Pretecho omgeving Arnhem?
maandag 11 september 2017 om 09:47
Mijn man en ik zouden graag een geslachtsbepaling door middel van een pretecho laten doen! Ik lees verschillende meningen hierover. Mensen die het inderdaad al met 15 weken goed konden zien, maar ook mensen die zeggen dat je beter kunt wachten tot de 20 weken echo zodat het echt helemaal duidelijk is? En natuurlijk lees je over een foute geslachtsbepaling en dat het toch iets anders bleek te zijn.
Wat is jullie ervaring met een geslachtsbepaling rond 15/16 weken? En weet iemand hier een goed echo bureau in de omgeving Arnhem waar je dit kunt laten doen?
Wat is jullie ervaring met een geslachtsbepaling rond 15/16 weken? En weet iemand hier een goed echo bureau in de omgeving Arnhem waar je dit kunt laten doen?
maandag 11 september 2017 om 10:46
Mijn praktijk wilde pas vanaf week 18 een geslachtsbepaling doen. Daarvoor vonden ze het nog te vroeg. Jongens konden ze wel snel zien, maar meisjes bleven lastig.
Wij wilden de 20 weken echo en de geslachtsbepaling los van elkaar zien, vandaar met 18 weken de geslachtsbepaling en met 20 weken het inzoomen op de medische zaken.
Door 3 verschillende VK's bevestigd dat het een meisje wordt, maar alle drie geven ze wel aan dat het nooit 100% zeker is tot de geboorte. Nog een week tot de uitgerekende datum, dus we zullen het snel genoeg zien
Voor de zekerheid wel die jongensnaam achter de hand!
Wij wilden de 20 weken echo en de geslachtsbepaling los van elkaar zien, vandaar met 18 weken de geslachtsbepaling en met 20 weken het inzoomen op de medische zaken.
Door 3 verschillende VK's bevestigd dat het een meisje wordt, maar alle drie geven ze wel aan dat het nooit 100% zeker is tot de geboorte. Nog een week tot de uitgerekende datum, dus we zullen het snel genoeg zien
maandag 11 september 2017 om 11:03
Met dertien weken was de echoscopiste overtuigd van een meisje. Ze had zich verdiept in de NUB-theorie en van de 700 keer had ze er twee keer naast gezeten. Ik was ervan overtuigd dat ze er dit keer weer naast zou zitten.
Met zeventien weken hebben we een pretecho laten doen, zodat die hele zwangerschap concreter werd voor onze zoons en we duidelijker over een broertje/zusje konden praten met de jongens. De echoscopiste zette het apparaat op mijn buik en drie seconden later zei ze: "Zeker weten een meisje!"
Met twintig weken werd het bevestigd en durfde ik pas kleertjes en dergelijke te kopen. En... we kregen inderdaad een klein babymeisje!
Met zeventien weken hebben we een pretecho laten doen, zodat die hele zwangerschap concreter werd voor onze zoons en we duidelijker over een broertje/zusje konden praten met de jongens. De echoscopiste zette het apparaat op mijn buik en drie seconden later zei ze: "Zeker weten een meisje!"
Met twintig weken werd het bevestigd en durfde ik pas kleertjes en dergelijke te kopen. En... we kregen inderdaad een klein babymeisje!
maandag 11 september 2017 om 12:44
Ik vond het helemaal niet zonde van mijn geld. Die echo was €40,- maar ze heeft ook even gekeken of er op het eerste gezicht geen gekke dingen te zien waren. Mocht dat bij een pretecho wel zo zijn, zouden ze direct al verder gaan onderzoeken ipv afwachten tot de 20 weken echo.proudmama33 schreef: ↑11-09-2017 10:40Ik zou wachten. Zonde van het geld omdat de betrouwbaarheid niet zo groot is. Ik heb het geslacht bij 17 weken laten bepalen en toen zaten ze ernaast. Geen roze pakjes, maar blauw bleek 3 weken later.
Ook zouden ze proberen om met 3D even te kijken maar dat lukte niet en is met de 20 weken echo gedaan. Ik vond het al met al een goede besteding die €40,-
Bij een meisje kunnen ze het inderdaad nooit 100% zeker zeggen, maar bij ons klopte het met wat er gezegd is tijdens de pretecho.
dinsdag 12 september 2017 om 08:36
Ik heb zelf een geslachtsbepaling laten doen met 15+4 bij Jan Koning. Ligt wel iets van Arnhem af, maar hij kon duidelijk zien dat het bij mij een jongetje is. Veel mensen uit mijn omgeving gaan naar hem en hij heeft het eigenlijk altijd goed. Mocht hij toch twijfelen (stel de baby ligt niet juist o.i.d) dan mag je op zijn kosten terug komen.
Succes!
Succes!