Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:unicorn32 schreef op 09 mei 2016 @ 07:09:

Meiden, ik heb sinds gisteravond een lichte bruine veeg als ik naar het toilet ga dus ik vrees het ergste NOD staat op eind deze week dus snap er niks van! Enige wat ik kan doen is hopen dat het niet doorzet, maar de vrees dat het wel doorzet is groter Wordt vervolgd...Wat kl*te Unicorn. Begint je menstruatie altijd zo? Grr.. Zolang er geen rood bloed is duim ik gewoon nog door voor je hoor.
Unicorn, bruin bloed kan echt nog van Alles zijn.

Ik sluit me bij deze aan, zolang er geen duidelijke menstruatie is blijf ik duimen voor je!

The finest pleasure is kindness to others.
@Suze27 en @Lisette; thanks

@Suze27; normaliter zet het best snel door. Deze bruine vegen zijn redelijk nieuw voor mij maar net zag ik een heel klein beetje bloed. Pfff ik wacht het af. Heb voor de zekerheid maar een tampon in gedaan terwijl ik hoopte die vanaf deze maand voorlopig niet te hoeven gebruiken grrrr
Hee meiden!!

Ik dacht ik kom ook weer eens om de hoek kijken hier. Wat een prachtig nieuws voor Meivo en Proeliewoelie. Ben echt blij voor jullie. Gefeliciteerd

Voor alle meiden die nog keihard aan het knokken zijn voor the little one ik duim voor jullie! Echt waar ik gun het jullie allemaal lieverds

Ik heb niet alles terug gelezen maar Suze super leuk een meisje! Misstiek Gefeliciteerd met de geboorte van jullie wonder, genieten met elkaar!

En alle andere meiden die zwanger zijn hopelijk gaat alles goed met jullie en met de kleintjes!

Met mij gaat alles goed. Ik ben eindelijk wat minder moe. En ik ben alweer de 14 weken gepasseerd. Nekplooimeting was alles goed wat best een opluchting was. We zijn heel benieuwd wat het gaat worden maar we wachten (tot nu toe ;)) netjes de 20 weken echo af. Super leuke reacties gehad van iedereen.

Ik wil alle meiden een hart onder de riem steken ( zo zeggen ze dat toch?) die bezig zijn met of zonder trajecten. Als het iemand word gegund dat zijn jullie het wel!

Ik kom zo af en toe weer eens buurten.

Liefs voor jullie allemaal!
anoniem_228049 wijzigde dit bericht op 09-05-2016 20:46
Reden: Stonden allemaal vraagtekens tussen door...
% gewijzigd
Hoi lieve meiden,

Helaas heb ik zojuist een hele slechte uitslag gekregen van de combinatietest. Voor alle drie de syndromen is de kans sterk verhoogd.... en dat terwijl de nekplooi prima was. De hormonen zijn dus blijkbaar erg afwijkend.

Nu moet ik wachten op een afspraak voor de NIPT bij het VUmc. Het zal zeker nog wel 2 tot 3 weken duren voor we zekerheid hebben.

Ik ben even helemaal kapot. Ik dacht echt dat we alle shit nu achter ons konden laten en konden gaan genieten van deze zwangerschap. Voorlopig dus nog even niet...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jeeeejjjtjee Flipje, wat een nieuws...pff jemig! Ik schrik er erg van!

Je denkt idd dat je jou portie wel gehad heb. Vreemd dat de nekplooi en de combinatietest zo afwijkend zijn. Ik ga heel hard duimen voor een betere uitslag voor de NIPT.

Jeejtje Meis
Life is a party to be thrown
ojeeeee flipje hopelijk is nipttest wel prima!
Jemig wat schrikken @flipje2! Sterkte met het verwerken van dit nieuws en hopen op een goede uitslag van de NIPT
Flipje, wat schrikken zeg, niet te geloven. Weet niet wat ik moet zeggen, ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd en ik hoop zó dat het uiteindelijk goed blijkt te zijn
Goedenavond dames,

het rust in mijn hoofd betekend toch ook dat ik minder vaak aanwezig ben op dit forum

ik ga even alles wat ik gemist heb door lezen en zo mogelijk beantwoorden.

wat fijn om te lezen dat jij klachten vrij voorbij je 35 weken bent, Bliss91

Flower wat fijn om te lezen dat het met de kleine man ook alles goed gaat

en ik las dat het met je stuitje ook een heel stuk beter is. gelukkig !

en ook bij Suze gaat alles goed, wat fijn

Unicorn hoe is het op het wachtbankje? (ik las over je bericht van gister met de enige twijfel?)

ik blijf hard voor je duimen, wat de andere meiden zeggen,

zolang er geen bloed is kan het alle kante op

knuffel

gadgetfreak wat fijn om een positieve samenlevingstest gekregen te hebben dat moet een fijn gevoel hebben gegeven

hopelijk snel goed nieuws!!

newskies wanneer was bij jullie de grote dag??

Ylva hoe is het nu met je? nadat je schreef dat je cyclus van slag was

Gurlie wat fijn om te horen dat alles goed gaat

Flipje jeetje wat is dit schrikken, verschrikkelijk.

ik blijf hopen dat de NIPT een betere uitslag gaat geven,

jeetje meid dikke knuffel

hier weinig nieuws,

zitten weer in de vruchtbare dagen, die wij zo goed mogelijk

proberen te benutten

ik zit hier met tranen in mijn ogen te kijken naar het programma

met open armen, op RTL 4

wat bijzonder dat mensen op zo'n manier gelukkig ouders van een kindje kunnen worden

nou voor iedereen die het hard nodig heeft,

een hele dikke knuffel

groetjes, en liefs
Knuffel Flipje! Wat een rotnieuws.. Ik ga duimen voor alsnog een goede uitslag!
Everything happens for a reason
Oh flipje, knuffel! Wat rot.. Ik duim ook mee voor een goeie NIPT-test, hopelijk vliegt de tijd en heb je snel wat duidelijkheid!
Happiness is only real when shared
Oh @Flipje, wat een hel... :'(

@hier licht bruinverlies, dus eisprong was waarschijnlijk toch 'normaal'. Paniek om niets dus . Waarschijnlijk start ik dan vrijdag met IUI... Weer lekker prikken voor een goed doel!
quote:Ylva85 schreef op 11 mei 2016 @ 19:38:

@hier licht bruinverlies, dus eisprong was waarschijnlijk toch 'normaal'. Paniek om niets dus . Waarschijnlijk start ik dan vrijdag met IUI... Weer lekker prikken voor een goed doel!"Lekker prikken" zegt ze dan, wat ben je toch een heerlijk positief mens . Succes vrijdag!
He Flipje wat een rot uitslag.. gelukkig dat het vooralsnog maar een kansberekening is! Hoop echt voor jullie dat jullie snel duidelijkheid krijgen van de NIPT, en vooral dat het goed nieuws gaat zijn natuurlijk!

Fijn dat het verder ook goed gaat met alle zwangeren!

Het gaat idd echt heel snel.. zeker de laatste weken! Ik zit nu alweer op 37+2 vind het lastig te geloven dat ik elk moment mama kan worden, ze is sinds deze week ook volledig ingedaald. Ben verder nog steeds kwaaltjesvrij dus ze mag nog wel een paar weekjes blijven zitten van mij! Ik ga voor de uitgerekende datum haha.

Ylva super die positieve instelling! Gaat helemaal goedkomen bij jullie meid!

Fijn die rust in je hoofd Praatje, kan soms veel doen. Ik duim alvast voor je deze ronde!! (En voor de rest natuurlijk ook! )
@flipje om je een tikkeltje hoop te geven.. Vriendin van mij had onlangs hetzelfde: nekplooi was goed, maar de combinatietest gaf een verhoogde kans.. De NIPT-test vervolgens uitgevoerd en die zag er goed uit!

Bliss aan het aftellen? :-) Kan je het al vatten? :-)

Ylva, wauw jij bent zo positief, super is dat!!
Happiness is only real when shared
Hey dames,

even een kleine update,

heb woensdag aanstaande de eerste afspraak bij de fysiotherapeut

voor de al jaren constante pijn in mijn benen (en rug)

als ik het moment zie ga ik zeker even vragen naar de

evt accupunctuur.

word vervolgt

liefs en knuffels aan iedereen..
Elliepie nou ik tel niet echt af eigenlijk laat het echt op me afkomen hihi, nog 2 weken en 2 dagen officieel maar het kan nu in principe elke dag gebeuren natuurlijk! Kan het me nog niet echt voorstellen nee haha.. het is zo snel gegaan! Ben ook nog niet echt klaar met zwanger zijn hihi..

En bij jou gaat het ook al hard he zo ruim over de helft!

Hopelijk ga je wat hebben aan die fysiotherapeut Praatje! Vervelend zulke pijn..
He meiden. Helaas ongesteld geworden vandaag.

Beter dan dit konden we niet mikken gezien de echo waarop we het op springen staande ei gezien hebben.

De grote vraag die mij dwars zit is. Wat voegt iui dan toe?!

Even sip hier.
@gadgetfreak: Kan me voorstellen dat je sip bent

Ik zou je graag de toevoeging van IUI willen vertellen, maar dat kan je beter zelf vragen in het ziekenhuis. Iedereen is anders en iedere vrouw reageert er anders op. Ik heb tijdens het intakegesprek alles gevraagd wat in me op kwam en wat ik vantevoren qua vragen had opgeschreven. De vragen die ik had opgeschreven gaven me veel houvast tijdens het gesprek en hielpen me om tijdens het gesprek vragen te stellen die spontaan bij me opkwamen.

@hier: de bloeding bleek een ongesteldheid die een kleine week eerder dan gepland/verwacht door brak Dit kon in eerste instantie bij een inwendige echo niet bevestigd worden, maar wel na een bloedonderzoek. Toen ik dat hoorde was ik behoorlijk van slag en zag ik de toevoeging van IUI op dat moment niet. Had echt zoiets van: Wat hebben wij gedaan dat we dit allemaal moeten meemaken?? *dramaqueen modus sloeg even in* Inmiddels heb ik de frisse moed er weer in zitten en zijn we alweer een kleine week aan het prikken voor IUI ronde 2. Positief blijven en hopen op een mooi resultaat van deze ronde Dat is denk ik het enige en beste wat ik kan doen.

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken En aan alle zwangeren/dames die bevallen zijn: Geniet!
@gadget IUI voegt een hoop toe!! Aan de timing alleen ligt het natuurlijk niet, anders waren we allemaal allang zwanger geweest.

Met IUI zijn de zaadjes al een heel groot stuk dichterbij hun doel gebracht en al voorbij de smalle baarmoedermond. Dan zijn de kansen echt een stuk groter!

Hier wachten wachten wachten, overmorgen eindelijk de afspraak voor de nipt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gadget wat balen dat je ongesteld bent geworden. Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt, bah!

Unicorn, een week te vroeg ongesteld, nou dat hakt er lekker in dan! Potverdikkie! Ook voor jou een Oh wat gun ik het jullie allemaal zeg, dat hele kl*te zwanger worden! Geef de moed niet op!
Hoi meiden,

Ik kom ook weer even bijkletsen.

Ylva, dank je wel! En wat fijn dat je huwelijksreis zo leuk was en dat je alles weer wat positiever ziet! Nog een keer gefeliciteerd van mij! Dus weer begonnen met de IUI? Ik duim voor je!

Bliss, hoe gaat het met jou? Zit je meisje nog veilig in je buik of ben je al bevallen?

Flower en Suze, goed om te horen dat het goed met jullie gaat!

Unicorn, ik hoop dat het in de tweede ronde raak zal zijn! En een drama queen modus is van tijd tot tijd toch hartstikke begrijpelijk ?

Newskies, bah weer opgesteld geworden... maar nu kan je wel lekker van je vakantie genieten! Waar ga je naartoe?

Gadget, oh nee, het is elke keer toch een teleursteling: ongesteld worden. Knuffel voor jou!

Gurlie, wat leuk om wat van jou te lezen. Ja, leuk zijn die reacties! En wat goed dat het zo goed met je gaat!

Flipje, oh nee wat erg. Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg zorgen maakt. Hopelijk komt er wat beters bij de NIPT uit. Misschien kan je proberen te denken dat de testen sowieso geen zekerheid bieden, maar “alleen” een kansberekeninhg zijn? Vrienden van een vriendin van mij hadden ook die testen laten doen en er kwam uit dat de baby 90% (!) kans had op syndromen. Ze besloten het wel te houden en toen de baby geboren was, was hij 100% gezond. Dus de kans dat de baby gezond is, bestaat gelukkig ook. Ik weet niet of je wat met dit verhaal kan beginnen, maar het is iig als hart onder de riem bedoeld. Natuurlijk hoop ik, net zoals alle anderen, dat de NIPT andere resultaten aangeeft. Dikke knuffel voor jou!!

Praatje, wat fijn dat je rust hebt gevonden!

@hier,

ik ben nu in de 11e zwangerschapsweek en het gaat eigenlijk heel goed, behalve dat ik ontzettend moe ben. Maar dat is natuurlijk niet erg. Verder maak ik me wel veel zorgen en ik heb ik soms nachtmerries dat iets mis zou kunnen gaan, heel bizar. Maar elke keer als we het iemand vertellen (alleen familie en beste vrienden weten het nu), is alles weer zo ongelooflijk positief. Dus ik probeer er wel echt van te genieten. We hebben het vorige week mijn ouders verteld en dat was heel speciaal.

Ook hebben we een echo gehad vorige week en het was zo fijn dat mijn man mee was. Alles was goed.

De volgende afspraak is op 7 juni en dan zijn we eindelijk door de beruchte 12 weken heen!

Ik duim voor jullie allemaal!!

Liefs
He wat balen Gadget.. ik heb er verder geen verstand van maar hopelijk geven de reacties van de andere meiden je toch nog goede moed voor iui!

Voor jou ook een Unicorn wat balen zeg.. vind je geen dramaqueen het is gewoon hartstikke logisch op zo'n moment om die gedachtes en gevoelens te hebben, het is ook oneerlijk.

Maar fijn dat je weer frisse moed hebt voor de volgende ronde! Meer kan je idd niet doen, positief blijven het gaat een keer lukken de vraag is alleen wanneer! Geld ook voor de andere meiden hier!

Meivo ja ons meisje zit nog lekker veilig in mn buik hier vandaag 38 weken en nog geen enkele reden om aan te nemen dat ze snel komt haha.. ze lijkt het nog goed naar haar zin te hebben daarbinnen. Is ook niet erg ze mag best nog even blijven zitten zoals ik me voel. Ik zit nog helemaal niet in wachtmodus, laat het lekker op me afkomen. Gewoon nog ff genieten van de tijd alleen met z'n tweetjes. (en de hond )

Fijn dat je de 12 weken grens bijna passeert! Gaf bij mij al een hele opluchting. Heel normaal hoor die angst, word gelukkig wel steeds minder naarmate de weken verstrijken.

Lekker genieten van alle leuke reacties en de mooie echos nu! En voor je het weet zit je alweer in je laatste weken hihi pff tijd vliegt!
Ik kom even knuffels uitdelen hier voor wie wilt...

En even voor flipje... Ik sluit me volledig aan bij meivo aan, ik ken ook een aantal van die verhalen.

Dat is ook de reden waarom wij bewust niet gekozen hebben voor die nippt.

In veel gevallen blijkt het echt loos alarm te zijn en dan ben je je dan enorm druk aan het maken.
The finest pleasure is kindness to others.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven