Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
vrijdag 22 januari 2016 om 09:13
lisette wat goed!! ik hoop zo dat alles goed is!!
wat spannend tot maandag wachten!
@flipje ik duim ook voor een positieve test in maart!
ik ben afgelopen week weeeer ongesteld geworden en ben er zat van. gelukkig veel afleiding gehad afgelopen week en vanmiddag gaan we naar een ander huis kijken!
wat spannend tot maandag wachten!
@flipje ik duim ook voor een positieve test in maart!
ik ben afgelopen week weeeer ongesteld geworden en ben er zat van. gelukkig veel afleiding gehad afgelopen week en vanmiddag gaan we naar een ander huis kijken!
Life is like an hourglass glued to the table.
vrijdag 22 januari 2016 om 09:16
vrijdag 22 januari 2016 om 09:18
Gefeliciteerd Lisette!! Wat een geweldig nieuws!
Hopelijk blijkt maandag alles goed te zijn en bezinkt het nieuws een beetje
Flipje jij hebt gewoon in maart een knalpositieve test!
Peach: wat klote.. Gelukkig heb je afleiding kunnen vinden! Succes met de zoektocht naar een ander huis
Hopelijk blijkt maandag alles goed te zijn en bezinkt het nieuws een beetje
Flipje jij hebt gewoon in maart een knalpositieve test!
Peach: wat klote.. Gelukkig heb je afleiding kunnen vinden! Succes met de zoektocht naar een ander huis
Everything happens for a reason
vrijdag 22 januari 2016 om 09:38
Wauw Lisette!! Gefeliciteerd!! En ik dacht meteen: dat was dan inderdaad wel een hele grote boodschap die jij daar bij het fonteintje vond, hahahaha.. wat een mooi verhaal!! Ohh ik hoop heel erg met je mee dat je maandag nog meer goed nieuws gaat krijgen... maar het feit dat jullie eitje + zaadjes elkaar ondanks alle moeilijkheden onderweg toch hebben weten te vinden is toch sowieso al wel een waard!
@ hier: de ovulatietest is nu aan het knipperen dus hopelijk de komende dagen dan alsnog mijn eisprong van deze maand, bijzonder dat ie nu zo laat is! Nu ben ik weer helemaal in de war wat betreft mijn cyclus en denk dat we dan in sommige andere maanden onze kansen ook niet volledig benut hebben (seksfrequentie gaat bij ons in de tweede helft van de maand, na het moment waarop ik dacht dat mijn eisprong echt wel geweest was, bij ons soms toch wel een beetje naar beneden...) Dus nu voelt het op de een of andere manier of we deze maand ook ineens een veel grotere kans hebben!! Zullen weer (leuk) spannende weekjes worden
@ hier: de ovulatietest is nu aan het knipperen dus hopelijk de komende dagen dan alsnog mijn eisprong van deze maand, bijzonder dat ie nu zo laat is! Nu ben ik weer helemaal in de war wat betreft mijn cyclus en denk dat we dan in sommige andere maanden onze kansen ook niet volledig benut hebben (seksfrequentie gaat bij ons in de tweede helft van de maand, na het moment waarop ik dacht dat mijn eisprong echt wel geweest was, bij ons soms toch wel een beetje naar beneden...) Dus nu voelt het op de een of andere manier of we deze maand ook ineens een veel grotere kans hebben!! Zullen weer (leuk) spannende weekjes worden
vrijdag 22 januari 2016 om 09:54
Wat een groot nieuws Lisette!! Haha, wat Newskies zegt: dat was zeker een grote boodschap hé. En nu gaan wij allemaal voor je duimen maandag!!!! Xx
@Peach, shit zeg, knuffel voor jou! En huizen kijken is leuk, genoeg afleiding iig en iets tofs om mee bezig te zijn en als doel te hebben
@hier geen nieuws. Op het wachtbankje wachten op mijn eigen grote boodschap, al lees ik net dat die doorgaans in fonteintjes te vinden zijn . Stiekem hoop ik nog steeds op een wijnloze bruiloft, maar ik vrees dat ik toch straks weer bij de gyn zit. En dat wil ik niet, ik wil samen met mijn vriendje baby's kunnen maken en dus zonder dokter erbij :').
Lisette nogmaals: ik denk aan je maandag en voor de rest: wij ook ooit he!!!
@Peach, shit zeg, knuffel voor jou! En huizen kijken is leuk, genoeg afleiding iig en iets tofs om mee bezig te zijn en als doel te hebben
@hier geen nieuws. Op het wachtbankje wachten op mijn eigen grote boodschap, al lees ik net dat die doorgaans in fonteintjes te vinden zijn . Stiekem hoop ik nog steeds op een wijnloze bruiloft, maar ik vrees dat ik toch straks weer bij de gyn zit. En dat wil ik niet, ik wil samen met mijn vriendje baby's kunnen maken en dus zonder dokter erbij :').
Lisette nogmaals: ik denk aan je maandag en voor de rest: wij ook ooit he!!!
vrijdag 22 januari 2016 om 10:28
Poeh wat spannend he, nog tot maandag wachten.... Maar goed zolang je niet ongesteld wordt is dat in elk geval in orde!
Dan nog die belangrijke bevestiging dat het op de goede plek zit natuurlijk. Ik word er zelf plaatsvervangend zenuwachtig van!
Heb je iets te doen dit weekend om de dagen door te komen? Gooi die agenda vol!
Ff vergeten, plaatsjesplakken moet je aanvragen via forum@viva.nl.
Zie dit topic: Plaatjes plakken!
Heb ik toevallig vorige week gedaan, was in een middagje al geregeld!
@Peach hoe lang was deze cyclus nu weer? Zit nog helemaal niet goed bij jou of wel?
Knufje!
Dan nog die belangrijke bevestiging dat het op de goede plek zit natuurlijk. Ik word er zelf plaatsvervangend zenuwachtig van!
Heb je iets te doen dit weekend om de dagen door te komen? Gooi die agenda vol!
Ff vergeten, plaatsjesplakken moet je aanvragen via forum@viva.nl.
Zie dit topic: Plaatjes plakken!
Heb ik toevallig vorige week gedaan, was in een middagje al geregeld!
@Peach hoe lang was deze cyclus nu weer? Zit nog helemaal niet goed bij jou of wel?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 22 januari 2016 om 11:13
vrijdag 22 januari 2016 om 11:43
Ah ok 34 dagen is nog wel netjes... Ik dacht dat je weer een cyclus van twee weken had gehad. Weet niet waarom ik dat dacht.
Wat super leuk dat jullie huizen gaan kijken, dat vond ik echt een onwijs leuke tijd. Je hele toekomst ligt weer open ofzo. Verkopen van onze oude woning was dan weer iets minder leuk maar dat is uiteindelijk ook wel goed gekomen.
Wat super leuk dat jullie huizen gaan kijken, dat vond ik echt een onwijs leuke tijd. Je hele toekomst ligt weer open ofzo. Verkopen van onze oude woning was dan weer iets minder leuk maar dat is uiteindelijk ook wel goed gekomen.
vrijdag 22 januari 2016 om 12:10
vrijdag 22 januari 2016 om 15:15
Even minder leuk nieuws tussendoor... Ik heb toch steeds meer het idee dat het in november mis is gegaan. Op dag 22 lag er een grijsbruinig snotbolletje in de wc (sorry meiden haha) en tot en met dag 25 had ik bruinverlies en heftige buikkrampen tot de menstruatie plots losbarstte. Echt alsof ik leegliep. Normaal heb ik dat nooit. Las laatst een verhaal over een vrouw die IVF moest ondergaan en de bevruchte eicel precies zo omschreef, waardoor ik begon te twijfelen. Weet niet of ik dan blij, hoopvol of verdrietig moet zijn of alles tegelijk. Want dan zou bevruchting kunnen, alleen het vasthouden dan? Kan het nog voorleggen aan de gyn op 11 februari, maar uiteindelijk blijf ik gewoon keihard niet zwanger.
Laatst vroeg een vriendin zich plots af hoe het nou kon dat het zo lang duurde bij mij. Ja, echt. Weet ik veel? Ik kan er toch niets aan doen? Anders had ik dat al lang gedaan. En net las ik over genetische afwijkingen, waardoor de baarmoeder niet vatbaar is voor embryo's en ben ik weer een beetje terug bij af: eindeloze onzekerheid. Straks heb ik ook zo'n baarmoeder die steeds de bevruchte eitjes weer uitkotst wegens een of ander genetisch defect. (http://nos.nl/artikel/208 ... ijking-in-baarmoeder.html)
Gelukkig is het bijna weekend, na een drukke werkweek betekent dat veel bijkomen en leuke dingen doen met mijn vriend.
x en knuffel voor iedereen hier!
Laatst vroeg een vriendin zich plots af hoe het nou kon dat het zo lang duurde bij mij. Ja, echt. Weet ik veel? Ik kan er toch niets aan doen? Anders had ik dat al lang gedaan. En net las ik over genetische afwijkingen, waardoor de baarmoeder niet vatbaar is voor embryo's en ben ik weer een beetje terug bij af: eindeloze onzekerheid. Straks heb ik ook zo'n baarmoeder die steeds de bevruchte eitjes weer uitkotst wegens een of ander genetisch defect. (http://nos.nl/artikel/208 ... ijking-in-baarmoeder.html)
Gelukkig is het bijna weekend, na een drukke werkweek betekent dat veel bijkomen en leuke dingen doen met mijn vriend.
x en knuffel voor iedereen hier!
vrijdag 22 januari 2016 om 15:57
@Ylva, wat rot dat je je zoveel zorgen maakt. En ook niet echt een leuke vraag van je vriendin. Alsof je er iets aan zou kunnen doen..
Ik heb zo'n verhaal al eens eerder gehoord (zou op een ander forum geweest kunnen zijn, weet het niet meer), maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het bolletje een vruchtje kan zijn geweest. Hoe groot was het ongeveer?
Het vruchtje wat ze bij IVF terugplaatsen ziet er inderdaad uit als een heel klein bolletje maar dat wordt onder de microscoop opgezogen want het is zó klein dat het met het blote oog nog niet goed te zien is. En dag 22 is ook echt nog héél vroeg (= 3w1d), het embryo zou dan ongeveer 8 dagen zijn en nog maar 0,1 millimeter groot.
Als je je echt afvraagt of je misschien een probleem hebt met de innesteling zou je kunnen proberen om voege testen te gaan gebruiken. Ik doe dit zelf niet, want ik denk dat ik alleen maar meer stress zou krijgen. De enige manier om te 'bewijzen' of er wel een bevruchting is geweest maar geen innesteling is door steeds al een paar dagen vóór de menstruatie te testen, want dan zou er al wel wat hcg aanwezig moeten zijn.
Als je je serieus zorgen maakt over een mogelijke genetische afwijking zou je misschien bij de gyn om een bloedtest kunnen vragen?
Google kan ons een hoop leren, maar is helaas (en vaak onterecht) ook een bron van grote onrust. En onrust is mijn allergrootste vijand!
Ik heb zo'n verhaal al eens eerder gehoord (zou op een ander forum geweest kunnen zijn, weet het niet meer), maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het bolletje een vruchtje kan zijn geweest. Hoe groot was het ongeveer?
Het vruchtje wat ze bij IVF terugplaatsen ziet er inderdaad uit als een heel klein bolletje maar dat wordt onder de microscoop opgezogen want het is zó klein dat het met het blote oog nog niet goed te zien is. En dag 22 is ook echt nog héél vroeg (= 3w1d), het embryo zou dan ongeveer 8 dagen zijn en nog maar 0,1 millimeter groot.
Als je je echt afvraagt of je misschien een probleem hebt met de innesteling zou je kunnen proberen om voege testen te gaan gebruiken. Ik doe dit zelf niet, want ik denk dat ik alleen maar meer stress zou krijgen. De enige manier om te 'bewijzen' of er wel een bevruchting is geweest maar geen innesteling is door steeds al een paar dagen vóór de menstruatie te testen, want dan zou er al wel wat hcg aanwezig moeten zijn.
Als je je serieus zorgen maakt over een mogelijke genetische afwijking zou je misschien bij de gyn om een bloedtest kunnen vragen?
Google kan ons een hoop leren, maar is helaas (en vaak onterecht) ook een bron van grote onrust. En onrust is mijn allergrootste vijand!
vrijdag 22 januari 2016 om 18:24
Mooi omschreven Flipje.... ik sluit me aan bij jouw woorden. Dikke voor jou Ylva, soms is het zo lastig om die zorgen/angstgedachten te weerstaan in de onzekerheid die we steeds weer voelen. Ik zou inderdaad je zorgen bespreken bij de gyn, hopelijk lukt het je om ze tot die tijd een beetje te "parkeren".... en even lekker weekend vieren met je vriend draagt daar hopelijk aan bij!!
(en oohh, wat zou ik soms toch graag een wil hebben om die onzekerheid bij ons allemaal weg te kunnen nemen!!)
(en oohh, wat zou ik soms toch graag een wil hebben om die onzekerheid bij ons allemaal weg te kunnen nemen!!)
vrijdag 22 januari 2016 om 19:02
vrijdag 22 januari 2016 om 20:35
Ik was op een gegeven moment zover dat ik geen jus d'orange meer wilde drinken omdat ik ergens had gelezen dat citrusvruchten 'koude vruchten' zijn en je lijf dus zouden afkoelen, en dat dat niet goed zou zijn voor de innesteling.
Wat een bullshit, sinaasappels zijn gewoon hartstikke gezond!
Anders werden citrusvruchten wel aangeprezen als effectief anticonceptiemiddel.
Wat een bullshit, sinaasappels zijn gewoon hartstikke gezond!
Anders werden citrusvruchten wel aangeprezen als effectief anticonceptiemiddel.
zaterdag 23 januari 2016 om 12:11
Aah ik heb een paar dagen niet op het forum gekeken en ineens zie ik al die felicitaties!
Helemaal geweldig Lisette gefeliciteerd meid!!
Zul je idd altijd net zien dat het gebeurt als je weet dat er sowieso iets gaat gebeuren met ivf in jouw geval. Super leuk!!
Kan me voorstellen dat het nog niet helemaal te bevatten is en dat het ook nog ff extra spannend is maar we gaan er gewoon van uit dat alles helemaal goed zit daar binnen!
Miss94 wat leuk een puppy!
Helemaal geweldig Lisette gefeliciteerd meid!!
Zul je idd altijd net zien dat het gebeurt als je weet dat er sowieso iets gaat gebeuren met ivf in jouw geval. Super leuk!!
Kan me voorstellen dat het nog niet helemaal te bevatten is en dat het ook nog ff extra spannend is maar we gaan er gewoon van uit dat alles helemaal goed zit daar binnen!
Miss94 wat leuk een puppy!
zaterdag 23 januari 2016 om 14:25
Nou Lisette wat een verhaal zeg! Super mooi nieuws, een geweldige verrassing! Ik duim enorm hard dat het vruchtje op de goede plek ingenesteld is!
Ylva je kent je lichaam inmiddels goed dus bij twijfel toch gewoon met gyn bespreken. Wel vervelend dat het toch zo gek verloopt, kun je zo onzeker van worden he?
Tsja en googlen en rare dingen doen om zwanger te worden.. Heel herkenbaar. Ik heb eens huilend in bed gelegen omdat ik gewoon niet wist of we nu of beter morgenavond seks konden hebben, wist het echt niet en kon hierin geen beslissing nemen.. Zo frustrerend. En man maar zeggen: we doen gewoon wat jij het beste lijkt.. Maar ik weeeheeeeet het nieeeeehiiiiieeeet.
Voor iedereen die er behoefte aan heeft:
Ik denk aan jullie en duim elke dag voor positieve berichten!
Ylva je kent je lichaam inmiddels goed dus bij twijfel toch gewoon met gyn bespreken. Wel vervelend dat het toch zo gek verloopt, kun je zo onzeker van worden he?
Tsja en googlen en rare dingen doen om zwanger te worden.. Heel herkenbaar. Ik heb eens huilend in bed gelegen omdat ik gewoon niet wist of we nu of beter morgenavond seks konden hebben, wist het echt niet en kon hierin geen beslissing nemen.. Zo frustrerend. En man maar zeggen: we doen gewoon wat jij het beste lijkt.. Maar ik weeeheeeeet het nieeeeehiiiiieeeet.
Voor iedereen die er behoefte aan heeft:
Ik denk aan jullie en duim elke dag voor positieve berichten!
zaterdag 23 januari 2016 om 14:43
Haha, ergens zo leuk om al die verhalen te lezen, hoewel de momenten waarop het gebeurt/je echt gelooft of in de war raakt van al die "feiten" het soms echt niet zo grappig is. Hier ook wel om 6 uur 's ochtends mijn vriend wakker gemaakt omdat ik een vroege dienst had maar ook ineens een positieve ovulatietest, en liters granaatappels gedronken (zelfs meegenomen op vakantie ); zo kan ik nog wel even doorgaan met alle gekke hersenkronkels die voorbij zijn gekomen
En Suze, weet je nog wat het uiteindelijk is geworden en of je nog iets bijzonders hebt gedaan in die maand dat het uiteindelijk gelukt is? Misschien kan ik daar dan nog wat inspiratie van opdoen
En Suze, weet je nog wat het uiteindelijk is geworden en of je nog iets bijzonders hebt gedaan in die maand dat het uiteindelijk gelukt is? Misschien kan ik daar dan nog wat inspiratie van opdoen
zaterdag 23 januari 2016 om 14:48
Newskies, nee juist niet. Alleen een kussentje onder de billen na de seks.
Ik moest net voor kerst ongesteld worden en had het een beetje opgegeven. Wilde er even niet zo mee bezig zijn en gewoon gezellig kerst en oud&nieuw vieren met bijbehorende drankjes en in januari de gynaecoloog weer eens bellen om vervolgstappen te bespreken. En toen had ik ineens een positieve test.
Ik moest net voor kerst ongesteld worden en had het een beetje opgegeven. Wilde er even niet zo mee bezig zijn en gewoon gezellig kerst en oud&nieuw vieren met bijbehorende drankjes en in januari de gynaecoloog weer eens bellen om vervolgstappen te bespreken. En toen had ik ineens een positieve test.