Originele ideeen gezocht!

15-11-2018 19:45 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,


Sinds een paar weken weten wij dat we inmiddels bijna 8 weken in verwachting zijn! Hoera!!

Nou zoek ik een hele originele manier om het aan alle toekomstige opa’s en oma’s te vertellen!

Iemand een idee?
Ik zoek niet de ‘standaard’ aankondigen war her inernet al vol me staat!

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
15-11-2018 20:21
Het leukste is om het normaal te vertellen. Zonder al die poespas die men tegenwoordig tevoorschijn tovert. Ik weet niet hoe het kan dat het zo veranderd is, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof men het een wereldprestatie vindt om zwanger te worden en een kind te krijgen. Al die hysterische mensen met hun duizend aankondigingsfeestjes en die schreeuwen om aandacht, vreselijk.
Met die afschuwelijke tuttige fotoshoots van stellen die een kind verwachten.
Waarom moet er tegenwoordig zo'n truccendoos geopend worden rondom dit thema? Wij vonden het nog leuk om het geslacht een verrassing te laten zijn, maar dat schijnt tegenwoordig ondenkbaar te zijn.
Meld je omgeving dat je zwanger bent tijdens een etentje en klaar. Geen gekke shirtjes, foto's, dubbelzinnige boodschappen.
Niet alleen rond dit thema. Er is een nieuw feestje overgevlogen divorce party.
Monchu69 schreef:
15-11-2018 20:21
Het leukste is om het normaal te vertellen. Zonder al die poespas die men tegenwoordig tevoorschijn tovert. Ik weet niet hoe het kan dat het zo veranderd is, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof men het een wereldprestatie vindt om zwanger te worden en een kind te krijgen. Al die hysterische mensen met hun duizend aankondigingsfeestjes en die schreeuwen om aandacht, vreselijk.
Met die afschuwelijke tuttige fotoshoots van stellen die een kind verwachten.
Waarom moet er tegenwoordig zo'n truccendoos geopend worden rondom dit thema? Wij vonden het nog leuk om het geslacht een verrassing te laten zijn, maar dat schijnt tegenwoordig ondenkbaar te zijn.
Meld je omgeving dat je zwanger bent tijdens een etentje en klaar. Geen gekke shirtjes, foto's, dubbelzinnige boodschappen.
amen! :worship:
Geef een pak muisjes cadeau?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klein doosje met roze en blauwe muisjes.

https://www.etsy.com/nl/listing/6336279 ... ck=1&bes=1

https://www.etsy.com/nl/listing/6230204 ... ck=1&pro=1

Enfin, zoek op Etsy op
pregnancy announcement grandparents.
Dan krijg je tientallen ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mokken gekocht, een met de tekst beste opa en een met de tekst de beste oma. die moesten ze tegelijk uitpakken.
Bij de 2de lieten we het door onze toen 3 jarige dochter vertellen. maar opa en oma verstonden toen dat ze een hondje of een visje kreeg ipv een broertje of zusje...

wat ik vandaag op TV zag; koop een nieuw huis, richt een babykamer in. nodig iedereen uit voor een rondleiding en show de babykamer als laatste.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
15-11-2018 20:49
Wij hebben mokken gekocht, een met de tekst beste opa en een met de tekst de beste oma. die moesten ze tegelijk uitpakken.
Bij de 2de lieten we het door onze toen 3 jarige dochter vertellen. maar opa en oma verstonden toen dat ze een hondje of een visje kreeg ipv een broertje of zusje...

wat ik vandaag op TV zag; koop een nieuw huis, richt een babykamer in. nodig iedereen uit voor een rondleiding en show de babykamer als laatste.
Vriendin van mij kreeg bezoek van nicht die had dochtertje bij zich met shirt met tekst: straks ben ik niet meer in mijn :duckie:
Dus vriendin gelijk tegen man, o kijk eens wat leuk. man kijken, eehh niet meer in mijn gans? kip? vogel? ze hebben het hem uit moeten leggen, en toen viel het kwartje nog niet meteen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn zus belde of ze in maart mijn beschuitbus mocht lenen. Ik vroeg haar waarom een zij legde uit dat ze in maart nogal veel beschuiten nodig had. Die snapte ik nog steeds niet, dus zei ze dat ze tegen die tijd nog veel meer van me wilde lenen en dat ik het dan wel zou snappen. Het kwartje viel nog steeds niet en toen vertelde ze dat zij ook graag gebruik wilde maken van onze familiewieg met toebehoren. Die snapte ik gelukkig wel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 20:59
0.11% gewijzigd
Maar die shirtjes en mokken ect. zijn toch niet meer origineel?
Tegenwoordig is het gewoon vertellen weer origineel :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hier de letters 'O' en 'O' cadeau gedaan met Sint. Heeft het leukste effect als ze geen Otto of Olivia heten ;-)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
15-11-2018 20:57
Mijn zus belde of ze in maart mijn beschuitbus mocht lenen. Ik vroeg haar waarom een zij legde uit dat ze in maart nogal veel beschuiten nodig had. Die snapte ik nog steeds niet, dus zei ze dat ze tegen die tijd nog veel meer van me wilde lenen en dat ik het dan wel zou snappen. Het kwartje viel nog steeds niet een toen vertelde ze dat zij ook graag gebruik wilde maken van onze familiewieg met toebehoren. Die snapte ik gelukkig wel.
:rofl:
ik zou ook denken, wat moet ze nou met al dat beschuit....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-11-2018 20:59
Maar die shirtjes en mokken ect. zijn toch niet meer origineel?
Tegenwoordig is het gewoon vertellen weer origineel :proud:
Die mokken waren ook alweer een jaar of 8,5 geleden.... toen echt super hip :proud:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het zelf gewoon verteld want onze ouders wisten- na een eerdere miskraam- toch al dat er graag een kindje wilden.

Maar wat ideetjes:

- een mooie doos met daarin een met helium gevulde ballon met de tekst "Opa en Oma to be" of een andere tekst wat de zwangerschap aankondigt.

- fortune cookies maken met daarin dus een briefje waarin je je zwangerschap aankondigt.

- een opa&oma voorleesboek geven

- een chocoladeletter waar je roze en blauwe muisjes op doet (door extra chocola te smelten. De letter ermee in te smeren en de muisjes erop strooien)
Nou, wat vind je ervan, TO?
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
15-11-2018 20:59
Hier de letters 'O' en 'O' cadeau gedaan met Sint. Heeft het leukste effect als ze geen Otto of Olivia heten ;-)
Deze is leuk!

Zelf heb ik het gewoon verteld.
Weet niet eens meer of dat tijdens het eten was of bij de koffie.

Bij de eerste was het wel een verrassing voor de familie, bij de tweede en derde zag ik er vanaf week 1 ongeveer op ploffen uit dus daar was geen 'momentje' voor nodig :)
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
15-11-2018 21:45
Nou, wat vind je ervan, TO?
Eerlijk? Wat loopt iedereen toch te zeiken weer, gadverdamme!
Als je het allemaal ‘gedoe’ vind, wat doe je dan hier? En dan nog, reageer gewoon niet als je het niks vind. Gadverdamme.
Onbekendxx schreef:
15-11-2018 21:52
Eerlijk? Wat loopt iedereen toch te zeiken weer, gadverdamme!
Als je het allemaal ‘gedoe’ vind, wat doe je dan hier? En dan nog, reageer gewoon niet als je het niks vindt. Gadverdamme.
Huh? Ik heb suggesties gegeven voor leuke manieren om het nieuws aan de grootouders te vertellen. Zelfs nog de linkjes erbij opgezocht voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks zeggen en gewoon een geboortekaartje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Onbekendxx schreef:
15-11-2018 21:52
Eerlijk? Wat loopt iedereen toch te zeiken weer, gadverdamme!
Als je het allemaal ‘gedoe’ vind, wat doe je dan hier? En dan nog, reageer gewoon niet als je het niks vind. Gadverdamme.

:rofl:
Bij ons ging dat zo:
We zaten in de auto op weg naar schoonouders, man moest voor de zoveelste keer stoppen langs de kant van de weg omdat ik moest overgeven.
Blijkbaar waren zwager en schoonzus net langs komen rijden terwijl ik weer eens voorovergebogen in de berm stond.
Dus toen we aankwamen bij schoonouders:
'goh, moest je overgeven?'
'uh, ja'
'ben je ziek of ben je zwanger?'
'nou, zwanger dus'
'oh, gelukkig'

klaar.
Alle reacties Link kopieren
Onbekendxx schreef:
15-11-2018 21:52
Eerlijk? Wat loopt iedereen toch te zeiken weer, gadverdamme!
Als je het allemaal ‘gedoe’ vind, wat doe je dan hier? En dan nog, reageer gewoon niet als je het niks vind. Gadverdamme.
Ik zie ook wel een aantal suggesties staan hoor. Ik heb ook mn best gedaan ;-) maar hopelijk kom je dan zelf op een goed idee wat bij jullie past :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook heel lang getwijfeld om het orgineel te vertellen... Maar ik was blij na anderhalf jaar zwanger te zijn en wilde me niet meer druk maken om de manier waarop ik het zou vertellen.
Het "cadeau" zijn ze na de boodschap toch alweer vergeten.
Maar wil je wel wat ideeën geven die ik had:

- foto van eerste echo op een foto taart laten zetten, meenemen als je op de koffie gaat (wel zorgen dat ie op tafel open wordt gemaakt)

- een boek geven (je hebt hele leuke boeken waar ze in kunnen schrijven)

- vraag je ouders mee naar de volgende echo (je verteld van tevoren natuurlijk niet waar je naar toe gaat) kan ook begrijpen dat je deze echo graag alleen met je partner doet.

Ik heb het uiteindelijk mijn zusje laten vertellen. Die was zo blij dat ze (na bijna 10 jaar vragen) eindelijk tante werd.
Ik zie die koppen van mn ouders nog voor me: pap, mam, ik moet jullie wat vertellen. (Dan kijken ze meteen heel ernstig haha) en dan :Ik wordt tante, dat duurde een paar seconde en toen gingen de hoofden onze kant op.
Maar snap het dat veel mensen het graag echt zelf vertellen.
Onbekendxx schreef:
15-11-2018 21:52
Eerlijk? Wat loopt iedereen toch te zeiken weer, gadverdamme!
Als je het allemaal ‘gedoe’ vind, wat doe je dan hier? En dan nog, reageer gewoon niet als je het niks vind. Gadverdamme.
Oh oh, al last van je hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven