paniekaanvallen na bevalling
zondag 4 februari 2018 om 15:04
hallo
ik ben 8 weken geleden bevallen en lijd nu aan paniekaanvallen zoals de artesen zeggen al allerlei onderzoeken gehad en niets uitgekomen ook ecg laten maken 3x en ook niets uitgekomen ik blijf maar denken dat het mijn hart is en er blijkt niets mis mee te zijn door de ecg en een kastje waarbij ik opnamens moest maken als ik dacht het me hart zou zijn ik voel me dan ook gewoon niet lekker sta smorgens op met bevingen in me lichaam en hartklopping zijn er mensen wie dit herkennen na een bevalling en hoelang heeft het geduurd ?
ik ben 8 weken geleden bevallen en lijd nu aan paniekaanvallen zoals de artesen zeggen al allerlei onderzoeken gehad en niets uitgekomen ook ecg laten maken 3x en ook niets uitgekomen ik blijf maar denken dat het mijn hart is en er blijkt niets mis mee te zijn door de ecg en een kastje waarbij ik opnamens moest maken als ik dacht het me hart zou zijn ik voel me dan ook gewoon niet lekker sta smorgens op met bevingen in me lichaam en hartklopping zijn er mensen wie dit herkennen na een bevalling en hoelang heeft het geduurd ?
zondag 4 februari 2018 om 15:13
heb me bloed al laten testen dit is allemaal goed en nee geen weeen opwekkers gehad me bevalling is thuis geweest was binnen 1 uur en kwartier bevallen van een zoontje maar mijn moederkoek wilden niet los komen dus naar het ziekenhuis en een o.k gehad ik krijg ook tintelingen door me lichaam en wordt erg benauwd en voel druk op borst en nu heb ik heel erg angsten om dood te gaan dat het mijn hart is of dat er iets is met me is zit nu ook onder een emdr behandeling en spygoloog
zondag 4 februari 2018 om 15:14
Zijn de vitamines en schildklierwaardes ook meegepakt??Xxtinaxx1 schreef: ↑04-02-2018 15:13heb me bloed al laten testen dit is allemaal goed en nee geen weeen opwekkers gehad me bevalling is thuis geweest was binnen 1 uur en kwartier bevallen van een zoontje maar mijn moederkoek wilden niet los komen dus naar het ziekenhuis en een o.k gehad ik krijg ook tintelingen door me lichaam en wordt erg benauwd en voel druk op borst en nu heb ik heel erg angsten om dood te gaan dat het mijn hart is of dat er iets is met me is zit nu ook onder een emdr behandeling en spygoloog
zondag 4 februari 2018 om 15:26
Ja. Advies dat ik van de psych kreeg was neem een kind of een hond.
We should have each other with cream.
zondag 4 februari 2018 om 15:28
Wat maakt dat nou uit? Ik zou nooit iemand durven adviseren om zulke ingrijpende beslissingen te nemen terwijl iemand emotioneel overhoop ligt.
zondag 4 februari 2018 om 15:29
Je komt dus bij een psycholoog, heel goed! Ook al bij een psychiater geweest of rustgevende medicatie gehad via je huisarts?
Want angst na een bevalling is best normaal en je lijf doet daar dus rare dingen mee waardoor je nog angstiger wordt. En psychologische behandeling en uitleg over je klachten kunnen heel goed helpen, maar als dat te lang duurt voordat het aanslaat, dan kunnen medicijnen goed helpen. Je zit nu in een tijd waarbij het heel belangrijk is dat je genoeg rust in je lijf hebt om goed te binden met je kind immers.
Grote kans dat het met een psycholoog en emdr al snel beter zal gaan trouwens hoor. Maar het is goed te weten dat medicatie soms ook een goede optie is.
Want angst na een bevalling is best normaal en je lijf doet daar dus rare dingen mee waardoor je nog angstiger wordt. En psychologische behandeling en uitleg over je klachten kunnen heel goed helpen, maar als dat te lang duurt voordat het aanslaat, dan kunnen medicijnen goed helpen. Je zit nu in een tijd waarbij het heel belangrijk is dat je genoeg rust in je lijf hebt om goed te binden met je kind immers.
Grote kans dat het met een psycholoog en emdr al snel beter zal gaan trouwens hoor. Maar het is goed te weten dat medicatie soms ook een goede optie is.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 15:31
12.56% gewijzigd
zondag 4 februari 2018 om 15:30
zondag 4 februari 2018 om 15:34
Hou dat lekker voor jezelf dan, TO kan er wel degelijk baat bij hebben.
En medisch advies geven mag niet hier, maar iemand weghouden lijkt me ook niet wenselijk.
zondag 4 februari 2018 om 15:35
Ik hou niemand tegen hoor. Ik deel slechts mijn ervaring, wat hier mag.
anoniem_330865 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 15:36
7.94% gewijzigd