Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
maandag 15 februari 2016 om 16:33
@Elliepie
Lief.
@Flipje Dat klopt zeker! Ben ik me ook goed van bewust . Al zou het verschrikkelijk dubbel aanvoelen om dan een cyclus over te moeten slaan. Goed om te horen dat je weinig bijwerkingen hebt! Klinkt (en is) namelijk erg heftig allemaal... 21 injecties!
Ik begin op een lage dosering om overstimulatie zoveel mogelijk te voorkomen en dan wellicht ook nog eens in pilvorm in plaats van injectie.
@Flipje Dat klopt zeker! Ben ik me ook goed van bewust . Al zou het verschrikkelijk dubbel aanvoelen om dan een cyclus over te moeten slaan. Goed om te horen dat je weinig bijwerkingen hebt! Klinkt (en is) namelijk erg heftig allemaal... 21 injecties!
Ik begin op een lage dosering om overstimulatie zoveel mogelijk te voorkomen en dan wellicht ook nog eens in pilvorm in plaats van injectie.
maandag 15 februari 2016 om 18:26
@Flipje; fijn om te lezen dat de bijwerkingen meevallen maar man man man wat een hoop injecties! Echt respect hoe je het doet ondanks je angsten in het begin. Vind het zo knap. En tuurlijk weet je waar je het voor doet maar dat maakt het niet opeens makkelijker of fijner om te doen.
@Ylva85; wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt! IUI is ook onze volgende stap indien nodig en ik vind het fijn dat er meerdere meiden zijn in het forum die hiermee bezig zijn. Tuurlijk had ik liever gezien dat we op een natuurlijke manier zwanger raken allemaal, maar mocht dit niet lukken dan ben ik blij dat we elkaar kunnen steunen in het avontuur genaamd IUI. Jullie starten wel snel! Spannend! Ik hoop dat het snel aanslaat.
@alle meiden die ongesteld zijn geworden:
@alle meiden die zwanger zijn: super fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie en de kleine gupjes. Ik had ook wel een jaloerse steek toen ik jullie verhalen las, maar jaloers zoals Ylva het ook aangaf in de zin dat ik niet kan wachten om zelf ook zo te praten en het allemaal mee te maken en voelen. Ik hoop dat dat niet al te lang meer zal duren.
@hier; ik heb alles gelezen maar even niet de fut om op iedereen te reageren, sorry. Ik duim nog steeds voor iedereen, inclusief mezelf, op positieve testen en trajecten. Dat we maar snel allemaal mogen aanschuiven in de onderste tabel!
@Ylva85; wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt! IUI is ook onze volgende stap indien nodig en ik vind het fijn dat er meerdere meiden zijn in het forum die hiermee bezig zijn. Tuurlijk had ik liever gezien dat we op een natuurlijke manier zwanger raken allemaal, maar mocht dit niet lukken dan ben ik blij dat we elkaar kunnen steunen in het avontuur genaamd IUI. Jullie starten wel snel! Spannend! Ik hoop dat het snel aanslaat.
@alle meiden die ongesteld zijn geworden:
@alle meiden die zwanger zijn: super fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie en de kleine gupjes. Ik had ook wel een jaloerse steek toen ik jullie verhalen las, maar jaloers zoals Ylva het ook aangaf in de zin dat ik niet kan wachten om zelf ook zo te praten en het allemaal mee te maken en voelen. Ik hoop dat dat niet al te lang meer zal duren.
@hier; ik heb alles gelezen maar even niet de fut om op iedereen te reageren, sorry. Ik duim nog steeds voor iedereen, inclusief mezelf, op positieve testen en trajecten. Dat we maar snel allemaal mogen aanschuiven in de onderste tabel!
maandag 15 februari 2016 om 20:02
Ik had wel een beetje moeite met de 'eerste' injecties (decapeptyl), omdat die naald niet heel dun is. Toen zag ik er erg tegenop om elke avond twee prikken te moeten zetten wanneer de Gonal-F erbij zou komen, maar die naalden zijn gelukkig echt heel wat dunner!
Dus ik prik elke avond eerst de decapeptyl -dan is het ergste maar geweest- en daarna de Gonal-F.
Dus ik prik elke avond eerst de decapeptyl -dan is het ergste maar geweest- en daarna de Gonal-F.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 16 februari 2016 om 21:43
gadgetfreak, wat enorm fijn om te lezen dat het een goede keuze is geweest om van dokter te veranderen. het zal vast spannend geweest te zijn, niet wetende welke je zou tegenkomen. jee wat heftig dat er na zoveel jaren toch nog gedacht gaat worden aan endometriose. maar wat enorm fijn dat je nu toch echt serieus genomen word en dat het onderzocht gaat worden.
laten wij hopen dat het allemaal een goed uitkomst gaat geven.
knuffel voor jou
ylva wat spannend de eerste ronde IUI.
ja in mijn omgeving hoor ik het ook dat ze bij een groot "risico" bij meerlingen
een stapje terug doen.
(nu weet ik niet zo goed welke behandeling de meiden precies doen.)
tja ergens is het goed want meerlingen geven misschien ook onzekerheid en complicaties
waar wij niet op zitten te wachten
maar aan de andere kant is meer altijd nog beter dan niets.
tja. het is ook niet gauw goed..... denken wij maar.
ja wij hebben een heerlijke Valentijnsdag gehad.
gewoon lekker samen en van elkaar genoten
niet extra omdat het Valentijnsdag is, want dat is het eigenlijk elke dag bij ons.
maar wel omdat wij 5 jaar terug in ondertrouw zijn gegaan,
(meer omdat ze bij het gemeentehuis deze datum voorlagen en wij het stiekem wel een leuke datum vonden.)
en ook omdat wij niet altijd samen de zondag vrij zijn
en omdat het voor zover de menstruatie cyclus betref het weekend van de eisprong moest zijn
zoals elke maand heb ik het niet bewust meegemaakt hoor,
maar wij hebben het er wel van genomen samen.
fingers crossed.......
hoe was bij jullie Valentijnsdag, nog iets extra's gedaan of gekregen??
@ hier
het lijkt wel of de drang naar zwanger worden hier iets begint af te zakken.
misschien is het wel de knop die wij zoals velen dan zeggen moeten omdraaien
zodat je dan ineens zwanger raakt.
wij hebben heerlijk van elkaar genoten en daarbij kan ik niet wachten tot over een ruime week
dat je misschien de eerste dingen al kan meren
en ikke weer op het wachtbankje kom te zitten.
de afgelopen maand is voorbij geschoten door ziekte
en dat gaf ook wel de nodige rust
ik ben op moment heel erg druk bezig met het tam maken van onze parkietjes
wat ik zalig vind
ik kan alles dan om mij heen uitschakelen
en dat geeft een rustig gevoel
maar of ik het nog steeds zo voel
zodra het wachtbankje in beeld komt geen idee
wij gaan het vanzelf zien
xxx
laten wij hopen dat het allemaal een goed uitkomst gaat geven.
knuffel voor jou
ylva wat spannend de eerste ronde IUI.
ja in mijn omgeving hoor ik het ook dat ze bij een groot "risico" bij meerlingen
een stapje terug doen.
(nu weet ik niet zo goed welke behandeling de meiden precies doen.)
tja ergens is het goed want meerlingen geven misschien ook onzekerheid en complicaties
waar wij niet op zitten te wachten
maar aan de andere kant is meer altijd nog beter dan niets.
tja. het is ook niet gauw goed..... denken wij maar.
ja wij hebben een heerlijke Valentijnsdag gehad.
gewoon lekker samen en van elkaar genoten
niet extra omdat het Valentijnsdag is, want dat is het eigenlijk elke dag bij ons.
maar wel omdat wij 5 jaar terug in ondertrouw zijn gegaan,
(meer omdat ze bij het gemeentehuis deze datum voorlagen en wij het stiekem wel een leuke datum vonden.)
en ook omdat wij niet altijd samen de zondag vrij zijn
en omdat het voor zover de menstruatie cyclus betref het weekend van de eisprong moest zijn
zoals elke maand heb ik het niet bewust meegemaakt hoor,
maar wij hebben het er wel van genomen samen.
fingers crossed.......
hoe was bij jullie Valentijnsdag, nog iets extra's gedaan of gekregen??
@ hier
het lijkt wel of de drang naar zwanger worden hier iets begint af te zakken.
misschien is het wel de knop die wij zoals velen dan zeggen moeten omdraaien
zodat je dan ineens zwanger raakt.
wij hebben heerlijk van elkaar genoten en daarbij kan ik niet wachten tot over een ruime week
dat je misschien de eerste dingen al kan meren
en ikke weer op het wachtbankje kom te zitten.
de afgelopen maand is voorbij geschoten door ziekte
en dat gaf ook wel de nodige rust
ik ben op moment heel erg druk bezig met het tam maken van onze parkietjes
wat ik zalig vind
ik kan alles dan om mij heen uitschakelen
en dat geeft een rustig gevoel
maar of ik het nog steeds zo voel
zodra het wachtbankje in beeld komt geen idee
wij gaan het vanzelf zien
xxx
dinsdag 16 februari 2016 om 22:13
woensdag 17 februari 2016 om 16:23
Ik heb beloofd hier ook nog even een update te plaatsen, dus hier ben ik dan..
Vanmorgen hadden we EINDELIJK onze echo en we hebben een heel mooi knipperend hartje gezien.
Morgen precies 8 weken en uitgerekend op 29september.
Jeetje nu valt er zo'n enorme last van mn schouders...
Vanmorgen hadden we EINDELIJK onze echo en we hebben een heel mooi knipperend hartje gezien.
Morgen precies 8 weken en uitgerekend op 29september.
Jeetje nu valt er zo'n enorme last van mn schouders...
The finest pleasure is kindness to others.
donderdag 18 februari 2016 om 09:22
donderdag 18 februari 2016 om 11:09
Er zitten nu meer dan 30 kleine follikels op mijn eierstokken (allemaal kleiner dan 11 mm). Daarvan moeten er ongeveer 7 tot 10 gaan groeien tot 18-20 mm groot.
Omdat er zoveel 'klaar staan' kan de dosering ook niet zo ver omhoog, want dan gaat alles tegelijk groeien en dat is gevaarlijk (overstimulatie).
Omdat er zoveel 'klaar staan' kan de dosering ook niet zo ver omhoog, want dan gaat alles tegelijk groeien en dat is gevaarlijk (overstimulatie).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog