Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oh nee gadget, wat verschrikkelijk k*t. dikke knuffel

heb alle vertrouwen in IUI > het gaat zeker weten goed komen,

al snap ik dat dat even niet zo voelde..

unicorn, een week eerder ongesteld, daar zit je ook niet echt - echt niet op te wachten

ook een knuffel voor jou

wat goed van je dat je met goede (frisse) moed ronde 2 ingaa'

go go girl je kan het

flipje ik ben hier niet veel aanwezig maar heb wel aan je gedacht

laat je weten hoe het gegaan is?

meivo wat fijn dat alles goed gaat!

oh wat vervelend van de nachtmerries!

hopelijk zijn die snel voorbij-weg

wat leuk (speciaal) dat je het de ouders verteld hebt

ze zijn zeker weten trots

hier de eerste fysio afspraak gehad

ik heb op meerder plekken in mijn rug het helemaal vast zitten

dat zich uit in mijn benen, de constante pijn

en helemaal met lange en hele dagen een staand beroep

niet echt prettig

meteen de dringende vraag van accupunctuur er bij in gegooid

maar die accupunctuur geven ze daar niet

alleen de nodige bij het verhelpen van evt rugklachten bijv.

dus daar moet ik nog even voor verder zoeken

eest dit maar even voorbij laten gaan

is mijn eerste bezoek ooit aan een fysio

en de meesten zullen weten dat die massages niet echt prettig zijn

hopelijk snel klachten vrij...

verder geen nieuws aan deze kant,

verwacht mijn menstruatie volgende week weer, liever niet natuurlijk

maar dat is even afwachten

voor iedereen een dikke knuffel die het gebruiken kan

de zwangeren geniet lekker van je kleintje

de voor de laatste loodjes onder ons,

succes en hopelijk snel een gezond kleintje in jullie armen.

liefs van mij
Lieve dames,

Toch kan ik het niet laten regelmatig even te buurten hier. Ook van mij dikke knuffels en sterkte. Hou vol, hou hoop, ook al is dat vast en zeker soms heel erg moeilijk. Ik denk aan jullie.

liefs
Let love rule...
Newskies, als het goed is ben jij heerlijk aan het genieten van de vakantie!

Unicorn en Ylva, hoe is het met jullie? Gaan jullie alweer richting vruchtbare dagen? Hoop dat jullie je goed voelen!

Daantje, hoe is het met jou?

Kim, is het lekker om verlof te hebben? Zal vast voor een hoop verlichting zorgen.

Rian, lief dat je af en toe nog een berichtje plaatst. Hoe is het met de kleine meid?

Bliss, voor jou komt het nu echt dichtbij! Fijn dat je je zo goed voelt.

Praatje, goed dat je naar de fysio bent gegaan. Goed voor je lichaam zorgen, je hebt er maar 1! En ik denk dat de osteopaat een goede vervolgstap zou zijn. Doen waar je goed bij voelt!

Hier gaat alles goed, ga alweer richting de 26 weken. Qua kwaaltjes mag ik niet klagen! denk veel aan jullie!

Ook een voor de rest!
Hoi meiden,

Sorry voor mijn lange afwezigheid.. Ik moest er even uit denk ik! Ik vind t ook niet niks als ik jullie verhalen lees... Aan de ene kant super om alle succesverhalen en dat het merendeel nu zwanger is maar ook nog het verdriet, een hoop iui-ers en dan Flipje jeetje wat een stress zal het voor jullie zijn. Ik hoop dat je toch een beetje rustig kan blijven voor de baby! Maar besef dat dat makkelijker gezegd is als gedaan hoor!

Hier nog geen nieuws, sinds vorige week tarwekiemolie capsules geprobeerd.. Zijn er nog meer die dat doen en/of gedaan hebben? Volgende week heb ik menstruatie en dan over 2 weken gaan we op vakantie als ik dan niet zwanger ben na de vakantie dan gaan we naar de huisarts! We zijn dan 2 jaar conceptieloos en 1,5 jaar bewust aan t proberen, ook al is de druk soms gewoon te groot en dat werkt niet altijd mee..

Mijn diepste wens is dat dat niet nodig zal zijn!

Veel liefs voor jullie allemaal!
Hallo lieve meiden!

Even een kort berichtje van mij omdat er eigenlijk weinig te melden is haha. Ik ben nu 4 weken met verlof en geniet er optimaal van. Jammer van het weer maar goed, dat neem ik even voor lief, ik verveel me geen moment. Heerlijk nog wat extra aandacht voor de hond nu ik elke dag thuis ben, lekker met vriendinnen afspreken die ook part time werken ivm kindje. Nog even naar de winkels voor de laatste baby uitzet, elke dag wat meer spulletjes in de "vluchtkoffer". Heerlijk!

Bliss, geniet jij er ook zo van?

Ik ben nu 38+4 en voel me prima. Sinds deze week af en toe wat last van mn bekken maar mag niet niet klagen. De rugklachten zijn wel zo goed als weg, gelukkig

Flipje; hoe gaat het met jou? Kom je een beetje de dagen door? Denk elke dag wel even aan je hoor..wat een rot periode moet dat nu voor jullie zijn, gatsie! Ik hoop zo dat de NIPT een mooie uitslag geeft! Toi toi toi meissie

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel
Life is a party to be thrown
Gaat goed nu 6.5 maand alweer. Bezig met omrollen, voeten in mond stoppen, en soms even heel hard gillen omdat het kan. De tijd gaat zo snel. En ik gun het jullie allemaal zo!!! Ik besef me hoeveel geluk ik heb, bijzonder is het.

Lief dat je het vraagt, thanks.
Let love rule...
Wat gaat het snel he Kiml! Fijn dat jij je ook nog zo goed voelt, hebben we toch maar geluk mee! Haha idd heerlijk zo met die vluchttas bezig zijn en al die kleine dingetjes!

Ik geniet er idd ook nog volop van nu 39+3 en voel me nog steeds top! Nergens last van en ons meisje vermaakt zich zo te voelen ook nog steeds prima haha, is ook goed ze komt vanzelf. Ondertussen is hier ook echt alles klaar dus ik ben alleen nog aan het luieren en winkelen en met de leuke dingetjes bezig.

Net als jou dus eigenlijk!

6,5 maand alweer Rianh de tijd vliegt! Haha wat schattig

Hoop dat ik hier gauw weer iemand kan feliciteren!!
Ha ladies! Ik ben terug van vakantie (al een paar dagen, maar ik heb dan altijd even de tijd nodig om weer even te schakelen); echt een supersupersuperfijne vakantie gehad! Helemaal ontspannen en veel mooie dingen beleefd, heel erg van genoten.

Op een afstandje heb ik zo af en toe nog wel even iets gelezen en vooral het nieuws van Flipje heeft me beziggehouden, hoe gaat het nu met je Flipje?? Is de uitslag van de NIPT-test al binnen??? Jeetje wat lijkt het het me een heftige periode voor jou. Ik denk aan je en hoop dat je hier weer komt delen als je daar behoefte aan hebt.

En hoe is het met alle anderen, het lijkt wel een beetje stil hier?

@ Da4ntje, ik heb ook een tijdje tarwekiemolie geslikt en pas op het moment dat jij er naar vroeg besefte ik me dat ik ermee opgehouden ben, haha. Waarschijnlijk omdat het potje leeg was, ik zal eens checken. Ik hoop dat jij ook een fijne vakantie hebt!

@ Hier: weer stiekem dagen aan het aftellen voor mijn NOD (over zes dagen), afgelopen week had ik één ochtend waarop ik ineens heel erg misselijk was (waarbij ik echt letterlijk boven de wc heb gehangen), helaas (?) de dagen erna niet meer en nu voelt het eigenlijk weer gewoon zoals "normaal". Ik hoop stiekem dat de positieve vakantievibes zn werk hebben gedaan, we gaan het zien Verder in mijn hoofd wel besloten dat ik anders in september weer een afspraak in het ziekenhuis wil omdat de HSG dan een half jaar geleden is. Ik vroeg me even af, @ degenen die IUI doen of hebben gedaan: gaat er dan ook een "slangetje" (oid) in je baarmoeder? Gewoon even om daar een beeld van te krijgen (blijkbaar houdt dit me nu al bezig)

Voor iedereen veel liefs en ik hoop van jullie te lezen, als jullie ruimte voelen/behoefte hebben om dingen te delen!
Dag lieve meiden, toch even een berichtje van mij. Had toch wat gezeik met mijn cyclus, maar het is uiteindelijk allemaal goedgekomen. De uitgangsecho was weer perfect dus nu pas weer begonnen met IUI en volgende week dinsdag hebben we de volgende echo. Hoop dat ik dit keer niet weer 4 eitjes tussen de 15 en 21 mm heb, maar het traject een keer mag afmaken. De dosis is omlaag gegaan van 75 naar 50 (gonal-f). Al is er volgende week maar 1 eitje, ik ben al gelukkig als het überhaupt doorgaat straks!

Ik lees wel mee, maar merk net als Daantje dat je toch merkt dat het overgrote deel zwanger is. Natuurlijk is dat ook absoluut de bedoeling, maar dat maakt het voor mij toch soms wat moeilijker om hier steeds maar mijn deprimerende berichten neer te kwakken.

Wel heel erg fijn dat het zo goed gaat met de zwangere lieverds!

@Da4ntje Ik slik al ruim een jaar tarwekiemolietabletten, maar of het werkt weet ik niet. Ik weet wel dat de dikte van mijn baarmoederslijmvlies altijd meer dan uitstekend is geweest waardoor ik niet durf te stoppen met die tabletten haha. Moet altijd denken aan die mop over leeuwen en bananen: "Waarom gooi je bananen uit de trein?" "Dat houdt de leeuwen weg!" "Maar er zijn helemaal geen leeuwen!" "Zie je nou wel dat het werkt!"

Baat het niet dan schaadt het niet

Toitoitoi aan iedereen die nog steeds moet wachten voor we weten maar niet hoe lang! X
Hoi lieve meiden,

@Ylva&Daantje ik snap jullie helemaal hoor, er zijn er inderdaad nu heel veel zwanger en dat is op zich positief maar vooral ook erg confronterend... maar zeg dat gerust!

Met mij gaat het wel. Echt genieten is er nog niet bij, ik durf het gewoon niet. Mijn vriend ook niet trouwens. Als ik iets leuks probeer te zeggen over de baby dan zegt hij dat hij het heel moeilijk vind om er nu op een leuke manier over na te denken... Zuivere bindings angst is het.

Inmiddels bijna 16 weken ver, en vanmorgen ontdekt dat het een jongetje is!

Ik verwacht de uitslag rond donderdag, oh wat spannend zeg...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat spannend Flipje! Ja logisch idd dat jullie toch een soort bindingsangst hebben nog. Hopelijk worden jullie gauw van die spanning verlost ik zal extra duimen dat jullie goed nieuws krijgen donderdag, word tijd dat jullie nu ook lekker kunnen gaan genieten dat hebben jullie wel verdient!!

Ahh leuk een jongen gefeliciteerd!

Fijn dat je zo'n lekkere vakantie gehad hebt Newskies! Spannend.. hoop ook van harte voor je dat die vakantie vibes hun werk hebben gedaan je zou niet de eerste zijn met dat verhaal he hihi.. duimen!

Snap idd ook dat al die zwangeren confronterend kunnen zijn meiden. Hopelijk geeft het jullie daarnaast ook vooral goede hoop! En laat het jullie niet weerhouden hier alles kwijt te kunnen al is het misschien deprimerend, daar is dit forum toch voor lekker van je afschrijven hoor!
Oh wat spannend Flipje, nog twee dagen duimen.... en ik snap heeeeeeeeeeeeeeel goed je bindingsangst maar aan de andere kant, het is natuurlijk wel jullie kindje, wat er ook gebeurt.... dus ik kan me heel goed voorstellen dat je naast zorgen ook sowieso heel veel liefde voelt voor dat kleine mannetje en ik hoop heel erg dat je daar ook ruimte aan kunt geven! En als dat niet lukt is dat natuurlijk ook goed, pfff natuurlijk hoef je ook niet alles "goed" te doen op dit moment, en is het ook even wat het is... (wie ben ik om hierin adviezen te geven, denk ik nu...) Dus sowieso een hele dikke knuffel voor jou!

En Ylva wat een mooi verhaal over die bananen , altijd fijn even zoiets relativerends tussendoor... maar deprimerende berichten zijn wat mij betreft ook nog steeds altijd welkom hoor! ;) Wat spannend om nu de tweede ronde in te gaan, ik hoop heeeeeel erg op mooie ei-afmetingen en natuurlijk een mooi aantal voor jou!! Nog een weekje wachten dus, moet je in de tussentijd nu ook nog andere dingen doen behalve hormonen spuiten?

Bliss & Kiml wat is het spannend voor jullie! Hopelijk blijven jullie zo genieten tot het eind!

Suze 26 weken is ook weer een hele mijlpaal, toch? Fijn dat je je zo goed voelt!

Unicorn, Gadget & Praatje, hoe is het met jullie?
Helaas meiden, net vreselijk slecht nieuws gehad. Niet 1, maar zelfs 2 chromosoomafwijkingen: trisomie 21 en trisomie 8.

Donderdag moet ik de vruchtwaterpunctie doen om meer duidelijkheid te krijgen, daarna moeten we beslissen wat we hiermee willen doen.
Ohh nee toch Flipje pff heftig meid!!

Ik weet niet precies wat die afwijkingen inhouden maar hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben na de vruchtwaterpunctie.

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. wil jullie alleen heel veel sterkte wensen met jullie beslissing!! Dikke
Ohh Flipje wat ontzettend naar...... Begrijp ik het goed dat het nu (vrijwel) 100% zeker is dat er sprake is van deze twee chromosoomafwijkingen?

Heel veel sterkte voor jou Flipje. Ik weet ook even niet wat ik nog meer kan zeggen....
Oh nee flipje! Hopelijk vruchtwaterpunctie wel goed!

Na al je miserie mag het nu eindelijk goed gaan!:

@bliss: tr21 is Downsyndroom. 8 weet ik niet.
Oh flipje wat vreselijk

Heel veel sterkte !!!
Lieve Flipje, wat vreselijk!

Onwijs veel sterkte en ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, ik denk aan je

Liefs

Minilove
Ongelooflijk @Flipje... Wat een verschrikkelijk nieuws. Sterkte voor jullie! X

En als de vruchtwaterpunctie wél goed is, wat zegt dat dan?
Als de vruchtwaterpunctie wel goed is, dan zou het kindje gezond kunnen zijn. Dat zou kunnen betekenen dat de afwijkingen alleen in de placenta voorkomen en niet in de foetus. Maar die kans is natuurlijk ontzettend klein... het is de laatste strohalm.
Oh Flipje, wat een verschrikkelijk nieuws... Wat een nachtmerrie.

Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte toe. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Oh flipje ik word er helemaal stil van...

Veel sterkte, meer kan ik niet zeggen. Ik hoop dat jij en je vriend er sterker uit komen, wat jullie ook beslissen. Dit moet echt niet gemakkelijk zijn. Nogmaals, heel veel moed!

Ik geef je alvast een dikke knuffel van hieruit...

En ik stuur je nog dat sprankeltje hoop voor de vruchtwaterpunctie, ik snap dat je zegt dat het je laatste strohalm is..
Happiness is only real when shared
Heel veel sterkte Flipje.. Vreselijk nieuws :(

Ik denk aan jullie en ik hoop mee dat er iets goeds uit de vruchtwaterpunctie komt!
Everything happens for a reason
oh nee flipje, jee wat een verschrikkelijk nieuws

ik weet niet goed wat ik moet en kan zeggen,

verschrikkelijk

ik leef enorm met je mee

en hoop net wat hier eerder geschreven is

dat jullie er samen sterker uit mogen komen,

wat de keuze ook mag zijn

ik kan helaas niet meer dan je een hele dikke knuffel geven.

sterkte
en op de vraag hoe het mij gaat, goed, dank je wel

ben druk bezig met fysio om mijn pijn te behandelen,

een langdurig traject want deze muts heeft er iets te lang mee door gelopen.

door de verschillende oefeningen heb ik op meerdere plekken pijn,

maar laat de luie spieren maar eens aan het werk gaan, hopelijk voel ik mij dan

al snel een ander mens,

en tja ik weet niet,

je probeert het ergens naar toe te schuiven,

kan het zijn dat mijn lichaam met deze klachten

het zwanger worden heeft uitgeschakeld??

misschien droom ik wel teveel...

verder heb ik vorige week mijn menstruatie weer gehad

dus de vruchtbare dagen staan voor de deur,

en ik kijk de vakantie in de ogen,

deze week nog werken en dan drie weekjes vrij,

waarvan wij samen nog een 15 dagen lekker naar de zon gaan.

de laatste dagen op onze vakantie zal met een beetje pech

weer met mijn menstruatie zijn, helaas.

heb ik het nu helemaal verkeerd

of had iemand van ons op 27 mei haar trouwfeest...

bij deze dan nog van harte gefeliciteerd.

of zit ik er echt helemaal naast..

verder geen nieuws aan deze kant,

iedereen dikke knuffel

en voor de hoog zwangeren onder ons,

succes met de laatste loodjes en

ook veel succes met de bevalling

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven