Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ze hebben vanmorgen in het ziekenhuis mijn bloed getest en daaruit bleek dat mijn hcg gehalte al wat lager was dan het eigenlijk hoorde te zijn...
Ach Corina..wat weer verdrietig..
Verdorie corina

Dit is niet wat ik wilde lezen van je!, niet wat ik voor je hoop, niet wat ik je gun!

Heel veel sterkte de komende tijd!
Sterkte Corina!

Flip, als je tzt wat meer wilt weten over PGD, ik heb dit laten doen vanwege miskramen die voort kwamen uit een gebalanceerde translocatie. Je mag me er altijd over pb-en!!

Onlangs is er een besloten Facebook groep opgestart met dames die wachten op de chromosoomtesten en die binnenkort PGD ondergaan. Je kunt dit op dit forum terug vinden.
Corina, neem hier ook eens een kijkje:

zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

Daar schrijft een aantal meiden die al verschillende miskramen hebben gehad.

@daisy Bedankt voor de suggestie.

Vooralsnog hopen we geen pgd nodig te hebben. Op dit moment nog niet echt behoefte aan een clubje. Misschien later.

Verder ben ik al redelijk goed op de hoogte, we doen sowieso al ICSI dus heel erg veel zou er toch niet veranderen voor ons.
Men.. Corina wat verschrikkelijk! Veel sterkte toegewenst.

Het zou jouw en Flips jaar moeten worden maar het zit juist alles behalve mee.

Hopelijk is alle ellende nu snel voorbij en brengt het voorjaar toch heel veel moois voor jullie beide.

Daisy, ik ga eens lezen wat het is. Zegt mij niets en ben nu wel nieuwsgierig geworden.
vanessakusje1987 wijzigde dit bericht op 06-03-2017 08:08
Reden: Typfouten
% gewijzigd
quote:@daisy Bedankt voor de suggestie.

Vooralsnog hopen we geen pgd nodig te hebben. Op dit moment nog niet echt behoefte aan een clubje. Misschien later.

Verder ben ik al redelijk goed op de hoogte, we doen sowieso al ICSI dus heel erg veel zou er toch niet veranderen voor ons.Ik duim met je mee dat het niet nodig is voor jullie. En indien wel, dan weet je ons te vinden
dubbel
Corina hoe gaat het met je?
Ongesteld. Aanmelden maar weer.
quote:flipje2 schreef op 10 maart 2017 @ 07:12:

Ongesteld. Aanmelden maar weer.Hopen op meer geluk voor je deze maand! Duim voor je
Succes Flipje!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik hoop ook op een betere maand voor je flip!
Succes! Ik duim voor je.
Spannende maand Flip! Ik hoop zo voor je dat je deze maand wel een goede opbouw van je bms hebt!
Net gebeld, zodra het kon (10:30 uur). "Er zijn 5 wachtenden voor u." De verpleegkundige aan de lijn: "Het is heel erg druk vandaag, echt waanzinnig. U hoort vanmiddag of u kunt starten."

Ze plannen maar 6 terugplaatsingen per dag in, verse + cryo bij elkaar geloof ik zelfs. En aanmelden kan ook nog via internet. Aanmelden kan nog tot 13:30 uur, dus er komt mogelijk nog veel meer bij..

Het klinkt een beetje alsof ze 80% van de mensen teleur moeten zullen stellen vandaag.
O wat vervelend en spannend Flipje. Kunnen ze jou gezien je voorgeschiedenis geen voorrang geven? Nou ja, misschien hebben die andere vrouwen ook wel zulke heftige verhalen, dat weet je natuurlijk niet.

Succes met wachten.
Jeetje, dat dat ook nog een mogelijkheid is. Wat vervelend. Spannende dag dus.
quote:Nelladella1 schreef op 10 maart 2017 @ 11:26:

O wat vervelend en spannend Flipje. Kunnen ze jou gezien je voorgeschiedenis geen voorrang geven? Nou ja, misschien hebben die andere vrouwen ook wel zulke heftige verhalen, dat weet je natuurlijk niet.

Succes met wachten.

Dat zou zeker kunnen.

Maar ik vrees ook een beetje dat ze me misschien juist nog een maand laten wachten in de hoop dat mijn bms dan tijd heeft om volledig te herstellen.

Mocht er geen plek zijn, dan vraag ik direct een telefonisch consult met een arts aan om te overleggen of ik wel langs mag komen voor een paar echo's om te zien hoe de baarmoeder er nu uitziet.
quote:flipje2 schreef op 10 maart 2017 @ 12:03:

[...]

Dat zou zeker kunnen.

Maar ik vrees ook een beetje dat ze me misschien juist nog een maand laten wachten in de hoop dat mijn bms dan tijd heeft om volledig te herstellen.

Mocht er geen plek zijn, dan vraag ik direct een telefonisch consult met een arts aan om te overleggen of ik wel langs mag komen voor een paar echo's om te zien hoe de baarmoeder er nu uitziet.Daar dacht ik ook al aan. Hoe moeilijk ook, misschien kan het geen kwaad dat je lichaam even de tijd krijgt om zich weer goed te herstellen.
Je hebt al een ronde overgeslagen dus lijkt mij goed genoeg. Ik hoop dat je de echo's krijgt en dat de tp gewoon door kan gaan zsm.
Door naar het volgende level! Opgelucht!

Maandag uitgangsecho.
quote:flipje2 schreef op 10 maart 2017 @ 14:35:

Maandag uitgangsecho.yes!!!!
quote:cookie84 schreef op 09 maart 2017 @ 22:23:

Corina hoe gaat het met je?

Het gaat het ene moment beter als het andere...valt me toch zwaarder als ik dacht....

Maar we gaan wel gelijk door met volgende poging, zodra mijn menstruatie op gang komt....probeer me daar maar beetje aan vast te houden en hopen dat dit niet nog een keer gebeurd...
quote:flipje2 schreef op 10 maart 2017 @ 14:35:

Maandag uitgangsecho.Fijn!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven