Praattopic zwangerschapswens nog even uitstellen

16-05-2021 13:19 22 berichten
Zijn er meer mensen die hun zwangerschapswens nog een bepaalde tijd willen/moeten/proberen uit te stellen? Wij hebben een ontzettend grote kinderwens maar ik wil eerst mijn master afgerond hebben (september) voordat we er echt voor gaan. Ik merk wel dat we er nu langzaamaan al naar aan het toewerken zijn en het verlangen alsmaar groter wordt. Binnenkort stop ik alvast met de pil (dan uiteraard wel condooms) en ik ben inmiddels al begonnen met alvast foliumzuur en overige vitamine's slikken.

Bevind jij je in een soortgelijk schuitje? Misschien leuk om met elkaar te praten over dit hele proces. :)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook eventueel zwanger je master afronden?
*LaDolceVita* schreef:
16-05-2021 13:30
Je kunt toch ook eventueel zwanger je master afronden?
Zeker. Maar om diverse redenen lijkt me dat niet ideaal. Je weet immers nooit hoe je zwangerschap verloopt en ik wil 100% zeker afstuderen. :)
Er is een doorlopend topic met mensen in een vergelijkbaar schuitje, misschien even kijken of je daar wil aansluiten?

zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... p=32667386#
AnAppleADay schreef:
16-05-2021 13:45
Er is een doorlopend topic met mensen in een vergelijkbaar schuitje, misschien even kijken of je daar wil aansluiten?

zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... p=32667386#
Oh dat ik die niet gezien heb! :facepalm: Bedankt voor het attenderen. Ga er gelijk even naar kijken. :)
Hi Dopperfles,

Ik heb al een kindje van anderhalf maar begin langzaam aan een tweede te denken. Omdat dit zo’n handenbindertje is zou ik voor mijn eigen mentale gestel liever nog even wachten :P Hij was ook echt een plakbaby (constant vastgehouden willen worden) en als ik weer zo eentje krijg weet ik nu niet hoe ik dat kan combineren met een dreumes.

Het lijkt me fijner wanneer hij wat ouder is dus meer begrijpt, ik zit nu te denken om te wachten tot 2022, dan is hij minstens 3 wanneer er een tweede komt. Duuuurt lang, heb echt babyfever! Zeker als ik die schattige babyfoto’s terug kijk.

Je bent wel op tijd gestart met foliumzuur! Ik snap dat je eerst afgestudeerd wil zijn voordat je zwanger wordt, maar er kunnen ook wat maandjes en pogingen overheen gaan voordat je zwanger bent. Je kan misschien ook wel juli of augustus al beginnen? Klinkt al wat dichterbij :-D
@Winterluxi
Wat leuk dat je hier je verhaal doet! Jij hebt al ervaring met het moederschap dus. Lijkt me inderdaad een pittige combi, een peuter en een baby. Een vriendin van mij heeft twee kinderen in 1.5 jaar gekregen en als ik dat zie.... pfoe. Petje af haha. Die loopt standaard de hele dag met 1 van de 2 in een draagzak omdat ze anders handen tekort heeft.

Stiekem neigen we inderdaad naar wat jij ook zegt. Beginnen in juli of augustus. Ik ben alleen ''bang'' dat ik na mijn afstuderen geen baan vind als ik al een buikje heb, dus dat is hetgeen dat mij enigszins tegenhoudt.

Lastig he, die babykriebels? Het liefst zou ik alle winkels al leegkopen. :D
Leuk topic! Wij willen ook graag een kindje maar hebben besloten te wachten tot na mijn vaccinaties tegen corona. Ik durf het niet goed aan om nu zwanger te worden. Lees: de eerste maanden (nog) geen vaccin te krijgen en vervolgens tijdens de zwangerschap gevaccineerd te worden. Of: stoppen met de pil, aan de beurt zijn voor inentingen krijgen en op dat moment nog niet weten of je zwanger bent of niet maar wel de inenting krijgen in mogelijk pril stadium.

Is dit voor anderen herkenbaar (of maak ik me te druk? ;-))

Ik overweeg wel binnenkort met de pil te stoppen en andere anticonceptie te gebruiken en slik ook al foliumzuur.
coffeeonthehouse schreef:
16-05-2021 14:31
Leuk topic! Wij willen ook graag een kindje maar hebben besloten te wachten tot na mijn vaccinaties tegen corona. Ik durf het niet goed aan om nu zwanger te worden. Lees: de eerste maanden (nog) geen vaccin te krijgen en vervolgens tijdens de zwangerschap gevaccineerd te worden. Of: stoppen met de pil, aan de beurt zijn voor inentingen krijgen en op dat moment nog niet weten of je zwanger bent of niet maar wel de inenting krijgen in mogelijk pril stadium.

Is dit voor anderen herkenbaar (of maak ik me te druk? ;-))

Ik overweeg wel binnenkort met de pil te stoppen en andere anticonceptie te gebruiken en slik ook al foliumzuur.
Leuk dat je meeschrijft! Ik maak me eerlijk gezegd niet heel erg druk om de corona vaccinatie i.c.m. een eventuele zwangerschap. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je het wel in overweging neemt en je wens of vaccinatie eventueel uitstelt. Hebben jullie al wel een termijn in je hoofd qua ''begin datum'' voor het proberen zwanger te worden?

Ik vind het overigens wel spannend hoor. Wat als nou blijkt dat 1 van ons verminderd of niet vruchtbaar is. Je weet dat soort dingen gewoon niet van te voren. Soms denk ik er wel eens over na en dan snap ik eigenlijk de kwetsbaarheid al die je als (toekomstige) ouder gaat ervaren. Er kan zoveel mis gaan... brrr. Gelukkig gaat het natuurlijk ook gewoon vaak goed.
Dopperfles schreef:
16-05-2021 14:37
Leuk dat je meeschrijft! Ik maak me eerlijk gezegd niet heel erg druk om de corona vaccinatie i.c.m. een eventuele zwangerschap. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je het wel in overweging neemt en je wens of vaccinatie eventueel uitstelt. Hebben jullie al wel een termijn in je hoofd qua ''begin datum'' voor het proberen zwanger te worden?

Ik vind het overigens wel spannend hoor. Wat als nou blijkt dat 1 van ons verminderd of niet vruchtbaar is. Je weet dat soort dingen gewoon niet van te voren. Soms denk ik er wel eens over na en dan snap ik eigenlijk de kwetsbaarheid al die je als (toekomstige) ouder gaat ervaren. Er kan zoveel mis gaan... brrr. Gelukkig gaat het natuurlijk ook gewoon vaak goed.
Ik hoop dat ik begin augustus mijn tweede vaccinatie mag krijgen dus daarna willen we ervoor gaan. En jullie? Ik snap heel goed wat je bedoelt! Die gedachten gaan ook wel eens door mijn hoofd. Wat als? Dat voelt kwetsbaar want je weet inderdaad niet alles van tevoren! Ook hoe je het allemaal gaat doen als moeder zijnde gaat ook door me heen. Je hele leven verandert natuurlijk enorm. Dat vind ik spannend en leuk tegelijk.
Coffeeonthehouse: Het vaccineren heeft niet heel veel te maken met mijn keuze om het uit te stellen, ik ga ervan uit dat ik tegen volgend jaar wel gevaccineerd te zijn! Maar lijkt me handig om eerst gevaccineerd te zijn, ook omdat je minder ruimte in je buik hebt als je zwanger bent dus ook benauwder kan zijn.

Dopperfles: ik heb de combi van een baby en dreumes ook van dichtbij gezien en het lijkt me daardoor ook fijner om te wachten. Mijn zoontje is zo’n boef maar nog te klein om uitleg te snappen of überhaupt te luisteren :P we waren laatst wel bij een vriendin met een baby en daar was hij zó ontzettend lief en zachtjes voor :heart:

Je leven verandert enorm inderdaad, minder tijd voor jezelf oa maar zo’n kindje is zo puur in zijn liefde. Ik ga de boel niet idealiseren hoor haha want het is af en toe ook wel zwaar. En inderdaad de angst, eerst dat de zwangerschap goed mag gaan, daarna de bevalling en nu ondertussen schrikken als hij zijn hoofd hard stoot of iets in zijn mond heeft en kiezen op elkaar klemt zodat je het er niet uit kan wroeten. Ik moest vooral wennen dat de zorgeloosheid weg is.

Maar die glinsterende oogjes, brede lach en knuffels :love:
Hoi dames, ik schrijf graag mee. Wij hebben onze kinderwens ook ff uitgesteld ivm corona/vaccinaties en andere persoonlijke zaken en willen in september gaan stoppen met voorbehoedsmiddelen. Ik ben in april al gestopt met de prikpil (6 jaar gebruikt) en op advies van de huisarts en gynaecoloog nu overgestapt op de gewone pil. Dit zou helpen mijn cyclus weer op gang te krijgen. Vorige maand in mn stopweek voor het eerst in 6 jaar weer eens ‘ongesteld’ geweest. Ik herken het gevoel van steeds groter wordende verlangen, zeker nu het dichterbij komt. Het zijn gelukkig nog maar een paar maandjes! Ik ben nog niet aan extra supplementen begonnen, wilde hier eigenlijk in september pas mee beginnen.
Winterluxi: Haha, oh ik kan het me helemaal voorstellen. Dat maakt alle slapeloze nachten weer goed (hopelijk :-))

Arya: Leuk! Hoe bevalt het om nu weer de “gewone” pil te slikken? Merk je verschil?Foliumzuur zou je al eerder kunnen slikken dan september, bv. vanaf augustus al.
Hoi, ik schrijf hier ook graag mee! Binnenkort gaat bij ons ook de anticonceptie de deur uit. Het voelt nog heel onwerkelijk, als je me een jaar geleden had gevraagd of ik daar nu mee bezig zou zijn, dan had ik dat niet gedacht. Wij hebben altijd geroepen dat we eerst wilden trouwen en daarna pas aan kinderen wilden beginnen, maar afgelopen jaar begon het toch flink te kriebelen bij ons. Dus hadden we het plan gevat om op zoek te gaan naar een koophuis (ons huidige huisje is echt te klein voor een baby) en dan spiraal eruit laten halen.
Twee weken geleden hebben we een bod gedaan op een huis en dat is geaccepteerd. Dus ik wilde al gaan beginnen met foliumzuur en dan volgende maand spiraal eruit laten halen, maar ik was vanochtend bij de tandarts en ik moet helaas komende zomer nog twee behandelingen ondergaan... Dus toch nog maar even wachten totdat dat erop zit. Plan is nu om er in augustus voor te gaan.
Ook geen ramp, kunnen we deze zomer nog even wat kleine feestjes vieren hier en daar en even focussen op de verhuizing.
Honingbij_: Wat spannend! Gefeliciteerd met jullie huis..! Wat is de reden dat je wil wachten i.v.m. tandarts? (Ik wil dat weten omdat ik zelf nog een wortelkanaalbehandeling moet plannen binnenkort.. Heeft dat met verdoving te maken of?)

Heerlijk vooruitzicht wel! Met een verhuizing ook genoeg te doen denk ik dus lekker om dan in augustus de rust te hebben.
coffeeonthehouse: De gewone pil heb ik eerder niet gebruikt. Ben vrij jong al aan de prikpil begonnen ivm heftige menstruaties en pijn. Merk er gelukkig niet zo veel van, behalve wat krampen en onttrekkingsbloeding in mijn stopweek. Wel ff wennen omdat ik er nu dagelijks aan moet denken, dat was met de prikpil maar eens in de 12 weken.

Ik maak me soms wel eens zorgen als ik verhalen lees over vrouwen die na gebruik van de prikpil jaren geen normale cyclus meer hebben. Maar aangezien ik vóór de prikpil, en tussendoor als ik eens stopte met de prik, een vrij regelmatig cyclus had ga ik er voor nu gewoon van uit dat het wel goed gaat komen.
Arya: Ja, kan me die zorg voorstellen. Nu is inderdaad de periode ervoor ook wel geruststellend dus ik denk dat dat wel goed zit. Na mijn mirena-spiraal (waar ik nooit ongesteld werd) ben ik een half jaar gestopt met anticonceptie en was ik ook benieuwd hoe het zou gaan met mijn cyclus, dat werd redelijk snel (na een maand of twee?) weer “normaal”.
@ Arya: is het geen optie om tijdelijk op condooms over te stappen? Het is maar voor een paar maanden toch? Dan heeft je cyclus ook even te tijd om op gang te komen zonder dat je daar ongeduldig op zit te wachten haha.

@ coffeeonthehouse: ik moet ook een wortelkanaalbehandeling ondergaan, in twee stappen helaas. Er zullen tijdens de behandeling ook foto's gemaakt moeten worden en er wordt inderdaad ook verdoofd. Voor die verdoving ben ik niet zo bang maar straling in een prille zwangerschap is niet wenselijk. Moet wel zeggen dat ik het niet met mijn tandarts heb overlegd maar dat ik zelf de conclusie heb getrokken dat even wachten handig is. Misschien even met je tandarts overleggen?
Honingbij: goed vooruitzicht! Ik zou inderdaad ook niet willen verhuizen terwijl ik zwanger of net bevallen ben. Zo kan je alles rustig inrichten voordat een baby er is ;-))

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik deze keer zwanger ben.. bij de vorige zwangerschap driekwart jaar. Dus aan de ene kant denk ik, ik zou ook eerder willen beginnen maar misschien ben ik deze keer wel direct zwanger.

Afgelopen maand was mijn menstruatie veel te laat dus ik dacht dat ik zwanger was, is niet zo hoor maar die situatie hadden we dan wel omarmd.
Honingbij_: Gefeliciteerd met jullie huis, fijn dat jullie wat groters hebben gevonden. De pil gebruik ik maar voor 3 maanden, dit doen wij op advies van de huisarts en gynaecoloog, dit in eerste instantie voor het sneller op gang komen van mijn normale cyclus, maar ook zodat ik een zo min mogelijk grote hormonale schommeling krijg (ik ben daar gevoelig voor). Ik ben begin april begonnen met de eerste strip, 23 juni neem ik alweer de laatste pil en stappen wij over op condooms.

coffeeonthehouse: Fijn als alles het weer ‘doet’. Ik maak me er nu (misschien wat naïef) iig geen zorgen over.

Winterluxi: Ook heel spannend voor jou weer. Ik heb meerdere vriendinnen met 2 kinderen dicht op elkaar (1tje zelfs 2 in 1 jaar!), lijkt me pittig, maar ook heel leuk en dan vooral als ze wat ouder zijn.

Wij hebben niet echt een specifieke datum om te beginnen. Willen wel graag allebei gevaccineerd zijn voor we beginnen, nog wat leuke uitjes/etentjes inhalen en als het kan nog een keertje samen ff weg.
Arya: die etentjes inhalen en eventjes weg lijkt me ook heel fijn om nog te doen!

Leeftijd kort op elkaar is leuk, maar aan de andere kant heb ik een even goed band als het zusje waar ik 1 jaar mee scheel, en waar ik 8 jaar mee scheel. Qua broers/zussen weet je het nooit of ze het goed met elkaar vinden of elkaar de kiet uitvechten. Wij gaan dan ook maar voor hetgeen wat voor ons goed voelt :-)

Maar jeetje, 2 in 1 jaar o_o
Winterluxi: Daar heb je ook helemaal gelijk in! Ik zie wel in mijn omgeving dat vriendinnen die eerder moeder zijn geworden meer tijd hebben zitten tussen de kinderen itt de dames die na hun 30ste zijn begonnen. Allebei zullen wel voor- en nadelen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven