Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bij de vorige zwangerschap de vraag of het gepland was?!?!? Uuuuh voor zover je zwanger worden kunt plannen, jaaa!! :facepalm:
.
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 00:40
99.50% gewijzigd
Ow ja of het gepland is? Die vraag heb ik nu nog niet gehad. Bij de 1e wel.
Waar bemoeien mensen zich mee? :facepalm:
Mensen zijn zo brutaal. Als je het toch niet wil zijn er andere mogelijkheden. En dan alsnog waar bemoeien ze zich mee.
deze zwangerschap heb ik nog niet echt rare vragen of opmerkingen gehad tot mijn verbazing..
de vraag of het gepland is heb ik indd wel gekregen, zeker als ze horen dat het de 4de is.

bij de derde kreeg ik steeds te horen want was een jongen na 2 meiden, oh dan ben je nu klaar want je heb eindelijk een zoon . wtf alsof ik nog een kind nam om een zoon te krijgen.
de ergste opmerking die ik toen heb gehad was na de geboorte , mijn man is donker en mijn dochters ook, mijn zoon is blank net als mij, el klein tintje maar niet zo bruin als de rest. toen kreeg ik de vraag of mijn man het toch niet erg vond dat zijn zoon zo wit was????? uuhhh wtf? alsof ik dr iets aan kan doen dat onze zoon mijn kleur heeft pfff.

krijg ook wel eens te horen wat moet je nou met 4 kinderen, ook zo een rare opmerking. jeetje wat een leven heb jij dalijk 4 kinderen en 2 honden en bla bla bla.. Juist het is MIJN leven, waar bemoei je he mee.
iedereen weer succes met de 20 weken echo deze week.
Superpannenkoek! Jij hebt vandaag je 20weken echo zie ik, spannend hoor! Hopelijk heb je deze al snel in de ochtend (of ook al gehad)... En morgen Xkussie Guo,
En dan zijn wij donderdag aan de beurt Boroletas..

Vinden jullie het ook zo spannend?
Heel veel succes Superpannenkoek! Hopelijk is alles goed!

Ik vind het megaspannend, jij ook Wolkje85? Net wel controle gehad bij de VK, de beeb groeit goed en als ze het goed heeft gevoeld, is ze gemiddeld al wat groter. Mijn eigenwijze meisje wilde haar hartje niet laten horen, dus het was even zoeken haha. Hadden we hem eindelijk, bewoog ze weer en was ze weer weg. Oh wat ben ik al gek op haar!

En dan morgen alweer op de helft... Ik vind het veel te snel gaan en tegelijkertijd heb ik het idee dat ik niet genoeg geniet. Herkennen mensen dit?
Spannend dames ik hoop op mooie echo's en goede berichten!

xkussie ik heb juist het idee dat het niet op schiet ik wil hem zien :flirting:
Superpannenkoek, hoe was het gister? Hopelijk een mooie echo en hebben jullie weer mogen genieten van jullie kleine wonder.

Xkussie, heel veel pleizer vandaag! Hopelijk heb jij ook een mooie echo! Grappig je gevoelens, dat je het te snel vindt gaan. Ik heb het tegenovergestelde... Kan niet wachten tot de mini's er zijn... Maar dat is met name ook omdat ik, ondanks de goede echo's steeds, nog steeds het allemaal eng en spannend vind. En bang ben dat het ons ontnomen gaat worden.....
Anyway, heeel veel plezier!
Hoe waren de echo's dames??Succes voor degenen die morgen mogen :cheer:
meiden hoe waren jullie echo's, ik ben benieuwd hihi.
hoe gaat het verder met iedereen? ik vind het echt snel gaan eerlijk gezegd. alweer op weg naar week 22. en vanaf okt tot en met dat ik moet bevallen heb ik mega drukke tijden. 2 kindjes die jarig zijn in november en kinderfeestjes nog ergens plannen, alle sporten die weer beginnen etc. en dan nog alles in huis klaar maken voor deze kleine meid.

manlief heeft pas heel de woonkamer voor me veranderd , wou ik al een tijdje maar ons dressoir is mega zwaar anders had ik het zelf gedaan.

ik werd vannacht om 4 uur wakker en tien was er een mega party in mijn buik bezig volgens mij haha want ze heeft 2 uur lang lopen draaien en schoppen. mijn buik ging alle kanten op.
Goedemorgen Meiden,

Ik ben ook heel benieuwd hoe de echo's zijn gegaan. Wij hebben de onze gistermiddag gehad. Alles was goed.
Twee hele bewegelijke jongens. (dat wordt nog wat). Waren niet altijd even makkelijk in beeld te krijgen, dus heb 2 uur gelegen voor de termijn echo. Maar gelukkig konden we toen wel met een gerust hart naar huis.

Nx3, dat klinkt als een hele drukke periode die eraan komt! Jeetje... En dat terwijl je dalijk hoog zwanger bent. Oef... Hopelijk krijg je veel hulp.

Hoe is het met de rest? Begint iedereen inmiddels een aardig buikje te krijgen en de baby's te voelen?
ik begin de jongens inmiddels gelukkig goed te voelen, stelt me steeds even gerust. Zo bijzonder....
Sorry dames, eventjes offline geweest ivm vakantie en drukte.
Wij hebben inmiddels ook de 20 weken echo achter de rug en verwachten nog een jongetje! :heart:

Bij ons op de echo is er wel wat gevonden, gelukkig tot dusver nog niet iets ernstigs. Maar 1 van de niertjes is wat vergroot, we moeten over 10 weken weer terugkomen om te kijken of het niertje weer een normale grote heeft. We mochten ons er niet druk over maken, maar stiekem doe je dat toch een beetje.
Zoals het nu lijkt moet de kleine meneer na de geboorte gelijk een antibioticakuur hebben ivm urnieweginfectie waar hij kans op zou hebben. Maar het kan ook erger of minder erg natuurlijk... Ach we blijven maar positief en het is niet levensbedreigend gelukkig.
Ook heb ik een flinke vleesboom in mijn baarmoeder die ze in de gaten willen houden, hij zit nu nog niet in de weg voor de baby, maar dat kan natuurlijk ook veranderen. Wat er gaat gebeuren als deze wel in de weg gaat zitten heb ik eigenlijk geen flauw idee van... O_o
Ook ligt mijn placenta op de rand van mijn baarmoedermond, als die verder groeit wordt het een verplichte keizersnede. Zit daar absoluut niet op te wachten, maar goed... Daar veranderen we natuurlijk niets aan.

Verder gaat het hier helemaal goed hoor! :lol:

Zo te zien aan het schema zijn alle 20 weken echo's goed gegaan.. Ik mag ook wel een :duckie: toch? :$
Nog even over gekke vragen:
Vandaag weer begonnen na mijn vakantie en uiteraard word er gevraagd of we het geslacht al weten...
Hoeveel mensen me wel niet gevraagd hebben of ik ook teleurgesteld ben nu we een tweede jongetje krijgen... pffff... kom op zeg!!! :puh:
Fijn dat je de baby's nu voelt Wolkje!!

Jeetje spannend Superpannenkoek, hoop dat het niertje nog bijtrekt! Gelukkig is het niet kevensbedreigend, maar dat soort nieuws wil je natuurlijk niet horen.
Het blijft raar die opmerkingen over het geslacht, twee jongetjes kan zo superleuk zijn!

Dat van de placenta had ik ook bij de 20 weken echo. Ze gaven na een extra inwendige echo alleen bij mij aan dat het binnen de 2 cm viel (dat schijnt de gevarenzone te zijn) en dat het kindje dan geen moeite zou hebben om via de natuurlijke weg geboren te worden. Ik word dus niet meer hiervoor gecontroleerd, hopelijk blijft het bij jou ook zo!

Hier gaat het prima met mij, alleen heeft manlief tot zijn frustratie nog steeds de baby niet kunnen voelen, ondanks dat ik het wel voel. Ze ligt een beetje diep in mij nog, maar vind het zo sneu voor m. Daarom toch maar besloten om de gift destijds voor een 4D echo te doen in oktober (jep, die met de gevers erbij ja waar ik zo van baalde :-? ), hij had namelijk aangegeven dat die echo's zijn enige contactmomentjes met zijn dochter zijn. Ik had zo met m te doen toen ik zn teleurgestelde gezicht erbij zag! Hopelijk komt de baby binnenkort wat meer naar voren zodat ik m ook wat meer betrekken bij wat ik voel.
awina wijzigde dit bericht op 28-08-2017 15:16
3.97% gewijzigd
Mijn vriend voelt de baby ook nog niet. En ik al luid en duidelijk. Bij nummero uno voelde mijn vriend hem geloof ik pas met 23 weken dus hij moet nog even geduld opbrengen. De baby ligt bij mij ook erg ver naar beneden daar kan het misschien ook wel aan liggen.
Fijn nieuws pannekoek. Aah domme opmerking van die mensen ..

Over domme opmerkingen gesproken .. vandaag vroeg iemand of ik al bijna met verlof ben.. Uhm nee ben net over de helft doos en zo dik ben ik ook al weer niet. :facepalm:
wat leuk SP nog een zoon erbij, en fijn dat je een goeie echo heb gehad op het vergrote niertje na dan, maar volgend mij kan dat ook nog helemaal bij trekken. de baby van mijn vriendin die heeft 1 niertje , en dat kon ook gewoon prima volgend de arts. maar kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt.

bij mij vragen ze ook.sfeeds of ik het geslacht al weet, en of mijn zoon het niet erg vind dat hij de enigste jongen is.

mijn man kan heel af en toe de baby voelen , maar ook niet dagelijks want ze ligt gewoon echt heel erg laag.
Sorry meiden! Ik zit vaak op het forum maar zie nooit dat er in dit topic wat geschreven is! Stom!!

Onze GUO was goed. Een mooi gemiddeld meisje met alles erop en eraan! Heel grappig dat ze precies hetzelfde lag als 6 weken terug, telkens met haar handjes over haar gezichtje! Verliefd!

Fijn dat alle 20-weken echo's verder goed verlopen zijn! SuperPannekoek, hopelijk trekt het vergrote niertje nog bij (kan dat?), en is het verder niet ernstig.

Stom dat mensen denken dat je teleurgesteld bent met 2 jongens. Tuurlijk is een meisje leuk, maar twee jongens die straks met elkaar kunnen stoeien zijn minstens net zo leuk.

Wolkje85, dat wordt nog wat met twee drukke kereltjes! Fijn dat je de baby's voelt nu! Ik voel onze dame regelmatig nu, maar moet er soms wel echt voor gaan liggen. Mijn man voelt haar zo af en toe ook en spreekt haar dan ook toe, haha! Het lijkt dan net alsof ze er al op reageert! Kan dat met deze termijn?

Een gek idee dat ik nog maar 10 weken hoef te werken tot verlof. Tussendoor nog om en nabij de 3 weken vakantie...
Hallo hallo ik ben er ook nog. Heb veel gelezen. Was veel met mn eigen GUO bezig. Die was vandaag!
Zou eerst vrij zijn vandaag, maar toch maar een halve dag gaan werken voor wat afleiding.
Dat hielp goed, alleen eenmaal in de wachtkamer werd ik toch een partij zenuwachtig.
Alles voelde goed, maar ja ik was bij mn dochter ook tot het laatst positief, dus de schrik overviel mij ineens, 'wat als???!!??' :nut: :cry:

We hadden een zeer uitgebreide GUO en ze nam echt de tijd om alles goed in beeld te krijgen. Alles 2 of 3 keer gemeten om alles goed zeker te hebben en nog extra gekeken naar het verhemelte, lip en ruggetje (spina bifida komt in de familie voor).
Alles zat er op en eraan. Helemaal gezond en voor ons het allerbelangrijkste het was keurig gemiddeld qua grootte!!!
Oh man wat was ik opgelucht! Ik heb gewoon even liggen huilen van vreugde!

Ik had van te voren tegen mn man gezegd dat onze kleine op de gemiddelde groeilijn zou zitten ik taart ging halen. Dusss wij genieten nu heerlijk van taart!! :yes:
Meer dan verdiend, die taart! Gefeliciteerd Uckepuckje! Zo fijn dat alles goed is!
Xkussie schreef:
30-08-2017 21:22
Meer dan verdiend, die taart! Gefeliciteerd Uckepuckje! Zo fijn dat alles goed is!
Ja heel blij!
Fijn dat bij jullie ook alles goed is!
Grappig om te zien he, zo schijnen ze dan ook nog het liefste te liggen na de geboorte.
Wat een mooie berichten.
Blauwe stoel en superpannenkoek, ook het beste voor de nieren van jullie kleintjes.

Ik ben sinds een ruime week in ene overduidelijk zwanger, daarvoor dacht men nog dat ik gewoon te veel gegeten had. Maar inclusief moe gevoel in mijn rug, niet weten hoe te liggen in bed. Niet heel verschrikkelijk, maar wel een nieuwe ervaring.
Bij mijn dochter was dat ook zo, ik ben nu zelfs een kilo lichter dan toen bij deze termijn, maar toch vragen mensen of ik niet te veel aankom.
Uiteindelijk bleef ik bij haar toen onder de +10, dus over mijn gewicht maak ik me geen zorgen.
Wel wordt de baby deze keer iets meer gemeten op mijn verzoek. Dochter was als verrassing erg klein bij geboorte en dat bij bijna 41 wkn. Dus nu een extra groei echo. 12-10 de echo.
Wat een mooie berichten.
Blauwe stoel en superpannenkoek, ook het beste voor de nieren van jullie kleintjes.

Ik ben sinds een ruime week in ene overduidelijk zwanger, daarvoor dacht men nog dat ik gewoon te veel gegeten had. Maar inclusief moe gevoel in mijn rug, niet weten hoe te liggen in bed. Niet heel verschrikkelijk, maar wel een nieuwe ervaring.
Bij mijn dochter was dat ook zo, ik ben nu zelfs een kilo lichter dan toen bij deze termijn, maar toch vragen mensen of ik niet te veel aankom.
Uiteindelijk bleef ik bij haar toen onder de +10, dus over mijn gewicht maak ik me geen zorgen.
Wel wordt de baby deze keer iets meer gemeten op mijn verzoek. Dochter was als verrassing erg klein bij geboorte en dat bij bijna 41 wkn. Dus nu een extra groei echo. 12-10 de echo.

Ik ben eindelijk afgestudeerd! En als kers op de taart nu 3 weken op vakantie en vanaf eind september een baan als jeug.darts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven