen
Sunflower23279regelmatige cyclus
Emili20043211gyneacoloog
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:48
43.49% gewijzigd
Hoi meiden!

Mag ik ook met jullie meekletsen?
Ik ben 27 jaar en mijn vriend 28. We zitten inmiddels alweer in de luteale fase van ronde 9. We zijn begin December 2017 begonnen om te proberen voor ons eerste kindje.
Overigens gebruik in al 5 jaar geen pil meer, en deden wij het voor December altijd dmv voor het zingen de kerk uit. Er zaten toen ook al wel maanden tussen dat een zwangerschap weg mogelijk geweest was, dus concreet voelt het al veel langer dan 9 rondes.

Mijn cyclus is heel regelmatig en dmv ovulatietesten blijkt elke maand weer dat ik keurig 14 dagen voor mijn menstruatie ovuleer, tot zo ver alles prima dus. Helaas blijft een zwangerschap nog steeds uit, en afgelopen maand heb ik het er wel even moeilijk mee gehad. Ik heb het lichamelijk al niet altijd makkelijk gehad en daarom voelt het soms extra zuur dat mijn lichaam het hiermee ook tot nu toe laat afweten. Maar eenmaal geaccepteerd dat we het de tijd moeten geven, gaat het mentaal gelukkig weer wat beter.

14 augustus is mijn nod, spannend!
Ik hoop gezellig met jullie mee te kletsen.

Groetjes
Sorry, ik heb al een poosje niks van me laten horen. We hadden een soort van “rust” maand ingeschakeld en mn vriend was toch niet thuis tijdens mijn meest vruchtbare dagen. Vond het ergens wel even fijn om er minder mee bezig te zijn en minder over te praten. En guesss what.. ik ben zwanger: 3w+5 nu.. ben er nog helemaal onderste boven van.. nog wel erg bang dat het weer mis zal gaan, dus we kijken het per dag hoe het gaat

Hoop dat het bij jullie ook gauw gegund mag gaan zijn!!
Van harte gefeliciteerd!
Spannennde tijd gaat nu voor je aanbreken.

Ik heb een weekje vakantie gehad.
Hier dus ook niet meer gelezen.
In de vakantie ongesteld geworden.
En eind deze maand dus de afspraak bij de gyn voor de uitslagen. Spannend.

Zit nu in ronde 20.
Welkom aardbei en sunflower! Hopenlijk is er snel goed nieuws voor jullie....

Mamavaneenboefje. Gefeliciteerd! Ik snap je zorgen, maar vergeet er niet van te genieten. Des te minder stress des te beter toch?

Hier al de eerste test gedaan de 6 daagde van te voren, deze was negatief. Morgen de 4 dagen van te voren test doen en anders maandag de gewone zwangerschapstest doen. Ik hoop het zo, maar ik ben er bang voor :(

Succes dames ik duim voor jullie.
Gefeliciteerd Mamavaneenboefje!

Wij zijn ondertussen naar de huisarts geweest, en deze nam het gelukkig heel serieus. Meteen een bloedtest bij mij en mijn vriend volgende week een vruchtbaarheidstest. Ook volgende week alle uitslagen al. En vanuit daar gaan we weer verder kijken. Spannend!
Ik zou graag deelnemen aan deze topic
Man (34jr) en ik (32) zijn nu begonnen aan ronde 11.

Gisteren bij de huisarts geweest en zijn doorverwezen naar gynaecoloog.
Spannend!

Met de ovulatietesten van Clear Bleu kan ik mijn ovulatie prima vinden.

Succes allemaal!!
Welkom emili.

Zo aardbei dat is snel. Wat fijn.
Ha meiden, even afwezig geweest, hoe is t met iedereen?
Welkom nieuwe dames! En Mamavaneenboefje, wat geweldig, gefeliciteerd! Ik duim voor je.

Hier niet veel te melden, we zijn inmiddels naar de infoavond van IVF geweest. Morgen weer terug voor een echo voor een nieuwe IUI. Daarna een maand vakantie en als het spul van mijn man deze IUI niet beter is, willen we dan gelijk beginnen aan de IVF. Ondertussen wordt mijn kleine grote vent volgende week 2 :heart:
Hi meiden,
Ik heb de eerste uitslagen binnen en alles was goed, dus dat is fijn. Nu nog een doorverwijzing voor mij om te kijken of mijn eierstokken oke zijn.
@mamavaneenboefje Oh wauw! Gefeliciteerd! Wat een fijn zeg en wat moet je ontzettend blij zijn! :yes:

@aardbei fijn dat je eerste uitslagen goed waren!

Welkom nieuwe meiden op het forum. Fijn dat we zo alles kunnenbdelen met elkaar! Hebben jullie nog nieuws?

Ik heb ondertussen mijn ei gevonden, dus binnen nu en 48u is het weer gebeurd en mag ik weer plaats nemen op het wachtbankje ;) Volgende week gaan we op vakantie, dus weer even helemaal ontspannen! :worship:
Heey dames.

Wat fijn aardbei dat de eerste berichten goed zijn.

Ik heb ook bericht gekregen over het zaadonderzoek. We konden niet wachten tot mijn onderzoek is geweest dus hebben vandaag even gebeld. Toen vertelde ze me na overleg met de gyneacoloog dat het zaadonderzoek goed was. Off wat een opluchting. Fijn te weten dat dat het niet is 🎉

Nu wachten op een oproep wanneer ik heen mag voor mijn hsg onderzoek. Zal wel binnenkort zijn denk ik.

Genieten van het mooie weer dames 😎
Wat fijn new girl!

Ik zou eigenlijk over zo'n 7 weken terecht kunnen om mezelf te laten checken, maar kreeg ineens een telefoontje dat er een gaatje was dus ben ik al geweest. Inwendige echo gehad, baarmoeder, eierstokken, eiblaasjes alles gecheckt. En alles was perfect zoals het zou moeten zijn. Met ons beiden dus niets aan de hand in principe. Ze gaf aan dat ik eigenlijk gewoon pech heb en een goede kans heb zwanger te worden dus ze verwacht dat het binnen nu een 6 maanden wel raak is. Laten we het hopen ;-) en zo niet, moeten we dan terugkomen.
Ook was mijn onregelmatige cyclus niet onregelmatig genoeg om me er druk over te maken. Alleen wat lastiger timen daardoor.

Moet zeggen dat er wel een last van me afvalt nu ik weet dat het in ieder geval mogelijk is bij ons, dacht echt dat er wel iets mis moest zijn. Nu kan ik meer denken 'het gebeurt vanzelf wel..'
Mag ik ook meedoen? Zo fijn dat ik niet de enige ben. Ik krijg soms het idee dat iedereen gewoon pats boem zwanger raakt.

Man en ik zijn 35. Sept 2017 gestopt met de pil. Daarna niet echt cyclus bijgehouden. Vanaf jan 2018 cyclus bijgehouden en die is zeer regelmatig. Vanaf april 2018 ovulatietesten. Man gaat nu zijn zaad laten checken.

Ik weet nog niet wat de stappen daarna zouden zijn, dus ik lees graag met jullie mee.
Ha ladies, welkom weer nieuwe dames.
En aardbei en new girl, super van de goede uitslagen!

Ik heb ook een nieuwtje, 't kan nog alle kanten op en ben wel sceptisch want zit pas op dag 11 na iui, maar ik heb zojuist positief getest! Het zenuwen kan beginnen..
Ik zou ook graag wat mee willen volgen. (en/of toevoegen in het tabelletje)
Soms kan ik me zo eenzaam voelen in de weg naar... ik hoop hier een beetje positieve vibes op te doen. In de omgeving wordt iedereen maar zwanger. Naaste familie dat ons zit ‘op te jutten’ om aan baby’tjes te beginnen. Het wordt al maar minder draaglijk.

Mijn leeftijd: 27 jaar
Manier: ovulatietesten
Cyclus: regelmatig, 28 dagen
Ovulatie: rond dag 14
We gaan richting ronde 11, verwachte eisprong binnen een weekje. Nog geen stap durven zetten naar de huisarts.

Veel duimpjes voor ieder van jullie!
Foxie en aardbei wat een goed nieuws!!

Aardbei het komt vast goed in de komende 6 maanden.

En foxie positief is positief toch?? Ik snap hem even niet.....

Welkom luiwammes. Zou je nog even de gegevens voor de tabel voor me op een rij willen zetten?

Hier nog steeds aan het eieren zoeken. Ik zal wel weer een een lange cyclus hebben @dag23
@newgirl ja hij is zeker positief, dus stap 1 is er. maar heb hiervoor een miskraam gehad dus ik ben erg bang of 't goed blijft gaan.
New_girl1990 schreef:
27-08-2018 07:56
Foxie en aardbei wat een goed nieuws!!

Aardbei het komt vast goed in de komende 6 maanden.

En foxie positief is positief toch?? Ik snap hem even niet.....

Welkom luiwammes. Zou je nog even de gegevens voor de tabel voor me op een rij willen zetten?

Hier nog steeds aan het eieren zoeken. Ik zal wel weer een een lange cyclus hebben @dag23
Mijn leeftijd: 35 jaar
Manier: ovulatietesten
Cyclus: regelmatig, 27 dagen
Ovulatie: rond dag 15 (eerst volgende = volgende week)
Ronde: Met ovulatietesten 4, sinds sep 2017 met pil gestopt, sinds feb 2018 begonnen met bijhouden cyclus
Man gaat zaad testen in sep 2018. Verder nog geen stappen gezet.
Foxy: fijn, een positieve test!
Snap dat je nog niet blij durft te zijn.
Eng...

Ondertussen alweer een week in ronde 20.
Morgen de afspraak in het ziekenhuis.
Dan krijg ik eindelijk alle uitslagen.
Begin het nu wel spannend te vinden
@aardbei, jouw verhaal lijkt sprekend op dat van mij. Mijn cyclus is ook onregelmatig en bij ons beide waren ook alle onderzoeken perfect en moeten nu ook 6 maanden afwachten. Heb je al een HSG gehad?

@foxie Gefeliciteerd met je zwangerschap super leuk! Hoeveel weken ben je nu?

@phoebe, hoe was het in het ziekenhuis?

Hier ook goed nieuws te melden! Ik kan na 1,5 jaar zeggen: IK BEN ZWANGER! :yes: Het besef is er nog niet echt, heel onwerkelijk allemaal.. maar ik ben zoooooo blij! Gelukkig nét binnen de 6 maanden die we zelfstandig nog hadden! :hyper:
Suna wat geweldig! Gefeliciteerd!

Hier gaat 't niet zo, weer wat bruinverlies. Ben erg bang dat het weer dezelfde kant opgaat als bij mijn vorige zwangerschap/miskraam. Veel angst dus hier.
Gefeliciteerd Suna!! Wat een fijn nieuws

Foxie, sterkte... ik hoop dat het niets betekent.
Gefeliciteerd suna!!

Hoe gaat het nu foxie?

Ik krijg vrijdag uitslag van alle onderzoeken. Spannend!
Hoe waren je uitslagen new girl? En de rest van de dames, hoe is 't??
Ik was op vakantie 3 weken dus vandaar wat laat met reageren.
Hier alles goed, afgelopen week een prachtige echo gehad met een mooi kloppend hartje. Ik durf het bijna nog niet te geloven, we zijn zo ontzettend blij!
Gefeliciteerd foxie en Suna!

Foxie, wat fijn zo’n goede echo!

Hier ook vanwege vakantie ff niet gereageerd. Inmiddels wel de uitslagen van de onderzoeken binnen; geen bijzonderheden daar. Man goedgekeurd, ik goedgekeurd. We zijn weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ze pas na 2 jaar proberen verder gaan onderzoeken/ behandelen. Dat duurt dus nog even....
Ik zit nu ook rond NOD. Meestal duurt mijn cyclus 27/28 dagen met om de zoveel maanden een uitschieter naar 31/32 dagen. Morgen is dag 31, dus ben benieuwd. Ik heb stiekem wel goede hoop, misschien morgen maar eens testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven