Tekenen begin bevalling

30-09-2020 09:36 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat waren bij jullie (achteraf gezien) tekenen dat de bevalling ging beginnen?

Inmiddels ben ik 37+4 weken zwanger, laatste dagen veel harde buiken, slijmverlies, krampen en algehele moeheid. Vandaag voel ik me juist topfit! Wacht rustig af :popcorn:
vooral benieuwd naar de ervaringen .
Alle reacties Link kopieren
Ik had alle voortekenen; slijmverlies/ krampen/ voorweeen/ moeheid/ borsten.... en t deed geen moer :facepalm: na twee weken rommelen met 40+5 nog niet eens een verstreken baarmoedermond :| dus sorry geen bemoedigend verhaal :P . Uiteindelijk ingeleid en dat werkte als een trein hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb harde buiken vanaf 22 weken gehad (maar niks spannends of pijnlijks), slijmprop al met 16 weken verloren (schrik me dood) en nooit moe geweest (behalve van halve nachten wakker liggen :bonk:)

Hier begon het met het verliezen van wat vruchtwater, wat volgens de verlos gewoon hele natte afscheiding was. Dat hield af en aan 24 uur aan. Volgende dag controle, weer aangegeven, nee hoor, afscheiding. Mocht naar zh omdat ik de baby weinig voelde bewegen, gelukkig alles goed. Wéér aangegeven over het vochtverlies. Testje, en ja hoor, toch echt vruchtwater :bonk:
Weer dag later ingeleid :)
(bmm was wel al verstreken en 1 a 2 cm ontsluiting al.)
Ik ben zo iemand die gelijk van 0 naar weenstorm ging.
Ik had nog niks van oefenweeen ofzoiets gehad. Bij oudste was het een maand te vroeg.
Dus ik had slijmverlies met wat bloed na een onrustige nacht, niet echt pijn maar wel wat gaande.
Ik voor de zekerheid gebeld, moest komen, rolde daar bijna van het bed af, vond mezelf wel een mietje met al mijn gekerm.
Kon gelijk blijven, en paar uur later bevallen.
Ik verloor met 41.2 in de ochtend wat vruchtwater. Loop van de dag werd ik wat misselijk en kreeg buikkrampen/diarree.
Einde van de middag de eerste wee en vroeg in de ochtend bevallen met 41.3.
Niks O_o Bij de laatste zei ik tegen mijn man "zullen we gaan slapen?" Een uur later lag de baby in de auto o_o
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het met dat ik steeds naar de wc moest en diarree kreeg.
Dacht daarom eerst ook dat het gerommel en buikpijn mijn darmen waren, na zoveelste bezoekje aan de wc zag ik opeens slijmerig bloed.

Het ziekenhuis gebeld (stuitligging dus ks) en moest meteen komen.
Daar aangekomen (zelf nog gereden) had ik 4 cm ontsluiting en braken de vliezen.
Omdat ze al in het vruchtwater gepoept had kon ik meteen door naar de OK en werd ze gehaald.

Het gerommel begon rond 10 uur 's avonds en 6 uur de volgende ochtend is ze geboren.
Alle reacties Link kopieren
Bij de ene met gebroken vliezen, maar uiteindelijk leidde dat niet tot ontsluiting en ben ik alsnog ingeleid, omdat het te lang duurde. Bij de tweede meteen ingeleid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Geen enkel voorteken. Geen prop, geen vruchtwater, niks. Maar zodra de harde buiken, die ik al máánden af en toe had, ineens een duidelijke regelmaat kregen en flink heftiger werden, beviel ik telkens binnen 10 minuten tot +/- 5 uur. Dus niet zo piekeren, als het zover is, merk je het vanzelf. Zelfs als je er uiteindelijk maar 10 minuten over doet :D
Alle reacties Link kopieren
bij nr 1 verloor ik de slijmprop een week voor de bevalling, bij de 2e heb ik niet gemerkt wanneer ik hem verloor. Bij de eerste verloor ik vruchtwater bij beetjes (achteraf gezien, al te lang), bij de 2e als een plons tijdens de bevalling
Eigenlijk bij beiden, had ik pas door dat het nu voor het echie was, toen de weeën niet meer te ontkennen waren
nachtvlinder1977 schreef:
30-09-2020 09:53
Niks O_o Bij de laatste zei ik tegen mijn man "zullen we gaan slapen?" Een uur later lag de baby in de auto o_o
Huh????
Hoe kwam die baby nou in die auto?!?!?!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al weken harde buiken en 2 cm ontsluiting. Ik was de 41 weken voorbij. Strippen werkte niet.
Omdat het mega druk was op de verloskunde afdeling heb ik een inleiding ingepland (Ik wilde persé in het ziekenhuis bevallen en de open verloskamers waren dicht vanwege de drukte).
De nacht voor de inleiding begonnen de weeën. Ook had ik die nacht diarree en verloor ik mijn slijmprop.
Alle reacties Link kopieren
Ach Okkie, duurt lang he dat wachten die laatste weken ;)
Bij mijn dochter liep ik al weken rond met 3/4 cm ontsluiting en zei de verloskundige/gyn elke week, Nou ik zal je wel snel terug zien een van de komende dagen maar echt pas weeen met de inleiding.

Zoon had ik al weken de hele dag door oefenweeen maar pas ontsluiting met de inleiding :biggrin:

Dus helaas zeggen de voortekenen niet zoveel.

(Als je t niet meer trekt kun je ook gewoon vragen om inleiding he. Heb ik ook gedaan met zoon tijdens laatste paniek bezoek aan het ziekenhuis.)
naatje2000 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 11:42
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zwanger/wannneer-en-hoe-begon-jouw-beva ... #p31781785

En deze opende ik toen.

Succes Okkie!!
Alle reacties Link kopieren
Hier braken ‘s nachts mijn vliezen (rond half 5) en 5 uur later was ik aan het persen :-) . Verder geen voortekenen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste kwam met 42 weken, en echt, die laatste twee weken, zijn de langste weken van je leven.
Niks.. ik was bijna 42 weken en lag rustig een filmpje te kijken op bed. Plots ontsproot ik tot een scheldende tierende massa die niks anders meer kon dan vloekend op de bedrand hangen (6) Geen aankondiging.

Ik had direct om de twee minuten rugweeen en het eindigde in een semi spoedsectio.
Had wekenlang harde buiken. De slijmprop was eruit op de middag voor de bevalling. 's Nachts hoorde ik ineens een keiharde PATS van binnen; m'n vliezen waren gebroken. 3,5 Uur later was ik bevallen.
Bij mijn oudste verloor ik vruchtwater en kreeg ik langzamerhand steeds meer weeën. Bij mijn jongste werd ik wakker en zag dat ik vruchtwater verloor. Onder de douche dacht ik dat ik een grote boodschap moest doen en deed dat maar op een emmer omdat ik zo nodig moest.
Toen ik onder de douche vandaan kwam voelde ik dat ik nog een keer moest dus ging naar het toilet. Aldaar voelde ik al een hoofdje tussen mijn benen O_O
Dat waren dus persweeën, die had ik bij mijn oudste nauwelijks gevoeld dus waarschijnlijk herkende ik ze daarom niet.
Alle reacties Link kopieren
ik verloor 5 dagen voor de bevallig kleine hoeveelheden vruchtwater.
De verloskundige gebeld en volgens haar was het geen vruchtwater.
Een dag later weer gebeld, verloskundige kwam langs en het bleek toch vruchtwater te zijn.
Op dag 3 overgedragen aan de gynaecoloog, toen begon de onregelmatige weeën. Vervolgens duurde het nog twee dagen voordat ik daadwerkelijk beviel.

Ik bleek niet zo goed te zijn in bevallen, het werd een sectio.
ardni wijzigde dit bericht op 30-09-2020 10:29
32.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeie stoelgang.
En voor het eerst in weken een middagdutje kunnen doen en bij het opstaan plopte mn vliezen.
..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-09-2020 10:04
Mijn eerste kwam met 42 weken, en echt, die laatste twee weken, zijn de langste weken van je leven.
Moeder van een vriendinnetje van mijn oudste was zwanger. Dat vriendinnetje was met 36 weken geboren en ze moesten rekening houden met weer een vroege geboorte. Vanaf 35 weken waren ze dus voorbereid, toen ze 37 weken was waren ze opgelucht dat ze de 37 weken gehaald hadden. Tussen de 37 weken en 40 weken duurde het eindeloos lang, uiteindelijk is die baby geboren met 41 + wat dagen. En dat terwijl ze vanaf 35 weken klaar waren voor de geboorte. Dat waren ook de langste weken van haar leven.
Alle reacties Link kopieren
Och lilalinda, daar had ik nu weer helemaal geen last van, ben van de eerste 40 weken en tien dagen bevallen, maar ik vond die 10 dagen juist relaxter, baby moet er toch uit.

Ik verloor van de eerste de ene dag een deel slijmprop en de volgende dag de rest, vruchtwater hebben ze bij beide moeten breken. Dochter is met vacuum gehaald, zoon kwam iets spontaner...

Veel geluk komende tijd Okkiepetite.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Bij oudste veel harde buiken, maar dat was vooral een teken dat ik rustiger aan moest doen :-P. Met 40+4 nog geen enkel teken van een naderende bevalling, geen ene cm ontsluiting en door een inleiding uiteindelijk bevallen.
Dienstdoende VK gaf aan dat baby het te goed had daarbinnen, placenta was nog in topconditie..

Bij de tweede had ik wat krampen, maar die voelden zoals ik wel vaker (darm)krampen had, voelde me wel wat onrustig en van slapen die avond kwam weinig op de een of andere manier. Rond 02.30 eerste wee en om 05.00 bevallen.
Als me dat was verteld toen ik naar bed ging, dan had ik het echt niet geloofd, bizar hoe snel dat ineens ging.

Beide keren met 40+5 bevallen en ik vond de tweede keer die 40 weken voorbij gaan veel minder erg dan de eerste keer. Ik had me er al op ingesteld ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 11:26
11.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
30-09-2020 10:24
Och lilalinda, daar had ik nu weer helemaal geen last van, ben van de eerste 40 weken en tien dagen bevallen, maar ik vond die 10 dagen juist relaxter, baby moet er toch uit.

maar tja, ik was de slijmprop al verloren, dus hele tijd het gevoel: het kan Nu gebeuren :(
niemand belde mee (het was de tijd van voor whatsapp), ik ging zelf niet erg ver mer de deur uit
Ik vond het dodelijk saai

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven