UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
maandag 23 december 2019 om 22:37
16 weken en de eerste klacgten hebben zich gemeld. Heb net een uur gewandeld en ben nu zo stijf als een hark rond mn bekken. Mijn bekkenspieren zijn sinds deze week sws continu pijnlijk. Herkenbaar bij iemand?
Verder heb ik ook sinds deze week last van mijn stoelgang. Ik weet niet zo goed of ik er iets voor moet halen bij de drogist of wat meer op gezonde voeding moet letten.
Verder heb ik ook sinds deze week last van mijn stoelgang. Ik weet niet zo goed of ik er iets voor moet halen bij de drogist of wat meer op gezonde voeding moet letten.
maandag 23 december 2019 om 22:59
Ik heb momenteel pijn als ik te snel op sta.. dan gaat er echt zo'n scheut door m'n lies/onderkant buik. Hier had ik voorheen nog geen last van. Problemen met de stoelgang is ook herkenbaar. Ik heb bij de dokter van die zakjes (movicolon) besteld. Die heb ik sowieso ook nodig na de bevalling want de vorige keer ben ik 7 dagen niet geweest en toen kreeg ik dus een klysma..Kikikip schreef: ↑23-12-2019 22:3716 weken en de eerste klacgten hebben zich gemeld. Heb net een uur gewandeld en ben nu zo stijf als een hark rond mn bekken. Mijn bekkenspieren zijn sinds deze week sws continu pijnlijk. Herkenbaar bij iemand?
maandag 23 december 2019 om 23:18
Hier weinig klachten. Alleen soms wat pijn in rug als ik op sta, maar we zijn net na 1.5 jaar verbouwen naar ons huis verhuisd (en nog niet helemaal klaar) dus dat zou daar ook iets mee te maken kunnen hebben. Gelukkig nu eindelijk wat meer energie, das wel prettig.
Nog geen baby gevoeld, ook geen idee wat ik me erbij moet voorstellen...
Hier vandaag bij een crèche langs geweest, was prettige kennismaking. Waar wij wonen moet je eigenlijk al een plek reserveren voor je überhaupt zwanger bent, of zeker tegen dat je t weet. Gelukkig nog een crèche kunnen vinden die plek heeft en waar ik een goed gevoel bij heb, dus dat valt mee.
Nog geen baby gevoeld, ook geen idee wat ik me erbij moet voorstellen...
Hier vandaag bij een crèche langs geweest, was prettige kennismaking. Waar wij wonen moet je eigenlijk al een plek reserveren voor je überhaupt zwanger bent, of zeker tegen dat je t weet. Gelukkig nog een crèche kunnen vinden die plek heeft en waar ik een goed gevoel bij heb, dus dat valt mee.
dinsdag 24 december 2019 om 07:18
Ohnee dat is super vervelend dat je last hebt van je bekken. Kan je tijdens je zwangerschap al wat fysio doen om de pijn te beperken?Kikikip schreef: ↑23-12-2019 22:3716 weken en de eerste klacgten hebben zich gemeld. Heb net een uur gewandeld en ben nu zo stijf als een hark rond mn bekken. Mijn bekkenspieren zijn sinds deze week sws continu pijnlijk. Herkenbaar bij iemand?
Qua stoelgang heb ik ook wat last. Sinds mn eerste heb ik sowieso regelmatig last van aambeien (tijdens de zwangerschap niet, maar vreemd genoeg erna). Ik eet smorgens havermout met lijnzaad, dat helpt al iets. En sinds de misselijkheid minder is drink ik ook weer wat koffie, laxeert bij mij ook altijd n btje. Nu redelijk onder controle gelukkig.
Er is ook iets van roosvisee dacht ik??
dinsdag 24 december 2019 om 17:02
Springmommy en anderen, sorry dat ik al een tijd niks heb laten horen!
Door allerlei privé omstandigheden weinig tijd gehad voor het forum.
Met mij gaat het de laatste dagen voor het eerst echt goed
De misselijkheid is stukken minder! Wel nog veel moe. Zit nu op 17 weken, dus ben blij dat het in ieder geval nog stukken beter is geworden.
Wij weten sinds gisteren dat we een meisje krijgen!
Wat leuk om ook van jullie te lezen wat het wordt! Wel heel wat minder van alle kwalen die zich nu gaan aandienen. Hopelijk blijft het over het algemeen dragelijk.
Mijn buik begint nu ook wat te groeien, super leuk! Toen ik me iets beter voelde paar dagen geleden mezelf even getrakteerd op leuke zwangerschapskleding. Een lichtpuntje na deze zware periode!
Waar halen jullie je positiekleding vandaan? Iemand nog tips?
Fijne feestdagen voor nu!
Door allerlei privé omstandigheden weinig tijd gehad voor het forum.
Met mij gaat het de laatste dagen voor het eerst echt goed

Wij weten sinds gisteren dat we een meisje krijgen!
Wat leuk om ook van jullie te lezen wat het wordt! Wel heel wat minder van alle kwalen die zich nu gaan aandienen. Hopelijk blijft het over het algemeen dragelijk.
Mijn buik begint nu ook wat te groeien, super leuk! Toen ik me iets beter voelde paar dagen geleden mezelf even getrakteerd op leuke zwangerschapskleding. Een lichtpuntje na deze zware periode!
Waar halen jullie je positiekleding vandaan? Iemand nog tips?
Fijne feestdagen voor nu!
dinsdag 24 december 2019 om 17:15
Ik heb vandaag gebeld om een afspraak te maken voor de 20-weken echo.
Weer iets om naar toe te leven.
Leuk Groeneconputermuis, een meisje!
@zwangerschaps kleding: persoonlijk hou ik nogal van basic dingen. Heb een aantal shirtjes gekocht bij de prenatal en had nog broeken van m’n vorige zwangerschap. Gelukkig passen die nog.
Allemaal fijne feestdagen hè!
Lekker eten... alleen beetje jammer dat ik de biefstuk moet laten staan...
Leuk Groeneconputermuis, een meisje!
@zwangerschaps kleding: persoonlijk hou ik nogal van basic dingen. Heb een aantal shirtjes gekocht bij de prenatal en had nog broeken van m’n vorige zwangerschap. Gelukkig passen die nog.
Allemaal fijne feestdagen hè!
dinsdag 24 december 2019 om 19:35
@lamaa ik heb dat ook zo'n pijnscheut als ik te snel op sta.
@kikikip wat vervelend nu al je bekken. Na de kerstdagen afspraak maken bij bekken fysio? Wie weet heeft die nog wat oefeningen en tips.
@zwangerschapskleding gekocht bij een baby speciaalzaak. Gepast en gekeken wat goed staat. Noppies, supermomm en Prénatal huismer passen goed. Basis dingen gekocht bij Prénatal en h en m.
@hier vandaag controle bezoekje verloskundige. Ik heb best al wat harde buiken. Daarom voor de zekerheid nog urine ingeleverd bij huisarts. Geen blaasontsteking. Blaasontsteking geeft soms harde buiken. Waarschijnlijk veroorzaakt door snel groeiende baarmoeder die harde buiken. Beetje rustig aan dan maar.
@kikikip wat vervelend nu al je bekken. Na de kerstdagen afspraak maken bij bekken fysio? Wie weet heeft die nog wat oefeningen en tips.
@zwangerschapskleding gekocht bij een baby speciaalzaak. Gepast en gekeken wat goed staat. Noppies, supermomm en Prénatal huismer passen goed. Basis dingen gekocht bij Prénatal en h en m.
@hier vandaag controle bezoekje verloskundige. Ik heb best al wat harde buiken. Daarom voor de zekerheid nog urine ingeleverd bij huisarts. Geen blaasontsteking. Blaasontsteking geeft soms harde buiken. Waarschijnlijk veroorzaakt door snel groeiende baarmoeder die harde buiken. Beetje rustig aan dan maar.
dinsdag 24 december 2019 om 19:50
groenecomputermuis wat fijn dat de misselijkheid minder is! Dat scheelt al zo (lijkt me, hier nog niet zo ver, maar ben ook pas 14+4).
En leuk dat jullie nu weten wat het wordt!!
@positiekleding ik heb nu een broek en een legging gekocht. Zitten niet zo mooi, had ze besteld. Naar de winkel en passen is nog wat stappen te ver. En kon mijn broeken echt niet meer aan.
Liggen jullie ook zoveel wakker 's nachts? Als ik wakker word, door de peuter of om te plassen, dan duurt het echt eeuwen voor ik weer slaap. Echt vervelend. Kan dan gewoon geen fijne houding vinden en kom gewoon niet in slaap.
Fijne feestdagen allemaal!
Ik zie er een beetje tegenop eerlijk gezegd. Met de misselijkheid en vermoeidheid. Maar goed, vrijdag echo voor geslacht en begin januari naar ziekenhuis omdat die me toch nog ff willen zien. Hoop dan ook echo. En begin februari 20 weken echo in het ziekenhuis. Wat om naar uit te kijken...
En leuk dat jullie nu weten wat het wordt!!
@positiekleding ik heb nu een broek en een legging gekocht. Zitten niet zo mooi, had ze besteld. Naar de winkel en passen is nog wat stappen te ver. En kon mijn broeken echt niet meer aan.
Liggen jullie ook zoveel wakker 's nachts? Als ik wakker word, door de peuter of om te plassen, dan duurt het echt eeuwen voor ik weer slaap. Echt vervelend. Kan dan gewoon geen fijne houding vinden en kom gewoon niet in slaap.
Fijne feestdagen allemaal!
Ik zie er een beetje tegenop eerlijk gezegd. Met de misselijkheid en vermoeidheid. Maar goed, vrijdag echo voor geslacht en begin januari naar ziekenhuis omdat die me toch nog ff willen zien. Hoop dan ook echo. En begin februari 20 weken echo in het ziekenhuis. Wat om naar uit te kijken...
vrijdag 27 december 2019 om 21:34
Ja, ik voel het wel regelmatig al (denk ik in elk geval.. zou denken dat je bij de derde wel weet hoe het voelt

Leuk hoor, twee jongens!Mihoen62 schreef: ↑20-12-2019 21:52Even kort: ik heb vandaag ook echo gehad en wij krijgen een tweede zoonik moet wel even schakelen, want ik was erg overtuigd van een meisje. Maar ik vind 2 jongens samen heel leuk.
Wat ik wel heel lastig vind: de bevalling is vorige keer echt niet goed gegaan. En dan ook echt niet goed en nu zit er dus in mijn hoofd dat het wel eens weer zo zou kunnen gaan, omdat het weer een jongetje is. Ik blijf dat gevoel houden, geen idee wat ik ermee kan... (dat is onbewust denk ik ook waarom ik dacht dat het een meisje was, om mezelf te beschermen)
Zou dat over de bevalling echt met je verloskundige bespreken, die kan je hopelijk een beetje gerust stellen. Mijn vorige bevalling was ook vrij traumatiserend en heb ik gelukkig heel snel kunnen nabespreken, dat heeft wel geholpen, en ik zal het in een wat later stadium zeker ook nog een paar keer bespreken. Of er misschien dingen zijn die ik of het ziekenhuis anders kan doen zodat het wat soepeler verloopt.
ohh wat leuk, en hoe vind je man het, al die vrouwen in huis?
lijnzaad! ik doe elke dag een lepeltje door de yoghurt en dat helpt echt goed. Yoghurt zelf helpt geloof ik ook al door probiotica?
Ja echt hè. Ik ben de hele dag moe, maar als ik dan in bed lig kan ik niet slapen. En als ik dan eindelijk slaap, word ik van elk geluidje wakker. Moet je net een dreumes naast je hebben liggen...Springmommy schreef: ↑24-12-2019 19:50Liggen jullie ook zoveel wakker 's nachts? Als ik wakker word, door de peuter of om te plassen, dan duurt het echt eeuwen voor ik weer slaap. Echt vervelend. Kan dan gewoon geen fijne houding vinden en kom gewoon niet in slaap.
zaterdag 28 december 2019 om 02:10
Ik ben inmiddels zo stijf als een plank.
Ik ben gisteren aangereden met de auto terwijl ik op een 60 weg Reed. Iemand van een zijweg stak zomaar met ze auto de 60 weg over. Remmen hielp niet meer voldoende.
Ik heb een echo gehad,gelukkig was alles goed, ben vervolgens met de ambulance naar de spoed eisende hulp geweest. Daar bleek ik een zwaar gekneusde heup te hebben....
Nu dus onverwachts vakantie tot 6 januari
Ik ben gisteren aangereden met de auto terwijl ik op een 60 weg Reed. Iemand van een zijweg stak zomaar met ze auto de 60 weg over. Remmen hielp niet meer voldoende.
Ik heb een echo gehad,gelukkig was alles goed, ben vervolgens met de ambulance naar de spoed eisende hulp geweest. Daar bleek ik een zwaar gekneusde heup te hebben....
zaterdag 28 december 2019 om 12:56
@minimouse: Wat enorm schrikken zeg! Wat fijn dat alles met de baby goed is. Als ik op de weg rijd of fiets is het echt mijn grootste angst dat ik een ongeluk krijg. Niet zozeer dat mij iets overkomt, maar de baby... Bah! Beterschap! Hopelijk voel je je snel weer wat beter en herstellen je heupen.
@Hollandaisesaus: Bedankt voor de tip over yoghurt en lijnzaad, die kende ik nog niet! Ga het gelijk proberen.
@kaartje1: Mijn man is fysiotherapeut geweest dus ik krijg van hem al tips. Het is echt een kwestie van heel bewust letten op je houding en op de manier van lopen, gaat nu al beter. Dacht dat ik dat al wel goed deed, maar tijdens wandelen ging mijn bekken toch nog teveel heen en weer/op en neer.
Ik merk dat ik nu een beetje 'stil sta' in de zwangerschap, voor mijn gevoel dan. Mijn buik groeide de afgelopen weken significant, maar nu gebeurt er 'niets' voor mijn gevoel, heb zelfs het idee dat mijn buik weer wat kleiner is, waardoor ik me gelijk zorgen maak, wat niet nodig is want ik las dat dit normaal is tijdens het tweede trimester. Herkent iemand dit?
@Hollandaisesaus: Bedankt voor de tip over yoghurt en lijnzaad, die kende ik nog niet! Ga het gelijk proberen.
@kaartje1: Mijn man is fysiotherapeut geweest dus ik krijg van hem al tips. Het is echt een kwestie van heel bewust letten op je houding en op de manier van lopen, gaat nu al beter. Dacht dat ik dat al wel goed deed, maar tijdens wandelen ging mijn bekken toch nog teveel heen en weer/op en neer.
Ik merk dat ik nu een beetje 'stil sta' in de zwangerschap, voor mijn gevoel dan. Mijn buik groeide de afgelopen weken significant, maar nu gebeurt er 'niets' voor mijn gevoel, heb zelfs het idee dat mijn buik weer wat kleiner is, waardoor ik me gelijk zorgen maak, wat niet nodig is want ik las dat dit normaal is tijdens het tweede trimester. Herkent iemand dit?
zaterdag 28 december 2019 om 17:01
zaterdag 28 december 2019 om 20:14
Dat heb ik ook hoor. Mijn buik lijkt al weken hetzelfde.Kikikip schreef: ↑28-12-2019 12:56Ik merk dat ik nu een beetje 'stil sta' in de zwangerschap, voor mijn gevoel dan. Mijn buik groeide de afgelopen weken significant, maar nu gebeurt er 'niets' voor mijn gevoel, heb zelfs het idee dat mijn buik weer wat kleiner is, waardoor ik me gelijk zorgen maak, wat niet nodig is want ik las dat dit normaal is tijdens het tweede trimester. Herkent iemand dit?
zaterdag 28 december 2019 om 21:09
Woow schrikken zeg!! Gelukkig alles goed met de baby en jij ff rustig aan doen... komt vast wel goed. Btje rust is misschien ook wel fijn deze periode toch?Minimousee schreef: ↑28-12-2019 02:10Ik ben inmiddels zo stijf als een plank.
Hier juist afgelopen week een groeispurt gehad van mn buik, daarvoor leek t heel lang een iets te dikke vetrol en leek mn buik niet echt te groeien. nu is t eindelijk een echt een zwanger buikje. Maar ben nu 17+4... dus misschien bij jullie komende weken ook weer verschil?
Alle misselijkheid over bij de meesten?
zondag 29 december 2019 om 09:13
wat heftig minimouse, je zal wel vreselijk geschrokken zijn! ik hoop dat het snel een beetje beter gaat.
misselijkheid is hier wel echt minder ja. wel lastig: wij zijn in Nederland voor de feestdagen en alle kleren die ik ingepakt heb zitten ineens niet meer lekker... gelukkig gaan we snel weer naar huis, dan kan ik mijn positiekleding van zolder halen. dat en ik ben de familie wel weer zat
misselijkheid is hier wel echt minder ja. wel lastig: wij zijn in Nederland voor de feestdagen en alle kleren die ik ingepakt heb zitten ineens niet meer lekker... gelukkig gaan we snel weer naar huis, dan kan ik mijn positiekleding van zolder halen. dat en ik ben de familie wel weer zat