Positieve ovulatietesten maar durf geen echte test te doen
maandag 20 april 2020 om 17:08
Ik weet hoe stom dit klinkt..
Ben in januari met de pil gestopt, in februari ongesteld geworden.
Sindsdien niks meer. Zit nu op cyclus dag 58.
2.5 week geleden had ik 3 dagen lang een positieve ovulatie test en ook dat typische ovulatie afscheiding (draderig enz) toen twee keer gemeenschap gehad in die week.
Ben niet ongesteld geworden (maarja ben ik al twee maanden niet) en 5 dagen geleden weer begonnen met ovulatietesten.
Tot mijn verbazing knal positief iedere dag.
Durf niet te hopen op een zwangerschap. Het is zo rot om een negatieve uitslag te zien. wat nu? Wat zou het nog meer kunnen veroorzaken? Ik heb nu niet dat typische ovulatie afscheiding..
https://i.imgur.com/sJZaiZJ.jpg
Links is mijn streep rechts controlestreep
https://i.imgur.com/JfNbPFU.jpg
Idem met ander merk
Ben in januari met de pil gestopt, in februari ongesteld geworden.
Sindsdien niks meer. Zit nu op cyclus dag 58.
2.5 week geleden had ik 3 dagen lang een positieve ovulatie test en ook dat typische ovulatie afscheiding (draderig enz) toen twee keer gemeenschap gehad in die week.
Ben niet ongesteld geworden (maarja ben ik al twee maanden niet) en 5 dagen geleden weer begonnen met ovulatietesten.
Tot mijn verbazing knal positief iedere dag.
Durf niet te hopen op een zwangerschap. Het is zo rot om een negatieve uitslag te zien. wat nu? Wat zou het nog meer kunnen veroorzaken? Ik heb nu niet dat typische ovulatie afscheiding..
https://i.imgur.com/sJZaiZJ.jpg
Links is mijn streep rechts controlestreep
https://i.imgur.com/JfNbPFU.jpg
Idem met ander merk
maandag 20 april 2020 om 22:55
maandag 20 april 2020 om 22:58
Maar je hebt dezelfde urine gebruikt? Maar een ander merk? Dan zal dat toch aan het andere merk liggen? Want als je dezelfde urine hebt gebruikt, dan kan het toch niet te maken hebben met een eventuele daling in je HCG?Cimojo schreef: ↑20-04-2020 22:30Voor wie het interesseert: net uit nieuwsgierigheid 2 ovulatietesten gedaan. Ene merk knalpositief maar andere merk is stuk lichter geworden. Beide zelfde urine gebruikt. 3 uur van te voren niet geplast of gedronken. Met de toename van hcg in een vroege zwangerschap moet de test op zn minst even donker blijven dus daaruit de conclusie dat ik niet zwanger ben. Gelukkig geen zwangerschapstest gedaan en naar mn eigen gevoel geluisterd, scheelt toch in de teleurstelling.
maandag 20 april 2020 om 22:59
Ik begrijp werkelijk niet waarom je nu weer twee ovulatietesten doet ipv een zwangerschapstest.Cimojo schreef: ↑20-04-2020 22:30Voor wie het interesseert: net uit nieuwsgierigheid 2 ovulatietesten gedaan. Ene merk knalpositief maar andere merk is stuk lichter geworden. Beide zelfde urine gebruikt. 3 uur van te voren niet geplast of gedronken. Met de toename van hcg in een vroege zwangerschap moet de test op zn minst even donker blijven dus daaruit de conclusie dat ik niet zwanger ben. Gelukkig geen zwangerschapstest gedaan en naar mn eigen gevoel geluisterd, scheelt toch in de teleurstelling.
Als nu je conclusie "niet zwanger" is, dan is de teleurstelling toch hetzelfde??
maandag 20 april 2020 om 23:00
Nou ze weet al dat ze niet zwanger is nu hoor dus het is klaarHoningbij_ schreef: ↑20-04-2020 22:58Maar je hebt dezelfde urine gebruikt? Maar een ander merk? Dan zal dat toch aan het andere merk liggen? Want als je dezelfde urine hebt gebruikt, dan kan het toch niet te maken hebben met een eventuele daling in je HCG?
Ik volg de logica ook niet, sorry TO.
maandag 20 april 2020 om 23:04
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een lichtere ovulatietest betekent dat je niet zwanger bent. Een ovulatietest is al niet bedoeld om je zwangerschap mee aan te tonen en al helemaal niet het hcg-verloop.Cimojo schreef: ↑20-04-2020 22:52Ach dames.. ik weet niet zeker of dit een of andere vervelende trollactie is, of dat men hier echt gewoon uit is om de ander te narren. Ik hoop het eerste, anders heb je wel een heel, heel triest leven.
Ik ben niet zo naief om te denken dat ik met een lichtere ovulatietest toch nog misschien zwanger kan zijn, weet wel het e.e.a. van hcg en dergelijke. Voor mij in ieder geval een zeer duidelijke bevestiging dat ik met dit soort mensen op Viva niets te maken wil hebben, dus dit was bij deze ook mijn laatste bezoekje. Sterkte en succes.
En hoewel het waar is dat zwangerschapstesten in het begin steeds donkerder moeten worden, kunnen jouw testen allang niet meer donkerder en kun je op een gegeven moment met zwangerschapstesten ook lichter gaan testen, als je dan aanlengt met water, word je test weer donkerder. Als je me niet gelooft, zie de foto, met 11 weken heb ik het uitgetest, omdat ik het ook niet geloofde, en de bovenste streep is met onverdunde urine en de onderste met echt flink verdunde urine. Dit wordt ook wel het hook-effect genoemd.
https://www.mupload.nl/img/v73eaf50u.jpeg
Misschien kan dat ook wel bij ovulatietesten, geen idee. Mijn ovulatietest was iig veel donkerder dan mijn zwangerschapstest uit dezelfde urine, dus wellicht bereik je ook zo’n effect bij LH-testen en al eerder dan bij zwangerschapstesten. En zelfs als niet dan blijven het ovulatietesten.
Mijn advies blijft: koop een test. Een echte zwangerschapstest. En ik snap ook niet waarom de teleurstelling minder groot is als je geen zwangerschapstest hebt gedaan. In mijn (zeer ruime) ervaring heb je hoop tot je begint te bloeden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
maandag 20 april 2020 om 23:23
Cimojo schreef: ↑20-04-2020 22:30Voor wie het interesseert: net uit nieuwsgierigheid 2 ovulatietesten gedaan. Ene merk knalpositief maar andere merk is stuk lichter geworden. Beide zelfde urine gebruikt. 3 uur van te voren niet geplast of gedronken. Met de toename van hcg in een vroege zwangerschap moet de test op zn minst even donker blijven dus daaruit de conclusie dat ik niet zwanger ben. Gelukkig geen zwangerschapstest gedaan en naar mn eigen gevoel geluisterd, scheelt toch in de teleurstelling.
Bizar dit. Als het nog twee jaar duurt, hoeveel honderden ovulatietesten ga jij dan onnodig gebruiken? Fijn, al dat overbodige plastic ook.
maandag 20 april 2020 om 23:31
Ik heb je even geloept en je bent echt obsessief bezig ermee. Wat dacht je van gewoon seks gaan hebben en aangezien je een onregelmatige cyclus hebt elke paar weken een zwangerschapstest doen? Dat lijkt me een stuk hanteerbaarder en duidelijker dan dit gerommel met ovulatietesten. En je angst voor een negatieve zwangerschapstest? Nou wen er maar aan. De test maakt je niet meer of minder zwanger hè? Dat ben je of niet.
maandag 20 april 2020 om 23:38
Daar heb je weinig invloed op is mijn ervaring. Maar dit gestress en gedoe is in elk geval geen positieve bijdragejustagirly schreef: ↑20-04-2020 23:35Het zou wel handig zijn als haar menstruatie gewoon weer op gang komt.
maandag 20 april 2020 om 23:57
Ik begrijp werkelijk niet waarom je niet durft te testen met een zwangerschapstest maar wel met een ovulatietest?
En daarbij heb ik nog nooit van gehoord dat een ovulatietest als een zwangerschapstest wordt gebruikt.
Ik heb helaas heel vaak ovulatietesten moeten gebruiken ivm KI en daarna IUI. Ik werd daar juist niet goed van maar wat moet dat moet. (Bam)
Maar als je een stel bent en pas een paar maanden bezig bent om zwanger te raken, neuk er gewoon lekker op los. Desnoods om de dag, zit je altijd goed qua timing.
En daarbij heb ik nog nooit van gehoord dat een ovulatietest als een zwangerschapstest wordt gebruikt.
Ik heb helaas heel vaak ovulatietesten moeten gebruiken ivm KI en daarna IUI. Ik werd daar juist niet goed van maar wat moet dat moet. (Bam)
Maar als je een stel bent en pas een paar maanden bezig bent om zwanger te raken, neuk er gewoon lekker op los. Desnoods om de dag, zit je altijd goed qua timing.
dinsdag 21 april 2020 om 01:13
Dus... Eigenlijk test je een compleet nieuwe afvalberg bij elkaar. Maar omdat het geen zwangerschapstest is, is het oké en kan je wel dealen "met de teleurstelling". Dus eigenlijk zit je 5x extra een paar minuten te zenuwen + overmatig iets kapot te analyseren. Je steekt er veeeeeeeel meer tijd en aandacht in dan als je die verrekte zwangerschapstest direct zou hebben gedaan.
Ken je dat van "de pleister er snel aftrekken"? In plaats van deze hele plakkende pleister in 1x er af trekken, ook al ben je bang dat het korstje vanzit aan de pleister, prieel je een halve millimeter per keer los, schreeuw je moord en brand dat het korstje vastzit, boek je vast een afspraak bij je pijnpoli (voor het geval het zeer gaat doen) en prieel je een paar uur later weer een halve millimeter los. Dan trek je per ongeluk aan een haartje waardoor je weer concludeert dat het korstje vastzit. Effectief weet je echter nog niks, want die pleister zit vast en zolang die er niet af is, zit dat korstje nog muurvast op zijn plek.
(En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je in het jongensnamentopic blijkt geeft al een jongens- en meisjesnaam gekozen te hebben. Voorbarig, much?)
Ken je dat van "de pleister er snel aftrekken"? In plaats van deze hele plakkende pleister in 1x er af trekken, ook al ben je bang dat het korstje vanzit aan de pleister, prieel je een halve millimeter per keer los, schreeuw je moord en brand dat het korstje vastzit, boek je vast een afspraak bij je pijnpoli (voor het geval het zeer gaat doen) en prieel je een paar uur later weer een halve millimeter los. Dan trek je per ongeluk aan een haartje waardoor je weer concludeert dat het korstje vastzit. Effectief weet je echter nog niks, want die pleister zit vast en zolang die er niet af is, zit dat korstje nog muurvast op zijn plek.
(En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je in het jongensnamentopic blijkt geeft al een jongens- en meisjesnaam gekozen te hebben. Voorbarig, much?)
pergamon wijzigde dit bericht op 21-04-2020 01:17
37.41% gewijzigd
dinsdag 21 april 2020 om 01:17
En een consult bij een gynaecoloog wat compleet zinloos is als ze misschien wel een beetje half zwanger is.Pergamon schreef: ↑21-04-2020 01:13Dus... Eigenlijk test je een compleet nieuwe afvalberg bij elkaar. Maar omdat het geen zwangerschapstest is, is het oké en kan je wel dealen "met de teleurstelling". Dus eigenlijk zit je 5x extra een paar minuten te zenuwen + overmatig iets kapot te analyseren. Je steekt er veeeeeeeel meer tijd en aandacht in dan als je die verrekte zwangerschapstest direct zou hebben gedaan.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je in het jongensnamentopic blijkt geeft al een jongens- en meisjesnaam gekozen te hebben. Voorbarig, much?
dinsdag 21 april 2020 om 01:22
Ze wil denk ik van de gyn horen dat ze een test moet doen. En dan heel verrast reageren. (handen voor de mond slaan, diep inademen, verbaasde stem, ooooooo ooh ik had het nog helemaaaaaal niet verwacht nu, mijn cyclus is zo raar en we zijn pas zo kort bezig! Noujaaaaaaaaaaa (snikt) en dan hier komen en de blijdschap en verrassing delen.)
dinsdag 21 april 2020 om 07:00
dinsdag 21 april 2020 om 07:07
HCG (het zwangerschapshormoon) lijkt een beetje op LH (het eispronghormoon). Het lijkt er zoveel op dat een ovulatietest ook reageert op een zwangerschap. Maar omgekeerd werkt het niet, dus een zwangerschapstest reageert niet op LH.
dinsdag 21 april 2020 om 07:49
Jij hebt echt een plaat voor je kop hoor. Jij gaat nu beweren dat alle reageerders hier lopen te trollen. Terwijl JIJ degene bent die het niet kan hebben dat meerdere mensen hier zeggen dat je op een ziekelijke, obsessieve manier met een evt zwangerschap om gaat.
Even serieus: waarom is de teleurstelling minder erg bij een ovulatie test dan bij een zwangerschapstest? Dan heb je toch ergens oprecht een steekje los zitten als je gedachtegang op deze manier werkt?
Ik snap je oprecht niet. En ja je bent heeeeel obsessief bezig. Ik hoop dat je daar eerst aan gaat werken voordat je een kind op deze aarde zet.
Even serieus: waarom is de teleurstelling minder erg bij een ovulatie test dan bij een zwangerschapstest? Dan heb je toch ergens oprecht een steekje los zitten als je gedachtegang op deze manier werkt?
Ik snap je oprecht niet. En ja je bent heeeeel obsessief bezig. Ik hoop dat je daar eerst aan gaat werken voordat je een kind op deze aarde zet.
dinsdag 21 april 2020 om 07:50
Maar TO wil geen zwangerschapstesten gebruiken. Ondanks 6 pagina’s vol aanmoediging van het gebruik. Koekoek. TO stopt liever haar hand in haar kruis op zoek naar haar baarmoedermond.
dinsdag 21 april 2020 om 07:54
Eens. Ik hoop oprecht dat to niet zwanger is. En dat bedoel ik niet naar. Want als je haar loept, dan vind ik het allemaal behoorlijk zorgwekkend. Dit is geen gezond gedrag.Treurniet12 schreef: ↑21-04-2020 07:49Jij hebt echt een plaat voor je kop hoor. Jij gaat nu beweren dat alle reageerders hier lopen te trollen. Terwijl JIJ degene bent die het niet kan hebben dat meerdere mensen hier zeggen dat je op een ziekelijke, obsessieve manier met een evt zwangerschap om gaat.
Want nu geen zwangerschapstest doen, want die kan negatief zijn. Dan straks ook maar geen 20 weken echo want daar kan wat uitkomen?
Als ze nu geen negatieve test aan kan, dan wordt het leven met een kind nog een flinke uitdaging, understatement...
dinsdag 21 april 2020 om 07:56
Er is ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs dat je aan de stand van je baarmoedermond kan voelen of je zwanger bent of niet.Treurniet12 schreef: ↑21-04-2020 07:50Maar TO wil geen zwangerschapstesten gebruiken. Ondanks 6 pagina’s vol aanmoediging van het gebruik. Koekoek. TO stopt liever haar hand in haar kruis op zoek naar haar baarmoedermond.
Ik heb dat voor de lol gedaan. De ene dag was die hoog en zacht en de dag daarna weer hard en laag.
Maar je kan wél aan je baarmoedermond voelen of je (bijna) ovuleert, dat dan weer wel.
dinsdag 21 april 2020 om 08:19
Inderdaad! Misschien dat TO met zulke voorbeelden wel in staat is om te zien hoe belachelijk en achterlijk haar redeneringen zijn. Ook maar nooit naar het consultatiebureau? Wat niet weer wat niet deert ten slotte.....leolux schreef: ↑21-04-2020 07:54Eens. Ik hoop oprecht dat to niet zwanger is. En dat bedoel ik niet naar. Want als je haar loept, dan vind ik het allemaal behoorlijk zorgwekkend. Dit is geen gezond gedrag.
Want nu geen zwangerschapstest doen, want die kan negatief zijn. Dan straks ook maar geen 20 weken echo want daar kan wat uitkomen?
Als ze nu geen negatieve test aan kan, dan wordt het leven met een kind nog een flinke uitdaging, understatement...
Zoek hulp TO.
dinsdag 21 april 2020 om 08:30
Ja dat kan ik wel. Als je er per sé geen zwangerschapstest voor wil gebruiken is dit de uitleg:
Dan heb je toch ergens oprecht een steekje los zitten
dinsdag 21 april 2020 om 08:39
Als TO zwanger is voorzie ik een eindeloze reeks topics: 6 weken zwanger en het duurt nog 4 weken tot de termijnecho en dat duurt zo lang, dit kan ik niet aan. 7 weken zwanger en nog niet misselijk, dit ziet vast niet goed. 9 weken zwanger en opeens minder misselijk, oh oh het gaat vast mis. En dan de periode na de termijnecho en voor je het kind gaat voelen. Dit gaat TO invullen met ofwel dagelijkse topics dat dit niet te doen is ofwel door elke week een pretecho te laten doen en dan 3 topics over de nub en de geslachtsbepaling en de kans dat het toch het andere geslacht is, afgewisseld met zelf met zo’n angelsound elk uur het hartje beluisteren. En dan als je het kind wel voelt elk uur een update over de hoeveelheid schopjes en angsten daaromtrent.
Zoiets dus. Vrees ik.
Zoiets dus. Vrees ik.