UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
dinsdag 17 december 2019 om 07:32
Wij hebben vrijdag die echo en als mijn voorgevoel niet klopt moet ik ook wel even schakelen, hoor. Ik heb het tegen bijna niemand verteld, maar toch enorm ervan overtuigd. En dat je jongensnamen heel lastig vindt, snap ik ook. Daar kunnen we er ook geen 1 leuke van bedenken. We vonden Mees voordat we de eerste kregen altijd leuk, maar er zijn er zo veel van in de omgeving dat zelfs zoon een andere naam heeft gekregen. Waar we nu echt heel blij mee zijn.
Wat leuk dat je man zo blij en enthousiast was!
Heel veel plezier vandaag minimouse!!
Wat leuk dat je man zo blij en enthousiast was!
Heel veel plezier vandaag minimouse!!
dinsdag 17 december 2019 om 12:33
Fijn die mooie echo's! Toch ook wel leuk denk ik om nu al te weten wat het wordt. Voorlopig houden we ons maar bezig met jongens- en meisjesnamen. Vorige keer vond ik jongensnamen echt heel lastig, maar nu hebben we er best een aantal leuke gevonden, en is het met de meisjesnamen weer moeilijk. Ik vind het wel steeds lastiger dat het ook bij de namen van de andere kinderen moet passen.
Als ik naar de tabel kijk, heb ik wel laat de 20-wekenecho, pas 30/1. Maar ik raak ook steeds de tel kwijt met de weken.
wel fijn toch om even je ukje weer even te kunnen zien?
Als ik naar de tabel kijk, heb ik wel laat de 20-wekenecho, pas 30/1. Maar ik raak ook steeds de tel kwijt met de weken.
haha mooi verhaal. de kleine was er zelf nog niet aan toe om dit te onthullen

Haha erg hè? Ik word ook als die kleine besluit eens stil te zijn / partner zich ermee bezig houdt, toch echt niet later dan 7 uur wakker... misschien komt het terug als het pubers zijn!
dinsdag 17 december 2019 om 19:31
Hollandaisesaus, dat zou best leuk zijn, alhoewel ik met mijn buikgriep maandag tot half 10 heb geslapen
maar dat was echt wel een uitzondering. En ook al slaapt mijn zoontje tot half 8, ik ben echt voor 7 uur wakker...
Minimouse, heb je de uitslag al?
Zijn er hier meer mensen die de baby al voelen? Ik geloof dat ik de baby voel, van die kriebels in mijn buik. Soort vlinder die door mijn buik gaat.
Minimouse, heb je de uitslag al?
Zijn er hier meer mensen die de baby al voelen? Ik geloof dat ik de baby voel, van die kriebels in mijn buik. Soort vlinder die door mijn buik gaat.
dinsdag 17 december 2019 om 21:24
Spannend!! Ben benieuwd minimouse
Ik voel de baby af en toe ook al, maar meer een soort zachte plopjes. Bij mijn vorige zwangerschap twijfelde ik ook altijd of het mn darmen waren, maar toen ik tijdens de 20 weken echo een beweging zag op t scherm en gelijk ook een plopje voelde wist ik oooohja dat was t toch

Ik voel de baby af en toe ook al, maar meer een soort zachte plopjes. Bij mijn vorige zwangerschap twijfelde ik ook altijd of het mn darmen waren, maar toen ik tijdens de 20 weken echo een beweging zag op t scherm en gelijk ook een plopje voelde wist ik oooohja dat was t toch

dinsdag 17 december 2019 om 21:55
Mihoen ik voel de baby nog niet.. vorige zwangerschap voelde ik haar bij 18 weken. Ben benieuwd wanneer het deze keer is.
Ik ben trouwens ongeveer 2 kilo aangekomen. Valt me voor nu nog wel mee. Maar ik weet uit ervaring dat de kilo’s er straks zomaar bij kunnen vliegen. Haha
Op mijn werk hebben ze m’n zwangerschaps verlof al in het systeem gezet: 8 mei begint het. Zo word het toch elke keer een stukje echter allemaal...
Ik ben trouwens ongeveer 2 kilo aangekomen. Valt me voor nu nog wel mee. Maar ik weet uit ervaring dat de kilo’s er straks zomaar bij kunnen vliegen. Haha
Op mijn werk hebben ze m’n zwangerschaps verlof al in het systeem gezet: 8 mei begint het. Zo word het toch elke keer een stukje echter allemaal...
dinsdag 17 december 2019 om 22:12
Ja, ik denk ook steeds al wat te voelen. Is wel erg vroeg nu bij 15 weken, maar ik herken het wel van de eerdere zwangerschappen.
dinsdag 17 december 2019 om 22:52
dinsdag 17 december 2019 om 23:08
Ik sta nu op om 6 weken van te voren te stoppen. Maar bij mijn vorige Zwangerschap ben ik bij week 26 al volledig gestopt omwille van lichamelijke problemen, bloedverlies en privé omstandigheden die voor erg veel stress zorgde. Ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden maar ik weet ook dat het niet ten koste moet gaan van je eigen gezondheid. Op mijn werk ben ik wat dat betreft (gelukkig) vervangbaar.
P.s: ik heb even gekleurde hartjes toegevoegd voor het geslacht. Vond dat wel gezellig staan. Hopelijk vinden jullie dat ook goed.
anoniem_391609 wijzigde dit bericht op 17-12-2019 23:19
Reden: ...
Reden: ...
11.09% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 07:09
Minimouse Jij ook een jongen, leuk! Vonden jullie het kindje ook zoveel gegroeid sinds de vorige echo?
Lamaa Leuk die hartjes!
Ik ben al een heel klein beetje naar kleertjes gaan kijken maar alles is nog ingesteld op de winter dus ik moet nog even geduld hebben denk ik haha. Ik vind vooral rustige kleertjes mooi zonder tekst of opdruk, iemand tips voor leuke winkels?
Ik begin nu ook langzaam meer honger te krijgen, ik eet elke dag ongeveer hetzelfde en dat wordt nu te weinig merk ik.
Hebben jullie al naar je zorgverzekering gekeken? Waar hebben jullie op gelet/voor gekozen/hebben jullie nog tips?
Lamaa Leuk die hartjes!
Ik ben al een heel klein beetje naar kleertjes gaan kijken maar alles is nog ingesteld op de winter dus ik moet nog even geduld hebben denk ik haha. Ik vind vooral rustige kleertjes mooi zonder tekst of opdruk, iemand tips voor leuke winkels?
Ik begin nu ook langzaam meer honger te krijgen, ik eet elke dag ongeveer hetzelfde en dat wordt nu te weinig merk ik.
Hebben jullie al naar je zorgverzekering gekeken? Waar hebben jullie op gelet/voor gekozen/hebben jullie nog tips?
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 07:11
Reden: zin erbij
Reden: zin erbij
8.19% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 12:13
@Lamaa leuk die hartjes!! Voorlopig de mannen nog in de meerderheid 
@sneeuwitje, super leuk ook een jongetje! En leuk dat ze ook al 3d konden doen, ik dacht dat dat meer aan het einde van de zwangerschap veel gedaan werd.
Qua kleertjes hou ik ook niet zo van drukke opdruk (of bumba/disney truien ofzo). Ik moet me ook nog een btje gaan oriënteren, want moet natuurlijk wel een nieuwe garderobe voor de kleine omdat we vooral meisjeskleding op zolder hebben.
Ik vond bij mijn dochter vooral van die zachte pakjes handig toen ze zo klein waren en die kan je eigenlijk heel het jaar door wel kopen. Toen het in de zomermaanden zo heet was had ze verder bijna alleen maar een romper aan... dus ik zou vooral niet te veel kopen in de kleine maatjes.... want ze hebben het echt maar kort aan. Je kunt altijd snel bij hema nog iets halen/bestellen.

@sneeuwitje, super leuk ook een jongetje! En leuk dat ze ook al 3d konden doen, ik dacht dat dat meer aan het einde van de zwangerschap veel gedaan werd.
Qua kleertjes hou ik ook niet zo van drukke opdruk (of bumba/disney truien ofzo). Ik moet me ook nog een btje gaan oriënteren, want moet natuurlijk wel een nieuwe garderobe voor de kleine omdat we vooral meisjeskleding op zolder hebben.
Ik vond bij mijn dochter vooral van die zachte pakjes handig toen ze zo klein waren en die kan je eigenlijk heel het jaar door wel kopen. Toen het in de zomermaanden zo heet was had ze verder bijna alleen maar een romper aan... dus ik zou vooral niet te veel kopen in de kleine maatjes.... want ze hebben het echt maar kort aan. Je kunt altijd snel bij hema nog iets halen/bestellen.
woensdag 18 december 2019 om 12:42
Ah wat leuk al die echo’s en geslachtsbepalingen! Mijn echo is afgezegd; het plannen was een drama en toen er eindelijk een datum stond kon m’n vriend weer niet. Ik ga dus bij de 20-weken echo in januari de bevestiging krijgen of t hier ook een jongetje is 
Qua verzekering gooi ik alleen m’n eigen risico naar beneden; verder geen wijzigingen.
Hier schrik ik heel erg van de grootte van mijn buik. Het valt m’n omgeving ook gewoon op; ik ben echt al enorm. Het is wel echt alleen m’n buik en ik ben van mezelf smal, en t is natuurlijk de 2e. Maar ik schrik er wel van hoe hard t gaat! Ik was ook best wel afgetraind; je zou toch denken dat die buikspieren iets minder hard zouden wijken dan ze nu doen? Heeft iemand anders dat ook?

Qua verzekering gooi ik alleen m’n eigen risico naar beneden; verder geen wijzigingen.
Hier schrik ik heel erg van de grootte van mijn buik. Het valt m’n omgeving ook gewoon op; ik ben echt al enorm. Het is wel echt alleen m’n buik en ik ben van mezelf smal, en t is natuurlijk de 2e. Maar ik schrik er wel van hoe hard t gaat! Ik was ook best wel afgetraind; je zou toch denken dat die buikspieren iets minder hard zouden wijken dan ze nu doen? Heeft iemand anders dat ook?
woensdag 18 december 2019 om 12:46
Ik denk dat het ook een kwestie van lichaamsbouw is. Ik kon het rond 8 a 10 weken ook echt niet meer verstoppen. Ben ook klein en vrij smal en heb een holle rug, dus steek mn buik sowieso al een btje naar vorenPopj schreef: ↑18-12-2019 12:42Ah wat leuk al die echo’s en geslachtsbepalingen! Mijn echo is afgezegd; het plannen was een drama en toen er eindelijk een datum stond kon m’n vriend weer niet. Ik ga dus bij de 20-weken echo in januari de bevestiging krijgen of t hier ook een jongetje is

Heb je foto's van je vorige zwangerschap om het te vergelijken??

woensdag 18 december 2019 om 13:52
Mijn buik is ook al erg groot en vooral in vergelijking met mijn slanke lichaam, ik begin nu al een slang te die lijken die een muis heefd doorgeslikt. Laat staan verder op in de zwangerschapPopj schreef: ↑18-12-2019 12:42Hier schrik ik heel erg van de grootte van mijn buik. Het valt m’n omgeving ook gewoon op; ik ben echt al enorm. Het is wel echt alleen m’n buik en ik ben van mezelf smal, en t is natuurlijk de 2e. Maar ik schrik er wel van hoe hard t gaat! Ik was ook best wel afgetraind; je zou toch denken dat die buikspieren iets minder hard zouden wijken dan ze nu doen? Heeft iemand anders dat ook?
woensdag 18 december 2019 om 13:53
Ja zou goed kunnen hoor. Maar iedereen blijft maar zeggen ‘weet je zeker dat het er geen twee zijn’ :/Livingontheedge schreef: ↑18-12-2019 12:46Ik denk dat het ook een kwestie van lichaamsbouw is. Ik kon het rond 8 a 10 weken ook echt niet meer verstoppen. Ben ook klein en vrij smal en heb een holle rug, dus steek mn buik sowieso al een btje naar voren
Heb je foto's van je vorige zwangerschap om het te vergelijken??
En dat weet ik zeker - want daar hebben ze tot twee keer toe goed naar gekeken, haha. Naja, misschien heb ik m’n groeispurt gewoon wat eerder en neemt het straks juist af.
woensdag 18 december 2019 om 14:51
Slanke dames hier met afgetrainde lichamen
Ik zie er gewoon een beetje uitgelubert uit ofzo.. had al best wat vetjes hier en daar en dat lijkt een beetje meer te zijn... maar als m'n buik straks groter word dan worden de vetjes misschien ook wat strakker getrokken en dan lijkt het meer op een "zwangere buik" ipv loszittende vet ophopingen ... haha 
@zorgverzekering: ik heb het uitgerekend. Als ik mijn kraampaket en een deel van de kraamzorg zelf betaal dan ben ik goedkoper uit dan dat ik een aanvullende verzekering neem. Dus ik ga niets veranderen..
@zorgverzekering: ik heb het uitgerekend. Als ik mijn kraampaket en een deel van de kraamzorg zelf betaal dan ben ik goedkoper uit dan dat ik een aanvullende verzekering neem. Dus ik ga niets veranderen..
woensdag 18 december 2019 om 14:55
haha, ja bij mij valt het waarschijnlijk gewoon allemaal niet zo op omdat ik al wat ronder was
een vriendin van mij hier is een paar weken verder en die is zo slank dat je het al weken goed kan zien. haar vriend kan het ook al voelen bewegen!
gezellig die hartjes, zijn die er ook in neutrale kleuren?

gezellig die hartjes, zijn die er ook in neutrale kleuren?
woensdag 18 december 2019 om 15:31
@minimouse wat leuk een jongen! Gefeliciteerd.
@gekleurde hartjes in de tabel. Handig! Mocht iemand nog zin hebben ik ben 3 juni uitgerekend i.p.v. 4.
@buikje. Hier ook slank gebouwd. Maar nog niet zo'n duidelijk buikje zichtbaar. Krijg vaak de vraag waar ik die verstop.
@verlof. Ik ga ook 6 weken van te voren eruit. Met mijn werk houd ik langer ook niet vol. 23 april eerste dag. Vorige keer echt tot mijn verlof gewerkt. Hopelijk lukt dat nu weer. Maat als het niet lukt is het niet anders. Ik hoop in het begin van mijn verlof nog goed genoeg te voelen om een paar leuke dingen te doen.
@gekleurde hartjes in de tabel. Handig! Mocht iemand nog zin hebben ik ben 3 juni uitgerekend i.p.v. 4.
@buikje. Hier ook slank gebouwd. Maar nog niet zo'n duidelijk buikje zichtbaar. Krijg vaak de vraag waar ik die verstop.
@verlof. Ik ga ook 6 weken van te voren eruit. Met mijn werk houd ik langer ook niet vol. 23 april eerste dag. Vorige keer echt tot mijn verlof gewerkt. Hopelijk lukt dat nu weer. Maat als het niet lukt is het niet anders. Ik hoop in het begin van mijn verlof nog goed genoeg te voelen om een paar leuke dingen te doen.
woensdag 18 december 2019 om 17:28
Kaartje1 dankjewel.
Sneeuwwitje1993, ja bij de vorige echo was het 4 cm,nu ineens 10 cm heel apart om te zien.
Meneertje zat zo duidelijk ze piemel te showen dat ik het zelfs al kon zien voor dat de verloskundige een uitspraak deed. Hahah die was niet te missen.
Bij me vriend viel het kwartje pas na de uitspraak
Sneeuwwitje1993, ja bij de vorige echo was het 4 cm,nu ineens 10 cm heel apart om te zien.
Meneertje zat zo duidelijk ze piemel te showen dat ik het zelfs al kon zien voor dat de verloskundige een uitspraak deed. Hahah die was niet te missen.
Bij me vriend viel het kwartje pas na de uitspraak

donderdag 19 december 2019 om 12:00
@Zorgverzekering: Ik heb het ook al allemaal goed uitgerekend, maar als je je basisverzekering behoudt ben je uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer je een aanvullende verzekering neemt, uitgaande van een normale/gemiddelde zwangerschap/kraamtijd zonder medische bijzonderheden.
@Echo's: Wat leuk al die echo's! Wij willen het geslacht niet weten dus houden het leuke verrassing.
@Buik: Ik heb ook al een flinke buik! Ben verder slank maar heb geen (buik)spieren. Wellicht dat dat de reden is dat het al zo zichtbaar is. Ik ben inmiddels 5 kilo aangekomen maar de VK gaf aan dat dit prima is, gelukkig. Merk dat de buik nu ook echt wel in de weg zit tijdens het fietsen, dus ik neem de fiets van mijn vriend mee waar ik goed rechtop kan zitten. Ook merk ik dat ik wat kortademiger ben door die buik. Ben benieuwd hoe dat gaat als hij nog groter is!
@Verlof: De dames die kiezen om 6 weken van te voren met verlof te gaan; wat voor soort werk doen jullie? Zelf hoop ik tot 4 weken door te kunnen werken. Ik heb een beroep in de zorg waarbij ik de meeste tijd achter de computer spendeer maar ook wel met (kleine) kinderen werk.
@Echo's: Wat leuk al die echo's! Wij willen het geslacht niet weten dus houden het leuke verrassing.
@Buik: Ik heb ook al een flinke buik! Ben verder slank maar heb geen (buik)spieren. Wellicht dat dat de reden is dat het al zo zichtbaar is. Ik ben inmiddels 5 kilo aangekomen maar de VK gaf aan dat dit prima is, gelukkig. Merk dat de buik nu ook echt wel in de weg zit tijdens het fietsen, dus ik neem de fiets van mijn vriend mee waar ik goed rechtop kan zitten. Ook merk ik dat ik wat kortademiger ben door die buik. Ben benieuwd hoe dat gaat als hij nog groter is!
@Verlof: De dames die kiezen om 6 weken van te voren met verlof te gaan; wat voor soort werk doen jullie? Zelf hoop ik tot 4 weken door te kunnen werken. Ik heb een beroep in de zorg waarbij ik de meeste tijd achter de computer spendeer maar ook wel met (kleine) kinderen werk.
donderdag 19 december 2019 om 13:22
kikikip ik werk ook in de zorg, op een PG afdeling. (Dementerende mensen) maar de lichamelijke zorg is bij ons best hoog. En natuurlijk hebben wij allerlei spullen om het werk "lichter" te maken maar dan nog... word er best wel wat gevergd van je lichaam en bij de vorige zwangerschap kreeg ik er al snel last van. (Bekken klachten en harde buiken)
donderdag 19 december 2019 om 14:17