Twijfels om te testen

22-12-2016 13:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Toen ik zwanger raakte van mijn eerste kind werd ik gewoon ongesteld. Ik testte negatoief en drie weken later bleek ik alsnog al 8 weken zwanger te zijn.

Inmiddels dacht ik twee weken geleden weer zwanger te zijn. Ik had gewoon zon onderbuik gevoel en een hevige bandenpijn. Ik werd echter ook weer gewoon ongesteld.

Nu de afgelopen anderhalve week (ben dus een halve week geleden van mijn menstruatie af) heb ik een afkeur voor bepaald eten als ik eraan denk (maar kan het wel eten) en vooral heel erg veel zin in slechte dingen eten. Ik kan echt blijven gaan wat zoetigheid beteft.

Ook doet mijn rechter borst pijn als mijn dochter bij mij drinkt. Een stekende pijn maar goed dat kan ook een borstontsteking zijn (nog nooit gehad dus geen idee).

Wat ik wil zeggen is dat mijn lichaam en geest net als met de eerste zwangerschap een loopje met me nemen. Ik ben nu stik zenuwachtig want wie weet is het raak maar even goed kan het niet zo zijn. Ik heb heel erg met mijzelf in de knoop gezeten toen ik negatief testte en me wel zwanger voelde..dat was echt heel rot. Nu ben ik bang weer negatief te testen en dan in de put te raken want ik weet dat het ook alsnog raak kan zijn. Die test zegt niet alles. Het beste kan ik dus wachten met testen en om dat te kunnen volhouden schrijf ik het hier van me af. Bedankt voor t lezen
Ik zou volgens mij toch gewoon testen hoor! De ene zwangerschap is de andere niet. Misschien dat je nu toch wel gewoon positief test.
Gewoon testen!

Bij een positieve test ben je van de onzekerheid af en bij een negatieve test kan je later alsnog testen als de symptomen toenemen?
Ik zou toch gewoon testen. Maar je bent gewoon ongesteld geweest? Niks gemerkt aan de ongesteldheid?
Dan wacht je nog een tijdje en dan test je later.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon testen en eventueel later opnieuw testen. Of bij enorme twijfel even overleggen met de huisarts voor bloed prikken?
quote:_lady_ schreef op 22 december 2016 @ 13:50:

Gewoon testen!

Bij een positieve test ben je van de onzekerheid af en bij een negatieve test kan je later alsnog testen als de symptomen toenemen?Dit zou ik inderdaad ook doen TO.
Maar als je gevoel zou kloppen zou je nu toch ook al tegen de 7 weken zwanger zijn? Ik acht de kans zeer klein dat je weer negatief test maar wel zwanger bent. Terwijl je al weken last hebt van zwangerschapssymptomen.

Heb je bij de vorige zwangerschap tussen de 4 en 8 weken constant negatief getest? Of heb je met 4/5 weken 1/2 keer getest en toen een paar weken niet meer?
Ongesteldheid begon licht en wat klonteriger maar na de eerste dag werd het een gewone ongesteldheid als altijd. Bij de eerste was de ongesteldheid ook gewoon normaal. Bloedtest doet mijn huisarts pas als het echt nodig is.. ik heb op mijn kop moeten staan bij de eerste en dat deed hij al niet. Heb toen een dooeverwijzing gevraagt en na drie weken mocht ik terecht. Toen wist ik het echter al dmv gewone test haha.

Had niet verwacht dat merendeel gelijk zou testen. Nu ga ik weer twijfelen, haha. Ik ben gewoon bang vor wat de uitslag dan ook is. Ik ga er in ieder geval alvast 1 kopen straks dan maar.
Waarom heb je een bloedtest nodig? Een gewone zwangerschapstest lijkt me voldoende. Gebruik je wel anticonceptie of wil je zwanger worden?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gewoon een test kopen, morgen ochtend een doen. Is die negatief is en je voelt je over een week nog zo doe je nog een keer een test.
Dat zenuwachtige gevoel lijkt me ook niks. Ik sluit me bij de rest aan: morgenochtend testen (je zou dan nu al tegen de 7 weken aan zitten). Is het negatief, dan kun je altijd later nog een keer testen. Of naar je huisarts gaan (met het verhaal van hoe het de vorige keer ging, kun je hem misschien nu wel overtuigen).
Hoi dames,

Ben ik weer. Ik heb de test uiteindelijk gehaald en testte negatief. Al die tijd los gelaten en het erbij gelaten maar sinds net misselijk bij het ruiken en proeven van bepaald eten, kleine steekjes in mijn zij en een drukkende hoofdpijn.

Kortom alsnog de twijfels of het niet alsnog raak is. Ik heb nog een test liggen maar weet niet wanneer ik die het beste kan doen. Aan de kerst kan het niet liggen want ik heb niet overdreven gek gegeten.
quote:Antroposoofje schreef op 26 december 2016 @ 21:35: Al die tijd los gelaten en het erbij gelaten maar sinds net misselijk bij het ruiken en proeven van bepaald eten, kleine steekjes in mijn zij en een drukkende hoofdpijn.Had ik van de week ook. Bleek een buikgriepje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt dus last van je hormonen, je zult niet de eerste vrouw zijn die daar last van heeft zonder zwanger te zijn. Er zijn ook tientallen dingen die daar voor kunnen zorgen los van een zwangerschap. En één van de meest voor de hand liggende verklaringen daarvan is pms. Je geeft ook nog borstvoeding, ook dat heeft misschien nog wel ergens invloed hier en daar op je hormonen
Dat zou zomaar kunnen. echter kreeg ik dat ook te horen toen ik later wel zwanger bleek te zijn. En de klachten zijn vrij hetzelfde dus je kan mijn gevoel wellicht begrijpen. Vannacht ben ik continue wakker geweest met een misselijk gevoel en boeren. Exact de klachten die ik had bij nr 1. Maar het kan ook net zo goed een vrouwelijke klachten lijst zijn inderdaad en dat maakt het vervelend. Bij de eerste had ik net geaccepteerd dat ik niet zwanger was en toen was ik het wel. Dan zit je wel even achter je hoofd te krabben na al die weken.

De tweede test doe ik in de loop van deze week. Ik kijk even hoe lang die avond misselijkheid aan blijft houden. Bij de eerste ook geen ochtend misselijkheid gehad maar wel laat in de avond. Zodra ik ging liggen was het mis. Ach en als het een virusje is heeft t genoeg aandacht gehad, haha.
Nou dames ik heb weer negatief getest en ineens kwam er een lampje op... Ik heb de klachten lijst van een ovulatie eens opgezocht en ik ben er wel 99 procent zeker van dat ik gewoon last heb van een flinke ovulatie pijn. Nog nooit gehad dus was even schrikken.
Mooi dat je achter de oorzaak bent gekomen! En goed dat je toch hebt getest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven