Nagellak en nagellakremover

27-04-2019 18:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Gebruiken jullie nagellak en remover gedurende zwangerschap. Las dat het eigenlijk niet goed is en schadelijk kan zijn voor de foetus.

Ik ben ongeveer twee maanden en heb al die tijd nagellak en remover gebruikt. Kan dat veel kwaad?
echt? nou mijn dochters zijn er prima uitgekomen ondanks de nagellak en remover. ik vind dit lichtelijk overdreven. of heb je erkende bronnen die dit onderbouwen?
Don't cry, buy a bag and move on.
Waar las je dat?
Kind, neem een chill pil en denk wat minder na over alles wat weleens goed of slecht zou kunnen zijn. Geniet van je zwangerschap. Toxoplasmose, nagellakremover, babymoon en risico’s met tropische eindbestemming...je kan echt teveel nadenken. Stress is slecht voor de baby. Stop met stressen.
I told you walking was idiotic.
KokoRose schreef:
27-04-2019 18:41
Hi dames,

Gebruiken jullie nagellak en remover gedurende zwangerschap. Las dat het eigenlijk niet goed is en schadelijk kan zijn voor de foetus.
Als je er niet te veel van drinkt loopt het wel los.
Beide zwangerschappen gewoon gelakt en ge-removed. Ik heb twee kèrn-gezonde zoons.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb een keer een hele middag in de lijmlucht gezeten in een knutselhut, en ik heb fipronil-eieren gegeten tijdens mijn zwangerschap...
In veel Oosterse landen is de luchtvervuiling ondenkbaar slecht, en ze baren allemaal kinderen...

Niet elke dag gaan lakken en removen, maar je nagels mag je natuurlijk best verzorgen...
Als je de nagellakremover gebruikt om de lak van je nagels te houden en niet opsnuift of door je koffie gooit lijkt het mij niet schadelijk hoor
Heb je je angsten al aangekaart bij verloskundige?
Volgens mij zijn het de phtalaten / weekmakers die slecht voor je zijn in grote mate maar ik ben niet zo’n fervent lakker dus weet er ook het fijne niet van. Overleggen met je vk dus of zelf wetenschappelijke onderzoeken opzoeken :)
Tenzij iemand hier het wel weet natuurlijk ;)
Niet opdrinken!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
1-Aapje schreef:
27-04-2019 20:43
Heb je je angsten al aangekaart bij verloskundige?
Exact dit dacht ik ook... gezien dit niet haar eerste angst is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven